v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15756
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 19.3.2017, ned 21:43

víte to někdo? mechanické části jsou asi kompletně identické, tak v čem je rozdíl? silnější má jiné turbo? nebo je to vyloženě jen v SW?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 735
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od hno3 » 20.3.2017, pon 06:31

v tejdnu sem koukal na squadru, jestli tam Stephan něco nepíše... očividně už mu oboje verze nějak prošli rukama

http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/296.html

ale rozdíl nepíše.. asi tam je jiná míchačka, KP a profil vaček podobně jako u TBI...

RV corse ještě 2.0 nedělala jen, nafty...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15756
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 22.3.2017, stř 13:38

dle neoficiálního vyjádření z FCA je to fakt jen v SW (věci jako termostat, lambda, atd. neřešme....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2425
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od George.KHE » 22.3.2017, stř 21:06

Teď jen na kolik je tato informace pravdivá. Nechce se mi věřit, že je rozdíl jen v tomto.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Alfa Romeo Mito QV - aspoň nějaký had v rodině

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15756
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 22.3.2017, stř 22:09

no, když si přečteš tohle:

http://www.alfisti.cz/web_alfisti/cms_i ... 17_309.PDF

tak Veloce má twin-scroll turbo...."Direct mount twin-scroll turbocharger with electric wastegate actuation. Intake manifold with liquid cooled charge
air cooler".... což je poměrně vymakaná věcička (ne že by to byla nějaká horká novinka BMW to už nějaké roky myslím má).... čili těch 280 koníků z 2.0T tak nějak odpovídá té technologii (multiair, vodní chlazení intercooleru atd.).... Je teda teoreticky možné že 2.0T 280PS je vlastně standardní verze toho motoru a ten 200PS dvoulitr je jen elektronicky seškrcený.... 2.0T 200PS má nejvyšší výkon o 750 otáček níž než ta silnější verze (4500 vs 5250) a nejvyšší krouťák o 500 otáček níže.... (1750 vs 2250). Samozřejmě silnější verze má krouťák celkově vyšší (330 vs 400).

Těžko říct.... samozřejmě se nabízí dát slabšímu dvoulitru jednodušší menší turbo, takže bude zabírat níž a zároveň bude nižší max výkon.... ale třeba šla Alfa tou cestou že to twin-scroll turbo podladila.... těžko říct.... tak snad hoši z FCA ví co mi píšou (pokud by jejich technické oddělení mělo hokej i v tomto... tak.... :smt100 )
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7727
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Hampice » 23.3.2017, čtv 07:49

No, na mě ta odpověď působí dost diletantsky.... Jak může lambda sonda ovlivňovat výkon, respektive, prč by měla být jiná? Je to jen snímač, navíc v obou případech širokopásmovej. Thermostat snad ani komentovat nebudu a EGR - jako že ho 280ka nemá? Asi těžko....
Podle mě ti to poslal nějakej kancelářskej, co doufál, že tomu nerozumíš...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 735
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od hno3 » 23.3.2017, čtv 08:16

přesěn jako Hampice

... tahle odpověď by mě nějak neuspokojila... ani jeden z těch elementů (krom SW) nemá vliv na výkon... a osobně pochybuju že bude jen jinej SW (i když to tak hodně lidí omýlá i u jinejch aut)..

dost aut různých značek jsem rozebral na to, abych si o tom myslel svoje, když 1 motor a 4 výkonový varianty ( klidně jen rozmězí 100-113kW) maj klidně jiný hlavy, vačky, písty a balast kolem (sání, klapku, elektorniku...)

místo termostatu si pak dovedu představit spíš jinej intercooler :) což je taková typická bota nějakýho technickýho překladu, když ho dělá netechnik/člověk mimo obor.. v práci na to narážím denně...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2416
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od PetrGTV » 23.3.2017, čtv 09:22

:-D o 15 let později ....: " Dobri dieň, niekdke som čital ci že sa da vymeniť u 200koňovky termostat za ten z 280koňovej verzie a budu mať 280koňov. Taže zháňám ten termostat ale len TOP stav a do 30e.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero)
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Alfa Romeo 159 1.9JTD (základovka)
Rychle a stylově

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2776
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od vonkreuz » 23.3.2017, čtv 09:26

:smt044 :smt044 :smt044
A takhle se dělají legendy od Urbana.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina, Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15756
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 23.3.2017, čtv 11:41

v tomhle vlákně se taky píše že jsou ty motory fakt stejné:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... today.html

a navíc tam píšou že tím pádem chip-tuning z 200PS na 280 je relativně jednoduchý a levný.... takže kdo by chtěl verzi 280PS čistě s RWD, asi bude mít možnost....

napsal jsem dotaz přímo do squadra-tuning.nl
oni už tu slabší verzi chipovali, jak tady uváděl kolega výše, takže určitě vědí co a jak.... (mě o chip nejde, jen o to info jestli jsou ty motory mechanicky stejné)
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/296.html
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1739
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od MichalT » 23.3.2017, čtv 12:47

A výfuky neuvedli? Že 280 CV má dvojitej a 200 CV jednoduchej. Jestli si dobře pamatuju, tak pro Ameriku existuje, resp. má existovat, i verze 350 PS, takže je otázka který verze to k sobě budou mít blíž :)

Jinak termostat může bejt jinej v tom, že u silnější verze otevírá dřív, motory co foukají vyšší tlak je potřeba líp chladit - zjednodušeně řečeno. Ono mě by třeba taky zajímalo kolik to vlastně fouká? :D
Giulia Quadrifoglio
166 2,4 JTD
Mitsubishi Sapporo
Matra Murena
Simca 1000
Talbot Tagora
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7727
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Hampice » 23.3.2017, čtv 13:37

Já netvrdím, že stejné nejsou, dokonce si právě myslím, že jsou. Reagoval jsem na tu odpověď od zastoupení, kterou nejspíš psal ten samej člověk, co dává příspěvky na FB (dvouokruhové brzdy atp...). Těm maďarům by se to mělo sebrat a měli by celou evropu kočírovat z itálie....
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2416
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od PetrGTV » 23.3.2017, čtv 14:10

Jestli je to jako ve většině firem, tak to dělá nějaká 21ti letá roštěnka (krásná jak obrázek a Bc. z boru komunikace), která ale autům vůbec ale vůbec nerozumí .... :D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero)
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Alfa Romeo 159 1.9JTD (základovka)
Rychle a stylově

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15756
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 23.3.2017, čtv 14:26

no, alespoň ta základní informace, tedy že ty motory jsou stejné, byla patrně pravdivá.... zbytek jako termostat a tyhle blbosti jsem ze své zprávy nahoře vymazal, ať to fakt nezačne žít nějakým svým absurdním životem.... :wink:

info od profíků:

Hi Jakub.

Yes 100% equal. We are the only company on this moment which is able to reprogram this Marelli system from 200 (230) to 280 (310) bhp.

Met vriendelijke groet, Best regards,

Stephan Lenior
Squadra Tuning VOF
tel: 0341-250411
www.squadra-tuning.nl


to je myslím velmi pozitivní informace, že základní dvoulitr je tak podladěný.... zaprvé by teoreticky měl mít dobrou životnost a za druhé to lidem co chtějí vyšší výkon umožňuje poměrně snadný postup jak se k němu dostat..... :smt023 Jinak v tom vlákně z alfaowner.com píšou že chip funguje tak že v "N" režimu máš 200 koní a v tom "D" takovou hodnotu, na kterou si to necháš chipnout..... což je ideál, můžeš běžně jezdit v "N"ku s pohodovou spotřebou a dostatečným výkonem a "D" si necháš na těch pár chvil kdy chceš dělat hovadiny....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1739
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od MichalT » 23.3.2017, čtv 15:10

Ta úprava stojí jenom 590,- Eur? :shock:

Podstatná otázka ale bude kompatibilita se záručníma podmínkama :-k
Giulia Quadrifoglio
166 2,4 JTD
Mitsubishi Sapporo
Matra Murena
Simca 1000
Talbot Tagora
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15756
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 23.3.2017, čtv 15:33

no tak striktně vzato takovou úpravou podmínky záruky samozřejmě porušuješ.... ale když si přečteš to vlákno na které jsem odkazoval tak tam borci píšou že dealeři v Holandsku berou chip od Squadry jako věc která je prověřená a kvalitní, tak to prej akceptují.... což mi přijde divný, ale fakt to tam píšou....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od petrAR156 » 23.3.2017, čtv 16:27

V Holandsku musí být i ti dealeři tak trochu srdcaři a vzhledem k tamnímu zelenému výpalnému, mít pro navýšení výkonu (a tedy emisí a daně) metodou chipu pochopení.
U toho dvousetkoňovýho dvoulitru zaplatí při registraci 200 000Kč daně, přesně v € 7441.

edit:
BTW: u QV to dělá 630 000Kč v eurech 23440.

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1739
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od MichalT » 23.3.2017, čtv 18:07

Tak jsem koukal do tý tabulky, Holandsky neumím tak jsem jim napsal co by stala úprava 280 CV na 310 a odpověď me docela potesila:

Hi Michal.

Thank you for your E-mail.

I'm afraid you don't understand our website correctly.

The 280 bhp Veloce does NOT deliver 280 bhp stock but 310 bhp stock. So 30 bhp more than Alfa Romeo claims. Torque is 460 instead of 400 Nm. So this are not tuned result, just stock results.


Met vriendelijke groet, Best regards,


Stephan Lenior

Squadra Tuning VOF

tel: 0341-250411

www.squadra-tuning.nl
Giulia Quadrifoglio
166 2,4 JTD
Mitsubishi Sapporo
Matra Murena
Simca 1000
Talbot Tagora
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Ladin 164V6 » 23.3.2017, čtv 18:55

V tom pripade je pro mne AR marketing totalne nepochopitelny... :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1359
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od bobas » 23.3.2017, čtv 19:36

Ital voe ! :-D :-D :-D jako sranda no :smt033
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15756
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 23.3.2017, čtv 20:45

Ladin: tak to bych si založil tuning firmu, kde bych auto na den zavřel do garáže a pak ho tak jak je vzal na brzdu.... za reálný graf s 310 koňma vyfakturoval 10.000 Kč a pohoda.... :smt033

ale jinak to nějak nechápu..... v době leštěných prdů Alfa sama sobě snižuje papírové parametry? :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9810
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Petr147 » 23.3.2017, čtv 20:52

Kubas píše:
23.3.2017, čtv 20:45
Ladin: tak to bych si založil tuning firmu, kde bych auto na den zavřel do garáže a pak ho tak jak je vzal na brzdu.... za reálný graf s 310 koňma vyfakturoval 10.000 Kč a pohoda.... :smt033

ale jinak to nějak nechápu..... v době leštěných prdů Alfa sama sobě snižuje papírové parametry? :smt102
toto dělá koncern věky, prastará 77kW 1.9TDI měla na brzdě reálně 85-87kW atd... reálně to odůvodní různými podmínkami provozu a hlavně to při porování lépe jede a neplatí se za to takové ekoteroristické daně

Bobas: :smt023
Naposledy upravil(a) Petr147 dne 23.3.2017, čtv 21:05, celkem upraveno 2 x.

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1359
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od bobas » 23.3.2017, čtv 20:55

primarne se jedna o nejaky deklarovany vykon, druha vec je jak pise petr, ty eko vymysly, dane apod, takze se to da pochopit...jinak 77kw tdi je 1.9 :smt033 :smt023
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15756
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Kubas » 23.3.2017, čtv 21:00

jinak tady je ten graf s českým doplněním, aby bylo jasno....
Přílohy
Squadratuning.jpg
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9810
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: v čem se liší verze 200CV a 280CV?

Příspěvek od Petr147 » 23.3.2017, čtv 21:14

...
Přílohy
Snímek obrazovky 2017-03-23 v 21.13.39.png

Odpovědět

Zpět na „2.0T Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host