Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Odpovědět
wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od wenca89 » 27.3.2012, úte 18:29

No, tak jednou v zimě při asi -25 jsem skoro nenastartoval, pořád to jenom točilo a točilo a naskočilo horko těžko. Teď mi zase bliká špatnej žhavič, takže horší start přikládám jemu, ale kdo ví...
AR 159 SW 1,9JTDm

Cipís
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 665
Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Cipís » 27.3.2012, úte 21:35

to v -25ti byla mozna stuhla nafta,coz..?? :)
AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od F.a.n.o » 28.3.2012, stř 07:30

v tech kosach jsem byl uplne v soku, jak to blbe startovalo a kazde rano prvni co mi po probuzeni hned hlodalo v hlave bylo, jestli dneska nastartuju... hnusnej to pocit, obzvlaste kdyz do prace kazde rano dojizdim...
Nevim, asi do pristi zimy musim stihnout dostavit garaz, uz to znovu zazivat nechci... :cry:
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od xjohny » 28.3.2012, stř 09:14

Nebo se na to společně všici vyse.em a koupíme si konečně benzínový Alfy :-D
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Cipís
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 665
Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Cipís » 28.3.2012, stř 11:23

tak o tom premyslim vic a vic...dat to do kupy a pápá...
AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od jurki888 » 28.3.2012, stř 14:07

pri tej cene benzinu to asi tazko zamenim
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od wenca89 » 28.3.2012, stř 14:15

A vzhledem k nynější prodejní ceně auta... :cry:
AR 159 SW 1,9JTDm

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1622
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od sunic » 28.3.2012, stř 14:41

To máš pravdu, ale zas je nižší i ta pořizovací.. :-D
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od xjohny » 28.3.2012, stř 15:09

jurki888 píše:pri tej cene benzinu to asi tazko zamenim
Hele, na jak dlouho. Už teď je o korunu levnější. Ještě chvilku a diesely začnou být nechtěným zbožím v bazarech :-D
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Cipís
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 665
Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Cipís » 28.3.2012, stř 21:02

xjohny: presne tak,nevim jak jinde,ale tady je rozdil v cene nejakych 60h ... takze,rozdil je vicemene uz jen ve spotrebe motoru...

K veci: unik nafty odstranen,prvni start byl vahavy a chytla az na podruhy,kour byl ale min(to pripisuji k tomu,ze tam stopro jeste byl vzduch z minula).Ostatni starty bez vahani.Zitra jeste zkusim znova studeny start jak to bude vypadat. :wink:
AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od F.a.n.o » 29.3.2012, čtv 07:34

No, mate kluci pravdu vsichni...vcera jsem videl zajimavy inzerat na matesauto, benzinova 159 sw, koupeno v CZ, nalitano kolem 113 000, rv 2006 a cena kolem 180tis (nevim jestli s nebo bez DPH), stav perfektni (prej)... kdyby to tak bylo, vse sedelo a cena byla s dph, tak nevim jestli rict luxus a nebo se mlatit do hlavy, ze jsem koupil tak draho a po roce jezdeni prisel o 150 fiku... :smt064 Snad to uz niz nepujde a zachovaji si ty nasi mazlove aspon dustojnost, protoze jak to padne hrube pod 200, zacne v tom uz litat kde kdo a pak se teprve zacneme divit, ceho jsou ceske rucicky a vynalezavost jednotlivcu schopne... :smt068

Kazdopadne preju Cipisovi, at je to uz vsechno v pohode a ma po problemech a uz jen spokojene jezdi. Neni nic smutnejsiho a horsiho, nez nevedomost, proc mu ten italskej mazel jen stoji a nejede... alfaromeo1
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1049
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tanguero » 29.3.2012, čtv 11:50

Vy jste tragédi :-D
Vyndal jsem DPF, zaslepil EGR, vyndal jsem klapky. A jezdím za 6l nafty. Pokud Alfička musí udělat každý den 100km, tak zůstanu u JTD. A protože mám přes 200kkm, tak mám v plánu si nechat udělat rozvody, prohlídnout a repasovat vstřikovače a turbo. A věřím, že pak budu jezdit dalších 120kkm bez investic do motoru. Já jsem koupil auto před dvěma lety, ročník 2007 a taky jsem za něj dal o hodně víc, ale že bych někomu záviděl ty nádhery za 6500,- EUR, to ani omylem.

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od jurki888 » 29.3.2012, čtv 12:42

xjohny píše:
jurki888 píše:pri tej cene benzinu to asi tazko zamenim
Hele, na jak dlouho. Už teď je o korunu levnější. Ještě chvilku a diesely začnou být nechtěným zbožím v bazarech :-D
len ze naftu vzdy kupis lacnejsie a predavam auta a vydim ze benzinovych sa kopu ludi boji stale idu diesle aj pojdu uz len na porovnanie mam aj stilo 2.4 abarth 5 valec je to motor jtd z inov hlavov a spotreba?ked chodis normalne po meste 11 az 12 ked tomu dupes 18 az 24 ;-)a je to lachsie auto ako alfa;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 29.3.2012, čtv 14:58

F.a.n.o píše:...Snad to uz niz nepujde a zachovaji si ty nasi mazlove aspon dustojnost, protoze jak to padne hrube pod 200, zacne v tom uz litat kde kdo...
Ber to i z té druhé, pozitivní stránky, pokud na tom začne lítat kde kdo, bude dost náhradních dílů z vraků a navíc bude větší poptávka o nové ND u prodejců, takže možná půjdou jejich ceny dolů. Takže cenou za ztrátu vyjímečnosti bude pro nás lepší ekonomika provozu.
Já 159 nekupoval s tím, že jí budu v krátké době prodávat, takže mě neštve ztráta tržní ceny ojetin a až mi za x let klekne nebo mě začne neskutečně srát svou nespolehlivostí, tak vyberu jinou krásku a 159 půjde z domu za pár šlupek.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Tomi

Příspěvky: 7
Registrován: 27.3.2012, úte 11:38

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tomi » 3.4.2012, úte 10:12

Tanguero píše:Vy jste tragédi :-D
Vyndal jsem DPF, zaslepil EGR, vyndal jsem klapky. A jezdím za 6l nafty. Pokud Alfička musí udělat každý den 100km, tak zůstanu u JTD. A protože mám přes 200kkm, tak mám v plánu si nechat udělat rozvody, prohlídnout a repasovat vstřikovače a turbo. A věřím, že pak budu jezdit dalších 120kkm bez investic do motoru. Já jsem koupil auto před dvěma lety, ročník 2007 a taky jsem za něj dal o hodně víc, ale že bych někomu záviděl ty nádhery za 6500,- EUR, to ani omylem.
Cau. V zime mi pocas cesty motor stratil vykon. 2 mesiace nevedeli prist na chybu. Potom sme odstranili DPF, odstranili klapky, EGR vycisteny a zaslepeny, vycistene sanie a repas vstrek. trisiek, nove rozvody. teraz uz auto ide ale: tazsie startuje, pomalsie reaguje na zoslapnutie pedalu, dnes som mal nap. spotrebu mimo mesta 10L a isiel som 100kmh. ma niekto nejaky napad? a este k tomu sa objavilo chek engine. Mam 1,9jtdM 110kw

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1049
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tanguero » 3.4.2012, úte 11:41

Jakou chybovou zprávu ti ukazuje diagnostika? Pokud máš všechno co píšeš v cajku, tak může být problém v nějakém snímači, tlaku v railu, debimetru...

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Martas 01 » 3.4.2012, úte 18:05

A predtim to auto startovalo normalne?
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Tomi

Příspěvky: 7
Registrován: 27.3.2012, úte 11:38

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tomi » 3.4.2012, úte 21:27

zajtra idem na diagnostiku. ano startovalo normalne. teraz to trva dlchsie

Tomi

Příspěvky: 7
Registrován: 27.3.2012, úte 11:38

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Tomi » 4.5.2012, pát 15:00

Za vsetko mohol zle osadeny vstrekovac. dostaval vyduch a klepalo to. pustala naftu. vycistili sme to este raz. teraz vsetko ok. za chybnu hlasku asi moze zaslepeny egr.

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 634
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od krteczek » 25.6.2012, pon 08:54

Zdar všem! Našel by si někdo chvilku a hodil sem fotku motoru zhora se sundaným deklem při otevřených vířivých klapkách? Pětiválec. Rád bych si překontroloval v které poloze táhla jsou ty klapky otevřené, pač mám dojem, že se mi při jízdě samovolně zavírají, když mám jejich pohon odpojený. Přiznávám - jsem línej to celý sundavat abych se dostal k tomu pohonu pod EGRem a zkontroloval to, takže pokud to někdo vyfotí budu rád - můžou i lidi, co maj ty klapky pořád zapojený - při vypnutým motoru by to mělo být v poloze "otevřeno". Nějaký obrázky jsem tu i našel, ale je tam to táhlo blbě vidět a už vůbez z toho nebylo poznat, jestli jsou klapky otevřený nebo zavřený. :diky
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 25.6.2012, pon 15:57

proč nezavoláš, bych ti to řekl hned, jinak když koukáš na motor, tak to táhlo musí být úplně vlevo.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 634
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od krteczek » 25.6.2012, pon 17:59

Díky Cendlere! Takže podle toho tenhle:
download/file.php?id=13823&mode=view/5.JPG
obrázek z tvojí karty je poloha OTEVŘENO - pro ujasnění. Myslel jsem si to.
Závěr z mýho několikadenního laborování je tedy následující:
- pokud někdo bude odpojovat vířivé klapky, tak doporučuju rozhodně ZAARETOVAT v poloze otevřeno, protože když se to táhlo, co je viditelné zhora, nechá jen tak viset, tak se (nejspíš) při vypnutí motoru ty klapky "přibouchnou" zpátky do polohy zavřeno. Moje následující zkušenost tomu aspoň nasvědčuje - po vyndání baterky, odpojení roury od intercooleru do sání, odpojení škrtící klapky a odstavení vířivých klapek (vše pochopitelně vyčištěno od nánosu uhlí a mazutu) a po následném sesklásání všeho zpátky dle návodu zde (díky všem, co trnitou cestičku prošlapují přede mnou!) jsem se při testovací jízdě nestačil divit - auto jelo jak nikdy! Táhlo zběsile od 1500 pořád i daleko přes 4000 jako kdyby ten motor chtěl vyběhnout maskou ven - neskutečná paráda. Další den po startu takovým, že se člověku zdálo, že to vůbec nenatočí a spíš vymlátí baterku to najednou nejelo absolutně vůbec, dusilo se to, přes 3000 jsem to skoro nedostal - vypadalo to, že to turbo prostě neutlačí - měl jsem za to, že jsem ho odpálil; cukání nejen 1700-2000 ale až ke 2500 hlavně když se malinko přidává plyn - deprese! Když jsme si našel čas to zase všechno sundat (baterka, roura do sání, škrtící klapka), tak koukám pod sáním, že jsou klapky v poloze zavřeno - ten kloubík mi čouhal naproti - divný, to jsem teda tuplovanej pitomec, že jsem to nedal do polohy otevřeno - tak proto to jelo jako když to nejede... Takže znova otevřít vířivý klapky, zase to seskládat zpátky a testovací jízda - jooo, to je ono, já trouba - jak jsem jen mohl ty klapky nechat prvně v poloze zavřeno! Dobrý - garáž a druhý den (včera) další start jak po 2 týdnech na -30°C, zase mrtvola, zase cukání, přes 3000 ani omylem. Můj závěr teda - když se to táhýlko nezaaretuje v poloze otevřeno, tak asi nějaký podtlak při vypínání motoru bo co to připouchne zpátky... taky zkušenost; vlastníma chybama se člověk nejlíp učí :smt064
Až se dneska dostanu do garáže, tak si to ještě potvrdím ale na 99% je to jak píšu.

Závěrem ještě dotaz - všichni, co to máte odpojený, máte to i zaaretovaný v poloze otevřeno, nebo ne a přesto s "přibouchnutím" klapek při vypínání nemáte zkušenost?
Je fakt, že teda mě to táhýlko hodí úplně hladce a kolem nic neprosakuje nebo tak, takže jestli se to někomu v kloubech sotva točí, jak to drhne, tak možná je v klidu i když to v poloze otevřeno zaaretovaný nemá...
No nic - do háje s ekologií :smt068
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Martas 01 » 25.6.2012, pon 18:06

Ja nevim nechal jsem to odpojit cca pred mesicem startuje to stejne jede to stejne zere to víc a kouří to maximalne tak premyslim ze to asi nemam zaaretovany ze se ty klapky mozna privrely diky za tip musim se na to podivat. :)
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 634
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od krteczek » 25.6.2012, pon 18:12

jojo, když se to přivřelo zpátky, tak start provázel mocný oblak bílého dýmu!
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 25.6.2012, pon 19:21

protože tam bylo hodně nafty a málo vzduchu
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů