Převodový olej

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Převodový olej

Příspěvek od Ferrari » 13.12.2023, stř 12:57

Ozaj, nenalieval niekto prevodový olej cez otvor na cidlo spiatočky? Vyzerá byt dosť vysoko, len otázka, či diera ústi priamo do skrine prevodovky…

Zaujíma ma to hlavne preto, lebo na 1,6d sa dostať k tomu napustaciemu otvoru je dosť panta.

EDIT: ide to, mám to hotovo. Síce to trochu dlhšie trvá teraz v zime, lebo otvor má tak 10 mm, čiže koniec hadičky musí byť relatívne tenký, ale 2l oleja je tam. No inak bolo ho tam o 3-4 deci menej, akoby malo, plus sa zdal byť červený, čo by mohol byť Tutela Matryx, ktorý ale patrí do M32 prevodovky v 159.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Převodový olej

Příspěvek od Ferrari » 17.12.2023, ned 13:04

Nicmene klasika, po výmene oleja žiadna zmena v radení rýchlostí. Ziadna
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový olej

Příspěvek od tatkoTom » 17.12.2023, ned 15:23

Znamená čo - radia sa dobre, či nie?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2576
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový olej

Příspěvek od George.KHE » 17.12.2023, ned 17:41

Mám odzkoušené na dvou převodovkách C635, že po nalití převodového oleje Castrol řadí v zimě lépe. Čerpal jsem ze zahraničních fór a tam doporučovali buď Fuchs nebo právě Castrol. (Fuchs v té specifikaci jsem tehdy nesehnal)
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2576
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový olej

Příspěvek od George.KHE » 17.12.2023, ned 18:02

sunic píše: 29.10.2023, ned 22:00 Asi zas budu dráždit, ale manuál převodovka v 1,4 88kW má podle manuálu 2 litry oleje a to si fakt nemyslím, že je nějaká raketa v penězích. Tedy až takhle šetřit a komplikovaně počítat kolik ho tam po třech letech mám, abych dopočítal množství aditiva které tam můžu dolít mi prostě přijde docela mimózní. Sorry.

A pokud jde o automat, tak snad nebudu mimo, dolévat to neplánuju, ale tím automatem se asi myslí hydroměnič a né dvojspojka, že? V Giuliettě jsou myslím pouze dvouspojky. Protože já do svý TCT leju stejný olej jako do manuálu, tedy by to asi žádný vliv mít nemělo, né?Screenshot_2023-10-29-22-01-49-06_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
Hlavně pak nezapomenout na to, že TCT má ještě svoji náplň pro robota, která je odlišná od té, co patří do skříně + svůj filtr.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Převodový olej

Příspěvek od Ferrari » 17.12.2023, ned 19:38

tatkoTom píše: 17.12.2023, ned 15:23 Znamená čo - radia sa dobre, či nie?
No, mohli by sa aj lepšie. Hlavne 2 a 3 idú tak nieže ťažko, ale cítim kovový odpor. Možno synchróny na odchode.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový olej

Příspěvek od tatkoTom » 17.12.2023, ned 21:12

Držme si palce - mohlo by sa to rozchodiť. Spojka vypína stopercentne?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Převodový olej

Příspěvek od Ferrari » 18.12.2023, pon 22:14

Tak spojka sa zdá byť v dobrej kondícii. Asi skúsim ten Metabond :-)

Prevodovka musí byť moja karma, ja som mal nejaké problémy s prevodovkou hádam na každom aute. Kedysi na Š110LS hučal diferák, potom som mal 1000ku, tam zasa hrčalo nejaké ložisko v prevodovke, potom Š125, tam som pre istotu čosi dorobil pri rýchlom radní s trojkou, potom už nešla zaradiť. Potom som mal P306, tam to bolo bez problémov,a le mal som ho krátko. Na Megane som pripiekol ložisko na 5ke (keďže mi cez manžetu poloosi vytiekol olej), chvalabohu to ide dodnes. 156 je v pohode, ale tam tiež cítim niekedy podobné kovové zadrhnutie, ako na Julči. 159 je kapitola sama o sebe (prevodovka M32), hučal diferák, čiže repas prevodovky, plus stále sa radí veľmi divne nepresne, nejak sa neviem dokopať k nastaveniu laniek. 146 je na tom podobne, ako 156/Julča, ale, tam môže byť biednejšia spojka. Mal som potom ešte Š100, tam hučal diferák a Š125, zasa hučalo nejaké ložisko.

V každom aute som menil olej v prevodovke, žiadna zmena.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

mino182

Příspěvky: 59
Registrován: 7.10.2012, ned 13:15

Re: Převodový olej

Příspěvek od mino182 » 18.12.2023, pon 23:14

Len taka kontrolna otazka, viezol si sa uz v nejakom aute, kde radenie bolo podla tvojich predstav? Ja len, ci od toho fofrklacku nahodou neocakavas nieco, co to nedokaze ;-) (vzhladom na tvoju karmicku skusenost)
Giulietta 1.4 TB 88kW

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový olej

Příspěvek od tatkoTom » 19.12.2023, úte 07:16

Ferrari - inde (...) sa pýtaš na Bishop. Naozaj zázrak - podľa ich stránok je to jediné na svete čo funguje a všetci ostatní sú podvodníci...
Ukážok (Timken Test) s Metabondom je na YT veľa, s Bishops jedna - aj nad tou je dobre sa zamyslieť.
Ak som videl nejaké iného produktu, ktoré niečo preukázali, bol to Nanotech Lubrication :)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Převodový olej

Příspěvek od Ferrari » 19.12.2023, úte 22:01

mino182 píše: 18.12.2023, pon 23:14 Len taka kontrolna otazka, viezol si sa uz v nejakom aute, kde radenie bolo podla tvojich predstav? Ja len, ci od toho fofrklacku nahodou neocakavas nieco, co to nedokaze ;-) (vzhladom na tvoju karmicku skusenost)
Nooo, paradoxne najlepšie a bezproblémovo funguje radenie na spomínanom Megane. Síce som tam pripiekol to ložisko, ale hold vytiekol olej cez manžetu..hold to má Megane I vtipne riešené. Ale radí sa tam parádne a to sa zvykli Frantíci ohovárať, že radenie je nepresné a gumové.

No a potom Fobia, Octavia II-III, Leon, Ibiza a pod...ešte aj na tej spomínanej 110LS sa krásne radilo, človek by neveril, že na takom aute pôjde bez škrknutia zaradiť 2ka pri 60-70tke.. .zasa hučalo ložisko diferáku
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Převodový olej

Příspěvek od Ferrari » 19.12.2023, úte 22:03

tatkoTom píše: 19.12.2023, úte 07:16 Ferrari - inde (...) sa pýtaš na Bishop. Naozaj zázrak - podľa ich stránok je to jediné na svete čo funguje a všetci ostatní sú podvodníci...
Ukážok (Timken Test) s Metabondom je na YT veľa, s Bishops jedna - aj nad tou je dobre sa zamyslieť.
Ak som videl nejaké iného produktu, ktoré niečo preukázali, bol to Nanotech Lubrication :)
No odrbať som sa nechal hlavne tým Atomium :-) Čo už, 35 € cinklo a ja som nalial do prevodovky tak 50 ml (možno deci) nejakého oleja s 10ml akéhosi prachu
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový olej

Příspěvek od tatkoTom » 19.12.2023, úte 22:36

:oops:
Mám viacero dôvodov, prečo sa držím toho, čo poznám, čo som si overil. Testovanie všeličoho je len jeden z nich. Poznatky z rôznych školení, nesúvisiacich s nejakými aditívami no všeobecne - s určitými taktikami, praktikami...ďalší. Je toho viac.
Nechcem o tom detailnejšie písať.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Převodový olej

Příspěvek od Ferrari » 15.2.2024, čtv 08:48

Inak pred týždňom som aplikoval ten Metabond GT Plus a po odjazdení cca 600 km sa zdá, že sa radí ozaj ľahšie. Aj keď je teraz všeobecne dosť teplo, ale včera do rána bolo -4st.

Výhoda je, že ak sa to dávkuje podľa odporúčania, obsah pixle stačí na 2 prevodovky, čiže druhá polovica pôjde do M32 prevodovky v 159
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový olej

Příspěvek od tatkoTom » 15.2.2024, čtv 12:50

Neviem odhadnúť koľko zaradení potrvá zlepšovaie do plného účinku, 600 km po diaľniciach je iné, než 600 km po meste. Dá sa predpokladať určité ďaľšie zlepšenie. Zima mi nechýba no tomu zapracovaniu by ešte pomohla. Účinky to v tomto prípade získava hlavne tlakom, ten je menší za tepla.
Ono ak by bolo niečo vylágrované, zodraté atd - ani Metabond to nespasí no z mojich dlhoročných skúseností vyplýva, že ak sa použije správny, správne a včas - veľakrát pomohol, väčšinou niečo zachránil.

Ak si najprv vymenil olej, moc to nezlepšilo a po doliatí GT PLUS je to lepšie, o niečom to svedčí :)
Podotýkam, že vždy meniť za výrobcom predpísaný olej, nie špekulácie s lacným + aditívum.
Až ak sa prestane originál vyrábať, hľadať alternatívy no vyhovujúce pôvodným špecifikáciám (to neviem, od toho je expert náš mechanik)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Odpovědět

Zpět na „Giulietta“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů