Platforma 156

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 29.6.2007, pát 01:44

Podívej, u Romana 156 jsem na negativní reakci na 159 již zvyklý. Ovšem co mě překvapilo zde, jsou následující repliky:
Richie píše:tak krome toho s tou alfou 159 s tebou naprosto souhlasim....ohledne alfy nemuzu soudit protoze jsem v ni jeste nejel a ani neridil...alfa by mela zustat sportovni znackou....a ne jen dotahovat vykony dnesnich aut z koncernu VW coz mi to tedy trosku pripomina..
Pokud je mi známo, tak 3,2 JTS je na tom lépe než 3,2 FSI. Takže mi není jasné co tím chtěl básník říci.

Ale to není zdaleka vše.

Tady se dozvíš i například, že:
Raddik píše:dle meho nazoru 159 doplatila na to, ze v dobe jejiho vyvoje na tom nebyl cely koncern Fiat dobre (zveda se az nyni). Alfa mela malo penez na vyvoj a zaroven potrebovala vylepsit povest v robustnosti,spolehlivosti,crash testu a zpracovani. proto sla cestou co nejvetsich uspor a kompromisu v ramci toho co se dalo v koncernu GM vyuzit. zaroven po "nemecku" pridala na sile skel, plastu,tlumicich hmot a hodne si ohlidala slicovani. zakaznici na to dnes leti. proto udelala bytelny a kvalitni ale nutne "globalizovany" manazersky sedan. auto ktere diky vsem temto faktorum nutne muselo ztratit kousek "Cuore sportivo", byt je tabulkove i realne o kousek rychlejsi nez 156..proste vsechno proto, aby bylo vice prodejne a zlepsilo neprilis dobrou image znacky :wink:
Zatímco každému, kdo o automobilovém průmyslu něco ví je jasné, že v případě 156 šlo o běžnou evoluci modelu 155, tak v případě 159 šlo sice též o evoluci, ale všem bylo zároveň naznačeno, že jde o "inovaci vyššího řádu" nebo nevím jak chcete přeložit "nuova razza", chcete-li "nový druh Alfy".
Je tedy evidentní, že vývoj 159 byl mnohem dražší než (hlavně designový) upgrade 155 na 156.

A pokud jde o nový V6 a z mého pohledu nepodložené řeči o tom, že s ním není vedení AR spokojené, tak tě mohu ujistit, že ze skvělé historie Alfy proti němu není co postavit.
Původní V6 2,5 následně předělaný na V6 3,0 a nakonec s vyměněnou klikou z důvodu vyššího zdvihu na V6 3,2 s třešničkou na dortu od Autodelty s upraveným vrtáním a následným 3.7 l objemem už opravdu nešel donekonečna tímto způsobem vylepšovat. :-D

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 29.6.2007, pát 10:04

Marc159 píše:Zatímco každému, kdo o automobilovém průmyslu něco ví je jasné, že v případě 156 šlo o běžnou evoluci modelu 155, tak v případě 159 šlo sice též o evoluci, ale všem bylo zároveň naznačeno, že jde o "inovaci vyššího řádu" nebo nevím jak chcete přeložit "nuova razza", chcete-li "nový druh Alfy". Je tedy evidentní, že vývoj 159 byl mnohem dražší než (hlavně designový) upgrade 155 na 156.
Asi vime kazdy neco jineho. Co pises v tomto odstavci jednoduse neni pravda :lol: .

V pripade 155 - 156 nejde o zadnou evoluci. Zatimco 155 byla postavena na sdilene platfome Fiatu (Harous a Integrale te o tomto aute s radosti pouci jeste vic, pokud bude treba a ja se nebudu zlobit kdyz se tady na tohle tema rozepisou) a byla totalne hranata s vysokou uzitnou hodnotou. jedine, co je se 156 spojuje je to,ze pouzivaly 2.5 V6 a 16V Twinsparky a to jeste 155 az ke konci vyroby.

naproti tomu 156 stoji na kompletne originalni platforme Alfy, se zavesenim ktere nemelo jinde v koncernu obdoby.Fiat se konecne rozhodl dat Alfe volne ruce, protoze 155 ktera nahradila 75 abyla prvni alfou pod taktovkou Fiatu se moc neprodavala a spousty lidi tehdy od Alfy uteklo k BMW. Zkratka Fiat poznal ze tudy cesta nevede a tak je 156 oroginalni konsktrukci Alfy nesvazana koncernovymi manyry a narizenimi. ma nizkou uzitnou hodnotu a radikalne jiny design. jestli jiny druh alfy, tak rozhodne to plati vic na evoluci 155-156 nez to co uvadis ty. protoze 159 fakticky nahrazuje neuspesnou 166 - ma stejne zaveseni a podobne rozmery. jen je tezsi :wink: , platformu pouzila od koncernu GM,benzinove motory od opelu a Holdenu (u obou udelali svou hlavu a primy vstrik) a JTD prosly pouze evoluci ktera je dnes naprosto bezna u vsech vyrobcu. O jakych vyssich nakladech na vyvoj tu prosimte mluvis? Velke naklady spolkla spis prave platforma 156, ktera se vyuzila ve zkracene verzi v 147 a GTcku ktere se prodavaji dodnes.. aby se to zaplatilo.. :wink:
Alfetta GTV L

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 29.6.2007, pát 11:13

a to jsem jeste uplne zapomnel zminit naklady na vyvoj JTD, ktere se v 156 predstavily svetu jako prvni commonrail :wink:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 29.6.2007, pát 11:15

To máš těžké. Vývoj nové platformy je záležitost tak drahá, že vylučuje existenci malých automobilek a je mimo jiné důvodem jejich fůzí. To jak píšeš, že FIAT dal Alfě "konečně volné ruce" (a zřejmě několik miliard) působí spíše poeticky než ekonomicky. Ostatně vymýšlet něco revolučního v situaci, kdy zadání pro nový vůz (rozuměj 155 x 156) se nijak zvláště nelišilo mi moc nesedí. Rozměrově i váhově se obě auta takřka shodovala, 1,8 T.S. se dal namontovat do obou :wink:

Hromadný útěk Italů k BMW si dost dobře neumím představit, ale pravděpodobně máš seriozní zdroje. Zkoumat je asi tradičně nebudeme. :D

S tím motorem je to fakt. Italové koupili polomotor, dali na něj makovice z TwinSparku a přebytečnou dírou po druhé svíčce do něj stříkají benzín. :-D I tak se to dá říci. Důležité je, že tímto malým zásahem z něj dostávají vyšší výkon než má originál při obsahu 3,6l a to se vyplatí. :)

Jinak doufám, že naše debata nikoho neuráží a stejně jako já se všichni baví. A protože mám pocit, že se také něco dozvím, tak bych ji nerad ukončoval. :wink:

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 29.6.2007, pát 11:52

Marc159 píše:To máš těžké. Vývoj nové platformy je záležitost tak drahá, že vylučuje existenci malých automobilek a je mimo jiné důvodem jejich fůzí.
To bezpochyby. Ale bavili jsme se tusim o nakladech u samotne Alfy,tohle byly naklady koncernu GM v ramci jejich tehdejsi aliance.. a tak jednoznacne to taky neni - Alfa zase cpe sve JTD motory do kdejakeho auta. takze to bylo v ramci neco za neco, jak uz to chodiva :wink: ..
Marc159 píše:To jak píšeš, že FIAT dal Alfě "konečně volné ruce" (a zřejmě několik miliard) působí spíše poeticky než ekonomicky. Ostatně vymýšlet něco revolučního v situaci, kdy zadání pro nový vůz (rozuměj 155 x 156) se nijak zvláště nelišilo mi moc nesedí.
To bezpochyby. Jenze protoze je Alfa premiova znacka a prodeje 155 jasne ukazaly ze mainstreamovou techniku Fiatu proste tradicni zakaznici neakceptuji. proto Fiat uvolnil "par penez" na vyvoj nove platformy (i kdyz treba to zaveseni uplne nove nebylo,jde o dalsi evoluci puvodem z Lancie Delty) ktera poskytla vyjimecne vlastnosti (na predkolku) v ramci stredni tridy a pozdeji i v nizsi stredni (147).
Dnes uz tu chybu Alfa resp. Fiat jako u 155 neudela, v clanku o novinkach ktery jsme dnes vystavili je jasne videt ze i kdyz pouzivaji koncernove platformy, delaji tam specificke (nakladnejsi) modifikace a naladeni vhodne k sportovne-premiovemu zamereni automobilky.
Marc159 píše:Hromadný útěk Italů k BMW si dost dobře neumím představit, ale pravděpodobně máš seriozní zdroje. Zkoumat je asi tradičně nebudeme. :D
Muzeme.Nejsou na to oficialni tabulky ale je logicke ze baworsti jsou prirozenym konkurentem Alfy - sportovne-premiova znacka. Aspon v Cechach to tak platilo dle slov daleko starsicha zkusenejsich alfistu nez jsem ja (Venca155 atd).
Marc159 píše:S tím motorem je to fakt. Italové koupili polomotor, dali na něj makovice z TwinSparku a přebytečnou dírou po druhé svíčce do něj stříkají benzín. :-D I tak se to dá říci. Důležité je, že tímto malým zásahem z něj dostávají vyšší výkon než má originál při obsahu 3,6l a to se vyplatí. :)
super,taky se nekdy shodneme :lol:
Marc159 píše:Jinak doufám, že naše debata nikoho neuráží a stejně jako já se všichni baví. A protože mám pocit, že se také něco dozvím, tak bych ji nerad ukončoval. :wink:

me to taky nedela problem,pokud nemam v praci masivni deadline tak si podebatuju rad. jen by se mohl jeste nekdo pridat (Harous, Integrale, Kubas) :wink:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 29.6.2007, pát 14:42

Když rozbor, tak rozbor :D
Raddik píše:bavili jsme se tusim o nakladech u samotne Alfy,tohle byly naklady koncernu GM v ramci jejich tehdejsi aliance.. a tak jednoznacne to taky neni - Alfa zase cpe sve JTD motory do kdejakeho auta. takze to bylo v ramci neco za neco, jak uz to chodiva :wink: ..:
Alfa Romeo je součástí koncernu FIAT a to tak, že i účetně. :) Jako případnému akcionáři FIAT by mi asi vadilo, že firma provozuje několik nezávislých oddělení vývoje a má tak vyšší náklady než konkurence. Takže hovořit o nákladech Alfy bez vztahu k FIAT je jako bavit se o motorech a podvozcích Škoda, aniž bychom se zmínili o nějakém VW... :wink:
Raddik píše: Jenze protoze je Alfa premiova znacka a prodeje 155 jasne ukazaly ze mainstreamovou techniku Fiatu proste tradicni zakaznici neakceptuji. proto Fiat uvolnil "par penez" na vyvoj nove platformy (i kdyz treba to zaveseni uplne nove nebylo,jde o dalsi evoluci puvodem z Lancie Delty) ktera poskytla vyjimecne vlastnosti (na predkolku) v ramci stredni tridy a pozdeji i v nizsi stredni (147).
Dnes uz tu chybu Alfa resp. Fiat jako u 155 neudela, v clanku o novinkach ktery jsme dnes vystavili je jasne videt ze i kdyz pouzivaji koncernove platformy, delaji tam specificke (nakladnejsi) modifikace a naladeni vhodne k sportovne-premiovemu zamereni automobilky.
Alfa se pravděpodobně bez techniky FIAT již nikdy neobejde. Jedině kdyby jí koupilo BMW, tak snad... :-D Souhlasím ale s tím, že ta technika je jen v různých značkách koncernu různě "naladěná". To je ale asi tak vše. Ostatně sám píšeš že technika 156 víceméně vychází z Lancie, což je, pokud se nemýlím, také FIAT :wink: Jinak koukám, že Alfa udělala chybu u 155 i 159. Jen jestli nemáš doma 156 a jsi zároveň dostatečně objektivní. :wink:
Raddik píše:
Marc159 píše:Hromadný útěk Italů k BMW si dost dobře neumím představit, ale pravděpodobně máš seriozní zdroje. Zkoumat je asi tradičně nebudeme. :D
Muzeme.Nejsou na to oficialni tabulky ale je logicke ze baworsti jsou prirozenym konkurentem Alfy - sportovne-premiova znacka. Aspon v Cechach to tak platilo dle slov daleko starsicha zkusenejsich alfistu nez jsem ja (Venca155 atd).
Nevím, jestli jsi někdy navštívil Věčné město, tedy Řím, ale rozhodně doporučuji. Nejen kvůli architektuře a pekelnému systému dopravy, ale i například z důvodu pochopení těch, kdo Alfy DOOPRAVDY kupují a užívají. Kdybys měl pravdu a místo 155 utekli k BMW, tak tam nebudou lemovat ulice 155, ale ta BMW :) A jestli vycházíš z našich podmínek, tak věz, že Alfy 159 ve vrcholné verzi tu ještě nedávno byly registrované 3. Slovy tři. (Skromně dodávám, že já mám tu první :wink: )Takže nelze očekávat, že výrobce bude brát náš trh jako modelový.
Raddik píše:
Marc159 píše:S tím motorem je to fakt. Italové koupili polomotor, dali na něj makovice z TwinSparku a přebytečnou dírou po druhé svíčce do něj stříkají benzín. :-D I tak se to dá říci. Důležité je, že tímto malým zásahem z něj dostávají vyšší výkon než má originál při obsahu 3,6l a to se vyplatí. :)
super,taky se nekdy shodneme :lol:
Njn, ale ještě že to nečtou konstruktéři, kteří u toho motoru ten kroutící moment doslova vymazlili. :-D Troufám si říci, že už bychom mohli dostat klidně i pár facek :D :wink:
Raddik píše:
Marc159 píše:Jinak doufám, že naše debata nikoho neuráží a stejně jako já se všichni baví. A protože mám pocit, že se také něco dozvím, tak bych ji nerad ukončoval. :wink:

me to taky nedela problem,pokud nemam v praci masivni deadline tak si podebatuju rad. jen by se mohl jeste nekdo pridat (Harous, Integrale, Kubas) :wink:
Já bych přivítal, kdyby si 159 koupil kromě mě ještě alespoň jeden Alfista, abych tu nebyl tak osamocený.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 30.6.2007, sob 12:37

Tak nevim jestli se mam vubec do tyhle diskuze zapojovat. Protoze kdyz nekdo napise takovouhle perlu, tak nevim co si mam myslet.
Zatímco každému, kdo o automobilovém průmyslu něco ví je jasné, že v případě 156 šlo o běžnou evoluci modelu 155, tak v případě 159 šlo sice též o evoluci, ale všem bylo zároveň naznačeno, že jde o "inovaci vyššího řádu" nebo nevím jak chcete přeložit "nuova razza", chcete-li "nový druh Alfy".
Je tedy evidentní, že vývoj 159 byl mnohem dražší než (hlavně designový) upgrade 155 na 156.
Vezmu to od 155, ktera byla komercne uspesna snad jen v Italii i pres nemaly uspechy ve sportu. Auto bylo postaveny na platforme Fiatu Tipo a je na nem dobre videt pribuznost s Temprou i Lancii Dedra. Proti 75 to byl technicky krok zpatky, nicmene ve spolehlivosti a hlavne nenarocnosti na servis to byla trefa do cernyho. Ted trochu techniky. Motor vpredu napric, predni naprava s trojuhelnikovym ramenem a McPhersonem. O vaze asi nema smysl diskutovat. Ja uz napsal vahu z technicaku 1475kg a tady se porad uvadi 1200kg...
Prejdu ke 156. Auto je postaveny na zcela novy a samostatny platforme (ktera se pak zcasti pouzila pro Lancii Lybru), tuhost karoserie v krutu dosahuje hodnot tehda beznych pro zavodni auta. Od zacatku se pocita s nejmodernejsimi motory vlastni konstrukce - JTD a JTS. Diesel zpusobi totalni obrat v automobilovym prumyslu a postupny prechod na commonrail vsemi vetsimi vyrobci. U benzinu se nestihl dokoncit vyvoj primovstriku JTS, takze se dava 16V TS kratce pouzivany ve 155. Na predni naprave je pouzity dvojity rameno s vysokym lichobeznikem, zajistujici optimalni polohu kola k silnici ve vsech rezimech. Vzadu je pouzita naprava puvodem z Delty. Auto je taky vyrazne lehci nez predchudce 155. Takze jediny co spojuje 155 a 156 je umisteni motoru vpredu napric a pouziti 16V motoru TwinSpark. Takze ano - tady je nasnade oznacit 156 za novy druh Alfy.
Nebudu hodnotit jestli je 159 z hlediska vyvoje krok spravnym smerem, to ukaze asi jen cas, ale z technickyho hlediska rozhodne neni 159 novy druh Alfy. Predni naprava pouziva dvojity rameno s vysokym lichobeznikem, zadni naprava je prevzatej viceprvek ze 166. To ze pouziva jiny motory, z ni novy druh nedela... Novy druh Alfy je 159 pouze z hlediska marketingu. Kdyz to (umyslne) prezenu, tak je vlastne 159 zbouchana ze 156 a 166. Konec koncu, pokud se to osvedcilo, tak proc to nevyuzit dal. Me se 159 libi a povazuju ji za dobry auto i za dobrou Alfu Romeo, ale v tuhle chvili to neni muj salek kavy. Ale to zadna Alfa Romeo - nejak tihnu k turboctyrkolkam...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 1.7.2007, ned 23:30

Harous píše:Tak nevim jestli se mam vubec do tyhle diskuze zapojovat. Protoze kdyz nekdo napise takovouhle perlu, tak nevim co si mam myslet.
Zatímco každému, kdo o automobilovém průmyslu něco ví je jasné, že v případě 156 šlo o běžnou evoluci modelu 155, tak v případě 159 šlo sice též o evoluci, ale všem bylo zároveň naznačeno, že jde o "inovaci vyššího řádu" nebo nevím jak chcete přeložit "nuova razza", chcete-li "nový druh Alfy".
Je tedy evidentní, že vývoj 159 byl mnohem dražší než (hlavně designový) upgrade 155 na 156.
Ale znovu pripomenu, ze na tohle proste nemam slov... :roll:
Zatímco každému, kdo o automobilovém průmyslu něco ví je jasné, že v případě 156 šlo o běžnou evoluci modelu 155
Myslim, ze vetsi volovinu sem tady na foru zatim nevidel... :lol:
Kdo to docet az sem, ma u me maly bezvyznamny plus... :-D
Citovat to celé nebudu, to asi opravdu nemá cenu. Ale kupříkladu na http://magazin.auto.cz/predstavujeme/al ... -roku.html se mnou ohledně slavného vývoje 156 kupodivu souhlasí.

Jen si dovolím citaci: "Nová Alfa Romeo 156 je nástupcem modelu 155 a navazuje na inovované modely 145, 146, GTV a Spider."
V neposlední řadě s mými závěry souhlasí i výrobce, ale jestli se jedná o nějaký marketingový trik opravdu netuším. :wink:

A jestli jsi opravdu větší nesmysly než píši já na tomto fóru ještě nečetl, tak si ten svůj příspěvek přečti znovu. A za trest celý. :-D :wink:

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.7.2007, pon 08:23

Marc159 píše:Citovat to celé nebudu, to asi opravdu nemá cenu. Ale kupříkladu na http://magazin.auto.cz/predstavujeme/al ... -roku.html se mnou ohledně slavného vývoje 156 kupodivu souhlasí.

Jen si dovolím citaci: "Nová Alfa Romeo 156 je nástupcem modelu 155 a navazuje na inovované modely 145, 146, GTV a Spider."
V neposlední řadě s mými závěry souhlasí i výrobce, ale jestli se jedná o nějaký marketingový trik opravdu netuším. :wink:

A jestli jsi opravdu větší nesmysly než píši já na tomto fóru ještě nečetl, tak si ten svůj příspěvek přečti znovu. A za trest celý. :-D :wink:
Ale ja nepopiram ze je 156 nastupcem modelu 155, to je jasny. Jen chci vyvratit Tvou predstavu o tom, ze slo hlavne o designovej krok dopredu, coz si tu tvrdil. Vubec mi prijde ze odmitas vecny argumenty a vzdycky vypichnes neco co pak napadnes. Vedel si vubec jakou techniku pouziva 155 a 156? Ze tam byl naprosto diametralni rozdil v podvozku? Vedel si ze 159 prevzala predni napravu od 156 a zadni od 166?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 2.7.2007, pon 10:37

Raddik: Já ale neřeším, jestli je příspěvek pochvalný nebo není. Spíše mě zajímá O ČEM je nebo není. A jestli píšeš, že 159 nabízí odtažité řidičské zážitky, tak jsem chtěl vědět v čem. Zatím jsem se dočetl, že největší problém 159 oproti předchůdci je, že je tišší. Což mi ale k posuzování řidičských zážitků přijde málo. Nejlepší recenzi z hlediska spolujezdce udělal asi 17-ti letý synovec, který prohlásil, že v tom autě není poznat když projíždí zatáčkou. To možná spoustu řidičů odrazuje. V zatáčce, kde je to s jiným autem při dané rychlosti doslova boj o život, adrenalinu mraky a jedna z mála chvil, kdy má člověk pocit, že Boží jméno nebere do úst nadarmo, tak tady si v klidu můžete ladit rádio. Takže možná zábavné až ve vyšších rychlostech, ale řidičsky odtažité... :roll:
Harous: Jen zavěšení kol nové auto nedělá. A to, že následující model vychází takřka kompletně z techniky modelů předchozích, jsem psal již výše. Proto nechápu, jak můžete psát, že 156 doslova "spadla z oblakov". :) Jinak k té omílané hmotnosti 155 x 156. Nevím odkud máš techničák, či který údaj uvádíš, ale já podobné hodnoty nikde nemohu sehnat. Vše je spíše jako na http://www.geocities.com/a155r/models.html :-k

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.7.2007, pon 11:11

Marc159 píše:Harous: Jen zavěšení kol nové auto nedělá. A to, že následující model vychází takřka kompletně z techniky modelů předchozích, jsem psal již výše. Proto nechápu, jak můžete psát, že 156 doslova "spadla z oblakov". :) Jinak k té omílané hmotnosti 155 x 156. Nevím odkud máš techničák, či který údaj uvádíš, ale já podobné hodnoty nikde nemohu sehnat. Vše je spíše jako na http://www.geocities.com/a155r/models.html :-k
Myslim, ze dokud se tu bude prekrucovat co jsem napsal, nema cenu dal diskutovat na toto tema. :???:
Nikde sem nenapsal, ze by zaveseni kol udelalo nove auto. Pisu, ze 155 a 156 pouze sdili benzinove 16V motory. Uz vubec nikde nepisu, ze by 156 "spadla z oblakov", tento pocit tady mam z prezentace 159 jako noveho druhu Alfy. Technicak mam zcela prekvapive vydanej na dopravnim inspektoratu - nevim proc bych se chlubil tim, ze to auto je tezky jako krava. Jinak hmotnost v technicaku odpovida i udajum z autokatalogu 1996.
Dovolim si zopakovat mou otazku:

Vedel si vubec jakou techniku pouziva 155 a 156? Ze tam byl naprosto diametralni rozdil v podvozku? Vedel si ze 159 prevzala predni napravu od 156 a zadni od 166?

Ono je hezky oznacit sam sebe za "nekoho kdo o automobilovem prumyslu neco vi", ale chce to se jeste drzet faktu... :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.7.2007, pon 13:21

Marc159 píše:Zatímco každému, kdo o automobilovém průmyslu něco ví je jasné, že v případě 156 šlo o běžnou evoluci modelu 155, tak v případě 159 šlo sice též o evoluci, ale všem bylo zároveň naznačeno, že jde o "inovaci vyššího řádu" nebo nevím jak chcete přeložit "nuova razza", chcete-li "nový druh Alfy".
Je tedy evidentní, že vývoj 159 byl mnohem dražší než (hlavně designový) upgrade 155 na 156.
Marc159 píše:Ostatně vymýšlet něco revolučního v situaci, kdy zadání pro nový vůz (rozuměj 155 x 156) se nijak zvláště nelišilo mi moc nesedí. Rozměrově i váhově se obě auta takřka shodovala, 1,8 T.S. se dal namontovat do obou.
Pokud trvas na Tebou vyse uvedenem bez moznosti priznani omylu a misto jasne odpovedi ANO / NE na moji jednoznacnou otazku sem budes davat nicnerikajici odkazy, je pro me tahle diskuze bezpredmetna a uzavrena.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 2.7.2007, pon 14:09

Harous: Jsem ochoten ochoten uznat cokoli co má hlavu a patu. Jsem ochoten uznat, že 159 používá techniku ze starších modelů. Ale zárovň si nejsem vědom toho, že bych někde tvrdil opak. A myslím, žes to byl Ty, kdo mi oponoval v tom, že 156 nevychází ze 155, protože již 155 byla těžká, zatímco 156 byla mnohem lehčí. Jenže to je právě kámen úrazu. Podle internetu jsou 155 na celém světě o dva metráky lehčí než ta Tvá a kupodivu podobná jako 156, čímž rázem ta proklamovaná "revoluční" sláva 156 poněkud bledne. Mohu Ti tu dát mraky jak říkáš: "nic neříkajících odkazů", které mé tvrzení podporují a jsou v rozporu s Tvým techničákem i přesvědčením. A od Tebe jsem tu kromě otázky "jestli jsem věděl že zavěšení 159 vychází ze 166" nic podobného na podporu Tvého tvrzení neviděl.
Pro mě za mě si s Radikkem třeba tu hmotnost 155, stejně jako jízdní vlastnosti 159 můžete odhlasovat. :D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.7.2007, pon 15:06

Marc159 píše:Harous: Jsem ochoten ochoten uznat cokoli co má hlavu a patu. Jsem ochoten uznat, že 159 používá techniku ze starších modelů. Ale zárovň si nejsem vědom toho, že bych někde tvrdil opak. A myslím, žes to byl Ty, kdo mi oponoval v tom, že 156 nevychází ze 155, protože již 155 byla těžká, zatímco 156 byla mnohem lehčí. Jenže to je právě kámen úrazu. Podle internetu jsou 155 na celém světě o dva metráky lehčí než ta Tvá a kupodivu podobná jako 156, čímž rázem ta proklamovaná "revoluční" sláva 156 poněkud bledne. Mohu Ti tu dát mraky jak říkáš: "nic neříkajících odkazů", které mé tvrzení podporují a jsou v rozporu s Tvým techničákem i přesvědčením. A od Tebe jsem tu kromě otázky "jestli jsem věděl že zavěšení 159 vychází ze 166" nic podobného na podporu Tvého tvrzení neviděl.
Pro mě za mě si s Radikkem třeba tu hmotnost 155, stejně jako jízdní vlastnosti 159 můžete odhlasovat. :D
Zkusim to vzit postupne:
Tak k problemu vahy 155. Budu verit technicaku a zdrojum ktery uvadej stejnou vahu. Vahy o kterych se tu zminujes plati pro 1. generaci 155 pred zesilenim karoserie, doplnenim bocnich vyztuh a dalsich uprav zamerenych na bezpecnost, povetsinou prevzatych od 155 Q4, ktera tu vyztuzenou kastli a vyztuhy mela od zacatku. Tyto upravy se tusim provedly behem roku 93. Dalsi kilca navic prinesla 2. generace koncem 95. roku, kdy se zavedly 16V motory TS a rozsirila se kastle spolu se vetsim rozchodem kol. Odpoledne Ti klidne ten technicak vyfotim a hodim to sem...
Netvrdil jsem, ze 156 nevychazi ze 155 kvuli vaze. Stoji na zcela jine a nove vyvinute podvozkove platforme, pouziva zcela jiny system zaveseni a vedeni kol. Karoserie je od zacatku vyvijena s ohledem na maximalni tuhost v krutu pro dosazeni co nejlepsich jizdnich vykonu. Tuhost seriove AR156 v krutu je 19.250 Nm/grado v roce 97. Pro porovnani Saab 9-3 (prvni generace) 10.000 Nm/grado, BMW 3 E46 13.000 Nm/grado.
Zaroven se ve 156 predstavuje prvni CommonRail motor na svete pouzity v osobnim seriovym aute a pozdeji primovstrikovy motor JTS. Zavadi se prevodovka selespeed, adaptivni automat Q-system s moznosti rucniho razeni. Motor 2.5 V6 pouziva elektronicky prenos mezi pedalem plynu a skrtici klapkou, tzv. Drive By Wire, palubni elektronika vyuziva sbernicovy system Can-bus, narozdil od bezny "siloviny" ve 155. Design je dilem vlastniho stylistickeho centra, narozdil od 155, ktera byla dilem tusim studia IDEA.
Hodim sem i to zaveseni, at je v tom jasno:

Zaveseni AR155:
Obrázek

Zaveseni AR 156:
Obrázek
Obrázek

Takze kdyz to rozkouskuju na jednotlivy technologicky celky:
Karoserie:
AR155 - odvozena od sesterske Tempry a Dedry
AR156 - vlastni vyvoj nevyuzivajici koncernovou platformu

Podvozek:
AR155 - platforma odvozena z Fiatu Tipo
AR156 - zcela nova v koncernu nepouzita platforma vyvinuta Alfou Romeo

Pohony:
AR155 - vlastni motory TS 8V, koncem vyroby TS 16V, vlastni 2.5 V6 12V, diesel VM Motori 2.5TD a Fiat 1.9TD
AR156 - vlastni motory 16V TS, novy 2.5 V6 24V, pozdeji primovstrik JTS, revolucni CommonRail diesly 1.9 a 2.4JTD

Elektronika:
AR155 - klasicky system palubniho napajeni, spinacu, rele, napajecich kabelu k jednotlivym palubnim pristrojum
AR156 - multiplex system na bazi site CAN-BUS a pateroveho napajeni.

Takze na zaklade tohodle vseho si dovolim tvrdit, ze Alfa 156 je nove vyvinuty auto, ktery nepouziva technologicke celky z AR 155 a vyjma pouziti spolecnych motoru 16V TS nema nic spolecneho se svym predchudcem...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 2.7.2007, pon 17:50

Harous: No vida, konečně to tu začíná mít trochu úroveň a šmrnc. Je toho dost najednou, tak si nechám trochu času na prostudování. Ale rozhodně díky. :wink:
Sháněl jsem info o té tvé 155, ale stále z toho nejsem moudrý. Našel jsem například tuhle z roku 96

http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=63

A tam se udává hmotnost 1234 kg, což je mimochodem o 30 kg více než u modelu z roku 1992. A pokud uvádíš, že máš 1475 kg nebo kolik, tak mi ten rozdíl přijde více než značný. :-k

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.7.2007, pon 18:41

Ono se v zaplave Alf 156 hleda neco o 155 spatne, na to uz jsem driv taky narazil. Kdyz se neco o 155 najde, byva to vetsinou o spickovem modelu Q4. A kdyz das vyhledat Alfa 155 2.0 16V, tak skoncis na tom, ze dvoulitrova 156 mela 155 koni... :lol:
Po konzultaci s technicakem musim tu vahu snizit. Ted jsem do nej koukal a odpovida to presne tomu katalogu 96' - 1415kg... Takze moje chyba tech 60kg navic... ::s29:: Nicmene je to porad hodne a o dost vic nez 156. Ale nerad bych se v porovnani 155 a 156 zase vracel jenom k ty vaze...
Taky si nemyslim ze byla 155 chybou, spis jedinym rozumnym resenim jak udrzet vyrobu v Alfe... Ale to myslim celou radu 145/146/155...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 3.7.2007, úte 11:06

Harous: Tak jsem se na to díval a zjistil, že 156 je na stejné podvozkové plošině (floor pan) jako 146,GTV, 155 a mnoho dalších miláčků, tedy FIATu Tipo. Originalita motorů je poměrně sporná. 16V T.S. se montovaly minimálně rok před a JTS až nějakých pět let po uvedením 156 na trh, takže jejich spojení se 156 je velmi vágní. Připomínám, že první T.S. Alfa použila již v roce 1923. :wink: Novodobé T.S. se datují od 1986. Zajímavější je to s tzv. common railem, chcete-li JTD. Tam byla 156 skutečně prvním osobním autem, kde se tento systém použil. Ve stejném roce ještě u MB E 320 CDi. Je symbolické, že výzkum firem FIAT, Magneti Marelli a Elasis, kteří na modernizaci (spíše elektronizaci) systému, který od sedmdesátých let používaly náklaďáky v USA, završil a do seriové výroby zavedl Robert Bosch :-D Ale co už, jsme přeci fandové. :wink:
Pokud jde o design 156, tak tam se shodneme a o nápravách nepolemizuji. S levným McPhersonem by asi Alfa pro BMW opravdu nebyla důstojným soupeřem.
Otázka: Věděl jsi, že 156 je postavená na stejné plošině jako 155?

Až to vyladíme, tak to vydáme knižně. Jedno nakladatelství mám. :D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.7.2007, úte 11:46

Marc159 píše:Otázka: Věděl jsi, že 156 je postavená na stejné plošině jako 155?
Nevedel a opravdu se mi to nezda. Kde si to nasel? Ostatni auta koncernu vychazejici z Tipa maji vsechno stejny, vcetne rozvoru... Teda vyjma GTV/Spider, ktery maj vzadu viceprvek. Tahle informace se mi opravdu nezda jako verohodna...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.7.2007, úte 12:12

Originalitu benzinovych motoru nijak nezpochybnuju, ale to uz nema s tematem nic spolecnyho. Je naprosto bezny pouzivat osvedceny motory. Ten primovstrik JTS mel jit do 156 hned pri uvedeni, ale tezce se nestihal jeho vyvoj...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 3.7.2007, úte 12:26

Harous píše:
Marc159 píše:Otázka: Věděl jsi, že 156 je postavená na stejné plošině jako 155?
Nevedel a opravdu se mi to nezda. Kde si to nasel? Ostatni auta koncernu vychazejici z Tipa maji vsechno stejny, vcetne rozvoru... Teda vyjma GTV/Spider, ktery maj vzadu viceprvek. Tahle informace se mi opravdu nezda jako verohodna...

Zase napíšeš, že tady uvádím spousty nicneříkajících odkazů :-k
Na netu je toho docela dost. Nejjednodušší je asi wikipedie, kde se uvádí:

The floor pan is also the same as on the Alfa 146 but is modified to accept the new suspension design

http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_156


no a tam už se dočteš že 145/146 jsou:

Based on the Fiat Tipo chassis, the cars were widely praised for their handling, particularly the sharp, responsive steering. Early cars used boxer engines passed down from the old 33 in 1.3/1.4 (same engine, badge depends on market. Not sold in UK), 1.6 8 valve and 1.7 16 valve forms.

A když víš, že 155 je také Tipo, tak máme příbuzenský vztah na světě. :pivko

Tedy něco v tom smyslu jak jsem psal na začátku v příspěvku, který jsi tak hezky oglosoval. :-D

Samozřejmě jsem těch odkazů našel víc. Většina fanoušků uvádí, že si původní platforma vyžádala značné úpravy právě kvůli novému zavěšení. Ale základ je holt stejný. Prostě udělat novou plošinu pro jedno auto je moc drahé.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.7.2007, úte 12:54

Ja sem to prave nevidel jinde nez na wikipedii... Technicky se mi nepozdava jak by to asi slo. Rozrezat, protahnout, rozsirit a zase svarit? :lol:
Promin, ale tomu zkratka neverim. Ono je taky otazkou co si predstavit pod upravou platformy. To by taky slo rict, ze Skoda Superb spociva na upraveny platforme Skody 1000MB... :lol:

Ja si zkratka za svym nazorem stojim a tvrdim ze 155 nema se 156 spolecny zadny technologicky celek vyjma 16V motoru TS (paradoxne toho nejhorsiho moznyho)...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 3.7.2007, úte 13:02

Harous: Ty budeš koukám pěkně tvrdohlavej... :wink:
Tak dobře. Co třeba tohle?

The floorpan is modified from the Alfa 155, which itself originally came from the Fiat Tipo.

Najdeš to na http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_romeo_156.shtml :D

EDIT: Nebo

The floorpan is a modified floorpan from the 155 and originally from Fiat Tipo. The same
floorpan has later been used in Alfa 147.

Na http://www.alfa156.net/fr_index.html?/history.html

Prostě na netu je toho opravdu dost.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 4.7.2007, stř 00:09

OK, asi na ty platforme neco bude. Ale ona je taky platforma a platforma. Docela by me zajimalo jak konkretne a jak moc je upravena...
Ale kdyz si o tom vsechno sestudoval, tak nam to sem urcite napises, ze? :wink:
Mimochodem, ja na Tvou otazku odpovedel a odpovim klidne znovu: NEVEDEL, no... :lol:
Odpovis Ty na moje predchozi otazky? Nijak ve zlym, jen by me to zajimalo...
Jinak hodne technickych informaci bylo v dobe predstaveni AR156 v Automobil Revue. Mel bych je mit u rodicovstva, jen nevim jestli vsechny z ty doby - Svety Motoru tam mam kompletni. Tak az to nataham k sobe do baraku, udelam nejakej vytah a nafotim vsechny clanky o Alfach... Treba tam bude i vic podrobnosti o ty platforme.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 4.7.2007, stř 09:02

Marc159 píše:Raddik: A co tě na ní zajímá? Sestudoval jsem o tom skoro všechno. :wink:
pokud by mela wikipedia pravdu tak veskere me zdroje byly mylne,a to vcetne lidi kteri vedi o italech 10x vic nez my dva dohromady (magic,Integrale). ja jsem vzdy narazil na informaci ze platforma 156 je nesdilena a nove vyvinuta a je to pro me velke prekvapeni s mnoha otazniky. nemuzu brat za relevantni kdejaky zdroj, protoze lidi kteri se zivi psanim o autech nutne nejsou erudovani odbornici.
s tim souvisi i otazka co mel Harous - v jakem smyslu z te Tipo plosiny vychazi? Pokud byly nejake casti stejne, neznamena to nutne stejnou platformu..(ale uznavam pro me prekvapiva informace by bylo i toto).

zkusim to nekde zjistit az bude cas
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 4.7.2007, stř 10:07

Radik: A nemohl bys tu zatím uvést zdroje z kterých čerpáš ty? Tedy pokud to nejsou jen Magic a Integrale. Tady se totiž často něco šustne a pak jsou všichni přesvědčeni o tom, že je to pravda. A vzhledem k tomu, že je tu poměrně dost fanoušků Alfy, tak bývá často přání otcem myšlénky. :wink: Proto si raději v případě pochybností tyto věci ověřuji z běžně dostupných zdrojů. A co je hlavní, nesobecky je zveřejňuji. :smt024

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů