Konec GTVčka
Konec GTVčka
Dnes kolem druhé hodiny ráno se mi na mojí alfě zadřel motor. Je to 2.0 TS. Olej, chladící kapalinu a všechno jsem měl v pořádku. Při jízdě mi začal cukat a nakonec vytekl olej a začalo se kouřit z motoru, vypověděl mi posilovač brzd i řízení, měl jsem co dělat abych to ukočíroval. Teplota byla pořád v normě tak nevím příčinu. Jinak motor byl zahřítý na provozní teplotu, protože jsem s ním předtím jezdil asi tak dobrou hodinku v kuse normálně po městě. Teď mám dvě možnosti. Buď alfu prodat jako nepojízdnou za pár tisíc nebo koupit někde motor. Opravovat tenhle motor nemá cenu. Každopádně jsem přišel o mou největší lásku a zálibu
Re: Konec GTVčka
tak to nasere Co tam bylo za olej? Kolik měla najeto?
- dolphin7
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 3.7.2009, pát 12:51
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec GTVčka
To je krutý mám doma stejný kousek a úplně mě zamrazilo zajímalo by mě kde se stala chyba
Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V
Škoda každého kroku, který se jde pěšky...
Škoda každého kroku, který se jde pěšky...
Re: Konec GTVčka
Bohužel nic neobvyklýho. Víc tady:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=129
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=129
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec GTVčka
ty naděláš , já už mám v v alfě několikátý motor
prostě je to spotřební zboží a nic netrvá věčně ani láska k jedný slečně.....
stávajíci motor nech rozebrat, aby se zjistilo c os ním je- je lepší opravit stávající a víš na čem seš než kupovat jinej před zadřením
prostě je to spotřební zboží a nic netrvá věčně ani láska k jedný slečně.....
stávajíci motor nech rozebrat, aby se zjistilo c os ním je- je lepší opravit stávající a víš na čem seš než kupovat jinej před zadřením
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Konec GTVčka
Nedémonizoval bych to..... první a kardinální otázka je, na který olej byl agregát provozován.. myšleno z hlediska báze..
Ester -PAO s pevným filmem.?.. bohužel mám podezření, že takhle končí 2.0.T.S. po
náplni s bází HC.. Castrol je na tyhle konce expert---zvlášť viskozitní třída
5W-40..
Čili pokud se mohu optat-- byl tam tedy KTERÝ OLEJ..----přesně se specifikací..
Pokud mám 2.0 T.S. z druhý ruky s nejasnou historií --používám vždy pojistné aditivum, které v případě porušení mazacího filmu /kdo ví, v jakým reálným stavu třecí plochy jsou/
zaskočí... mnohokrát odzkoušena emulze Bishop 460-G.. mají ho ve vaně všechny moje alfy, včetně T.S.-----žádnej zadřenej motor --včetně těch co dostávaj čočku..
2.0 T.S pod zátěží v horním otáčkovém poli má pístovou rychlost skoro 22..to není mystika ale fyzika a souvisí to s vrtáním válce x strategické otáčkové pole..
2.0 T.S. přes ty nekonečný keci o "podčtvercových motorech" má dlouhé válce./cca 90mm/.
v podstatě tedy je to na hony vzdálený kecům o vysokootáčkovém vrtání..
To má bohužel 1.4.T.S která je výrazně podčtvercová a k pístovce 22 se ani nepřiblíží..
Dlouhý válce a provoz ve vysokých otáčkách je hlavní zdroj nářků na nepochopitelné zadírání tohoto motoru.. bohužel mazání není naddimenzované .. a s podceněním
vlivu maziva je zadělání na průser hotový..
Válce s aktivní pracovní délkou kolem 90mm používají motory, který sází na spodní a střední otáčkové rozsahy--typicky třeba -- BMW 2.8 R6..jenže ten motor i s "vanosem "jde hlavně "ocpoda pi.o" a o 7tis se v reálným provozu rozhodně ani neuvažuje..
je to třeba i vrtání dieselů..a to taky nejsou otáčkový rychlíci..Felda 1.3 má vrtání
tuším 72.a při otáčkách 2-3 tis to umaže v podstě cokoli...ferrari ve 12V má vrtání pod 60..--proč asi--fyziku nejde obejít..na tomhle faktu moc nezmění ani vyvažovací hřídele
u 2.0 T.S. který běh kultivují a odstraňují podstatnou část momentové nerovnováhy 4válce..základní zdroj vibrací--který mají lví podíl na turbulencích v olejovém filmu..
Pokud chci používat tento motor-s délkou válců okolo 90mm- v horním otáčkovém poli, musím mazat tím nejlepším, co trh dává/ne podle reklamních keců/
báze..
1.třída základových bází jsou minerály
2.modifikované minerály
3. hydrokraky minerálů..... typicky Castrol oil produkce ale velká většina
tzv. "synthetických olejů" podle nálepek na láhvích na dnešním trhu..nejsou vysloveně špatné a aditivace dneška je značně pokročilá..
ale
Opravdové syntetiky jsou až další skupiny
4.PAO
5.estery
Když můžu dát esterovej olej s velkou teplotní rezorvou a velkým HTHS, proč to neudělat..
prakticky::
V zimě klidně podle údajů o reálný kinematický viskozitě-ne keců jedna paní povídala bla bla bla--
na svižnej provoz v zimě:
5W-50 Mobil 1 rally /ester báze/.. HTHS 4,7...chci vidět zadřenej motor s normální třecí plochou-ne skelným papírm na ojnicích a lágrech a klice..
piánko provoz léto-zima
10W-40 AGIP SINT 2000/ester báze + PAO/--jinak aditivovaná je tohle vlastně
třeba SElenia 20K... rafinerie AGIP jsou zdrojem základu
Ostrej provoz..
AGIP 10W-60 racing /ester/
Selenia racing 10W-60../ester/
na okruhu v červenci klidně i Motul 20W-60 ester s HTHS 7.. fakt tohle udávaj
prostě letní náplň i do emirátů..ale je zajímavý, že tohle lejou některý fanatici
bez jakýchkoli problémů i do bavoráků E92 místo Castrolu 10W-60 TWS ..
A bez hlášení problémů či dokonce zadření a "zvuk vanosu " čistá nula..
Alfa umírá na řídké oleje --myšleno kinematickou viskozitu při 40stC, 100stC,s malým HTHS/150stC/ s tenkým filmem..pod 3,7 HTHS nemá v ALF2 olej co dělat...
redukovaná viskozita a oleje LL patří do agregátů, který to snášej.. typicky BMW velkých objemů a konstrukcí R6 nebo V8 V12.. tam při tom "brblání " do 3tis se to dá ještě pochopit..
I když žádnému agregátu tohle nedělá vysloveně dobře, o zvukový kulise třeba u báva
řinčení vanosu ani nemluvit..
Chci vidět zadřenej motor Alfa na oleji 10W-60 ester typu /před nalitím týhle emulze řádně odkalenej třeba Bishop 501/
a před provozem prohřátej nad 40stC než vyjedu..
Motor z druhý ruky ---provozovanej kdovíjak dlouho na nikdo neví jakým oleji--dostává u mě vždycky Bishop 460-G..jedou za 50-70tis
Při trhnutí mazacího filmu -náhodném -nedochází k mikrosvárům, pojistný aditiv "zaskočí"
Zkušenosti s provozem s odstraněnou vanou tohle dokazujou mimo pochybnost..
Na "napodobeninu Bishopa 460-G ujela v testu Lada 40km bez olejový náplně..
Test chtěl odhalit podvod v reklamě..dle zarytého tvrzení Ing.Černého..katedra paliv a maziv VŠCHT..
a prokázal pravý opak..viz můj odkaz na test funkčnosti Prolongu..
:-)
To jestli se to přidře nebo ne závisí na stavu třecích ploch,tlaku oleje a TYPU OLEJE
Chci vidět motor s otáčkama nad 12tis kousnutej na riciňáku..nikdo nemá nic
v nabídce--co by takhle mazalo už 100 let--/teda rozumně drahýho :-)/
Pardon třeba --Motul používá taky rostlinné estery/co asi to bude za tajemství :-) :-)/
že by zas starej dobrej ustabilizovanej Castor oil--alias ricíňák ?-- na moderní způsob?
Pozn
Interval výměny v nárazovým a zátěžovým provozu určitě pod 10tis --dávám 8tis
při "mase" v létě i 5tis..
Ester -PAO s pevným filmem.?.. bohužel mám podezření, že takhle končí 2.0.T.S. po
náplni s bází HC.. Castrol je na tyhle konce expert---zvlášť viskozitní třída
5W-40..
Čili pokud se mohu optat-- byl tam tedy KTERÝ OLEJ..----přesně se specifikací..
Pokud mám 2.0 T.S. z druhý ruky s nejasnou historií --používám vždy pojistné aditivum, které v případě porušení mazacího filmu /kdo ví, v jakým reálným stavu třecí plochy jsou/
zaskočí... mnohokrát odzkoušena emulze Bishop 460-G.. mají ho ve vaně všechny moje alfy, včetně T.S.-----žádnej zadřenej motor --včetně těch co dostávaj čočku..
2.0 T.S pod zátěží v horním otáčkovém poli má pístovou rychlost skoro 22..to není mystika ale fyzika a souvisí to s vrtáním válce x strategické otáčkové pole..
2.0 T.S. přes ty nekonečný keci o "podčtvercových motorech" má dlouhé válce./cca 90mm/.
v podstatě tedy je to na hony vzdálený kecům o vysokootáčkovém vrtání..
To má bohužel 1.4.T.S která je výrazně podčtvercová a k pístovce 22 se ani nepřiblíží..
Dlouhý válce a provoz ve vysokých otáčkách je hlavní zdroj nářků na nepochopitelné zadírání tohoto motoru.. bohužel mazání není naddimenzované .. a s podceněním
vlivu maziva je zadělání na průser hotový..
Válce s aktivní pracovní délkou kolem 90mm používají motory, který sází na spodní a střední otáčkové rozsahy--typicky třeba -- BMW 2.8 R6..jenže ten motor i s "vanosem "jde hlavně "ocpoda pi.o" a o 7tis se v reálným provozu rozhodně ani neuvažuje..
je to třeba i vrtání dieselů..a to taky nejsou otáčkový rychlíci..Felda 1.3 má vrtání
tuším 72.a při otáčkách 2-3 tis to umaže v podstě cokoli...ferrari ve 12V má vrtání pod 60..--proč asi--fyziku nejde obejít..na tomhle faktu moc nezmění ani vyvažovací hřídele
u 2.0 T.S. který běh kultivují a odstraňují podstatnou část momentové nerovnováhy 4válce..základní zdroj vibrací--který mají lví podíl na turbulencích v olejovém filmu..
Pokud chci používat tento motor-s délkou válců okolo 90mm- v horním otáčkovém poli, musím mazat tím nejlepším, co trh dává/ne podle reklamních keců/
báze..
1.třída základových bází jsou minerály
2.modifikované minerály
3. hydrokraky minerálů..... typicky Castrol oil produkce ale velká většina
tzv. "synthetických olejů" podle nálepek na láhvích na dnešním trhu..nejsou vysloveně špatné a aditivace dneška je značně pokročilá..
ale
Opravdové syntetiky jsou až další skupiny
4.PAO
5.estery
Když můžu dát esterovej olej s velkou teplotní rezorvou a velkým HTHS, proč to neudělat..
prakticky::
V zimě klidně podle údajů o reálný kinematický viskozitě-ne keců jedna paní povídala bla bla bla--
na svižnej provoz v zimě:
5W-50 Mobil 1 rally /ester báze/.. HTHS 4,7...chci vidět zadřenej motor s normální třecí plochou-ne skelným papírm na ojnicích a lágrech a klice..
piánko provoz léto-zima
10W-40 AGIP SINT 2000/ester báze + PAO/--jinak aditivovaná je tohle vlastně
třeba SElenia 20K... rafinerie AGIP jsou zdrojem základu
Ostrej provoz..
AGIP 10W-60 racing /ester/
Selenia racing 10W-60../ester/
na okruhu v červenci klidně i Motul 20W-60 ester s HTHS 7.. fakt tohle udávaj
prostě letní náplň i do emirátů..ale je zajímavý, že tohle lejou některý fanatici
bez jakýchkoli problémů i do bavoráků E92 místo Castrolu 10W-60 TWS ..
A bez hlášení problémů či dokonce zadření a "zvuk vanosu " čistá nula..
Alfa umírá na řídké oleje --myšleno kinematickou viskozitu při 40stC, 100stC,s malým HTHS/150stC/ s tenkým filmem..pod 3,7 HTHS nemá v ALF2 olej co dělat...
redukovaná viskozita a oleje LL patří do agregátů, který to snášej.. typicky BMW velkých objemů a konstrukcí R6 nebo V8 V12.. tam při tom "brblání " do 3tis se to dá ještě pochopit..
I když žádnému agregátu tohle nedělá vysloveně dobře, o zvukový kulise třeba u báva
řinčení vanosu ani nemluvit..
Chci vidět zadřenej motor Alfa na oleji 10W-60 ester typu /před nalitím týhle emulze řádně odkalenej třeba Bishop 501/
a před provozem prohřátej nad 40stC než vyjedu..
Motor z druhý ruky ---provozovanej kdovíjak dlouho na nikdo neví jakým oleji--dostává u mě vždycky Bishop 460-G..jedou za 50-70tis
Při trhnutí mazacího filmu -náhodném -nedochází k mikrosvárům, pojistný aditiv "zaskočí"
Zkušenosti s provozem s odstraněnou vanou tohle dokazujou mimo pochybnost..
Na "napodobeninu Bishopa 460-G ujela v testu Lada 40km bez olejový náplně..
Test chtěl odhalit podvod v reklamě..dle zarytého tvrzení Ing.Černého..katedra paliv a maziv VŠCHT..
a prokázal pravý opak..viz můj odkaz na test funkčnosti Prolongu..
:-)
To jestli se to přidře nebo ne závisí na stavu třecích ploch,tlaku oleje a TYPU OLEJE
Chci vidět motor s otáčkama nad 12tis kousnutej na riciňáku..nikdo nemá nic
v nabídce--co by takhle mazalo už 100 let--/teda rozumně drahýho :-)/
Pardon třeba --Motul používá taky rostlinné estery/co asi to bude za tajemství :-) :-)/
že by zas starej dobrej ustabilizovanej Castor oil--alias ricíňák ?-- na moderní způsob?
Pozn
Interval výměny v nárazovým a zátěžovým provozu určitě pod 10tis --dávám 8tis
při "mase" v létě i 5tis..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.12.2010, stř 00:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Konec GTVčka
Pokud potřebuješ zrevidovanej 2.0 T.S do 30tis/klika ,ojnice, písty, kontrola vršku/, písni mi na SZ.. spolehlivej typ Ti můžu poslat..
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec GTVčka
možná že Manilimu křivdím, ale jeho 1. zájem byl:
takže mě taky zajímá z kolikátý ruky to bylo, kolik to má najeto (alespoň načtený z diagnostiky) a na co jezdil....Manili píše:Mám GTVéčko rok 1995 myslíte, že jde na auto dát nárazník a kapotu z faceliftované verze novějšího GTV???? Díky
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
Re: Konec GTVčka
Díky za odpovědi a rady :-) Mám GTV 2.0 TS 16 V rok 1995. Jsem druhý majitel, původ Itálie tam ho měla jedna majitelka. Nalítané má 163 000 km. Olej tam byl plná sintetika. Ale nevím jaký už přesně. Teď už je všechen venku Dnes jsem se díval ze spodu auta a v olejové vaně je díra a v ní ojnice i píst. Takže určitě písty, ojnice, možná i klikovka jsou úplně v háji. Vůbec nevím čím to mohlo být :-( Alfu mám dva roky a za ně motor šlapal jak hodinky. Dělal jsem ne něj jen údržbu výměna oleje, svíčky.... Je to moje srdcovka tak se mi ji nechce prodávat na díly :-( Radši bych si někde sehnal motor, udělal na něm GO a na jaro ho dal do auta...
Re: Konec GTVčka
Několikrát už jsem si říkal, že tu milánskou krásku prodám ale pak jsem se v ní zase svezl a nechtěl jsem ji dát z ruky :-)
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec GTVčka
je klidně možný že na Spideru se za 15 let najezdí 163tkm. Je to vykoukané z tacha anebo z diagnostiky? To že nevíš co tam dávala předchozí majitelka je jasný, ale na čems to zadřel ty? Na Racingu? Tohle není jen tak zadřenej motor.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Konec GTVčka
A jakej jsi tam daval ten olej? Psals, ze syntetiku, ale jakou?
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Konec GTVčka
Jj--myslím že tu padlo něco podstatného..totiž pojem "PLNÁ SYNTHETIKA"..
Tohle označení rádi automechanici používají u oleje 5W-40, nedej bože 5W-30..
Technicky to patří do pravěku, bez ohledu na to, že
HYDROKRAKOVÁ 5W-40 OD CASTROLU a PODOBNÝCH BORCů PATŘÍ do VW , ne do ALFY
SYNTETICKÉHO NA NÍ NENÍ NIC--jen NÁZEV.. KRAKOVÁNÍ NENÍ SYNTHESA--JE TO
DĚLENÍ DLOUHÝCH UHLOVODÍKOVÝCH ŘETĚZCU NA KRATŠÍ--TOŤ VŠE.
ESTERY NEJSOU ROPNÉ UHLOVODÍKY--pro pořádek, jsou to KYSLÍKATÉ LÁTKY..
Čili když slyším byla tam plná syntetika, je jasný že údržba si spletla Alfu s Golfem..
Do Alfy patří ESTERY.. a viskozitní třídy 10W-60.. nikoli vodička 5W-30, nebo 5W-40..
To je smrt 2.0 T.S.
Tohle označení rádi automechanici používají u oleje 5W-40, nedej bože 5W-30..
Technicky to patří do pravěku, bez ohledu na to, že
HYDROKRAKOVÁ 5W-40 OD CASTROLU a PODOBNÝCH BORCů PATŘÍ do VW , ne do ALFY
SYNTETICKÉHO NA NÍ NENÍ NIC--jen NÁZEV.. KRAKOVÁNÍ NENÍ SYNTHESA--JE TO
DĚLENÍ DLOUHÝCH UHLOVODÍKOVÝCH ŘETĚZCU NA KRATŠÍ--TOŤ VŠE.
ESTERY NEJSOU ROPNÉ UHLOVODÍKY--pro pořádek, jsou to KYSLÍKATÉ LÁTKY..
Čili když slyším byla tam plná syntetika, je jasný že údržba si spletla Alfu s Golfem..
Do Alfy patří ESTERY.. a viskozitní třídy 10W-60.. nikoli vodička 5W-30, nebo 5W-40..
To je smrt 2.0 T.S.
Re: Konec GTVčka
Psal jsem tu už aspoň 10x... před asi 15 lety zahájil Castrol soudní spor, o právo označit
minerální oleje upravené na bázi KRAKOVÁNÍ jako Synthetické
O co šlo--no přece o prachy...vyrobit HC olej je nepoměrně levnější než vyrobit
opravdu synthetickou bázi --PAO nebo ester...takže když mohl tyto upravené minerály označit jako synthetické oleje./A BOHUŽEL DÍKY PRÁVNÍMU ZASTOUPENÍ SPOR VYHRÁL/,
dneska jsou na pultech v podstatě samé "syntetické, plně syntetické oleje",na kterých
"syntetického není opravdu nic..
Mazivost emulzí na esterovém základě je úplně jinde než mazivost HC olejů..
Na bavoráckých stránkách už hodně lidí uvádělo fakt, že provoz na Castrol 10W-60 TWS
je spojený s dost vysokou teplotou, po výměně náplně za Motul 20W-60 teplota provozu klesla podstatně.. jak je to možný, když tohle je spíš medovina než olej--NO PROTOŽE
TEN ester MOTUL OPRAVDU MAŽE JINAK..
Pro údržbu Alfy je potřeba dodržet doporučení oleje podle výrobce--
totiž
piánko provoz ... Selenia 10W-40
palba Selenia 10W-60
Proč..no protože bez ohledu na viskozitní třídu jsou tohle oleje s esterovou složkou testovaný na Alfách...je to sichr a o olejích nemusím nic dalšího vědět
Před nalitím JINÉHO OLEJE musím o olejích vědět aspoň to základní, jinak je to průser..
Nestačí se řídit reklamou na nálepce..a řečma co vede Franta Vonásek, kterej má
provizi z obratu od předraženýho Castrolu..do většiny motorů to stačí, no do Alfy ne..
Ono taky která 1.4 před 10 lety měla 105 koní./1.4 T.S./..že..většina nejede na týhle výkonový hladině dodnes..za všechno se musí zaplatit.nějaká ta symbolická daň..
Vyrobit výkon 100koní z litru a chtít údržbu jako u Feldy... nekonečný nářky v hospodách..
Čím vyšší výkonový hladiny na litr, tím roste choulostivost a nároky ..to nejde změnit...
T.S. konstrukce je nejcitlivější konstrukce, kterou kdy Alfa postavila..
Pístová rychlost v zátěži okolo 22 je hranice SPORTOVNĚ NAMÁHANÝCH MOTORů
A tady už neplatí ty kecy , co poslouchá člověk na každý dílně, která spravuje kde co..
co má 4kola..
minerální oleje upravené na bázi KRAKOVÁNÍ jako Synthetické
O co šlo--no přece o prachy...vyrobit HC olej je nepoměrně levnější než vyrobit
opravdu synthetickou bázi --PAO nebo ester...takže když mohl tyto upravené minerály označit jako synthetické oleje./A BOHUŽEL DÍKY PRÁVNÍMU ZASTOUPENÍ SPOR VYHRÁL/,
dneska jsou na pultech v podstatě samé "syntetické, plně syntetické oleje",na kterých
"syntetického není opravdu nic..
Mazivost emulzí na esterovém základě je úplně jinde než mazivost HC olejů..
Na bavoráckých stránkách už hodně lidí uvádělo fakt, že provoz na Castrol 10W-60 TWS
je spojený s dost vysokou teplotou, po výměně náplně za Motul 20W-60 teplota provozu klesla podstatně.. jak je to možný, když tohle je spíš medovina než olej--NO PROTOŽE
TEN ester MOTUL OPRAVDU MAŽE JINAK..
Pro údržbu Alfy je potřeba dodržet doporučení oleje podle výrobce--
totiž
piánko provoz ... Selenia 10W-40
palba Selenia 10W-60
Proč..no protože bez ohledu na viskozitní třídu jsou tohle oleje s esterovou složkou testovaný na Alfách...je to sichr a o olejích nemusím nic dalšího vědět
Před nalitím JINÉHO OLEJE musím o olejích vědět aspoň to základní, jinak je to průser..
Nestačí se řídit reklamou na nálepce..a řečma co vede Franta Vonásek, kterej má
provizi z obratu od předraženýho Castrolu..do většiny motorů to stačí, no do Alfy ne..
Ono taky která 1.4 před 10 lety měla 105 koní./1.4 T.S./..že..většina nejede na týhle výkonový hladině dodnes..za všechno se musí zaplatit.nějaká ta symbolická daň..
Vyrobit výkon 100koní z litru a chtít údržbu jako u Feldy... nekonečný nářky v hospodách..
Čím vyšší výkonový hladiny na litr, tím roste choulostivost a nároky ..to nejde změnit...
T.S. konstrukce je nejcitlivější konstrukce, kterou kdy Alfa postavila..
Pístová rychlost v zátěži okolo 22 je hranice SPORTOVNĚ NAMÁHANÝCH MOTORů
A tady už neplatí ty kecy , co poslouchá člověk na každý dílně, která spravuje kde co..
co má 4kola..
Re: Konec GTVčka
P.S.--je potřeba se podívat pravdě do tváře...čím to je , že Alfy se prodávaj s nájezdem okolo 105-120 tis /hodně oblíbený číslo/ bez ohledu na stáří.nebo. druhý oblíbený číslo je lehce nad 150 tis .. většinou 160-170...a ještě tam borec napíše po kompletní výměně rozvodu,.celou dobu provozovaný na "plný syntetice"..Kurkyn by určitě mohl referovat, kolikrát už tohle slyšel od lidí, kterým repasoval motor..
VĚTŠINOU Z DRUHÝ RUKY KUPOVANÝ ALFY JSOU NEPOCHYBNĚ STOČENÝ MINIMÁLNĚ o 100tis..a když nechci být skeptik, mrknu do jednotky..i když i tohle jde snadno upravit ale neudělá to FRANTA od VIDLÍ z KECÁLKOVA..na to už přece jen musí člověk o jednotkách něco znát..ale ve velkejch bazarech omládne každá Alfa pomalu do puberty, některá i se změnou majitele každýho půl roku.. je div, když se ty agregáty často vůbec točej..na druhou stranu .. dobře udržovanej 2.0 T.S. s pořádnou olejovou náplní nehoněnej "na studeno" najede i 400táců...není to nic mystickýho...jen ta prokletá fyzika a český řidič většinou s věkem okolo "oko bere" na tohle chce vyzrát nějakou vychytávkou /samozřejmě pořádně cenově výhodnou, co mu řekl u piva "ten kámoš co dělá auta"-ten to fakt zná../
...kdyš slyším "jak jeden chlapec na dohled"- na studeným T.S. vyjíždí na 6tis otáček, vždycky říkám "pánbůh ti zaplať ,Bishope :-)"
No když některej "ostrej hoch" přesedlal z Fáčka, a nemá tatíka alfaře, kterej mu tam do vany pro jistotu z čistýho milosrdenství naleje ester racing + Bishopa 460-G-- pochopí většinou až "přes bolest GO"--někdy i několikátou po sobě..
Alfa GTV ------zadřel na Castrolu 5W-40 třikrát po sobě.... /mu říkali, že povídání o olejích v Alfě jsou jen keci, vo.e...... :-)../ To proč "solí "studenej motor
kluk po dvacítce nemá pochopitelně základ v tý kouli na konci krku, půjde spíš o orgány řekněme o něco nížeji umístěné--kterým diskurzivní myšlení dělá tak trochu problém..:-) příroda holt vybírá daně.., to se jen musí -s pomocí dobrého osudu a laskavého okolí - ustát
VĚTŠINOU Z DRUHÝ RUKY KUPOVANÝ ALFY JSOU NEPOCHYBNĚ STOČENÝ MINIMÁLNĚ o 100tis..a když nechci být skeptik, mrknu do jednotky..i když i tohle jde snadno upravit ale neudělá to FRANTA od VIDLÍ z KECÁLKOVA..na to už přece jen musí člověk o jednotkách něco znát..ale ve velkejch bazarech omládne každá Alfa pomalu do puberty, některá i se změnou majitele každýho půl roku.. je div, když se ty agregáty často vůbec točej..na druhou stranu .. dobře udržovanej 2.0 T.S. s pořádnou olejovou náplní nehoněnej "na studeno" najede i 400táců...není to nic mystickýho...jen ta prokletá fyzika a český řidič většinou s věkem okolo "oko bere" na tohle chce vyzrát nějakou vychytávkou /samozřejmě pořádně cenově výhodnou, co mu řekl u piva "ten kámoš co dělá auta"-ten to fakt zná../
...kdyš slyším "jak jeden chlapec na dohled"- na studeným T.S. vyjíždí na 6tis otáček, vždycky říkám "pánbůh ti zaplať ,Bishope :-)"
No když některej "ostrej hoch" přesedlal z Fáčka, a nemá tatíka alfaře, kterej mu tam do vany pro jistotu z čistýho milosrdenství naleje ester racing + Bishopa 460-G-- pochopí většinou až "přes bolest GO"--někdy i několikátou po sobě..
Alfa GTV ------zadřel na Castrolu 5W-40 třikrát po sobě.... /mu říkali, že povídání o olejích v Alfě jsou jen keci, vo.e...... :-)../ To proč "solí "studenej motor
kluk po dvacítce nemá pochopitelně základ v tý kouli na konci krku, půjde spíš o orgány řekněme o něco nížeji umístěné--kterým diskurzivní myšlení dělá tak trochu problém..:-) příroda holt vybírá daně.., to se jen musí -s pomocí dobrého osudu a laskavého okolí - ustát
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec GTVčka
tady je motor po generálce za 25 000 a starej od tebe ještě vykoupí- je to nejjednodušší cesta
http://www.alfa-romeo-go-motors.wgz.cz/ ... -na-prodej
http://www.alfa-romeo-go-motors.wgz.cz/ ... -na-prodej
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Konec GTVčka
Soběslav je dobrá volba..bude to přebroušený, přelágrovaný, překroužkovaný, vyúhlovaný ojnice a revidovanej stav vršku..za tyhle prachy koupíš na vrakáči tak akorát zajíce v pytli z bouračky..leda že bys zajel do Polska, tam seženeš točící se T.S. ještě levnějc--asi za 15 t..pochopitelně bez záruk na stav ..
Pokud budou tlačit prachy-přidřenej blok T.S. seženeš za pár kaček , ale udělat spodek chce už fakt zručnost a vědět kam zajít,jestli máš dobrou hlavu..nevyhneš se určitě broušení kliky, úhlování ojnic, lágrům a možná kroužkům-nedej bože to může být i výbrus + nějakej píst a pak to taky vyleze..těsnění pod hlavu a komplet nový rozvod by byl určitě rozumná úvaha..
Jde o to, kolik ročně najedeš..5-10 není problém, no 30tis a víc chce už GO udělat pořádně..
Pokud budou tlačit prachy-přidřenej blok T.S. seženeš za pár kaček , ale udělat spodek chce už fakt zručnost a vědět kam zajít,jestli máš dobrou hlavu..nevyhneš se určitě broušení kliky, úhlování ojnic, lágrům a možná kroužkům-nedej bože to může být i výbrus + nějakej píst a pak to taky vyleze..těsnění pod hlavu a komplet nový rozvod by byl určitě rozumná úvaha..
Jde o to, kolik ročně najedeš..5-10 není problém, no 30tis a víc chce už GO udělat pořádně..
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec GTVčka
sorry že se ti motám do příspěvku.
to HonzaR. please co říkáš na tenhle olej Q8 10W50 formula
http://obchod.top-oil.cz/www/prilohy/tl ... _10w50.pdf
Dynamická vyskozita je uvedena jako vyšší nebo se rovná 3,5 ale bojím se že je to málo.
to HonzaR. please co říkáš na tenhle olej Q8 10W50 formula
http://obchod.top-oil.cz/www/prilohy/tl ... _10w50.pdf
Dynamická vyskozita je uvedena jako vyšší nebo se rovná 3,5 ale bojím se že je to málo.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
Re: Q8
Diskuzi bych nerozmělňoval..tady bych uváděl jako vhodný oleje naprostý tutovky a prověřený řešení..stran použití právě v Alfě.. hodím to ohledně Q8 do SZ..
Problémem je, že spousta olejů nemá uvedený normy AR-Fiat.. /nebo výslovně specifikaci pro AR/..a konkrétní specifikaci báze .bez bla bla bla mlžení ...u olejů který nejsou pod normou AR - Fiat rozhodně pro sebe trvám aspoň na esterový bázi ,vysokým HTHS -nad 4, viskozitním indexu okolo 180 a určení pro sportovní-soutěžní provoz../tyto emulze jsou odolné mimo jiné na ředění benálem, přehřátí atd..a hlavně proti trhání filmu při provozu brzda-plyn /
tu Mobil 1 5W-50 která má jasný složení báze a je opravdu prověřená beru jako lehčí plnohodnotnou zimní alternativu k 10W-60,.. pro běžnej zimní provoz piánko AGIP SINT 2000 10W-40..za pár kaček :-)
Problémem je, že spousta olejů nemá uvedený normy AR-Fiat.. /nebo výslovně specifikaci pro AR/..a konkrétní specifikaci báze .bez bla bla bla mlžení ...u olejů který nejsou pod normou AR - Fiat rozhodně pro sebe trvám aspoň na esterový bázi ,vysokým HTHS -nad 4, viskozitním indexu okolo 180 a určení pro sportovní-soutěžní provoz../tyto emulze jsou odolné mimo jiné na ředění benálem, přehřátí atd..a hlavně proti trhání filmu při provozu brzda-plyn /
tu Mobil 1 5W-50 která má jasný složení báze a je opravdu prověřená beru jako lehčí plnohodnotnou zimní alternativu k 10W-60,.. pro běžnej zimní provoz piánko AGIP SINT 2000 10W-40..za pár kaček :-)
- cooper.mb
- Nováček
- Příspěvky: 234
- Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec GTVčka
Jen pro zajímavost, co jsi tedy nakonec udělal? Opravil nebo se gtv zbavil?
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: Konec GTVčka
dotaz,mám Fiat Ritmo Abarth z roku 1982,klasika vrtání a zdvih 84/90. v papírech má tušim 15w40 víc nevim. Tyhle motory jezděj moc hezky a držej i když díky naladění a krátký převodovce točej pořád 4-6tis,když je odpočinutej tak i 7 a hlavně i v těch 6tis táhne,ne jen křičí a točí. Jakto že tyhle motory držej i když točej takový porce při dlouhých válcích?
italofil
Re: Konec GTVčka
Fakt je, že u TS konstrukce se sešlo pár faktorů--Ritmo určitě nemá "ostřik pístů olejem", /a taky asi nemá 105 koní z 1.4 v serii/myslím, že v době uvedení TS to nebylo zas tak úplně běžný a /kdy to ostřikování pístů dostalo bávo M/, takže pod palbou jde teplota oleje hodně nahoru, řádově v desítkách stupňů--což spolu s absencí klasickýho chladiče oleje vede rychle k překročení pracovního intervalu teplot běžných 10W-40...to, že u TS se přidává ještě sklon majitelů dát tomu kouř "hned po škrtnutí klíčkem" to všechno vede k nutnosti používat zátěžové emulze..
Další věcí notorickou je, že díky ostřiku pístů se olej dost odpařuje--pokud nemá na tohle stabilizovanou bázi--čili docela ubejvá, což šťastní majitelé nechtějí chápat a berou to jako --buď vadu, /PROTOŽE JINÝ
AUTA TO KUR:VA NEDĚLAJ :-)/ a nebo na to vysloveně se.rou..
Výsledek?--půlka TS motorů jezdí na minimální hladině oleje --a to se nesnáší s "ostrým provozem"
stačí na chvíli obnaženej koš sání oleje a je vymalováno..mikrosváry jsou svi.ně, neprojeví se to hned, no je to postupný rozrušení povrch třecích dvojic při chodu kov o kov.
Půlka TS motorů zažila aspoň jednou za život rozsvícení kontrolky mazání.
Když tam bude ve vaně PROLONG, Bishop 460-G== žádný problém, jinak je to pozvánka na GO
do 30tis určitě..
Ptát se "jak to" že RITMO , Bávo atd---prostě proč srovnávat a zpochybňovat empiricky zjištěný fakty..je to jiná konstrukce..je nesmysl srovnávat a zpochybňovat, pokud jsi motor TS neměl několikrát a pokud jsi nemusel řešit jeho "náhlou příhodu na klice"--tady na foru je obrovská základna zkušenosti s přidřenejma TS- motorama, který odešly na mazání
spodku a jiná pomoc prostě nepomáhá, než dávat na zátěžovej provoz emulze, který to teplotní namáhání snášej z principu líp..A HLAVNĚ ZA PÁR KAČEK DODĚLAT CHLADIČ OLEJE, kterej tam rozhodně patří..
Hele šestivaly ho maj skoro všechny, má ho i klasika 1.9TD a na TS, kde sám výrobce doporučuje oleje
zátěžovýho typu ho nedaj--mizerná politika výrobce, divím se, žýe jim ta pověst stojí za těch pá kaček
navíc--když někdo obětuje 5 táců a dodělá ho, šoupne teploměr a tlakoměr oleje,přestane pro něj problém
olej a mazání být "žhavý téma"..
Když vidím startovat některý 156, 147 a ty elegantní výjezdy okolo omezovače po 20-ti vteřinách chodu na oleji pod pracovní teplotou, divím se, že se točej tak dlouho.
Dumání má hov.no cenu--kup v těžkým GTV 2-0 TS, dej do něj --sám za sebe-- 15W-40 minerál a napiš datum kdys to rozběhnul a kdy to kleklo..--udělej to 2x nebo i tři krát a přestane tě to bavit..
Jak tady opakuju do úmoru--proč opakovat stále stejný postupy, který vedou k rychlý "popravě" agregátu--máš jinej názor, tak si ho obhaj na svým motoru..
AlfaGTV zadřel stejnej motor 2.0TS v GTV 3x slovy třikrát na 5W-40 na Castrolu..
Když začal dávat 10W-60 ester --jak když utne..
Pokud to někomu nestačí, může to zkoušet pořád dokola, ale začínat jako nově příchozí diskuzi o motoru, kterej neprovozuju a srovnávat ho s čímkoli jiným je naprosto o ničem--nikam to prostě nevede--jsi za bukem a kecáš--
Nalej minerál do svýho motoru, nebo nějaký slivky z Tesca HC10W-40 a jezdi..až nadrbeš 200tis bez
přidřený kliky, bude to co říkáš mít aspoň nějakou cenu..
Jde tu o statistiku--na ester emulzích těch motorů kleklo málo.
To že pochybuješ a nelíbí se ti to --to s těma TS motorama nic nenadělá--a pokud ho sám neprovozuješ
/mám aktuálně kromě 4 Alf V6 v rodině, jednoho Alfa-TD pořád ještě jeden motor ALfa-TS v chodu/
nemá to naprosto žádnou cenu do diskuze--vaření z vody..
Nejsi tu první, kdo o tom chce diskutovat, jen to je prostě "akademický kecání" z poza buku
NIC OSOBNĚ NERISKUJEŠ--za sebe RADÍM TO, CO DĚLÁM..co mám ověřený na stovkách tis km proběhu a
Ty oleje je potřeba nastudovat--jinak ta diskuze nemá nejmenší smysl
Jsou konstrukční požadavky--u Fiata daný NORMOU--takže na emulzi, která je neplní můžou jezdit jen dvě skupiny lidí--buď magoři, nebo někdo, kdo zatraceně dobře ví co dělá a proč to dělá--jinak je to
pozvánka na GO
VISKOZITNÍ TŘÍDA NENÍ VÝKONOVÉ ZAŘAZENÍ EMULZE--na spoustu pokročilých konstrukcí je prostě
norma mazací emulze --/to je naprosto, ale naprosto normální -lu.ďo/
IRON NA OKNA SE MOC NELIŠÍ od "burbonu"--takže proč lidi nechoděj pro tu levnější variantu do
drogerie--hele ethylalkohol je v tom ve stejným množství a voda taky--takže je tio v podstatě to
samý a lidi jen okolo toho "burbonu" moc nadělaj--a cena toho IRONU je fakt libová..
..jaká si myslíš že je životnost M-bávovýho motoru..myslíš že nalítaj v "živým provozu"
300tis skoro bez údržby?na 10W-40?
Mrkni jak často se dělá generálka spodku u jiných zatěžovaných konstrukcí-viděl jsi CRX nebo jinou ostřejší hondu s 300tis proběhem? S půl milionem?Po max 200tis jdou v podstatě do kytek
Kolik myslíš že maj natočeno ty 15 let starý motory TS--při 5-tým majiteli pořád stejně--130tis--a nebo 180---některý jak se zjistilo občas i hezky "mládnou"--protože alfaři jsou taková rodina, no.
v"ol.e akorát je to po rozvodech..má to 160tis--jo za 4 roky , to chápu , za 15 už se mi nechce "
Další věcí notorickou je, že díky ostřiku pístů se olej dost odpařuje--pokud nemá na tohle stabilizovanou bázi--čili docela ubejvá, což šťastní majitelé nechtějí chápat a berou to jako --buď vadu, /PROTOŽE JINÝ
AUTA TO KUR:VA NEDĚLAJ :-)/ a nebo na to vysloveně se.rou..
Výsledek?--půlka TS motorů jezdí na minimální hladině oleje --a to se nesnáší s "ostrým provozem"
stačí na chvíli obnaženej koš sání oleje a je vymalováno..mikrosváry jsou svi.ně, neprojeví se to hned, no je to postupný rozrušení povrch třecích dvojic při chodu kov o kov.
Půlka TS motorů zažila aspoň jednou za život rozsvícení kontrolky mazání.
Když tam bude ve vaně PROLONG, Bishop 460-G== žádný problém, jinak je to pozvánka na GO
do 30tis určitě..
Ptát se "jak to" že RITMO , Bávo atd---prostě proč srovnávat a zpochybňovat empiricky zjištěný fakty..je to jiná konstrukce..je nesmysl srovnávat a zpochybňovat, pokud jsi motor TS neměl několikrát a pokud jsi nemusel řešit jeho "náhlou příhodu na klice"--tady na foru je obrovská základna zkušenosti s přidřenejma TS- motorama, který odešly na mazání
spodku a jiná pomoc prostě nepomáhá, než dávat na zátěžovej provoz emulze, který to teplotní namáhání snášej z principu líp..A HLAVNĚ ZA PÁR KAČEK DODĚLAT CHLADIČ OLEJE, kterej tam rozhodně patří..
Hele šestivaly ho maj skoro všechny, má ho i klasika 1.9TD a na TS, kde sám výrobce doporučuje oleje
zátěžovýho typu ho nedaj--mizerná politika výrobce, divím se, žýe jim ta pověst stojí za těch pá kaček
navíc--když někdo obětuje 5 táců a dodělá ho, šoupne teploměr a tlakoměr oleje,přestane pro něj problém
olej a mazání být "žhavý téma"..
Když vidím startovat některý 156, 147 a ty elegantní výjezdy okolo omezovače po 20-ti vteřinách chodu na oleji pod pracovní teplotou, divím se, že se točej tak dlouho.
Dumání má hov.no cenu--kup v těžkým GTV 2-0 TS, dej do něj --sám za sebe-- 15W-40 minerál a napiš datum kdys to rozběhnul a kdy to kleklo..--udělej to 2x nebo i tři krát a přestane tě to bavit..
Jak tady opakuju do úmoru--proč opakovat stále stejný postupy, který vedou k rychlý "popravě" agregátu--máš jinej názor, tak si ho obhaj na svým motoru..
AlfaGTV zadřel stejnej motor 2.0TS v GTV 3x slovy třikrát na 5W-40 na Castrolu..
Když začal dávat 10W-60 ester --jak když utne..
Pokud to někomu nestačí, může to zkoušet pořád dokola, ale začínat jako nově příchozí diskuzi o motoru, kterej neprovozuju a srovnávat ho s čímkoli jiným je naprosto o ničem--nikam to prostě nevede--jsi za bukem a kecáš--
Nalej minerál do svýho motoru, nebo nějaký slivky z Tesca HC10W-40 a jezdi..až nadrbeš 200tis bez
přidřený kliky, bude to co říkáš mít aspoň nějakou cenu..
Jde tu o statistiku--na ester emulzích těch motorů kleklo málo.
To že pochybuješ a nelíbí se ti to --to s těma TS motorama nic nenadělá--a pokud ho sám neprovozuješ
/mám aktuálně kromě 4 Alf V6 v rodině, jednoho Alfa-TD pořád ještě jeden motor ALfa-TS v chodu/
nemá to naprosto žádnou cenu do diskuze--vaření z vody..
Nejsi tu první, kdo o tom chce diskutovat, jen to je prostě "akademický kecání" z poza buku
NIC OSOBNĚ NERISKUJEŠ--za sebe RADÍM TO, CO DĚLÁM..co mám ověřený na stovkách tis km proběhu a
Ty oleje je potřeba nastudovat--jinak ta diskuze nemá nejmenší smysl
Jsou konstrukční požadavky--u Fiata daný NORMOU--takže na emulzi, která je neplní můžou jezdit jen dvě skupiny lidí--buď magoři, nebo někdo, kdo zatraceně dobře ví co dělá a proč to dělá--jinak je to
pozvánka na GO
VISKOZITNÍ TŘÍDA NENÍ VÝKONOVÉ ZAŘAZENÍ EMULZE--na spoustu pokročilých konstrukcí je prostě
norma mazací emulze --/to je naprosto, ale naprosto normální -lu.ďo/
IRON NA OKNA SE MOC NELIŠÍ od "burbonu"--takže proč lidi nechoděj pro tu levnější variantu do
drogerie--hele ethylalkohol je v tom ve stejným množství a voda taky--takže je tio v podstatě to
samý a lidi jen okolo toho "burbonu" moc nadělaj--a cena toho IRONU je fakt libová..
..jaká si myslíš že je životnost M-bávovýho motoru..myslíš že nalítaj v "živým provozu"
300tis skoro bez údržby?na 10W-40?
Mrkni jak často se dělá generálka spodku u jiných zatěžovaných konstrukcí-viděl jsi CRX nebo jinou ostřejší hondu s 300tis proběhem? S půl milionem?Po max 200tis jdou v podstatě do kytek
Kolik myslíš že maj natočeno ty 15 let starý motory TS--při 5-tým majiteli pořád stejně--130tis--a nebo 180---některý jak se zjistilo občas i hezky "mládnou"--protože alfaři jsou taková rodina, no.
v"ol.e akorát je to po rozvodech..má to 160tis--jo za 4 roky , to chápu , za 15 už se mi nechce "
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 27.4.2012, pát 09:33, celkem upraveno 2 x.
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: Konec GTVčka
děkuju za objasnění a jen informuju že jsem se ptal, nikoliv rýpal tak nemusíš hned tak ostře reagovat,fakt mi to stačilo jen objasnit protože jsem šel po srovnání zdůrazňované délky válců. Ritmo abarth má v serii 125k 175Nm ve verzi MK1 a později na solexech 130k 179Nm a od prvopočátku mají chladiče oleje. Ostřiky nemají. Jo a mají i tlakoměr oleje. Dík za objasnění
italofil
Re: Konec GTVčka
Dobrá--sousedův hoodně starej medvěd má hodně přes milion a o oleji neví naprosto nic--
Brácha nadrbal na Opelu Senatorovi 450 tis a olej VŽDYCKY MĚNIL, AŽ SE ROZSVÍTILA ČERVENÁ--protože
kur.va proto tam ta kontrolka přece je, abych věděl, že příští tejden se musím stavit pro olej.. budeme v tý nesmyslný diskuzi pokračovat?
Bingo RITMO -Abarth -nemá-OSTŘIK PÍSTU, má chladič oleje, a tlakoměr od fabriky--moc hezký dárky, ty by si měl každej majitel TS nadělit a ta oblíbená 10W-40 by skoro stačila.. -to bylo zajímavý vědět , čili zase další motor, kterej s TS nemá moc společných "rizik", /nemá ostřik pístů, má chladič a tlakoměr oleje, k...a proč jen ten motor je tak málo náchylnej na mazací emulzi, když se točí na 6 táců , ti teda nevím no ?/takže otázka proč má jinej mazací plán se tak nějak zodpovídá sama..
/Ale může se půlka majitelů méně výkonné 1.4 TS klidně řídit podle jeho mazacího plánu..--ritmo abarthu, proč ne no, vždyť to kur.va někdo psal na foru alfistů, že na to RITMA-Abart stačí i 15W-40 a že se to.. kurr..va ale kur.va ..točí--oni s tím olejem u těch Alf prostě jen moc nadělaj..no.., jak říkám,, to bude tím, že jsou to ty italský alfácký jeb.ky to je jasný../
Víš jakou teplotu má dno pístu?
Brácha nadrbal na Opelu Senatorovi 450 tis a olej VŽDYCKY MĚNIL, AŽ SE ROZSVÍTILA ČERVENÁ--protože
kur.va proto tam ta kontrolka přece je, abych věděl, že příští tejden se musím stavit pro olej.. budeme v tý nesmyslný diskuzi pokračovat?
Bingo RITMO -Abarth -nemá-OSTŘIK PÍSTU, má chladič oleje, a tlakoměr od fabriky--moc hezký dárky, ty by si měl každej majitel TS nadělit a ta oblíbená 10W-40 by skoro stačila.. -to bylo zajímavý vědět , čili zase další motor, kterej s TS nemá moc společných "rizik", /nemá ostřik pístů, má chladič a tlakoměr oleje, k...a proč jen ten motor je tak málo náchylnej na mazací emulzi, když se točí na 6 táců , ti teda nevím no ?/takže otázka proč má jinej mazací plán se tak nějak zodpovídá sama..
/Ale může se půlka majitelů méně výkonné 1.4 TS klidně řídit podle jeho mazacího plánu..--ritmo abarthu, proč ne no, vždyť to kur.va někdo psal na foru alfistů, že na to RITMA-Abart stačí i 15W-40 a že se to.. kurr..va ale kur.va ..točí--oni s tím olejem u těch Alf prostě jen moc nadělaj..no.., jak říkám,, to bude tím, že jsou to ty italský alfácký jeb.ky to je jasný../
Víš jakou teplotu má dno pístu?
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: Konec GTVčka
proč nesmyslná diskuze? Já bych naopak řekl že jsme se krásně v klidu dotali k jádru pudla a každej kdo si to přečte bude vědět jak velká výhoda je to či ono a jaké úskalí může mít zase něco jiného. Reagoval jsem na ty dlouhý válce a vysoké otáčky = velká pístová rychlost ve středu zdvihu a právě proto že vim že abarťák se točí jako pila a nesype se, tak jsem se prostě zeptal. Líná huba holý neštěstí a nechci umřít blbej!
italofil
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů