spínací skříňka MAR->AVV a otáčení klíčkem

Odpovědět
ole
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 15.11.2008, sob 21:54
Kontaktovat uživatele:

spínací skříňka MAR->AVV a otáčení klíčkem

Příspěvek od ole » 10.12.2008, stř 09:35

Ahoj, je normalne, ze mi niekedy nejde otocit pri startovani kluc z polohy MAR (ide elektrina) do AVV (startovanie)? Zvyknem pred startom nechat par sekind kluc v polohe MAR (mozno je to zvyk zo stareho auta), a na Alfe musim obcas startovat z polohy STOP, kedze v MAR sa to zasekne.
147 1.6TS 77kW
Bratislava

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 10.12.2008, stř 09:39

Tohle dělá i u mé alfy. Prostě když necháš dýl v poloze 1 tak pak už neotočíš do další a musíš opět z polohy 0. Asi standartní odlišnost u alfy od ostatních aut.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

ole
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 15.11.2008, sob 21:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ole » 10.12.2008, stř 10:06

jj, presne tak sa to prejavuje, ked to necham v MAR zlomok sekundy, tak to ide. takze asi nic, cim sa treba trapit, budem to startovat priamo z pokoja. diky moc.
147 1.6TS 77kW
Bratislava

eja007
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 25.10.2008, sob 19:05
Bydliště: Opava

Příspěvek od eja007 » 10.12.2008, stř 10:09

takhle to je i u Fiatu.Asi běžná věc u Italů :D

sax
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Registrován: 14.5.2008, stř 11:26

Příspěvek od sax » 10.12.2008, stř 17:07

taky sem tohle to řešil, když sem měl Alfu krátce.....myslel sem si že je to rozbitý.....ale není :smt023
AR 147, 1.6 16V 88kW,nádherná červená :)

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 10.12.2008, stř 21:14

Tak tohle mi neudělalo snad nikdy :D
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 11.12.2008, čtv 11:49

Funguje to tak, že při neúspěšném startování při vrácení klíčku do první polohy (MAR) nejde znovu otočit do AVV a musí se vypnout (0) a znovu do MAR a startovat. Pokud je spínačka už vyklechtaná, tak jakoby nakrátko sepne AVV i při otočení do MAR a proto nejde pak nastartovat. Když na jeden zátah startujete, tak se to nestane. U nafťáků je to horší, když musíte žhavit.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 11.12.2008, čtv 11:51

dovolim, si tvrdit ze moje spinacka je nejstarsi ze vsech (147/156) a zatim se mi tohle snad nestalo...klep klep
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 11.12.2008, čtv 12:23

coyote píše:Tak tohle mi neudělalo snad nikdy :D
Mě též.
BMW 730d, Superb TDI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 11.12.2008, čtv 13:26

Richie píše:dovolim, si tvrdit ze moje spinacka je nejstarsi ze vsech (147/156) a zatim se mi tohle snad nestalo...klep klep
Takovy veci se nerikaj,pockej dneska cestou z prace... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 11.12.2008, čtv 14:44

Pokud je spínačka už vyklechtaná, tak jakoby nakrátko sepne AVV i při otočení do MAR a proto nejde pak nastartovat.
To se mi moc nezdá. Co znamený vyklechtaná prosímtě ? :D Jak by mohla jen tak nakrátko sepnout do AVV ? Nerozumim, vysvětlit.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 11.12.2008, čtv 15:16

Ne sepnout elektricky, ale mechanicky.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 11.12.2008, čtv 15:18

V tom případě mi to spíš přijde jako mechanický zámek, protože když neotočím klíčkem třeba 5 minut tak pak nesepne do 2 polohy z první ale když to nechám třebas 1 minutu tak sepne do 2 polohy i z první.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

ole
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 15.11.2008, sob 21:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ole » 11.12.2008, čtv 16:38

Kleofáš píše:Pokud je spínačka už vyklechtaná, tak jakoby nakrátko sepne AVV i při otočení do MAR a proto nejde pak nastartovat. Když na jeden zátah startujete, tak se to nestane.
Podotykam, ze mne to robi fungl nove auto. Takze by nic nemalo byt "vyklechtane".
147 1.6TS 77kW
Bratislava

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 11.12.2008, čtv 17:07

Hm, tak to to asi budete mít polámaný :-D

Funkce je taková, jak jsem vám popsal, máte to i v manuálech. S tím vyklechtáním jsem to myslel tak, že v první poloze je taková vůle, že se klíč může při otočení do první polohy dostat do polohy, kdy už si spínačky "myslí" (je to mechanické), že proběhlo neúspěšné nastartování a tím pádem neumožní znovu otočit do 3. polohy.

Setkal jsem se s tím u některých fiatů, u alfy mi to problém nedělalo. Pokud to dělá i u nového, tak je otázka, jestli to jde nějak seřídit. Třeba to není opotřebením ale špatným nastavením, to nejsem schopnej posoudit :smt102
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 11.12.2008, čtv 17:30

Divný, ale že se to zablokuje až po určitý prodlevě. Nezdá se mi to jako chyba. Nicméně mi to nedělá problém, protože dlouho klíček v první poloze nemám.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

ole
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 15.11.2008, sob 21:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ole » 11.12.2008, čtv 23:18

Dnes mi to zase pre zmenu nespravilo. Takze to este poskusam a uvidim.
147 1.6TS 77kW
Bratislava

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 11.12.2008, čtv 23:34

Jeste bych zkusil jestli to dela i s jinym klicem.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

ole
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 15.11.2008, sob 21:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ole » 18.12.2008, čtv 21:49

Kleofáš píše:tak jakoby nakrátko sepne AVV i při otočení do MAR a proto nejde pak nastartovat. Když na jeden zátah startujete, tak se to nestane.
Tak som si na to dal pozor a asi mas pravdu. Ked dam kluc do MAR opatrne, tak mozem cakat dost dlho a nastartovat ide. Ale ked otocim kluc trochu dalej, akoby za MAR polohu (ale bez toho, aby zacal startovat), tak to sice v MAR ostane, ale nastartovat uz nejde, iba cez nulu.
147 1.6TS 77kW
Bratislava

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18545
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 18.12.2008, čtv 23:14

Pánové tohle se mi stává snad u všech italů, co nám v rodině slouží.... Ať už je to fungl GT nebo Stilo s 200tkm.... Prostě občas s tím klíčkem fakt musíte zpět do první polohy a znova.... Nikdy jsem se nepídil po příčině, protože vždycky jsem pak nastartoval.... Já bych to neřešil, prostě to tak je a není to žádná závada.... :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ronsoc

Příspěvky: 38
Registrován: 25.12.2008, čtv 20:20
Bydliště: Kolarovo /Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ronsoc » 18.1.2009, ned 17:59

Robi to aj TS? Ja som bol v tom ,ze je to ochrana JTD ,ze ked uz skonci zhavenie ,aby si netrapil motor.Ked zhavi ,tak neni problem nastartovat .Ale ked ukonci tak po 1-2 sekund uz nedovoli ,nastartovat.Aj ked skape motor ,tak treba pockat 2sek .Inac ta nepusti nastartovat. Asi ? No ! :-D
ALFA 156SW 2005 cierna . 1,9JTD 85Kw .

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 18.1.2009, ned 18:00

Ne, tak to opravdu není :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

ole
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 15.11.2008, sob 21:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ole » 8.2.2009, ned 00:32

Napisem to do tohoto fora: ako preboha dostat kluc do polohy PARK? Podla manualu mam stlacit to plastove tlacidlo pod klucom, ale nech robim cokolvek, tak kluc za STOP smerom k PARK nejde...
147 1.6TS 77kW
Bratislava

crazyfrog
Nováček

Příspěvky: 128
Registrován: 11.1.2009, ned 18:32

Příspěvek od crazyfrog » 8.2.2009, ned 10:27

Mě se toto taky děje, taky mi to pak nejde nastartovat..a pokud náhodou prohodím klíče a vezmu si ten druhej, tak mi to skoro vůbec nejde nastartovat a ukazuje se mi chyba imobilizéru:-) takže elektronika na mé alfě je nějaká úplně v hajzlu:-)

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů