Tah/vykon motora v roznom pocasi
Tah/vykon motora v roznom pocasi
Zaujimali by ma vase nazory na citlivost motorov na roznost pocasia.
Mne sa zda ze moja 3.0 V6 v 166 je velmi vyrazne citliva na aktualnu teplotu a tlak vzduchu vonku, to auto sa doslova inak sprava za kazdeho pocasia a motor uplne inak reaguje. Vecsinou rano ked je chladny (okolo15stupnov) a vlhsi vzduch ide auto krasne, plynovy pedal ma super odozvu a auto citelne potiahne aj ked idem na 6ke 80km/h a sme dajme tomu v aute traja. Hocikedy pocas dna sa ale stava (nemusi byt vonku 30stupnov) ze to auto je v spodnych otackach uplne mrtve a clovek citi ako keby mu zrazu ubudlo 50Nm a 50koni, vobec to v spodnych a strednych otackach tak netaha a nereaguje na plynovy pedal tak ako inokedy a ako by clovek cakal. Stava sa ale ze v niektore dni aj v strede dna ide auto pekne a moze byt dajme tomu 25stupnov. Neviem ci je to inym tlakom vzduchu alebo dacim co s tymto suvysi. Urcite k tomu prispieva to ze ten V6 motor dost kuri a zohrieva vsetko okolo seba, sacie potrubie je dost horuce pocas denneho jazdenia v tychto horkach atd ale aby to bolo az tak vyrazne citit ? Je to predsa len 3liter
Mne sa zda ze moja 3.0 V6 v 166 je velmi vyrazne citliva na aktualnu teplotu a tlak vzduchu vonku, to auto sa doslova inak sprava za kazdeho pocasia a motor uplne inak reaguje. Vecsinou rano ked je chladny (okolo15stupnov) a vlhsi vzduch ide auto krasne, plynovy pedal ma super odozvu a auto citelne potiahne aj ked idem na 6ke 80km/h a sme dajme tomu v aute traja. Hocikedy pocas dna sa ale stava (nemusi byt vonku 30stupnov) ze to auto je v spodnych otackach uplne mrtve a clovek citi ako keby mu zrazu ubudlo 50Nm a 50koni, vobec to v spodnych a strednych otackach tak netaha a nereaguje na plynovy pedal tak ako inokedy a ako by clovek cakal. Stava sa ale ze v niektore dni aj v strede dna ide auto pekne a moze byt dajme tomu 25stupnov. Neviem ci je to inym tlakom vzduchu alebo dacim co s tymto suvysi. Urcite k tomu prispieva to ze ten V6 motor dost kuri a zohrieva vsetko okolo seba, sacie potrubie je dost horuce pocas denneho jazdenia v tychto horkach atd ale aby to bolo az tak vyrazne citit ? Je to predsa len 3liter
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
tak nevim jestli to ma byt tak hodne znat jak pises,ale je znama vec ze je lepsi kdyz je vzduch prichazejici do motoru studeny a vlhky....nektera sportovni auta pouzivaji primo chlazeni vzduchu (rozprasovanim vody)....maji to myslim Subaru Imprezy ale urcite i dalsi... je pry i poznat kdyz je nekde chladno a mlha... ale nevim jestli by to udelalo takovou paseku ,jak ty pises...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
Je to zvláštní, ale moje GTV V6 TB, přestože je to turbo, spíš nemá rádo zimu a naopak nejlíp vždycky jede na dovolené na jihu, kde bývá 30+ stupňů. Nemusí to ale být jen tou teplotou, možná benzínem, nebo tím, že je blíž svému rodišti
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB
GTV V6 2.0 TB
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
Jj-u obalit svody žáruvzdornou páskou..
u atmosféry-Čím vyšší je vlhkost, tím lépe to táhne..
Suchej teplej vzduch,a výkon je dole...hlavně krouťák
každý 3stC nahoru u nasávanýho vzduchu je 1% výkonu dolů.i u TB..s nízkou vlhkostí ještě víc..
Spalovací motor je konec konců motor expansní a třeba krouťák je na tomhle faktu závislej
fatálně..
Jinak propálená prachovka řízení je normální a je známkou, že mojitel nohu na plynu nešetří--tím lépe je obalit páskou svody..
u atmosféry-Čím vyšší je vlhkost, tím lépe to táhne..
Suchej teplej vzduch,a výkon je dole...hlavně krouťák
každý 3stC nahoru u nasávanýho vzduchu je 1% výkonu dolů.i u TB..s nízkou vlhkostí ještě víc..
Spalovací motor je konec konců motor expansní a třeba krouťák je na tomhle faktu závislej
fatálně..
Jinak propálená prachovka řízení je normální a je známkou, že mojitel nohu na plynu nešetří--tím lépe je obalit páskou svody..
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
No ja to hlavne hlavne na tom krutaku citim .... pripada mi to az nenormalne ze to moze byt tak citlive, auto reaguje v nizsich otackach uplne inak a lenivejsie, na akomkolvek prevode to citit ze to do tych otacok ide v tychto horkach doslova citelne pomalsie a nedaboze ked mam este nalozene auto ze v nom ideme traja alebo styria, tak to je cista smrt, to si pripadam jak keby som mal 2.0 TS a nie 3.0
je mi jasne ze tieto alfacke klasicke V6 neboli zrovna motory oplyvajuce brutalnym krutiacim momentom ale ked to kazdy krat ide inak, cloveka to mierne vytaca
lambdu a saciu hadicu som uz menil, skusim pravdepodobne este vymenit vahu vzduchu a ked ani to nepomoze tak uz sa snad len obesim
je mi jasne ze tieto alfacke klasicke V6 neboli zrovna motory oplyvajuce brutalnym krutiacim momentom ale ked to kazdy krat ide inak, cloveka to mierne vytaca
lambdu a saciu hadicu som uz menil, skusim pravdepodobne este vymenit vahu vzduchu a ked ani to nepomoze tak uz sa snad len obesim
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
Jj-no na GTV tenhle problém teda nemám,obal ty svody, zmizí tak určitě 60% tepla z motorovýho prostoru,, přijde mi, že právě na tohle si stěžujou hodně na konferencích GTV 2.0 T.S.
třeba GTV 3.0vůbec.. :-(
třeba GTV 3.0vůbec.. :-(
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
Hele na dílně u Kameníků mi říkali-váha docela dobrá, furt to jelo na h.vno,
tak jsem vyměnil obě lambdy a váhu,svíčky a kat dal sport, vyhodil první tlumič a dal trubku na přímo a je to letadlo za každýho počasí..asi to budeš mít trochu
uškrcený--ty 3.0 takhle přece nereagujou--jak jsi na tom s chladičem--nepřehříváš se?
a co chladič oleje--OK? je?
tak jsem vyměnil obě lambdy a váhu,svíčky a kat dal sport, vyhodil první tlumič a dal trubku na přímo a je to letadlo za každýho počasí..asi to budeš mít trochu
uškrcený--ty 3.0 takhle přece nereagujou--jak jsi na tom s chladičem--nepřehříváš se?
a co chladič oleje--OK? je?
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
V každým případě kat 100 a trubka místo prvního tlumiče zvedne krouťák slušně,jde to
od neutrálu bez váhání..
od neutrálu bez váhání..
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
někde jsem psal, že když jsem to kupoval, byl zapečenej kat a zorcená přepážka v
tlumiči-to byl traktor-ne Alfa :-(
tlumiči-to byl traktor-ne Alfa :-(
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
Ja mam este euro2 verziu s jednou lambda sondou. Lambdu som uz mesiac dozadu menil lebo naposledy ked som bol na diagnostike mi to vyplulo hned chybu lambdy. Auto bolo vtedy uplne mrtve a doslova neslo poriadne, po vymene lambdy ozilo ale stale je to proste take kazdy krat ine Rano ked idem do roboty ide krasne, odozva na pedal aj tah odspodu, doslova by som si vtedy trufol aj na ferrari a poobede ked sa vracam tak to citim ze to je doslova jak vymenene
Katalyzator tam nemam, mam tam takuto bypass trubku :
http://www.alfaholics.com/admin/uploade ... 7a7d63.JPG
Stredovy tlmic mam celonerez ragazzon, dal to tam este povodny majitel, je mi to luto vyhadzovat aj ked bez neho by to mozno bolo lepsie
Koncovy tlmic mam este seriovy origo alfa, uz dost nahniva a mam taky dojem ze aj to ma moze teoreticky brzdit lebo uz ma dost pofiderny zvuk, ale stale si to neviem dat do suvysu s tym striedanim pocasia .... v kazdom pripade ho mam v plane menit coskoro
Co sa prehrievania tyka, pocas jazdy mi to drzi konstatnych 90stupnov na budiku, ked zastanem v kolone tak to sem tam vystupa na 100stupnov, potom to ventilator stiahne na cca 95 kde sa to drzi, taky normal asi, vzhladom na to ze tam mam len jeden ventilator, co je mi dost divne, kedze 166 V6T aj 156 V6 co viem maju dva, ale zasa mensie.... na diagnostike ked som bol mi teplotu kvapaliny ukazovalo na PC 87stupnov cca, na budiku vtedy bolo tych 90 cize to ukazuje cca presne ten budik. Pocas jazdy sa teda motor urcite neprehrieva. Chladic oleja je asi jedine co nemam preverene ako je na tom.
Skusim niekde pozhanat teda tu pasku na tie zvody.
Katalyzator tam nemam, mam tam takuto bypass trubku :
http://www.alfaholics.com/admin/uploade ... 7a7d63.JPG
Stredovy tlmic mam celonerez ragazzon, dal to tam este povodny majitel, je mi to luto vyhadzovat aj ked bez neho by to mozno bolo lepsie
Koncovy tlmic mam este seriovy origo alfa, uz dost nahniva a mam taky dojem ze aj to ma moze teoreticky brzdit lebo uz ma dost pofiderny zvuk, ale stale si to neviem dat do suvysu s tym striedanim pocasia .... v kazdom pripade ho mam v plane menit coskoro
Co sa prehrievania tyka, pocas jazdy mi to drzi konstatnych 90stupnov na budiku, ked zastanem v kolone tak to sem tam vystupa na 100stupnov, potom to ventilator stiahne na cca 95 kde sa to drzi, taky normal asi, vzhladom na to ze tam mam len jeden ventilator, co je mi dost divne, kedze 166 V6T aj 156 V6 co viem maju dva, ale zasa mensie.... na diagnostike ked som bol mi teplotu kvapaliny ukazovalo na PC 87stupnov cca, na budiku vtedy bolo tych 90 cize to ukazuje cca presne ten budik. Pocas jazdy sa teda motor urcite neprehrieva. Chladic oleja je asi jedine co nemam preverene ako je na tom.
Skusim niekde pozhanat teda tu pasku na tie zvody.
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
Zistil som taku vec, ze motor sice rano, ked je chladno (15-20min) ide sviznejsie, ale po dlhsej jazde cca 30minut a viac, ked uz je uplne zahriaty, clovek citi ze auto taha trosku lenivejsie, je ina odozva na plyn a trochu aj vykon.
Cize bud mi to tam fakt saje niekde falosny resp teply vzduch, co uz ale neviem kde, lebo som celu hadicu skontroloval a nic som nenasiel, alebo je v riti nejaky teplotny senzor. Lenze ktory ...
Cize bud mi to tam fakt saje niekde falosny resp teply vzduch, co uz ale neviem kde, lebo som celu hadicu skontroloval a nic som nenasiel, alebo je v riti nejaky teplotny senzor. Lenze ktory ...
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
v jiným tématu jsem psal, ž es tím stejně musíš na diagnostiku. Po telefonu to neopravíme...
- Oooneil
- Nováček
- Příspěvky: 190
- Registrován: 28.2.2009, sob 12:54
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
No mě to jede pořád stejně ) nestěžuju si vůbec... jen občas když je vlhko tak se mi rozsvítí kontrolka na motor a čidlo mi omezí výkon motoru a odezvu na plyn a z toho vždycky rostu
EX-Alfa Romeo 166 3.0 V6 r.v. 00
BMW 630i r.v. 06
BMW 630i r.v. 06
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tah/vykon motora v roznom pocasi
to je nejspíš ten samý prolém jako u hyde 2121
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host