Platforma 156

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 16.7.2007, pon 18:53

Marc159 píše:aaa, teď jsem si všiml, že Harous už na to taky přišel. :wink: Paráda. :)
Aha, napsal sem to jednou, Ty si odpovedel, ze se v tom topim. Kdyz sem to samy napsal podruhy, tak uz sem na to taky prisel...
Tak nevim jestli si ze me delas srandu, nebo to nectes a nejdriv reagujes... :smt009
Ale aspon vim, ze se Ti musi vsechno rikat dvakrat... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 16.7.2007, pon 23:19

Harous: tady se musím omluvit, protože jsem ten tvůj příspěvek přečetl až po reakci na integrale. :???: To ale nic nemění na tom, že výkon motoru se dá spočítat jako součin momentu a otáček. Samozřejmě je k tomu potřeba přinásobit ještě nějakou konstantu, ale ta je tam jen kvůli tomu, aby nám to vyšlo v nějakých jednotkách. Tady v kW, kdybychom upřednostnili koně, tak bude jiná. Na tom ale nezáleží. Jde o principiální pochopení toho, co vlastně ten výkon tvoří. Pokud se shodneme na tom, že ho tvoří dvě veličiny a to otáčky a točivý moment (integrale přijde stejně až někdy za týden, tak u toho můžeme zatím zůstat :-D ). Tak zjistíme, že pro jeho zvýšení existují v zásadě dvě cesty. A to zvýšením momentu, tedy objemu motoru, či jeho přeplňováním a nebo zvýšením otáček, respektive posunutí použitelné hodnoty momentu do oblasti vyšších otáček. Tedy v první řadě podčtvercová konstrukce válce a počertech rychlé ventily a zapalování :wink: Ta první varianta má tu nevýhodu, že enormně zvyšuje zatížení převodového ústrojí, tedy spíše spojky. Ta druhá zase negativně ovlivňuje životnost motoru a díky potřebě většího počtu válců a kvalitnějšího materiálu, v neposlední řadě i jeho cenu. Píšu to tady proto, že se tu hodně diskutuje o nové GTA a hlavně o motoru, který by měla mít. Pokud by tedy měla být důstojnou konkurentkou M3, jak tu všichni doufají, tak tam přeplňovaný JTS být prostě nemůže. M3 má totiž max výkon až někde v 8300 otáčkách. A když vezmu v úvahu, že max. moment má již při 3900 otáčkách, tak nezbývá než smeknout, protože použitelný rozsah otáček je neuvěřitelný. :shock:

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 18.7.2007, stř 23:39

No jo, otáčky a úhlová rychlost je to samý...pak vlastně svým způsobem i objem a čas je to stejný (z hlediska astrofyziky). Tohle nemá smysl, to není diskuse, to jsou bláboly.
Sbohem.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 1.8.2007, stř 10:17

letmo jsem se zminil pred svym servisakem ohledne problematiky platformy 155 vs 156. potvrdil mi ze rozhodne nejsou stejne, ale uplne jine. holt staci vlezt pod auto a clovek vidi..:wink: a on je pod nima denne. navic mi vyhledove slibil i presne udaje a miry (nutne ke klempirine, kdyz se rovnaji krapky). kdyz se zadari,snad i link na webu.
ale dost OT. az dodam ty miry,muzeme se bavit uz jen o 159..
Naposledy upravil(a) Radim dne 8.8.2007, stř 13:04, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 1.8.2007, stř 15:03

Já s tou informací pracovat nebudu nijak. Je to jen jeden z názorů a ještě ani ne tvůj. Já jsem tu v rámci kontinuálního vývoje řady 15X uvedl všechny dostupné informace, které jsem zjistil a poměrně podrobně popsal. Pokud bys zkusil něco podobného a v této diskuzi se pokusil opřít o vlastní zjištěné informace, které by zároveň utvořily logický celek, tak bych to jen uvítal. Zatím jste tu jen byli schopni prohlásit, že 156 z ničeho nevychází a jaksi bohužel,ani nemá žádného následovníka. A to je trochu málo. A vzhledem k tomu že pochybuji, že bys na srazu byl sám, tak se opravdu nebojím, že bych tam vypadal jako blbec. A jsem ochoten KONSTRUKTIVNÍM způsoben diskutovat s každým. Tady i na srazu.

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 2.8.2007, čtv 09:01

ty cisla mit budu,jen nemuzu ovlivnit kdy, ponevadz Venca ma opravdu hodne prace. ja si taky precetl na vetsine internetovach zrdoju,vcetne tech co jsi sem postoval, ze ta platforma ma udajne byt tak jak tvrdis.OK. ale kdyz se na to zeptam chlapa (ktery je mezi temi nejstarsimi alfisty a spoustou dalsich,kteri u nej servisuji svou alfinu bran za odbornika a jeho slovo ma vahu,mj porada ARC CUP Kamen) a denne pod nima lezi,tak ten mi rekne, ze je to blbost. tak mi rekni, proc bych mel duvod mu neverit?? ano, a v tomto kontextu mi od tebe prijde hloupe tvrdit, ze na netu je to takhle, pod auto si lehat nebudes a tudiz nez ti dam ten "spravny link" tak to tak proste je. a to mi prijde hodne usmevne.. :wink:
Naposledy upravil(a) Radim dne 8.8.2007, stř 13:03, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV L

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.8.2007, čtv 12:35

Ale tady preci cely problem spociva v tom, ze na jedne strane tvrdis o tech platformach neco Ty na zaklade neceho prectenyho z webu a na druhy strane stoji x lidi, ktery tema autama roky jezdi a narozdil od Tebe je meli moznost videt i zespod...
Nebo v cem konkretne myslis, ze jsou ty platformy shodny?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 2.8.2007, čtv 13:20

Ja jsem si to vsechno precetl velmi dobre. a muzu na to rict jen to, ze nikde krome obratu typu "díky změnám v uložení náprav změnila velká část dílů" a ze je to "modified" jsem nevidel jedina cisla, nakres nebo jakykoliv obrazek. tudiz relevantnost techto (tvych) zdroju je velmi pofiderni.. a prave s ohledem na to, jak moc jsou to pofiderni a vagni zdroje v kombinaci s tim, ze lidi kteri ty plechy maji v ruce denne a tvrdi opak me zarazi,s jakou samozrejmosti a sebejistotou tu ze vsem delas pitomce, vcetne V.Kamenika..

Ja se pokusim krome tech cisel a rozmeru nejaky dukaz v dohledne dobe sehnat. pokud se budu mylit, je na miste ma omluva. totez ovsem budu ocekavat i od tebe :wink: (myslim ze i Harous a predevsim Integrale) protoze tahle v podstate OT kauza "platforma" tu nadelala dost zle.
Alfetta GTV L

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 2.8.2007, čtv 15:52

Marc159 píše:Chápu. Tvé příspěvky byly podobně konkrétních údajú plné. Dá se říci, že jimi doslova překypovaly. :-D
já bych spíš uvítal,kdyby jsi se pokusil odpovedet na tu otazku co ma Harous - v cem konkretne myslis, ze jsou ty platformy shodny? misto tohoto zbytecneho stourani. nebo ty nemas zajem, aby se debata presunula od invektiv k nazorum a faktum?? :wink:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 2.8.2007, čtv 15:56

Raddik: To je snadné. Shodné byly (a jsou) v torzní pevnosti. Teď samozřejmě doufám, že nám sdělíš, v čem jsou odlišné. Ohledně zavěšení náprav jsme to myslím vyřešili. :-D

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 2.8.2007, čtv 16:04

Marc159 píše:Raddik: To je snadné. Shodné byly (a jsou) v torzní pevnosti. Teď samozřejmě doufám, že nám sdělíš, v čem jsou odlišné. Ohledně zavěšení náprav jsme to myslím vyřešili. :-D
ehm, no to nevim ale i kdyby.. to je na to, ze maji byt podle tebe stejne,resp jen lehce modifikovane trochu malo,nemyslis?
Naposledy upravil(a) Radim dne 2.8.2007, čtv 16:13, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV L

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.8.2007, čtv 16:10

Marc159 píše:To je snadné. Shodné byly (a jsou) v torzní pevnosti.
Takze jinymi slovy Alfa 156 ktera ma tuhost v krutu 19.250 Nm/grad tezi tuto skvelou hodnotu z platformy Fiatu Tipo, ktery ma 7.200 Nm/grad???

Marc - ze Ty si z nas delas celou dobu srandu? :-D

Kdyz si pod to vlezes a podivas na tu podlahovou plosinu, tak nenajdes stejnej dil, nebo stejnou cast u AR156 a Tipa / AR 155.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.8.2007, čtv 16:22

Musim ale Marca pochvalit, ze dokaze alespon trochu uznat argumenty protistrany a poopravit si sve znalosti, pripadne prehodnotit sve nazory.
Zatimco na zacatku sporu tvrdil, ze slo spise o designovy upgrade ze 155 na 156, pozdeji tvrdil ze ma 155 a 156 stejnou platformu, jeste dal tvdil ze je pozmenena a ted uz ma jen stejnou tuhost... :twisted:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 2.8.2007, čtv 16:25

Harous@Raddik: Neodpovídáte na otázku a to, že Harous mluví z cesty je sice typické, ale už nikoli zábavné. :)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.8.2007, čtv 16:36

Na jakou otazku? V cem jsou odlisne?

Me prekvapuje s jakou vervou to tady tvrdis, aniz by si to sam videl...
Kdyby si byl v servisu, kde maji na jednom zvedaku 155 a na druhym 156, urcite by si nazor zmenil... :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 3.8.2007, pát 08:29

Marc159 píše:Raddik: To je snadné. Shodné byly (a jsou) v torzní pevnosti. Teď samozřejmě doufám, že nám sdělíš, v čem jsou odlišné. Ohledně zavěšení náprav jsme to myslím vyřešili. :-D
Dobre,muzeme sve karty odkryvat postupne. Kdyz jsi uvedl udaj o udajne torzni tuhosti ja na druhou stranu muzu rict, ze na tech velkych trech dilech plechu, ktere platformu tvori, neni stejny ani jeden prolis, ohyb, zlabek proste nic (rozumej - jsou uplne jine :D :D ). a myslim ze ani na dilech, ktere je k sobe spojuji .. :wink: Takze ve finale jsem zopakoval jen to, co ti psal uz Harous.. hele, ze ty si pod to auto nevlezes? :roll:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 3.8.2007, pát 12:28

Raddik: Já to zatím nemám zapotřebí :wink:

Vzhledem k tomu, že mě tato problematika zajímá, ale tady jsem se uspokojivé odpovědi nedočkal, tak jsem opět trochu zapátral. Takže zde tolik populární verze, že u 156 rozvázal FIAT Alfě ruce, ta stvořila něco krásného a to doslova na zelené louce, je bohužel jen romantickou fikcí. Platforma, na které je 156 postavena se jmenuje TYPE C/D. Sdílí ji se 147, Spiderem/GTV, Fiatem Mareou a Lancií Lybrou, tedy napříč celým koncernem. A přeložit větu: The floorpan is a modified floorpan from the 155 and originally from Fiat Tipo, asi nebude takový problém. :wink: Pokud by vás zajímalo o historii vašich miláčků i něco více, tak doporučuji třeba http://www.alfa156.net/fr_index.html?/history.html

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.8.2007, pát 12:49

A v tom asi bude prave ten rozdil mezi nami. Ty veris tomu co ctes, ja verim tomu co vidim... :wink: Jinak ze platforma 147 a Lybry vychazi ze 156 neni nic novyho. Ale ta 156 tu platformu mela jako prvni...
Kdyz Te teda nedonutime se na to podivat zespod, zkusime to alespon takhle...
Tady je nahled na jednotlive sestavy podlahovych dilu pro AR155 a AR156:
Predni cast 155 - 156:
ObrázekObrázek

Stredni cast 155 - 156:
ObrázekObrázek

Zadni cast 155 - 156:
ObrázekObrázek

Z vyse uvedenyho snad musi kazdej soudnej clovek uznat, ze to nema nic spolecnyho...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 3.8.2007, pát 13:55

Harous: to je ta hra uhadni 10 rozdilu?? :-k

Marc: bohuzel jen recyklujes sve stare virtualni "argumenty". koukni se dobre na ty nakresy a hlavne nepis neco o tom, ze ta modifikace je prave toto, co vidime. protoze tyhle dve plosiny maji spolecne jen to, ze jsou z plechu..

pristi tyden jeste snad klapne porovnani rozmeru plosin 155 vs 156 a tim muzeme toto velke OT tema z threadu 159 presunout tam, kam patri.
Naposledy upravil(a) Radim dne 8.8.2007, stř 13:06, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 3.8.2007, pát 14:47

Já své staré argumenty uvádím opakovaně jen v naději, že to někdo pochopí. Problém je holt v tom, že vy nevíte co to platforma je. To se touto debatou táhne jako červená nit. Ačkoli se všude píše, že že 156 má modifikovanou platformu 155, tak vy tvrdíte opak. Jediný problém je, že tuto informaci máte od Vency, ale pravděpodobně ji již nikde jinde nenajdete. Garantuji vám, že podobnou informaci na cizojazyčných webech nenajdete. V opačném případě dodejte příslušný link. A víte to sami dobře, jen se zuby nehty držíte své, bohužel zcela vysněné fikce. :roll:

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 3.8.2007, pát 14:55

The 156 uses platform derived from 155, which platform was derived Fiat Group´s "Tipo"?title=platform. It can be seen as new platform being so different than the original "Tipo"?title=one.[8][9] The 156 was a highly developed front-wheel drive car (the Cross/Sportwagon Q4 offered four-wheel drive in left-hand drive markets) with a double wishbone front suspension and all independent multi-link rear suspension[1][10]



http://www.britain.tv/wikipedia.php?tit ... _Romeo_156

:-D :-D :-D
Jestli chcete, tak vám podobný odkaz dodám každý den. :wink:
A jsem zároveň zvědav na vás, s čím přijdete. :wink:

A pro ty, co tvrdí, že 159 vychází z platformy 156 (a víme o kom mluvíme, že):

The Premium platform is General Motors and Fiat's high-end automobile platform. The architecture debuted with the Alfa Romeo Brera. Even after the dissolution of the GM/Fiat partnership, both companies retain the rights to continue developing Premium-derived models, though no GM versions are known.

The platform was mainly developed in Sweden by Saab, with input from Alfa Romeo, Holden, and Opel/Vauxhall. Saab stopped development of its Premium automobile in late 2002; the Saab models (the 9X sports car and the replacement for the 9-5 sedan) would have used an entirely different suspension than the Alfa Romeo vehicles, which would have proved too expensive. The platform debuted in 2003 with the Opel Insignia concept car, thought this vehicle was not produced. A planned Buick model was also dropped. In the end, only the Alfa Romeo models moved forward.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.8.2007, pát 15:09

Muzes nam tedy prosim vysvetlit, co maji ty platformy spolecne, aniz by ses tu navazel do nekoho, kdo se servisem tech aut zivi, vida je denne a narozdil od Tebe jim i rozumi? Muzes k tomu vyuzit i tady uvedeny obrazky, pochazejici primo od FIATu...
Jen tu opakujes linky z jednoho puvodniho zdroje aniz by si pripustil ze to neni pravda, prestoze Ti tu predkladame dost dukazu, ze je to neco jineho. A jeste se z nas snazis delat blbce...
Jakym pravem maji Tve zdroje vyssi hodnotu nez nase? Jen protoze jsou Tvoje? Kdyz sem ja napisu neco z oficialniho magazinu vyrobce, nejdriv mi reknes, ze jsem si to vymyslel a potom reknes ze vyrobce lze, protoze je to reklama?
Promin, ale s Tebou se tu vazne diskutovat neda, doufam, ze alespon ostatni (Ti vsichni soudni) si obrazek udelaji...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 3.8.2007, pát 15:35

na co bych mel hledat link na to jaka a kde je platforma, kdyz staci si pod to konkretni auto vlezt a pro jistotu se utvrdit u mechaniku, kteri to opravuji. kdyz ti clovek k tomu doda technicke nakresy pochazejici primo od Fiatu,nejsi schopen na to reagovat. o tom, ze 156 ma svou vlastni platformu se hovori kupodivu i jeho (vyrobce) materialech. clovek to mysli s tebou dobre ale ty si meles porad svou..

nekdo veri tomu co vidi na vlastni oci, nekdo tomu co nekdo jiny napsal a nepodlozil jedinym obrazkem nebo technickou dokumentaci. HOWGH

P.S. chlap umi priznat chybu a ja bych cekal, ze se aspon virtualne omluvis, to nedela takovy problemy jako z oci do oci.
Naposledy upravil(a) Radim dne 8.8.2007, stř 13:09, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV L

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 3.8.2007, pát 21:29

Tak nad sebou zlomte hul navzajem a mate pokoj. Ono ze neco z neceho vychazi jeste neznamena ze tam jsou zamenitelne dily......
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 9.8.2007, čtv 15:30

Bull.et píše:Tak nad sebou zlomte hul navzajem a mate pokoj. Ono ze neco z neceho vychazi jeste neznamena ze tam jsou zamenitelne dily......
tak tak http://www.autozine.org/Graveyard/html/Alfa/156.html

spis to vypada na to, ze navrhari nezacinali na zelene louce, ale proste tu plosinu prepracovali.

kazdopadne se skoro vsude pise, ze jde o modifikaci podvozku 155, takze to uz s Tipo podvozkem asi moc spolecnyho nema.
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů