swist píše:Narovinu, mně manuální klima celkem vyhovovala.
Tahle automatická mne znervózňuje tím, jak si žije svým životem - např. zprvu i nastavená na 16° topí do plnejch až se zpotím jaký mi je vedro a jak natopí kabinu, tak zase přestane, až mi je zima...
Při delších trasách je to fajn, ale při kratších mi to moc nesedí...
Úplná sauna - střídá se vedro se zimou.
Protože nám opět začala topná sezóna, vracím se k tomuto tématu. Jezdím denně do práce cca 10km a regulace topení mě opravdu štve. Od půlky cesty začne z výdechů foukat snad 80C vzduch, takže sotva dýchám, abych za pár minut vylezl do mrazu. Samozřejmě mám nastavenou nejnižší možnou teplotu 16C.
Začal jsem tedy zkoušet, a to tak, že jsem mechanicky zaškrtil obě hadice, které vedou od motoru k radiátoru v kabině, čímž jde do radiátoru méně vody a tím méně topí. S tím je spojený můj dotaz - nemůže se tímto zaškrcením něco podělat (čerpadlo)? Zaškrcení mám samozřejmě udělané "hladce", takže prodření hadic nehrozí.
O nedostatek tepla v kabině se nebojím, mám TBi, který má tepla na rozdávání. Mám i pocit, že taliáni ponechali regulaci, radiátor atd. stejně jako u dieselů, které se ohřívají pomaleji a tím i pomaleji (kultivovaněji) vyhřívají kabinu.