Zadní příčné tyče (ramena) 156/147- montáž

Odpovědět
kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Zadní příčné tyče (ramena) 156/147- montáž

Příspěvek od kejml » 14.4.2009, úte 22:58

Při montáži zadních příčných tyčí (ramen) u 156 a 147 dochází obvykle k chybě, kdy mechanik utáhne šrouby nakrev na zvedáku, kdy jsou kola vyvěšena. Po posazení auta na silnici se silentblok kroutí, až se utrhne.
Správný postup je utáhnout až na zemi. Už si to pohlídám.

Jsou tam 4 tyče a jedna stojí 560,- v Zumm.cz
díly č. 7 a 9

Obrázek
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Zadní příčné tyče (ramena) 156/147- montáž

Příspěvek od coyote » 15.4.2009, stř 06:29

Ty už jsi měnil? Kdo ti to dělal (klidně přes SZ).
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní příčné tyče (ramena) 156/147- montáž

Příspěvek od kejml » 15.4.2009, stř 10:53

Ano, už jsem jednou měnil.
Jeden z originálů se odporoučel při stavu tachometru 90 tkm, tak jsem vzal rovnou všechny 4 z pop-artu, výrobce VEMA. U montáže jsem nebyl, nevím, kdo a jak to na Bohdalci dotahoval.
Teď, po prokazatelných 40 tkm, se vyrval silentblok znovu.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: Zadní příčné tyče (ramena) 156/147- montáž

Příspěvek od Kleofáš » 27.4.2009, pon 13:09

Já to dělal na exJTD taky, první odejdou ty zadní. Spolu s nimi ještě umírá silentblok v těhlici. Cena jak píše Kejml - na poměry AR podezřele lidová. Jinak na prostředním uchycení jsou excentry, kterými se seřizuje geometrie.

Jo a projevilo se to poměrně extrémním způsobem. Najednou mi připadalo, že auto plave, vzápětí jsem zjistil, že celé kolo má v podélném směru vůli 5mm.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní příčné tyče (ramena) 156/147- montáž

Příspěvek od kejml » 27.4.2009, pon 13:50

Projevilo se to přesně tak, jak píše Kleo. Při předjíždění na dálnici jsem dostal hroznou vlnu, až jsem to málem neudržel na silnici. Kolo mělo vůli opravdu velkou. Taková samoneřízená zadní náprava.
Po výměně jsem šel na geometrii a když jsem viděl, v jakém stavu jsou zbylé tři tyče, tak čekám, až přidou od Norberta nové...
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Zadní příčné tyče (ramena) 156/147- montáž

Příspěvek od coyote » 27.4.2009, pon 14:17

Zahrávám si s myšlenkou, že až se silentbloky odporoučí, pořídím sadu powerflexů a budu mít na dlouho pokoj...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: Zadní příčné tyče (ramena) 156/147- montáž

Příspěvek od Kleofáš » 29.4.2009, stř 11:21

coyote píše:Zahrávám si s myšlenkou, že až se silentbloky odporoučí, pořídím sadu powerflexů a budu mít na dlouho pokoj...
Jestli si chceš to auto nechávat ještě dlouho, tak je to řešení. Na druhou stranu powerflexy na zadek jsou ve srovnání s normálními rameny extrémně drahé. Tuším kolem šesti, sedmi tisíc za sadu + s tím asi bude víc práce s přelisováním než s výměnou celých tyček.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů