Olej převodovka ??

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Olej převodovka ??

Příspěvek od Majkll » 22.11.2007, čtv 19:22

Podařilo se mi sehnat na vrakáči nahradní převodovku do gilulietty tak ji chci přehodit za moji původní a vyzkoušet jestli bude chodit líp . U té co mám v alfe jde špatně řadit 1 a 2 jestli to bude stejné tak se halt bude muset jedna z nich zrepasovat. Před výměnou bych , ale chtěl alespon vyměnit olej proto se ptám jestli stačí obyč převodák ?
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 22.11.2007, čtv 20:03

To bych se hodne divil kdyby byla lepsi. Stejnym problemem trpej i 75 a je to dusledek spatny udrzby, hlavne pravidelnych vymen hurdyho spojek... :(

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 22.11.2007, čtv 23:21

Uvidíme... kolik hardyn tam vlastně je ? jedna je hned u převodovky a další ? jak poźnat že je v prd.. :-k co ten olej ? stačí pp80
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 22.11.2007, čtv 23:27

jinak za tu převodovku jsem dal 4000 Kč docela darda co ? jinak na tom vrakáči maj docela dost dílu i na alfetty na 90ku jsem tam videl přední blatníky pak dost motorů na 75ky jeden motor stejnej jak mám v giuliete ale nevím jsetli byl z giuliety prej na něm byly webry chtěli za něj 5 hadrů.
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 23.11.2007, pát 11:44

Ja uz si to moc nepamatuju, ale kdyz sem pokukoval po 75, tak mi to Magic vysvetloval. Nevim jestli tam jsou ty hardyny 2 nebo 3, myslim, ze 2. Poznat ktera je spatna se da podle vibraci. Jedna vibruje s motorem na volnobeh a pri vyssich otackach se to srovna a ta druha presne naopak - na volnobeh klid a pri vyssich otackach se rozvibruje. Ale ktera co dela a podrobnosti si uz nepamatuju... :( Tehda sem to s nim resil po telefonu, takze to uz nemam ani v mailu...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 23.11.2007, pát 12:40

Majkle, prosím Tě, co je to za vrakáč, že bych vyjel na sondu :D
Rozhodující pro výběr oleje bude, zda je v rozvodovce hypoidní soukolí či niholiv. Tipuju, že bude hypoidní, italové ho používali u hodně aut. Nicméně to netvrdím.

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 23.11.2007, pát 12:59

jj, mna by tiez zaujimalo, kde je ten vrakac... zhanam olejove cerpadlo.. :-D
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 23.11.2007, pát 13:38

Bystročice je to mezí Olmikem a Prostějovem když pojedeš po staré . Na 90ku jsem tam viděl 2 modré přední blatníky jinak jak říkám dost motorů na 75 ky dost převodovek typu tranasaxle hodně budíku na alfetty no myslím že by jsi tam na 90ku určitě něco splašíl.
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 23.11.2007, pát 20:12

a sakris, vcera som isiel z ostravy na olmik a brno, som sa tam mohol stavit :cry:
nevadi zajtra idem zase do olmiku, myslis, ze to bude otvorene aj cez vikend?
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 23.11.2007, pát 21:59

zkusit to můžeš ,ale já když jsem tam volal jestli mají otevřeno o víkendu tak prej ne
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 24.11.2007, sob 08:04

Kurňa sakra, kdybych sehnal motor 2.0 V6 s kabeláží a převodovku _Q4_

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 24.11.2007, sob 10:59

Co víš třeba ho mají :) zkus tam zavolat 606750351
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2007, ned 19:09

ó pane děkuji :smt023

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 28.11.2007, stř 21:09

Dost dobrej tip.. taky dík :smt023
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 28.11.2007, stř 22:03

Tak jste to zkoušeli jak jste pochodily ??
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 29.11.2007, čtv 09:46

nic moc, na 75 ma uz iba drobnosti a mozne nejaku plecharinu... uz neviem kde zozeniem to cerpadlo, jedno som nasiel v USA za 259dolarov, co je normalna cena, ale neviem, co bude stat dorucenie na SK, a ci to vobec poslu :cry:
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 29.11.2007, čtv 09:49

Co potřebuješ za čerpadlo? N aten vrakáč se zatím nemůžu dovolat

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 29.11.2007, čtv 09:51

olejove na V6
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Re: Olej převodovka ??

Příspěvek od Strawberry156 » 11.2.2008, pon 23:31

Majkll píše:Podařilo se mi sehnat na vrakáči nahradní převodovku do gilulietty tak ji chci přehodit za moji původní a vyzkoušet jestli bude chodit líp . U té co mám v alfe jde špatně řadit 1 a 2 jestli to bude stejné tak se halt bude muset jedna z nich zrepasovat. Před výměnou bych , ale chtěl alespon vyměnit olej proto se ptám jestli stačí obyč převodák ?
Na ten obyčejnej převoďák bacha,ten tam určitě nedávej.Ta převodovka je už tak sama o sobě citlivá až až.Určitě by tam měl bejt olej minimálně pro hypoidní soukolí a to je důležítý,jinak jí pošleš do věčných lovišť.Přímo v příručce na Giuliettu 1,3 a 1,6 benzín je psáno,že tam má jít olej (do převodovky) SAE85W/90 API GL-5 a to buď Agip F,1 Rotra MP SAE85W/90 nebo Shell Spirax 90HD,nebo IP Pontiac HD SAE 85W/90.Do motoru bys měl lít olej třídy SAE 10W50 ,API SE a to buď Agip Sint 2000 SAE 10W/50,nebo Shell Super Motor Oil 10W50,nebo IP Super Motor Oil 10W/50.

No v příručce k Giuliettě 1,8 a 2,0 benzín píšou,že do převodovky patří olej SAE 80W/90 API GL-5 a to buď Agip F-1 Rotra MP SAE 80W/90,nebo Shell Spirax HD 80W/90,nebo IP Pontiax HD SAE 80W/90.Do motoru by měl jít olej třídy SAE 10W/50 API SE a to Agip Sint 2000 SAE 10W/50,nebo Shell Super Plus Motor Oil 15W/50 (opravdu je tam napsáno 15w/50),a nebo IP Super motor oil 10W/50.

Bacha na ten olej,bejt tebou určitě minimálně dodržim specifikaci.Mě se takhle obyčejným olejem povedlo jednu převodovku oddělat.To poznáš až budeš ten starej olej vypouštět a bude to směska oleje + bronzu.Jinak ty synchrony jdou vcelku snadno opravit co se týče 1 a 2 a pokud máš převodovku ještě venku.Jednoduše jí rozeber a zjistíš,že všechny synchrony i vidličky a hlavně přesuvný objímky s vnitřním ozubením jsou stejný.No a ty přehodíš synchron z 5 na 2 kolečko i s tou přesuvnou objímkou s vnitřním ozubením a ten špatnej dáš na 5 a uvidíš,že to vadit vůbec nebude,na 5 ten vadnej ani nepoznáš.To,že řadí špatně na 1,dělá obvykle špatnej olej.Když přehodíš z 5 na 1 a 2 i to přesuvný kolečko s vnitřními zuby,zlepší se synchronyzace i jedničky.To přesuvný kolečko na 5 je z jedný strany nevyužitý vůbec a tak ho tou nevyužívanou stranou stranou dáš na dvojku,tou stranou co řadila 5 dáš na 1.No,vypadá to trochu složitě,ale vůbec to složitý není,párkrát jsem to dělal a věř,že to pochopíš až převodovku rozděláš - tedy pokud jseš alespoň trochu technicky zdatnej :smt023 A je to oprava zadarmo,no neber to :smt055 No,pak co ještě způsobovalo špatný řazení?Když zakvedláš s řadičkou,neměla by mít vůli.Pokud vůli má,je to špatný a může za to obvykle vymačkaný takový bronzový pouzdýrko který je zespoda řadicí páky.Na tohle pouzdýrko je napojený už táhlo co vede k převodovce.Ono to vlastně způsobuje,že nedořazuješ kvalty,protože díky tomu pouzdru jsou zkrácený dráhy přesunu jednotlivejch převodovejch stupňů.Tohle doporučuju určitě zkontrolovat což není problém.Vlezeš pod auto a někdo ti bude hejbat s řadičkou a táhlo a řadička by měla bejt bez vůle.Oprava je jednoduchá a to nechat si někde to pouzdro vytočit z bronzu.Výměna už bejvá vcelku opruz,protože kvůli tomu musí kardan ven,nebo ho musíš minimálně povolit v tom středovém ložisku a vyhnout - ale pak ti hrozí riziko poškození některé hardyspojky.Jinak k téhle závadě často dochází,protože zaspodu upadne gumová krytka a pak tam lítá bordel a nikdo to nikdy nenamaže.Pak se všichni diví,že jim jde 2 špatně.Takže se na to mrkni ať máš jistotu.Ten postup pro opravu synchronů převodovky platí samozřejmě pro všechny transaxle a to určitě Giuliettu II,AR 90,AR 75 a možná i některé další.


alfaromeo1
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 12.2.2008, úte 08:36

Díky moc za rady :smt023 Pošli mě prosím tě ještě ty přiručky jak jsme se domlouvali dobírku a Cd platím adresu ti pošlu v SZ :diky
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Strawberry156 » 12.2.2008, úte 21:11

Majkll - Já to oskenuju jak bude čas a dám to sem na fórum ať si to může stáhnout kdo chce.Jinak obě ty příručky jsou v němčině,žádná sláva :cry: - tedy alespoň pro mě :???: .Jinak jaká velikost obrázků se sem dá uploadovat?jen abych věděl na co se připravit :roll: .Mno a jak to jede?Koukej s tím někdy dorazit do Práglu,nebo třeba na nějakej srázek ať konečně vidí,co je to pravá Alfa z Milána a.vs.s




alfaromeo1
Naposledy upravil(a) Strawberry156 dne 12.2.2008, úte 23:02, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 12.2.2008, úte 21:50

Majkll píše:jinak za tu převodovku jsem dal 4000 Kč docela darda co ? jinak na tom vrakáči maj docela dost dílu i na alfetty na 90ku jsem tam videl přední blatníky pak dost motorů na 75ky jeden motor stejnej jak mám v giuliete ale nevím jsetli byl z giuliety prej na něm byly webry chtěli za něj 5 hadrů.
No já se koukám po náhradní převodovce na svou 75 taky. 4000 Kč se mi zdá trochu dost, když auto bylo za 20. Kdybych ale věděl, že bude OK proč ne. Už chápu, proč dostal známej za díly ze zbořený Alfy víc než to auto původně stálo. Každopádně rady co tady píše Strawbery zní zajímavě, jenom mám pocit, že u mojí převodovky už ty synchrony z 5-ky na 2-ku někdo měnil. Úplně čistě mi tam nejde žádná rychlost, cejtím malinkej odpor v řad. páce než se vyrovnají rychlosti.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Strawberry156 » 12.2.2008, úte 23:11

RV147 - Ty vůbec nemůžeš zařadit?Řadilo to předtím normálně?Pokavaď by ty synchrony byly špatný,tak řadit jde normálně,ale musíš řadit s meziplynem - jde o zvyk a týká se to hlavně podřazování.Když se s meziplynem nestrefíš,slyšíš zuby.Takže pochybuju,že by tvůj problém vězel jen v synchronech - leda bys měl už omletý všechny převodový stupně,ale to pochybuju kdo by to dokázal vyzubit všechno.Já bych se spíš zaměřil na táhlo co vede do převodovky jestli ho nemáš povolený na převodovce - tam je takovej tisícihran a stačí ho dotáhnut.Pak to pouzdro co je přímo pod řadicí pákou jak jsem už o něm psal.Pak je tam taková spojka na tom táhle(takovej plocháček),je kousek od převodovky,takže jestli máš povolený tohle,může to dělat to samý..No a olej je u týhle převodovky životně důležitej,takže bych zkontroloval i ten a dal tam to co tam má bejt.Když tam je jinej olej,řadí to špatně a to třeba jen zastudena a pak už je to OK,ale projevuje se to vždycky na synchronech - jde to přes zuby.


alfaromeo1
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 13.2.2008, stř 06:19

Strawberry156 píše:RV147 - Ty vůbec nemůžeš zařadit?Řadilo to předtím normálně?Pokavaď by ty synchrony byly špatný,tak řadit jde normálně,ale musíš řadit s meziplynem - jde o zvyk a týká se to hlavně podřazování.Když se s meziplynem nestrefíš,slyšíš zuby.Takže pochybuju,že by tvůj problém vězel jen v synchronech - leda bys měl už omletý všechny převodový stupně,ale to pochybuju kdo by to dokázal vyzubit všechno.Já bych se spíš zaměřil na táhlo co vede do převodovky jestli ho nemáš povolený na převodovce - tam je takovej tisícihran a stačí ho dotáhnut.Pak to pouzdro co je přímo pod řadicí pákou jak jsem už o něm psal.Pak je tam taková spojka na tom táhle(takovej plocháček),je kousek od převodovky,takže jestli máš povolený tohle,může to dělat to samý..No a olej je u týhle převodovky životně důležitej,takže bych zkontroloval i ten a dal tam to co tam má bejt.Když tam je jinej olej,řadí to špatně a to třeba jen zastudena a pak už je to OK,ale projevuje se to vždycky na synchronech - jde to přes zuby.



alfaromeo1
Nee, normálně řadí, jenom dávám všechno s meziplynem,dvojka jde mizerně i nahoru, musím taky malinko meziplyn, abych zuby neslyšel. Za tepla je to lepší. Dík za rady.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 13.2.2008, stř 10:19

Diky moc za rady :smt041
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů