Kvalita aut kdysi a dnes
Kvalita aut kdysi a dnes
Lze s tím přestat? Mohl by nastat návrat "zpátky na stromy" do dob, kdy optimalizace nákladů nebyla totální? Při zachování současného technického konceptu automobilu nejspíš ne. Zákazník totiž z celého programu také výrazně profituje. Zjistil jsem to docela nedávno, kdy jsem si v podstatě ze dne na den koupil běžné "spotřební" auto asi za pět platů. Na to bych v roce 2002 mohl zapomenout, za ty peníze byl maximálně korejský minihatchback nebo Fobie v akčním paketu Sozialamt. Pochybuji, že se najde někde relevantní zdroj poptávky po "nákladově totálně neoptimalizovaných" autech.
Jinak by to bylo, kdyby se současný koncept automobilu změnil. Když to vezmeme obecně, ve srovnání například s počítačem je automobil stupidní výrobek. Nelze jej přizpůsobovat měnícím se potřebám ani preferencím, nelze jej výrazně zlepšovat, lze jej pouze po čase prodat a koupit si další. Proč nelze automobil snadno obměňovat a upgradovat po částech, jako se provádějí mid-life upgrade vojenských letadel? Potřebuji silnější motor, protože jsem začal jezdit do vzdálenějšího zaměstnání po dálnici? No tak si koupím silnější motor! Pak by se stalo, že by některé komponenty v autě prostě musely být rozebíratelné a jejich životnost by musela být větší.
Osobně si myslím, že ze současné intenzity kchatování má zákazník ještě nějaký prospěch. Brzy už to nebude platit, protože já se v práci neflákám. Tak nakupujte... starý dobrý golfy čtyřky, Octavie I, Hondy Civic 6, Alfy 147 a 156 ... a šup s nimi do stodoly. Taková auta už nebudou...
zdroj:http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011071005
Jinak by to bylo, kdyby se současný koncept automobilu změnil. Když to vezmeme obecně, ve srovnání například s počítačem je automobil stupidní výrobek. Nelze jej přizpůsobovat měnícím se potřebám ani preferencím, nelze jej výrazně zlepšovat, lze jej pouze po čase prodat a koupit si další. Proč nelze automobil snadno obměňovat a upgradovat po částech, jako se provádějí mid-life upgrade vojenských letadel? Potřebuji silnější motor, protože jsem začal jezdit do vzdálenějšího zaměstnání po dálnici? No tak si koupím silnější motor! Pak by se stalo, že by některé komponenty v autě prostě musely být rozebíratelné a jejich životnost by musela být větší.
Osobně si myslím, že ze současné intenzity kchatování má zákazník ještě nějaký prospěch. Brzy už to nebude platit, protože já se v práci neflákám. Tak nakupujte... starý dobrý golfy čtyřky, Octavie I, Hondy Civic 6, Alfy 147 a 156 ... a šup s nimi do stodoly. Taková auta už nebudou...
zdroj:http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011071005
Ford Windstar 3.0 V6
Ex AR 156 2,5 V6 24v
Ex Ford Scorpio 2.0 DOHC
Ex Ford Scorpio 2,9
Ex AR 156 2,5 V6 24v
Ex Ford Scorpio 2.0 DOHC
Ex Ford Scorpio 2,9
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6967
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
jj, určitě na tom něco je, a tady na foru je o tom taky popsano mraky ruznych temat. spousta automobilek již přišla o svoji charakteristickou tvář a technický náskok dnes kvůli globalizaci nemá nikdo. bohužel jsou auta stejná a čím dál více se ser..
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
To říkám furt, je potřeba mít kováře do roku 2000 a dokud na to budou díly, tak to držet na světě hlava nehlava.
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
No s tou 156/147 bych byl opatrnej, je to proti starsim strojum celkem ausus Uz i na 164 (cerstve po prevzeti Fiatem) je videt snaha o setreni, pozdeji dotazena k dokonalosti...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6967
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
to je pravda, je neuvěřitelný jak třeba Brava z roku 1999 vypadá pořád v cajku, a to parkuje venku a jezdí v zimě samozřejmě a nikde jsem ji nepotkal ani prožranou od rzi. navíc co se designu interiéru týká a rovněž i jízdních vlastností, tak nepocituju žádný rozdíl oproti letos vyrobeným autům v podobné cenové relaci (třeba renault Mégane)
navíc j to nižší euronorma takže má i víc koníků (1.2 16V - 83 Koní) nynější Fiaty Punta 1.2 mají 69 Koní
navíc j to nižší euronorma takže má i víc koníků (1.2 16V - 83 Koní) nynější Fiaty Punta 1.2 mají 69 Koní
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
je na to pár jednoduchých ukazatelů, které ukazují na zlomy v konstrukci podmíněné požadavky na bezpečnost a "ekologii"
karburátor
počet lambda sond (1 stačí)
skleněná/plastová přední světla
okna v gumě/lepená
16V diesely
karburátor
počet lambda sond (1 stačí)
skleněná/plastová přední světla
okna v gumě/lepená
16V diesely
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
proc jen te me petasedme neudelali pozinkovanou kastli...... a kdyby byla z hliniku, tak se taky nezlobim
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
to není všemocný, pozinkovaný punto je zvenku nádherný a přitom je shnilý tak akorát do šrotu. pěkně po staru prolít olejem a je to.
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
jj je to v planu osetrit celou kastli a jak podvozekl tak dvere proste vsechno vystrikat olejem proste co je mastne, tak tam se ta voda drzet nebude
ono kdyz jsou nyni ty auta tak levne tak holt ty automobilky musi vydelavat na nahradnich dilech, je to uz pomalu to same jak u zemedelskych stroju ci stroju ve firmach. Vsude samy atyp a vetsinou jsou nejake casti poddimenzovane a dily samozrejme predrazene.
ono kdyz jsou nyni ty auta tak levne tak holt ty automobilky musi vydelavat na nahradnich dilech, je to uz pomalu to same jak u zemedelskych stroju ci stroju ve firmach. Vsude samy atyp a vetsinou jsou nejake casti poddimenzovane a dily samozrejme predrazene.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
jasný, dneska je vývoj tak daleko, ž ese dá dopředu nasimulovat celá životnost výrobku, takže stačí ošulit jeden konstrukční uzel a servis má co dělat.
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
Jak říkal Henry Ford:musíme vyrábět taková auta,aby jsme mohli vydělávat na náhradních dílech.
Ford Windstar 3.0 V6
Ex AR 156 2,5 V6 24v
Ex Ford Scorpio 2.0 DOHC
Ex Ford Scorpio 2,9
Ex AR 156 2,5 V6 24v
Ex Ford Scorpio 2.0 DOHC
Ex Ford Scorpio 2,9
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
aneb vítejte v době BMW 3er 1.5 R3 Turbo
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
Tak on celej tenhle kolotoč odstartoval nesmyslnýma požadavkama na bezpečnost a ekologii. Auta jsou bezpečnější, ale mrtvol přibývá. Touhle logikou bychom se ve starejch autech do několika let pozabíjeli. Co má za smysl mít místo dvoulitra atmosféry 1,4T, když to žere stejně a vyprodukuje podobně emisí ? Co má za smysl DFP, když při vypalování to svinstvo stejně vyletí do ovzduší ? Kvůli těmhle "vychytávkám" nezbývají peníze na to ostatní. Hodně to začal taky někdejší šéf VW Ferdinand Piech angažováním cost cuttera Jose Ignácio Lopeze de Arriortúra. Ten nemilosrdně škrtal náklady a ostatní nechtěli zůstat pozadu. Výsledky vidíme, nebo v nich jezdíme.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
já když se podívám na svoje Stilo z roku 2003 co má teď mladá a na svoje Bravo z roku 2008, co mám teď, tak vidím, že na tom Bravu se šetřilo jak sviňa. Ikdyž je základ stejný, chybí spousta detailů a auto je prostě trošku ošizené (plynové vzpěry a takové kravinky). Navíc zpracováním je na tom Bravo hůř než Stilo (srovnávám srovnatelné - obě auta v nejvyšší výbavě).
Je tady ale jedno ALE: to Stilo stálo nové 620 tisíc a to Bravo 450. A Bravo má lepší výbavu.... Čili ano, na autech se šetří, ale +/- úměrně se mění i jejich ceny. Kdybych chtěl dnes za 620 Bravo, tak budu muset 100 tisíc spálit, protože tam už není za co připlácet.
A naopak, dnes za těch 620 mám auto o třídu výš než Stilo, s lepší výbavou, bezpečností, prostě vším....
Na šetření nadávají ti, kteří si kupují levné auta a čekají od Kije za 250 tyček, že je povozí jak Alfa 147....
Mimochodem, 147 1.6 distinctive stála přes 600 tyček.... Dneska byste za to měli snad Giuliettu QV.... A co z těchto dvou je "lepší auto" - ano, 147 má chromované kliky dveří a Giulietta plastové atd., nicméně poměrem cena/výkon je Giulietta někde úplně jinde....
Osobně ty plačky nad "šetřením a špatnými novými auty" považuju za takovou kavárenskou diskusi, která se neopírá o realitu.... Ostatně, nikdo nikomu nebrání koupit si dnes za 60 tisíc Alfu 156, dát do ní 300 a vypiplat ji do lepšího stavu, než když byla nová. Ale stejně si všichni raději koupí tu "nákladově optimalizovanou" 159, že?
Je tady ale jedno ALE: to Stilo stálo nové 620 tisíc a to Bravo 450. A Bravo má lepší výbavu.... Čili ano, na autech se šetří, ale +/- úměrně se mění i jejich ceny. Kdybych chtěl dnes za 620 Bravo, tak budu muset 100 tisíc spálit, protože tam už není za co připlácet.
A naopak, dnes za těch 620 mám auto o třídu výš než Stilo, s lepší výbavou, bezpečností, prostě vším....
Na šetření nadávají ti, kteří si kupují levné auta a čekají od Kije za 250 tyček, že je povozí jak Alfa 147....
Mimochodem, 147 1.6 distinctive stála přes 600 tyček.... Dneska byste za to měli snad Giuliettu QV.... A co z těchto dvou je "lepší auto" - ano, 147 má chromované kliky dveří a Giulietta plastové atd., nicméně poměrem cena/výkon je Giulietta někde úplně jinde....
Osobně ty plačky nad "šetřením a špatnými novými auty" považuju za takovou kavárenskou diskusi, která se neopírá o realitu.... Ostatně, nikdo nikomu nebrání koupit si dnes za 60 tisíc Alfu 156, dát do ní 300 a vypiplat ji do lepšího stavu, než když byla nová. Ale stejně si všichni raději koupí tu "nákladově optimalizovanou" 159, že?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8674
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
Myslím, že taky můžu porovnat. V obou případech se (kromě motorizace u 159) jedná o vlajkové lodě automobilky, vzdálené od sebe 15 let. A za těch 15 let se toho změnilo opravdu mnoho... Nemá cenu to rozepisovat, viz. obě moje vlákna...
Otázkou samozřejmě je, kolik by auto v kvalitě 164ky dneska stálo nový. Troufám si říct, že by snesla porovnání s dnešní S-klasse...
Otázkou samozřejmě je, kolik by auto v kvalitě 164ky dneska stálo nový. Troufám si říct, že by snesla porovnání s dnešní S-klasse...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
ono nejde porovnávat motor v 147 a Julii, mezi TS a 1750TBi je rozdíl přes dvacet let, i na svoje stáří dával TS na prdel všem provnatelným motorům ( když nepočítám úchylnosti od Hondy)... ale pokrok nezastavíš, kdo by nedávno řek, že bude 2.0TDI biturbo s něco okolo 200kW... kolik vidim aut starých 6-8 let a hnijí jako 20 let stará felicie... nechat 3-4 roky a poslat pryč... když porovnám třeba 10 let staré 147 a e46, tak v těch autech naprosto nic nevrže, narozdíl od cca dva roky staré 130i, kde za jízdy vržou gumy od dveří, u Mazdy 6 odpadávají plasty, řidič dva roky starého Multivanu musí poslouchat muziku přes sluchátka, protože ze skřípání už chytal rapla ...
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
Hampi: a přesně o tom to je. Když 164 stála milión v době, kdy favorit 100 tiscíc, tak dnes by musela stát dva a půl míče, když Fábie stojí 250....
Jinak srovnání AR164 a AR159 se asi nedá zobecnit na "kvalitu aut tehdy a dnes", protože zatímco 164 byla naprosto mimořádně povedené auto, které vysoko přeskočilo průměr toho, co Alfa do té doby dělala, tak 159 jaksi.... hm.... no....
Jinak srovnání AR164 a AR159 se asi nedá zobecnit na "kvalitu aut tehdy a dnes", protože zatímco 164 byla naprosto mimořádně povedené auto, které vysoko přeskočilo průměr toho, co Alfa do té doby dělala, tak 159 jaksi.... hm.... no....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
tak nejak lepsi Golf/Passat no...
Je to videt i na zdejsich uzivatelich 159, naprosty vetsine by se v klidu dalo rikat Golfisti (kolik to zere atd... )
Je to videt i na zdejsich uzivatelich 159, naprosty vetsine by se v klidu dalo rikat Golfisti (kolik to zere atd... )
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
...ono dneska jsou i obecně na auta jiné požadavky než v osmdesátých letech. Dřív se pod pojmem bezpečnost rozuměla pevná kastle, dobrý motor a pořádné brzdy. Dneska je to x pytlů, a elektronika, která pro jistotu počítá s tím, že řidič je totálni idi*t....
Prostě auto se od "špičkového zboží jen pro určitý okruh lidí" dostalo do pozice "dražší pračky", kterou má doma prostě každý. A tomu se to přizpůsobuje.
Těžko vinit BMW, že už nedělá auta pro řidiče, když většina lidí, co mají 1er si myslí, že to má přední náhon.... atd. atd.
Ty nejzábavnější auta vznikly od roku 1960 do roku 1990 a tím to hasne (ikdyž výjimky jsou).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- paranek
- Příspěvky: 13
- Registrován: 12.7.2011, úte 13:27
- Bydliště: matička Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
[quote="Kubas"]
Jj, bohužel na hýčkání těchto mazlů to chce být emchanik, mít pěkenou garáž a čas a chuť je servisovat... Což každý tuto možnost nemá, bohužel...
Jj, bohužel na hýčkání těchto mazlů to chce být emchanik, mít pěkenou garáž a čas a chuť je servisovat... Což každý tuto možnost nemá, bohužel...
Alfa je krásná na koukání, ale na ježdění používám radši jiné značky ;-)
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
paranek: urcite, bud to, nebo prachy
... i kdyz, mechanik nejsem, garaz mam radovou, a chut uz moc taky neni...
... i kdyz, mechanik nejsem, garaz mam radovou, a chut uz moc taky neni...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
já taky nejsem mechanik a za tři roky vlastnictví 35 let staré Alfy jsem nikdy neměl pocit, že by to něčemu vadilo.... A ani finančně ta údržba není tak náročná, jak by se mohlo zdát....
Spíš je to náročné na čas.... Když je auto ve funkční stavu a ročně s ním najedeš jen pár tisíc km, tak se toho zas tak moc ani podělat nemůže....
Spíš je to náročné na čas.... Když je auto ve funkční stavu a ročně s ním najedeš jen pár tisíc km, tak se toho zas tak moc ani podělat nemůže....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
Tak něco jinýho je druhý auto pro radost a něco jinýho na denní užívání. Denně užívat 20 let starý auto už chce kus srdce a odvahy. Vím o čem mluvím, než jsem se začal hrabat v 75-tce půl roku jsem ji takhle užíval. Bude to dneska svítit (kostra), zase nejde pravá blikna (kostra), kruci teče mi benzín (hadička), kur.. zase teče (díra v nádrži), stěrače nejdou vypnout (relé), stěrače nejdou zapnout (páčka). Nikdy mě to auto nikde nenechalo, jsou to v podstatě nesmysly, ale obden je prostě řešit nechceš a proto si kupujem spotřební plečky. Airbagy apod. považuju za zbytečnost. Jo zachránilo to spoustě lidí život, ale.. Dřív mělo auto jako 75-ka kolem 1100 kilo, dneska 1500. Všechny výztuhy, airbagy apod. hmotnost jenom zvýší. Výsledek, ta hmotnost prostě zabíjí, je rozdíl jestli do sebe narazí těžký nebo lehký auta. Hezký je, že se někdo chlubí jak sedí v bezpečným offroadu co váží 2,5 tuny a jemu se nemůže nic stát, ale jak dopadne třeba matiz se kterým se srazí ? Jak se mu bude žít s vědomím, že někoho zabil ? Při současný logice budeme opravdu jezdit v obrněncích. Na aktivní bezpečnost se prostě nehledí. Četl jsem nějakou studii za 60-tejch let a tam se psalo, že auta roku 2000 budou vážit polovinu, tím pádem budou mít menší spotřebu, budou aerodynamická atd. Jak to dopadlo vidíme..No nic omlouvám se za trošku depresivní příspěvek.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
Kubasi, řekl bych, že kvalita není to, kolik dostanu za x peněz auta, spíš jde o to, jak dlouho je to za danou sumu peněz schopné fungovat. Tedy provozní náklady. Auta z roku 80 jdou donekonečna opravovat, všechno je z kovu, lze přebrousit, snadno vyrobit nové a pořád dokola. Ale co s modernou, kde je na motoru hodně podstatných součástí z plastu, karoserie nemá de facto žádnou protikorozní ochranu atd.? Tyhle auta budou jako ojetiny ještě bezcennější, než jsou dnešní ojetiny.
Re: Kvalita aut kdysi a dnes
trochu odlehčení tématu... jak se tu dneska řešilo to šetření při výrobě, tak nad těma zrcátkama se vždycky usměju
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů