T-jet (pokec)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: T-jet (pokec)
Nevyjedou nic, je to auto z Itálie. U lanciáků se poptám, účet tam ještě snad mám
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: T-jet (pokec)
Tak pokud by to bylo origo z fabriky, tak by to mělo být od Landi Renzo LC02 LPG.
Re: T-jet (pokec)
Co si vzpomínám originál GPL byla verze s 88kW.
EDIT: A měla v názvu ECOCHIC
http://www.auto.cz/lancia-turbo-delta-e ... -plyn-3593
EDIT: A měla v názvu ECOCHIC
http://www.auto.cz/lancia-turbo-delta-e ... -plyn-3593
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: T-jet (pokec)
Pár poznatků z prvních 6000km soužití s tímhle motůrkem.
- Dynamika: Neskutečná! Nechá si líbit provoz i v nízkých otáčkách (cca od 2000) a se stoupajícíma otáčkama krásně graduje, od 4000 rapidně přidá a až do 6000 jede jak kopnutý. Má charakteristiku velice blízkou atmosférickému motoru, turbo díra je citelná hlavně v nízkých otáčkách.
Přepnutí do Sportu má za následek mnohem bezprostřednější reakci na plyn, zvýšení točivého momentu a při řazení nepadaji tak rychle otáčky, takže se neztrácí tolik tlaku v sání. V praxi to znamená, že po městě se s tím moc nedá jezdit
- Spotřeba: Klasika malý turbomotor... Když se to moc nehoní, dá se v kombinovaném cyklu dostat někam kolem sedmi, jak se začne foukat*, jde to razantně nahoru. V extrému to může byt kolem 12. Ja mám průměr 7.6, přičemž spíš kratší cesty po městě.
Velmi pozitivně se projevuje tankování 100 oct benzinu. Výrazně se zlepšuje reakce na plyn, subjektivně se zmenší turbo díra a zlepší se zvuk.
Co se týká servisu, celé to vychází z Firu, takže žádné záludnosti to neobsahuje. Horší je snad jen výměna vložky olejového a vzduchového filtru, ke kterým je horší přístup. Turbo má chlazení vodou!
Shrnuto, je to perfektní motor a konkrétně z Brava dělá na plechových zimácích docela dobrýho sleepera
- Dynamika: Neskutečná! Nechá si líbit provoz i v nízkých otáčkách (cca od 2000) a se stoupajícíma otáčkama krásně graduje, od 4000 rapidně přidá a až do 6000 jede jak kopnutý. Má charakteristiku velice blízkou atmosférickému motoru, turbo díra je citelná hlavně v nízkých otáčkách.
Přepnutí do Sportu má za následek mnohem bezprostřednější reakci na plyn, zvýšení točivého momentu a při řazení nepadaji tak rychle otáčky, takže se neztrácí tolik tlaku v sání. V praxi to znamená, že po městě se s tím moc nedá jezdit
- Spotřeba: Klasika malý turbomotor... Když se to moc nehoní, dá se v kombinovaném cyklu dostat někam kolem sedmi, jak se začne foukat*, jde to razantně nahoru. V extrému to může byt kolem 12. Ja mám průměr 7.6, přičemž spíš kratší cesty po městě.
Velmi pozitivně se projevuje tankování 100 oct benzinu. Výrazně se zlepšuje reakce na plyn, subjektivně se zmenší turbo díra a zlepší se zvuk.
Co se týká servisu, celé to vychází z Firu, takže žádné záludnosti to neobsahuje. Horší je snad jen výměna vložky olejového a vzduchového filtru, ke kterým je horší přístup. Turbo má chlazení vodou!
Shrnuto, je to perfektní motor a konkrétně z Brava dělá na plechových zimácích docela dobrýho sleepera
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: T-jet (pokec)
Jo jo, je to vyborny motor.... Me to u verze emotion (bez tlacitka sport) ztracelo vykon uz od nejakych 4500 otacek, uz nemelo smysl to dal tocit.... Ale i tak to litalo paradne.... :-) jak uz jsem tady psal, v roce 2008 to bylo na ponizovani ruznych obligatnich naftovych kombi zcela dostatecne auto :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: T-jet (pokec)
O jakem motoru je zhruba rec? 88 nebo 110kw nebo multiair?
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: T-jet (pokec)
110kW T-Jet.... Bohužel, celé to kouzelné divadlo nakonec úplně pohřbí GM převodovka M32, která není štonc to ustát a po necelých 140tis km se vysype... Ta věc měla zůstat v muzeu kuriozit...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: T-jet (pokec)
t-jety mají převodovku od GM....? ta co jsem měl v Emotionu 110kW řadila a řadí dobře, pravda, s autem se neprasí a má za těch 10 let najeto 120tkm.... u té co mám v 500L (120PS) to trošku hůř řadí zastudena dvojku, ale jinak taky OK.....
nevím, fiat fóra jsem nikdy nesledoval, nemám důvod.... jestli je tam nějaký systémový problém nebo jestli je to jen o zacházení těžko soudit....
nevím, fiat fóra jsem nikdy nesledoval, nemám důvod.... jestli je tam nějaký systémový problém nebo jestli je to jen o zacházení těžko soudit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: T-jet (pokec)
Mají to snad jen ty 110kW verze a je to konstrukční chyba, jsou tam poddimenzovaná některá ložiska. Ta převodovka se snad pořád vyrábí, akorát ji nějak vylepšili.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: T-jet (pokec)
Tak oni už neprodávají 110 kW t-jety, takže tím se to asi částeně vyřešilo, u slabší motorizace s ní problémy nebývají. No a multiair má převodovku jinou.
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: T-jet (pokec)
Podle elearnu i eperu je u Brava v obou variantách t-jetu a 6q JTD, tam teda musí vydržet ještě méně. Na opel forech jsem narazil na informaci, že je dobré každých 60tis km vyměnit olej, že pak vydrží mnohem déle.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: T-jet (pokec)
Máš pravdu, já tu převodovku mám v novém Opelu Astra 1,4 Turbo. Ale pocitově je to úplně jiná převodovka, než v mojí AR159. A problémy s ní údajně už dlouho nejsou žádné.
Re: T-jet (pokec)
CHci se zeptat mám 88KW, najeto 1700km a na první tři rychlostní stupně nejde nafouknout turbo víc jak na polovinu tlaku zobrazující display i s maximální zátěží například 4500 otáček do kopce. Na 4, 5, 6 to fouká do plnejch a krásně to jede. U jedničky a dvojky to není problém více méně je to živé a stačí to, ale u té trojky už je to citelný problém a je lepší tam dát 4, která má větší zátah než vytáčet trojku.
Myslel jsem, že jde o nějakou ochranu motoru při zajíždění a čekal jsem, že se to po 1600km uvedených v příručce změní, ale nic.
Myslel jsem, že jde o nějakou ochranu motoru při zajíždění a čekal jsem, že se to po 1600km uvedených v příručce změní, ale nic.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: T-jet (pokec)
Tak to fakt netusim.... O jake auto se jedna?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: T-jet (pokec)
Giulietta. Ještě mě napadá jestli to není nejake opatreni ke splnění emisní normy euro 6b, kterou auto splňuje.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: T-jet (pokec)
Ahoj,
třeba budu za moulu nebo škarohlída, ale nevíte jestli na 1.4 T-jetu je i druhé sítko na turbo jak o tom píše D-fens zde:
http://dfens-cz.com/cmon-baby-drive-your-fire/
jinak pěkný a výstižný článek..
prozatím jsem našel jen jedno dle Jarouš01 návodu pro Multiara..
viewtopic.php?f=61&t=20011
https://alfa-romeo.7zap.com/en/giu/x7/1 ... 050+3-0/#7
sítko je super, jen si nemyslím, že přínosné, olej jde "z vnějšku šroubu do vnitř" a případně celé plastové sítko deformuje, než se odporoučí do mazacího kanálu turba..
rád bych vyhodil i případné další než to buď přestane mazat nebo ucpe kanál turba...
Díkas
třeba budu za moulu nebo škarohlída, ale nevíte jestli na 1.4 T-jetu je i druhé sítko na turbo jak o tom píše D-fens zde:
http://dfens-cz.com/cmon-baby-drive-your-fire/
jinak pěkný a výstižný článek..
prozatím jsem našel jen jedno dle Jarouš01 návodu pro Multiara..
viewtopic.php?f=61&t=20011
https://alfa-romeo.7zap.com/en/giu/x7/1 ... 050+3-0/#7
sítko je super, jen si nemyslím, že přínosné, olej jde "z vnějšku šroubu do vnitř" a případně celé plastové sítko deformuje, než se odporoučí do mazacího kanálu turba..
rád bych vyhodil i případné další než to buď přestane mazat nebo ucpe kanál turba...
Díkas
Benzínová Jůlinka
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: T-jet (pokec)
T-jet ho podle všeho nemá
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: T-jet (pokec)
tak chyba lávky.. ten horní má....
jestli další snad ne..
https://alfa-romeo.7zap.com/en/giu/x7/1 ... 050+3-0/#7
i stejné obj. číslo + včera jsem ho vypreparoval..
je to otázka 10minut (kryt dolů a jsi na šroubu..), ten můj už byl i docela pokroucenej..93kkm/2013
jestli další snad ne..
https://alfa-romeo.7zap.com/en/giu/x7/1 ... 050+3-0/#7
i stejné obj. číslo + včera jsem ho vypreparoval..
je to otázka 10minut (kryt dolů a jsi na šroubu..), ten můj už byl i docela pokroucenej..93kkm/2013
Benzínová Jůlinka
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6977
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-jet (pokec)
Chci se zeptat místních znalců, budu v Giuliettě 1.4 88kw nechávat měnit olej, samozřejmě si mimo jiné objednám i nový průtokový šroub do výměníku, ale ještě by se tam mělo vyměnit nějaké sítko. Můžete mi někdo napovědět pod jakým číslem v e-peru ho najdu popř. jestli si to nepletu s Multiairem? Díky
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: T-jet (pokec)
no sítko má podle mě jen multiair,ale raději bych počkal na vyjádření znalejších, já teda sítko dělal jen na MA...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: T-jet (pokec)
MAIR sítko v přivodu mazání turba má, u T-JET jsi nejsem jistý. Ale pokud ano, tak raději vyškrábat staré, než riskovat že se časem sítko rozpadne a ucpe přívod oleje k turbu. Já kdysi měnil tento průtočný šroub každou druhou výměnu oleje a sítko vydrželo v kuse asi 20 tkm. Takže jsem ho vydoloval ze šroubu a jezdím bez něj. Není mi zcela jasný jeho smysl, když jde olej přes filtr s X-násobně větší filtrační schopností.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: T-jet (pokec)
Žiju už skoro 100t km s tím, že tam není. Imho kdyby bylo, už bych to asi poznal
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6977
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-jet (pokec)
Ok, diky, ja teda prolejzal e-per křížem krážem a googlil a nic jsem nenašel. Vezmu tedy jen šroub a klasický filtry.
Naposledy upravil(a) speedy dne 7.3.2021, ned 19:47, celkem upraveno 1 x.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: T-jet (pokec)
Šroub tedy netřeba měnit, pokud jsou v něm zbytky sítka, tak vyčistit a použít znova.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: T-jet (pokec)
Taky si myslím že je to zbytečná investice (+těsnící podložky). Imho tam opravdu žádné sítko není a není teda ani důvod ten šroub jakkoli řešit.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů