3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od hyde21 » 1.2.2011, úte 22:40

zacina to tu byt uz riadne OT od povodnej temy ale budis.

neda mi sa ale nespytat ked uz si spomenul ze EDGE patri len do motorov medzi 1992-1997.
pokial dobre viem, TWS je uz hodne stary olej.
dost sa hovorilo v "zakulisi" ze sa ma TWS postupne prestat vyrabat a EDGE ho ma svojim sposobom uplne nahradit. preto mi akosi nejde do hlavy preco by mal byt TWS doporucovany do M-power motorov od r.v. 2001 do 2010 a novsi EDGE prave pre stare motory 1992-1997.
vykonove specifikacie maju EDGE a TWS rovnake (API SJ/CF), rovnako su obidva doporucovane pre M5/Z8 (S62 V8), M3/Z4M (S54 R6), M5/M6 (S85 V10) a M3 (S85 V8).
tak isto aj s tym rokom 2000 (odkedy je vraj TWS pre M-power motory povinnost) je to velmi nejasne, lebo napr taka M5 E39 sa vyrabala od 1998 az po 2003.

Castrol ma v tom riadny bordel a povedal by som ze 99% z toho bude cisto len marketing.
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 1.2.2011, úte 22:52

Jj--Myslím že tohle je přesně zásah na hlavičku :smt023 :smt023 :smt044

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 2.2.2011, stř 07:30

Ono je potřeba odlišit od sebe několik věcí, které se překrývají...

1.obecné Viskozitní požadavky na olej...
2.obecné Výkonové požadavky na olej
3.Plnění výkonové normy výrobce motoru

4.Motorové zkoušky pro schválení konkrétní emulze výrobcem pro konkrétní typ nebo výrobní řadu motoru


Dá se říct, že tak jak lidé chápou olej, je postupná konkretizace pochopením i mnohovrstevnosti týhle problematiky--na začátku je myšlenka dodržení viskozitní specifikace obecně a na konci
motorová zátěžová zkouška
Čím větší jsou nároky na konkrétní motor, tím důležitější je postupné zpřesnění požadavků na mazací emulzi ..


Tak jak je to jmenováno, jedná se o vzestupné zpřesnění ..a souvisí to s finanční stránkou certifikace emulze., nejdražší certifikace je pro
stanovení vhodnosti motorovou zkouškou...je to o cenových možnostech výrobce..
Na jednu stranu nemá smysl je úplně přecenit / pak jsme zajatci marketingové strategie/
ani zbytečně bagatelizovat..při hledání adekvátní náhrady.

Při vážném hledání adekvátní náhrady je potřeba přihlédnout k celé řadě faktorů, minimálně
ideálně hledat olej, který plní první tři faktory a potom hledat charakter odpovídajícího provozu,
který má náhrada splňovat..+ důkladně se poohlédnout po forech, jaké praktické zkušenosti kolegové s "ostrou motorovou zkouškou " dosáhli., dle jejich ohlasů.. ten testovací vzorek uživatelů případně taky lecsos řekne, stejně jako zkušenosti motorářů, kteří dělají GO konkrétního typu motoru...-protože třeba stav vačky po x km, stav kroužků a pracovní plochy válce po x km,stav kliky a olejového čerpadla a množství úsad je konec konců celkem objektivní..

Situace je ještě významně komplikovaná faktem, že "novější emulze" a receptury musí respektovat fakt současně platných emisních limitů a ekologické požadavky..proto "novější" nemusí za každou cenu znamenat "lépe mazající", či významně "pokročilejší" někdy se jedná u přeformulace prostě o úpravu ve smyslu přijatých předpisů a limit, co se výkonových aditiv týká..Je smutným faktem, že známá výkonová aditiva jsou často ve sporu s ekologickým hlediskem.
Třeba faktor TBN /ekvivalent mgKOH/g / je toho perfektním příkladem--čili alkalické předpětí doporučovaných emulzí se postupně snižuje, což v důsledku snižuje v jistém ohledu odolnost oleje proti určitému druhu "stárnutí okyselením" --známá je diskuze okolo TBN a třeba úprava tohoto faktoru v současné emulzi na hodnotu menší než 9.u Selenia 20k..reálně .přes 10 často nemají ani speciály diesel olejů..
/Obecně při poklesu pod 2 už je motor ohrožen ev.korozí--atd, což má vliv na REÁLNÝ vhodný interval výměny...který souvisí s charakterem skutečného provozu../ Čím novější druh emulze, tím více limit musí zohledňovat, z nichž reálný výkon /skutečná mazivost, ochranné vlastnosti , odolnost proti úsadám atd/je pouze jednou položkou. Evangelium doby jsou EMISE a tlak na LL provoz..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 2.2.2011, stř 17:03, celkem upraveno 1 x.

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 748
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od alfi166silver » 2.2.2011, stř 14:29

hyde21 píše: pokial dobre viem, TWS je uz hodne stary olej.
To máš pravdu, ale i ostatní značky mají tyto oleje "staré" Agip Racing, Selenia Racing, Motul Le Mans... Jde o "obchodní značku" a ta má cenu zlata a určitě název mají patentovaný...
hyde21 píše: dost sa hovorilo v "zakulisi" ze sa ma TWS postupne prestat vyrabat a EDGE ho ma svojim sposobom uplne nahradit.
Které zákulisí máš na mysli? Různá fóra, kde každý pracuje ve vývojovém oddělení nejmenovaných olejářských koncernů? :-D
hyde21 píše: vykonove specifikacie maju EDGE a TWS rovnake (API SJ/CF)
To, že mají stejné specifikace neznamená, že jsou stejné. Jinak v současnosti již (řada EDGE ) mají specifikaci API SM, vývoj jde kupředu. Stejné NEJSOU !!
hyde21 píše: Castrol ma v tom riadny bordel a povedal by som ze 99% z toho bude cisto len marketing.
Oni v tom bordel nemají, pouze lidé, kteří si potřebují zdůvodnit nákup levnějšího oleje "stejných specifikací", to musí na něco svést.....Trh "levné oleje" vyžadoval, tak je výrobci dodali.....

Ješte jednou... EDGE 10W-60, EDGE Sport 10W-60 a EDGE RS 10W-60 je jeden a tentýž olej pojmenovaný "různě" podle požadavků a zvyklostí trhů, kam jsou určeny. Základový olej je hlubokohydrokrakovaný olej skupiny API III+

Castrol TWS 10W-60, někdy má též přídomek Motorsport, má základový olej PAO (Castrol získává PAO svojí technologií štěpení tvrzených vosků...)
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 2.2.2011, stř 15:35

Jj--ale ten zmatek okolo Castrol EDGE a Castrol EDGE sport, který je často označovaný pouze za přejmenovaný CATROL EDGE RS nejde smáznout tvrzením, že se jedná o totožnou jinak pouze komerčně jinak označenou emulzi--




EDGE Sport NEMÁ ŽÁDNOU SPECIFIKACI BMW..., na rozdíl od Castrol EDGE 10W-60

...................................................................................
Castrol EDGE 10W-60 lze použít pro některá M -báva , čísla motorů má v malíku hyde 21 včetně ročníků=

This product is the sole oil approval for certain BMW M series eg M5, plus Z8.
BMW approval for M series and Z8 models.
API SJ / CF


......................................................................................................................
Specifikaci BMW pro Castrol EDGE sport 10W-60 se nepodaří dohledat..

nejsou tedy určitě zcela totožné...Že v tomhle hraje hlavní roli i
CÍLOVÁ LOKALITA DISTRIBUCE + marketingová politika je jasné,
Tenhle taneček okolo "Hledání náhrady TWS je prostě celý jen o ceně "


Smyslem by bylo si myslím-zatím oddělit TWS a to ostatní co se do výkoných motorů z posledních let u báva leje a mít na paměti, že
pro jiné emulze prostě chybí oficiální specifikace BMW pro použití ve výkonných motorech "z poslední doby.."



Jiná otázka je, jestli bude lepší nahrazovat TWS mermo mocí HC-olejem podobného jména, ale výrazně jiného složení báze,nebo třeba rovnou risknout Miller CFS 10W-60..či jinou seriozní ester-PAO technologii...
Stejně třeba AGIP racing 10w-60 má alespoň nějakou specifikaci M-bávo
a jedná se o ester-Pao technologii a cenově je výhodný..310 Kč je fakt dobrá cena
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-1l" onclick="window.open(this.href);return false;


Kompletní specifikace

Agip Racing 10W-60
obvyklé bla bla bla jasně deklaruje ester-pao technologii
je plně syntetický motorový olej nové generace na bázi PAO+Ester určený pro nejvýkonnější benzínové motory, pro závodní účely i normální provoz. Olej vytváří odolný mazací film, u kterého nedojde k přerušení ani při nejextrémnějších podmínkách za vysokých teplot a tlaků. Má vynikající střihovou i viskozitní stabilitu. Speciální formulace zajišťuje nejvyšší výkonnost s ohledem na detergentně dispergační vlastnosti, ochranu proti korozi, zabránění pěnění, stabilitu proti oxidaci a schopnost ochrany před opotřebením. Esterové složky oleje zajišťují dokonalé přilnutí olejového filmu ke kovovým součástem motoru i při delší odstávce. Jeho vlastnosti jsou určeny přednostně pro motory sportovních automobilů s vysokými výkony s přeplňováním i bez, kde se počítá s extrémní a dlouhodobou zátěží při maximálních otáčkách a nadměrným teplotním zatížením motoru. Zajišťuje okamžité promazání všech motorových součástí a eliminuje tak opotřebení motoru i v kritické fázi studeného startu.


API SL performace, CCMC G 5, PD 2, splňuje normy BMW M , Alfa Romeo
Doporučení : Alfa Romeo všech benzínových verzí V6, pro motory verzí GTA, TS (Twin spark) a JTS. BMW M a Z.



v každém případě se jedná o individuální rozhodnutí...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 2.2.2011, stř 16:37

Tahle odbočka směrem k bávu, není samoúčelná :-D
vlastně vynesla na světlo zajímavé zjištění..


Někdo tady leje do 3.2 V6 JTS
Castrol EDGE sport 10W-60,olej HC-typu,proto, že tam vždycky byl...
:-D

který je z hlediska výkonového použití mimo specifikaci i v M-BMW , čili není tu ani pocitová afinita k" ostrému provozu" a přitom vedle v regále je k dispozici
AGIP Racing 10W-60 ester+PAO, který má přímo specifikaci Alfa romeo pro všechny V6
včetně JTS i pro motory T.S .
..

proč hledat náhrady když je tu olej splňující všechny
podmínky "ostrého provozu"v daném typu agregátu-pokud je vůbec logické tuhle viskozitní specifikaci v konkrétním případě použít, a který tím pádem není potíží ani z hlediska případné reklamace , pokud by se stala nějaká nečekaná "motorová příhoda"
:smt033

/Pikantní na tom je, že Castrol EDGE sport 10W-60 je o 35 Kč/litr dražší než AGIP racing 10W60/



Pokud by mi PROBLIKÁVALA KONTROLKA MAZÁNÍ..snažil bych se v první řadě použít olejovou
lázeň která plní specifikaci výrobce---jako první krok ze všeho
:smt021

Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1137
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od Balanta » 2.2.2011, stř 19:50

HonzaR píše:Tahle odbočka směrem k bávu, není samoúčelná :-D
vlastně vynesla na světlo zajímavé zjištění..


Někdo tady leje do 3.2 V6 JTS
Castrol EDGE sport 10W-60,olej HC-typu,proto, že tam vždycky byl...
:-D

který je z hlediska výkonového použití mimo specifikaci i v M-BMW , čili není tu ani pocitová afinita k" ostrému provozu" a přitom vedle v regále je k dispozici
AGIP Racing 10W-60 ester+PAO, který má přímo specifikaci Alfa romeo pro všechny V6
včetně JTS i pro motory T.S .
..

proč hledat náhrady když je tu olej splňující všechny
podmínky "ostrého provozu"v daném typu agregátu-pokud je vůbec logické tuhle viskozitní specifikaci v konkrétním případě použít, a který tím pádem není potíží ani z hlediska případné reklamace , pokud by se stala nějaká nečekaná "motorová příhoda"
:smt033

/Pikantní na tom je, že Castrol EDGE sport 10W-60 je o 35 Kč/litr dražší než AGIP racing 10W60/



Pokud by mi PROBLIKÁVALA KONTROLKA MAZÁNÍ..snažil bych se v první řadě použít olejovou
lázeň která plní specifikaci výrobce---jako první krok ze všeho
:smt021
nevím o co ti jde, leju to tam, protože můj mechanik to tam dal, já tomu nerozumím, a neřeším to ! věřím jemu. Podle mně je castrol dobrá značka. a agip je až zaní :smt023
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 280k Q4 VELOCE

www.cyklobarbecva.cz

Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1137
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od Balanta » 2.2.2011, stř 20:08

Balanta píše:
HonzaR píše:Tahle odbočka směrem k bávu, není samoúčelná :-D
vlastně vynesla na světlo zajímavé zjištění..


Někdo tady leje do 3.2 V6 JTS
Castrol EDGE sport 10W-60,olej HC-typu,proto, že tam vždycky byl...
:-D

který je z hlediska výkonového použití mimo specifikaci i v M-BMW , čili není tu ani pocitová afinita k" ostrému provozu" a přitom vedle v regále je k dispozici
AGIP Racing 10W-60 ester+PAO, který má přímo specifikaci Alfa romeo pro všechny V6
včetně JTS i pro motory T.S .
..

proč hledat náhrady když je tu olej splňující všechny
podmínky "ostrého provozu"v daném typu agregátu-pokud je vůbec logické tuhle viskozitní specifikaci v konkrétním případě použít, a který tím pádem není potíží ani z hlediska případné reklamace , pokud by se stala nějaká nečekaná "motorová příhoda"
:smt033

/Pikantní na tom je, že Castrol EDGE sport 10W-60 je o 35 Kč/litr dražší než AGIP racing 10W60/



Pokud by mi PROBLIKÁVALA KONTROLKA MAZÁNÍ..snažil bych se v první řadě použít olejovou
lázeň která plní specifikaci výrobce---jako první krok ze všeho
:smt021
nevím o co ti jde, leju to tam, protože můj mechanik to tam dal, já tomu nerozumím, a neřeším to ! věřím jemu. Podle mně je castrol dobrá značka. a agip je až zaní :smt023
jo a žádná kontrolka mi nebliká :hotovej , nevím kde jsi na to přišel :shock:
:shock:
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 280k Q4 VELOCE

www.cyklobarbecva.cz

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 748
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od alfi166silver » 2.2.2011, stř 20:59

Balanta píše: leju to tam, protože můj mechanik to tam dal, já tomu nerozumím, a neřeším to ! věřím jemu. Podle mně je castrol dobrá značka. a agip je až zaní :smt023
Mám v sobě nějaký to pivo.... Takže to máš zařízený tak, že v případě neštěstí vše zalepí mechanik nebo se dozvíš, že Italové dělají na ho...o auta a motory? :smt033

Otázka 2: Kolik titulů mistra světa ve formuli 1 má Castrol a kolik Agip. U Agipu vím 100% 2 tituly s Laudou u Ferrari a 1 s motorem Alfa Romeo u Brabhamu... U Castrolu nevím o žádným....

A jinak je mi to jedno, co kdo do motoru leje... Opravy každej platí ze svýho :smt033
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 2.2.2011, stř 21:12

Balanta:

mně to čidlo nejde vůbec , už stím jezdím necelý rok a v poho i podle diagnostiky. Jinač výměna čidla v Alfě mi řekli 18 tisíc, samotné čidlo stojí do 7tisíc, zbytek je za práci. musí se sundat motor. Na jaře to budu dávat spravovat


.......................

Sorry--já jsem překouknul, že ten "lepší" případ /poblikávání/ se netýká tebe ale kolegy... :smt033
Vůbec radši nekomentuju tuhle situaci, jen snad že Alfa není Felina a čidlo mazání bych nebagatelizoval.. stát se může lecsos a vědět že spadnul tlak mazání se může hodit :smt033


Jj--no oni tam ti mechoši hlavně dávaj ty oleje, který dealujou :smt044 :smt044 :smt044
Bla, bla , bla ...nakonec "vaše žalost naše radost"--někdo tu generálku nakonec udělá, nejlíp stejnej mechanik..

vypadá to divoce---OMYL \:D/



Už jsem tady psal desetkrát :

ALFOVI GTV LILI NA DÍLNĚ do 2.0 T.S ÚŽASNEJ CASTROL 5W-40..
(/Zadřel 3x za sebou a stejná dílna ten motor vždycky rekonstruovala--
teda tu "italskou jebku provozovanou na tom báječným úžasným oleji."../
Když konečně přešel na Selenia 10W-60 JAK KDYŽ UTNE


Náhoda
:smt044 :smt044



Pravda je to, že Castrol 5W-40 není mezi oleji nic špatnýho--no NEHODÍ SE NA ZÁTĚŽOVEJ
PROVOZ DO 2.0 T.S. -ale-tam patří ester 10W-60..

Kdyby to bylo jak říkáš, nemusely by žádný fora vůbec být... představa, že tvoje Alfa někomu leží opravdu na srdci patří do Boženky Němcový--o co si sám doslova neřekneš, to na dílně nebude./a ještě s prskáním.. :supz: /.nevím asi každej žijeme v jiný zemi ... :smt021 :smt044 :smt044 :smt044




To, co se naleje do vany u auta nezáleží na dojmech a emocích bla, bla, bla a na kecech u piva //pi.čo,// ALE NA POJMECH A MATERIÁLOVÝ SPECIFIKACI výrobce OLEJE a MOTORU \:D/


Píšu sem jen proto, že JE TECHNICKÁ PRAVDA ,který se v diskuzi ,která respektuje materiálovou specifikaci..,máme dobrat a oponentura má být podle toho--zbytek je k pivu :smt064

PŘIBLIŽNOST JE VE SVĚTĚ TECHNIKY DNEŠKA NA HO:NO

Tvůj případ --jako takovej --je mi osobně šumák, tohle neber osobně, jde tu o to, jak na tuhle problematiku rozumně nahlížet---pro mne za mne si lej třeba friťák --
Pokud se tady neobjeví tyhle případy, není o čem diskutovat..člověk by si řekl, že není nic jednoduššího, než si přečíst specifikaci motoru a požadavky na olej a pak tam olej požadovaný třídy nalejt. Bingo... Vždycky mě udiví, jak je možný takovou BANÁLNÍ VĚC zamotat..
a nakonec po bla bla bla a ruzným "rozumování" tam do vany nechat šoupnout
NĚCO JINÝHO---


SVĚT MĚ VŽDYCKY ZNOVA NADCHNE-- :partyman:

Pozn. AGIP nabízí za hodně rozumnou cenu zátěžový emulze který nejsou ojebaný--to ví každej, kdo si o olejích něco přečetl.. [-X , kromě teda reklamy na zadním okně HUSTOKCHÁRU.//pi.čo//---.jak by nezapomněl poznamenat D-fens

Davie
Nováček

Příspěvky: 173
Registrován: 18.11.2010, čtv 20:34
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od Davie » 2.2.2011, stř 21:58

Sry, že jsem se dlouho neozval... přiznám se, že olej nevím, který tam je a to je ostuda, ale výměna mě čeká za pár tisíc kilometrů (měním každých 10000), tak to napravím adám tam co tam patří. :smt023

Pokud jsem to správně pochopil, tak selenia 10W-60 nic nezkazí.... :wink:

Taky ještě chci zareagovat na to s tím čidlem. Osobně si myslím, že kontrolka mazání a čidlo teploty oleje nemají spolu moc společného... I po výměně mi to blikalo, takže řekl bych, že to bude čidlem a ne olejem. :)
ALFA ROMEO BRERA 3.2JTS Q4

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 2.2.2011, stř 22:28

Pokud se to na dílně neprověří externím měřením tlaku a teploty a neporovná se to se stavem v okamžiku varovného sepnutí čidla--je všechno co řekneme jen v oblasti dojmů--
Pokud to nestojí pouhých pár stovek, je technickej "košer" přístup opravdu na místě..
Nenechat se odbýt a vědět, co na dílně chtít je právě o tomhle... :smt033

Měnit je lepší, až když člověk opravdu ví, co se v tom motoru děje...


Jinak co se oleje týká je vhodnější pro 3.2 JTS dle specifikace AGIP racing 10W-60


Ta Selenia je tohle.. a hodí se co se Alfy týká spíš do starších motorů klasik-2.0 T.S a 3.0 busso V6 ...Do JTS dej to radši to, co má v materiálovým listě JTS--což souvisí s trochu jinou aditivací..



Selenia Racing 10W/60 (2 l)

Specifikace: SAE 10W/60, CCMC G5, API SG/CD, MIL-L-46152 E LEV.,UNI 20153-NOM C1, VW 500.00 LEV Doporučení: Maserati, Alfa Romeo, Lancia.


pro názornost ještě ten AGIP racing 10W-60

Agip Racing 10W-60
obvyklé bla bla bla jasně deklaruje ester-pao technologii
je plně syntetický motorový olej nové generace na bázi PAO+Ester určený pro nejvýkonnější benzínové motory, pro závodní účely i normální provoz. Olej vytváří odolný mazací film, u kterého nedojde k přerušení ani při nejextrémnějších podmínkách za vysokých teplot a tlaků. Má vynikající střihovou i viskozitní stabilitu. Speciální formulace zajišťuje nejvyšší výkonnost s ohledem na detergentně dispergační vlastnosti, ochranu proti korozi, zabránění pěnění, stabilitu proti oxidaci a schopnost ochrany před opotřebením. Esterové složky oleje zajišťují dokonalé přilnutí olejového filmu ke kovovým součástem motoru i při delší odstávce. Jeho vlastnosti jsou určeny přednostně pro motory sportovních automobilů s vysokými výkony s přeplňováním i bez, kde se počítá s extrémní a dlouhodobou zátěží při maximálních otáčkách a nadměrným teplotním zatížením motoru. Zajišťuje okamžité promazání všech motorových součástí a eliminuje tak opotřebení motoru i v kritické fázi studeného startu.


API SL performace, CCMC G 5, PD 2, splňuje normy BMW M , Alfa Romeo
Doporučení : Alfa Romeo všech benzínových verzí V6, pro motory verzí GTA, TS (Twin spark) a JTS. BMW M a Z.

Pozn.
čili SGxSL v materiálovým listě a /Selenia xAgip / a Agip je k tomu o trochu levnější

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 2.2.2011, stř 23:22

dabl. :-)
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 2.2.2011, stř 23:47, celkem upraveno 1 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 2.2.2011, stř 23:27

Jinak dle mazacího plánu firmy Selenia je pro V6 3.2 JTS od firmy Alfa doporučena ta řidší verze na běžnej provoz /s chladičem bych dodal :-(/ Selenia Star 5W-40 /

Selenii Star
SAE 5W-40 * ACEA A3/B3 * API SM
FIAT 9.55535-H2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F216.D05


POPIS --je to reklama, no jsou tam i důležitý věci JTS je PŘÍMO VSTŘIKOVANEJ MOTOR
nejde dát úplné rovnátko ke klasickýmu 3.0 V6 busso z technologického hlediska
Styl Alfa Romeo – technologie a styl pro Tvůj motor
FL Selenia je hrdá na svůj nový produkt – plně syntetický High Performance Selenia Star 5W-40.
Vyvinuto pro ochranu motoru při používání v extrémních podmínkách, při maximálním teplotním zatížení, typické
pro sportovní řízení, Selenia Star garantuje maximální výkonnosti u motorů JTS Alfa Romeo při přímém
vstřikování nové generace a všech motorů s vysokým specifickým výkonem, které vyžadují vysokou kvalitu pro
vrcholové použití. Specifické složení proti opotřebení Selenia Star vycházející ze zkušeností závodních strojů
Petronas Lubricants s Alfa Romeo garantuje vysokou ochranu i
podmínkách velmi tenkého mazivového filmu. Díky zvláštnímu
složení E.S.T. (Extremely Stable Technology) Selenia Star
získala homologaci, Fiat 9.55535-H2, očekávaná u maziva,
které zajistí výkon a specifickou viskozitu za tepla.
Její jedinečné složení představuje extrémní stabilitu pro interval
výměn, zajišťující maximální ochranu motoru i při vysokém namáhání.
Selenia Star díky svým zlepšeným technologickým
charakteristikám překročila očekávané testy nové mezinárodní
specifiky API,

která garantuje:

 maximální odolnost proti oxidaci

 extrémní ochrana proti usazování

 zvýšený výkon při nízkých teplotách

Specifická viskozita SAE 5W-40 umožňuje dosáhnout:

 snížení jevu opotřebování při rozběhu

 snížení spotřeby pohonných hmot

 snížení výfukových emisí

 zlepšuje rozjezd za studena

Selenia Styl Alfa Romeo – technologie a styl pro Tvůj motor.

DOPORUČUJE: Alfa Romeo


rozdíl kinematický viskozity i při 40stC je ještě velikej a tak na zimu a okamžitý
OTOČ a JEĎ je to lepší....samozřejmě nechat to vždy trochu ohřát piánko jízdou
a nešlapat tomu "na studeno" je u Alfy normální

Kin.vikozita ...............40stC ........... při 100stC
AGIP racing 10W 60= cca 160 ........... cca 23
Selenia Star 5W-40 cca 76 ........... cca 14

jsem línej ty desetiny hledat :-)

Konstrukčně je klika tohohle motoru a potažmo komplet spodek v podstatě /GM/-Holden-Cadillac
a teda má ho Saab, Grand Vitara 3.2 atd.atd... takže stejný požadavky/konstrukční/ na běžnej provoz má i Alfa motor 3.2 V6 JTS..a na neoběhaným motoru a studeným oleji je
rozdíl velikej a tak každej musí svůj styl jízdy posoudit sám
Pokud bude někdo jezdit na okruhu a měnit olej po třeba 5000 tis ale i 800-1000 km , bude to úplně něco jiného a teplota olejové lázně při takovým provozu potřebuje vysokou výkonovou rezervu..
Prostě technologie motoru r.2005 se vším všudy a podle toho jsou doporučení a mazací plány.
a je potřeba s tím kalkulovat.

Samozřejmě něco jinýho je novej motor na záběh a motor po 200tis..




Technologie 3.2 JTS a 3.0 V6 24V nejdou úplně zaměňovat, zkusíme to podle údajů
Mazacího plánu AGIP



3.2 JTS
třeba tady
Http://www.agip.de/de/html/folder_5490.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
vyjede vám pro 3.2 JTS jako prvotní nejlepší volba
Best--- AGIP FORMULA PRESTIGE 5W-40...





3.0 V6 24V
Pro GTV 3.0 V6 24V by vyšla jiná volba/což je v souladu s tím co říkám o rozdílnosti technologie/
a totiž dle mazacího plánu
http://www.agip.de/de/html/folder_5490.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Best---- AGIP SINT 2000 10W-40


Takže určitě ty specifikace výrobců číst :-)

Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1137
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od Balanta » 3.2.2011, čtv 07:30

ta alfa má najeto už 200 000 km z toho má spousta kilometrů na tom castrolu a není stím problém. teď jak bylo měněno to čidlo ta byla sundaná vana a žádné usazeniny. já sem prostě spokojený a opravdu to neřeším.
tak se pochlubte na co jezdíte vy, ještě jsem se nedočetl :hotovej
jen tak mimochodem rozumíte těm olejům někdo vůbec aspoň trošku??? :smt040
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 280k Q4 VELOCE

www.cyklobarbecva.cz

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 3.2.2011, čtv 18:13

Jj-- :smt044 :smt044 :smt044

hele mě vůbec nepřekvapuje, že jeden o koze a druhej o voze... :smt044 :smt044
to je naprosto normální a druhá věc když napíšu

-obecná viskozitní specifikace
-obecná výkonová specifikace
--norma výrobce
--motorová zkouška

tak to je jen suchá otravná teorie , kterou vymysleli lidi bez fantazie , není v tom
"cool- život"..se svým "hustým řešením z rukávu" :smt044 :smt044

.. hele mám dva synky přes 20 co jezděj v Alfách a tak mě nic nepřekvapí a neudiví--nejdřív jim říkáš vem si čepici a rukavice ,pak ožer se prosím v sobotu snesitelně, nechce se mi v noci startovat auto a odvážet tě no a plynule přejdeš na" vyměň /pi.čo/ už k...a ten olej v Alfě..
:smt044 :smt044
čili..
že by to bylo jasný a pochopitelný..nedoufám :pivko

..prostě tu mazlavou kapalinu co tam leješ do vany posoudíš z několika různých
hledisek, /třeba hezkej obrázek "hustokcháru" na nálepce se šachovnicovou vlajkou a tak ..protože /pi.čo/ to je fakt cool-racing olej, kterej do svýho báva leje Franta /pi.čo/ a že mu to fakt lítá.. :smt044 :smt044 /

no a pak se zařídíš podle svýho....nebo ....třeba podle nálady svýho mechanika
a abys mu taky třeba //pi.čo//udělal trochu radost :smt044
Není nic hezčího, než rozzářený očka na jeho tváři-- :partyman:
hned se ti bude líp usínat
je na tom něco složitýho? :-k

Táta
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 22.3.2007, čtv 00:11
Bydliště: Hlučín, Rožnov p.R., Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od Táta » 10.5.2011, úte 13:22

To je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...

146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..

156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím

156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".

Specifikace
Selénia Racing 10W60
densita a15°C 0,870
viscosita @ 100°C 23
indice di viscosita 150
p.to di infiammabilita v.a. ci.°C 230
p.to di scorrimento <-36

Olej který používám
Full SAPS fully synthetic motoroil
density at 15°C 0,851
viscosity at 100°C 23,5
viscosity index 180
flash point °C 240
Pour point <-40
156 2.0 TS
Ex: 155 2.5V6, 145 1.6 TS, 156 2.0 TS, 155 2.5TD, 33 1.7 8v

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 748
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od alfi166silver » 10.5.2011, úte 19:55

Táta píše:..........za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".


Olej který používám
Full SAPS fully synthetic motoroil
density at 15°C 0,851
viscosity at 100°C 23,5
viscosity index 180
flash point °C 240
Pour point <-40
Sunoco Synturo Racing ? To je o tolik levnější než Selka??
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Táta
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 22.3.2007, čtv 00:11
Bydliště: Hlučín, Rožnov p.R., Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od Táta » 10.5.2011, úte 22:23

do litru za 5 litru
patří do stejné skupiny Petronas Lubricants
156 2.0 TS
Ex: 155 2.5V6, 145 1.6 TS, 156 2.0 TS, 155 2.5TD, 33 1.7 8v

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 11.5.2011, stř 22:59

Jj--jenže... za tuhle cenu žádnej neošizenej racing "ester" nekoupíš... :smt023



156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor.

.....motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. ..

Škoda ,mluvit...a možná taky škoda zkoušet pro pár stovek experimenty na 2.0 T.S.


kromě parametrů -jde taky O SLOŽENÍ BÁZÍ...prostě
VÝROBCE TVÉHO MOTORU TRVÁ NA ESTEROVÉ 10W-60.-pro zátěž-./SElenia 10W-60/
Viskozitní index není zas úplně všechno, ono jde o odolnost vůči vysoké teplotě reálnýho provozu pod zátěží a je pravda, že ne každej racing zvládá s vysokou tloušťkou filmu trvalou zátěž v opravdu vysokých teplotách--přes 125stC... pokud šlápneš do 2.0 T.S. a máš tam přidanej teploměr a nemáš olejovej chladič, tak se podivíš kam až to může vylézt...
..čili KOLIK TO MÁ HTHS--to o odolnosti filmu reálně něco řekne ...
Provozní teplota 120stC a víc je prostě už o špičkové emulzi a tu nekoupíš
za tuhle cenu.. Cena není všechno..U Alfy určitě ne.

Tvoje zkušenosti s olejovými pokusy na motoru 2.0 T.S.jsou dost negativní /viz přízpěvek/a tahle volba taky není zásah do desítky...

CENA NENÍ DůVOD SAMA O SOBĚ...
ČILI SOUTĚŽ jakou nejlevnější 10W-60 dokážu sehnat bych speciálně u tohohle motoru nevypisoval


Je zajímavý, proč lidi nahrazujou doporučenou schválenou specifikaci oleje s konkrétní bází
kdovíčím, čím levnější tím lepší..u Alfy to fakt není cesta..


Sunoco Synturo Racing
Typická analýza:
Hustota při 15 ° C 0.851
Viskozita při 40 ° C / cSt 160
Viskozita při 100 ° C / cSt 23.5
Viskozita při -25 ° C / cP <7000
Viskozitní index 180
Bod vzplanutí ° C 240
Bod tuhnutí ° C <-40
TBN mg KOH / g 9
Barevné 3.5


Složení báze? máš ho -? nechci ho hledat... jinak .další loterie....
Máš přihozenej chladič oleje..?

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od HonzaR » 12.5.2011, čtv 07:37

U italskýho motoru je potřeba dát pozor na to, aby olej plnill VÝKONOVOU NORMU
Fiat---nikoli obecně pouze viskozitní specifikaci..pro posouzení vhodnosti je to málo..


o pár příspěvků výše píšu:
............
1.obecné Viskozitní požadavky na olej...
2.obecné Výkonové požadavky na olej
3.Plnění výkonové normy výrobce motoru

4.Motorové zkoušky pro schválení konkrétní emulze výrobcem pro konkrétní typ nebo výrobní řadu motoru


Dá se říct, že tak jak lidé chápou olej, je postupná konkretizace pochopením i mnohovrstevnosti týhle problematiky--na začátku je myšlenka dodržení viskozitní specifikace obecně a na konci
motorová zátěžová zkouška
Čím větší jsou nároky na konkrétní motor, tím důležitější je postupné zpřesnění požadavků na mazací emulzi ..


Nechce si mi to celý vypisovat dokolečka znova.
Příkladem do nekonečna omílaným je motor VW-PD, pokod mu dáš výkonovou normu
505.00 a nesplníš požadavek na 505.01 a lepší, je v podstatě ohrožená přetížená vačka..

VÝKONOVÁ NOMA JE PLNĚNÁ PŘEDEVŠÍM VHODNOU ADITIVACÍ, nikoli VISKOZITNÍ SPECIFIKACÍ
................
pozn.
u italskýho motoru je tohle myšleno smrtelně vážně, většinou bývá ještě
výslovná specifikace ..třeba pro selenia Diesel 5W-40 je úplně naspecifikovaná takto..

Selenia WR Diesel 5W-40
SAE 5W-40, ACEA B3/B4, API CF,
FIAT 9.55535-N2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F515.D06
Což je reakce na požadavek výrobce konkrétního motoru, kterej tuhle specifikaci požaduje


............................
Motor 2.0 T.S.
čILI Fiat 9.55535-G2--/SELENIA 20K/
Fiat 9.55535-H3 -/-SElenia racing 10W-60/


Olej kterej neplní tyhle normy a nemá konkrétní MOTOROVOU ZKOUŠKU /třeba výslovně oleje AGIP/,NEMÁ V TAK CITLIVÝM MOTORU NA MAZÁNÍ JAKO JE 2.0 T.S. co dělat..

Pokud se rozhodneš použít náplň bez výkonové normy požadované výrobcem motoru
/z nejrůznějších okamžitých důvodů/--trvej alespo/ň na třídě bází IV a V a zapomeň na I, II,III

Reklamní slogany nezaplatí další GO..

man.el
Uživatelský avatar

Příspěvky: 67
Registrován: 27.11.2011, ned 23:10

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od man.el » 16.4.2013, úte 18:35

Prosim nevite nekdo o tom cidlu SKLADEM? Predem dekuji za jakykoliv tip.
155q4 - červena
159ti 3,2jts - cervena
ex: 156 2,4 sportwagon - cervena
ex: 146 1.9 td

Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1137
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od Balanta » 16.4.2013, úte 23:23

man.el píše:Prosim nevite nekdo o tom cidlu SKLADEM? Predem dekuji za jakykoliv tip.
Na objednávku buď ve fiatu nebo v alfě :wink:
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 280k Q4 VELOCE

www.cyklobarbecva.cz

man.el
Uživatelský avatar

Příspěvky: 67
Registrován: 27.11.2011, ned 23:10

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od man.el » 17.4.2013, stř 07:15

Objednano asi dva mesice a nic, proto jestli nekde nahodou nelezi skladem....
155q4 - červena
159ti 3,2jts - cervena
ex: 156 2,4 sportwagon - cervena
ex: 146 1.9 td

Mára
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 4.7.2011, pon 23:55
Bydliště: Volary

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje

Příspěvek od Mára » 29.6.2014, ned 16:14

Čau chlapi, nechci zakládat kvůli tomu nový vlákno a tohle mi přijde nejhodnější :) Jak jste na tom s teplotou oleje u 3,2-jky? Myslím tím, kolik vám ukazuje budík při různym zatížením motoru? Nevim, jestli mi to ukazuje kravin a mám docela strach :( Na Diag jsem se ještě nedostal... Díky za odpovědi :)
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500

Odpovědět

Zpět na „JTS (GM)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti