Skubani u cca 2000tis otacek

Odpovědět
Pajunka

Příspěvky: 1
Registrován: 5.4.2016, úte 14:51

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Pajunka » 5.4.2016, úte 15:24

Ahoj mam takovy problem mam alfu romeo 156 2.0 Ts : alfa mi strasne cuka a nejeda na plny vykon. Vubec nevim co stim nejdriv to zabiralo aspon kdyz sem to dala hodne do otacek ale ted uz to nezavere vubec a cuka to. Prijde mi jako kdyby to jelo jen na 3 valce.
A z vyfuku mi pri seslapnuti plyny jde cerny cmoud asi mi tam jde olej. Nevite co s tim? Děkuji za odpověd

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3247
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Danni » 5.4.2016, úte 15:41

chce to kontorlu od sviecok az po vahu vzduchu ta ze to daj niekomu co sa v tom vyzna
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 236
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od rbiciste » 16.1.2018, úte 18:33

Zdravím,
Doufám, že jsem ve správném tématu. Mám AR 147 1.9 8V JTD (unijet) facelift rok 2005, 85 kW. Nemám vířívé klapky ani DPF.
Nyní po studeném startu se auto kolem 2000 otáček občas dusí. Po ujetí pár kilometrů je to v pořádku a auto jede normálně. Vyměnil jsem proto palivový filtr, protože jsem nevěděl, kdy byl naposledy měněný. Problém trvá dál. EGR ventil mi mechanik čistil asi před měsícem. Naftu tankuju Shell nebo Benzina a přidávám VIF. To že mi svítí žhavení, je jenom pro pobavení. Je špatný žhavič na 4.válci.
Snad jsem za nic nezapomněl.
Díky za tipy,
Radovan
Naposledy upravil(a) rbiciste dne 30.1.2018, úte 10:08, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005) - his
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet, Saturn, SAAB, Ford, Peugeot, Renault ...)

tydytek
Nováček

Příspěvky: 183
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od tydytek » 16.1.2018, úte 20:57

Tipnul bych EGR, já ho kdysi na Stilu čistil taky a nepomohlo to.
Na tomhle motoru se dá zaslepit bez toho aby to hlásilo nějaký chyby, je to otázka asi pěti minut. Povolíš přívod u EGR, vytáhneš těsnění, vystřihneš podle něj záslepku z hliníkového plechu, dáš ho místo původního těsnění, dotáhneš, jedeš :)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5855
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od speedy » 16.1.2018, úte 21:00

ještě bych vyčistil čidlo plnícího tlaku (v sání) to taky udělá hodně a nebo jestli není na odchodu váha vzduchu
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 409
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od W43x » 17.1.2018, stř 11:13

speedy píše: 16.1.2018, úte 21:00 ještě bych vyčistil čidlo plnícího tlaku (v sání) to taky udělá hodně a nebo jestli není na odchodu váha vzduchu
souhlas
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
DPF & EGR & SWIRL OFF by Cendler

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od mrkvak » 18.1.2018, čtv 11:04

Taky bych se přiklonil k EGR. Stilo, stejný motor, stejný problém. Vyřešila záslepka z plechu. Nebo ještě jednodušeji, bez práce, zkusmo odpojit konektor ovládání EGR. U Stila ani na toto nepadala chyba (byla teda v ŘJ), ale na jízdu to nemělo vliv. Po odpojení to jelo jak má.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 236
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od rbiciste » 3.2.2018, sob 09:18

Díky všem za tipy. EGR jsem vyndal, rozdělal a vyčistil. Koupil jsem na to sprej v autokelly Čistič EGR a turba. Bez něj by to nemělo ani cenu. Nechápu, co je to za ksindl, každopádně to rozpuští karbon velmi efektivně. EGR byl relativně čistý. Solenoid fungoval hladce. S tím jsem nedělal nic. Zasekávaly se ale klapky v těle EGR. Prostříkal jsem to čističem a rozhýbal, dokud to nešlo hladce. Uvidím, jak to dlouho vydrží.
Vyndal jsem a vyčitil MAP senzor. Otvor už skoro nebyl vidět. To jsem opatrně vyrýpal ven a prostříkal nepřímo Kontaktolem.
Když už byl EGR venku, vyměnil jsem ještě žhavič na 4.válci . Kupodivu šel ven úplně v pohodě. Kardanový nástavec na 3/8" golu a dlouhý ořech 10 mm je nutnost.
Auto jsem projel pár kilometrů. Zmizelo škubání a zhoupnutí okolo 2700 otáček. Teď už nezbývá jenom držet palce, aby mi to chvíli vydrželo. Jeto celkem hezký start do víkendu. V pátek večer jsem všechno vyndal, vyčistil a dnes ráno namontoval zpět.
Radovan
Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005) - his
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet, Saturn, SAAB, Ford, Peugeot, Renault ...)

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 593
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Foli » 19.7.2018, čtv 15:17

Pridam taky poznatek. AR 159 2,4 jtd taky obcasne cukani okolo 2000 ot, cuk cuk cuk a jelo dal, jen pri lehtani plynu, pri konstantni rychlosti. ri vice plynu nebo na max pedal na podlaze nic, vse super, bez ztraty kyticky. Zkoumal jsem, hledal, cistil EGR a porad stejny, obcas to cuklo. Az me napadlo odpojit vahu vzduchu a najezdit cca 400 km bez ni. Auto ožilo, slo lepe za plynem, zadné cuknuti, odspodu to jelo mnohem lepe a spotreba se snizila cca o 1,5 litru. Koupil novou vahu vzduchu a tradaaa, vse vyreseno....

Zaver, zkuste odpojit vahu, kdyz auto pojede lepe, zmizne obcasne cuknuti a klesne sotreba, je to vaha vzduchu jako u mě
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

romanc
Štamgast

Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od romanc » 19.7.2018, čtv 16:49

Hmm tu vahu vzduchu musim zkusit u sebe. "resim" stejny problem problem. Kdyz drzim otacky mezi cca 1750-2100, velmi lehkou nohou (jen abych udrzoval tah) tak presne jak rikas, cuku, jede, cuk, cuk cuk, jede, jede cuk atd. Egr nekolikrat cisteny (poprve po koupi byl uplne ucpany az to vyhodilu chybu dpf cca 2 roky zpet) a je skoro jako novy. Senzor tlaku taky "cisty" a meneny. Tak musim zkusit odpojit tu vahu co to udela.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

x-f
Štamgast

Příspěvky: 520
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od x-f » 11.10.2018, čtv 21:03

Foli díky.

Mě se houpou otáčky u studenýho motoru a taky těsně po vyjetí cukání při lehoučkém plynu okolo 1700-2000 otáček.

Včera jsem odpojil MAF. Zajímavý, že chyba motoru se rozsvítila až dnes.
Ráno sem resetoval počítač a vyrazil. Ani jednou jsem nepostřehl cukání a ani kolísání otáček. Příjde mě to možná o fous živější, ale tak nějak ten chod motoru hladší.

Jinak míň to asi taky žere. Normálně mám průměr tak 9l a to to tahám dolů, když vyjedu z města.
Dneska jsem dojel domů s průměrem 8.6 a to jsem jezdil jen po městě a samá kolona.

Otázka. Jak vyndám z těla MAF ten sensor, abych ho zkusil vyčistit?
Musí MAF ven? U čidla jsme neviděl žádnej šroubek atd. Je to tam jen nacvaknutý?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 593
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Foli » 14.10.2018, ned 23:14

Bohužel nevyndás, je to tam natavene. Bacha, odpojeni maf odpoji i EGR. |tudiz chyba muze byt i tam. Pokud by jsi se rozhodl menit MAF, nejprve zjisti EGR. nejlepe to udelas tak, ze ti nekdo z okoli pujci MAF a jezdi na jeho MAF. kdyz to bude OK, je to MAF, kdyz ne, muze byt chyba v EGR. aby jsi nekoupil MAF a delalo to stále. Samotnym odpojenim EGR nezjistis nic, auto okamzite padne do nouzaku a nejede. U me to MAF byl, pac jsem predtim EGR zkusil zaslepit, bylo to stale stejne, po odpojeni MAF mi auto ozilo, mene zralo a ani jedno cuknuti. Vymenil MAF a pohoda. Takze vahu zkus vycistit nejlepe tenkym dlouhym steteckem isopropylem, kdyz nepomuze, zaslepit EGR, jestli po zaslepeni EGR bude klid, resit EGR
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

x-f
Štamgast

Příspěvky: 520
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od x-f » 1.11.2018, čtv 20:29

No jezdil jsem pár dní bez MAF a rozhodně většina příznaků vymizela.
Cukání při jemném plynu a studeném motoru pryč. Houpání otáček na volnoběh u studeného motoru tak z 95% zmizelo také. Respektive je to teď mnohem méně časté a skoro nepozorovatelné.
Koupil jsem nový MAF Bosch a po zapojení je to stále OK. Spotřeba šla taky o něco dolů, ale litr to nebude.

Co zůstalo je občas takový výkonový hup okolo 2000 rpm, pokud akceleruji tak na 1/4 - 1/3 plynu. Prostě to okolo těch 2k otáček najednou trochu víc zabere, ale není to moc opakovatelné.

Ten chod motoru - hlavně studeného je prostě takový kultivovanější a plynulejší. Vzhledem k tomu, že originál MAF Bosch stojí tak 2 tisíce a výměna je asi na 5 minut, tak rozhodě se vyplatí neváhat a díky za tip.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

x-f
Štamgast

Příspěvky: 520
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od x-f » 5.11.2018, pon 20:13

Tak jsem ještě vyndal čidlo tlaku ze sání a prostříkal čističem EGR. Už to bylo docela zarostlé.
Najezdil jsem zatím okolo 250km a už jsem ani jednou nezaregistroval ten výkonový hup okolo 2000 otáček.
cidlo_sani.jpg
Mazda6, 2.5, Revolution Top
AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

georgeus

Příspěvky: 9
Registrován: 11.7.2018, stř 11:50

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od georgeus » 11.2.2020, úte 23:25

159, 1.9jtd 88kw.. Klasika skubani při lehce seslapnutem plynu kolem 2000 otáček. Dlouho jsem řešil a nakonec vyřešil. Hodně pomohlo vyčištění čidla tlaku sacího potrubí. Po 158 tisíc najetejch bylo opravdu hodně zasvineny, sem se divil že ještě vůbec něco nasnimalo. Zlepšení možná o 75 procent. Dále vyměněna váha vzduchu a jsem na zlepšení 95 procent.. Proč 95? Cestou z práce jedu úsek dlouhej do kopce kde mám ještě studenej motor, takže těch 2000 otáček a skubacka skoro furt.. Dnes bez jediného zaškubnuti. Až před barákem mi to jednou zacuklo. Ale i tak už jsem hodně spokojen.

jarin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 316
Registrován: 6.11.2015, pát 12:10
Bydliště: Most

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od jarin » 11.2.2020, úte 23:32

co zkusit ještě egr? já to měl podobně a po výměně egru to jelo zase v pořádku
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex

georgeus

Příspěvky: 9
Registrován: 11.7.2018, stř 11:50

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od georgeus » 12.2.2020, stř 08:45

jarin píše: 11.2.2020, úte 23:32 co zkusit ještě egr? já to měl podobně a po výměně egru to jelo zase v pořádku
Jestli je tvůj komentář reakcí na ten můj, tak bohužel, egr je nový. Já vlastně postupně vyměnil vše co se dalo.

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 441
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Protector » 12.2.2020, stř 13:54

Já jsem jednou EGR čistil a pak už jsem taky koupil nový. Ale při lehkém plynu mi to stejně občas mezi 2000-2500 otáčkách škublo. Vrátil jsem vyčištěný origo a v klidu. Jinak nový byl Pierburg.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

jarin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 316
Registrován: 6.11.2015, pát 12:10
Bydliště: Most

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od jarin » 12.2.2020, stř 22:15

je pravda, že me pomohl až druhý nový egr, takže možná zkusit tamten reklamovat a dát novej
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex

georgeus

Příspěvky: 9
Registrován: 11.7.2018, stř 11:50

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od georgeus » 13.8.2020, čtv 22:07

dávám aktualizaci problému. Po vyzkoušení zaslepení EGR ventilu se problémy vyřešili. Do záslepky navíc vyvrtána díra 8mm pro částečnou průchodnost spalin. Nyní bez problému se startem a navíc bez cukání!! Díky dirce v záslepce se nerozsvěcuje kontrolka motoru.

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 593
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Foli » 13.8.2020, čtv 22:49

Dirky v zaslepce dělají i origo.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

elNiino88

Příspěvky: 11
Registrován: 3.7.2011, ned 20:43
Bydliště: Ruprechtov

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od elNiino88 » 22.10.2020, čtv 10:08

Zdar chlapi, přečetl jsem celé tady to vlákno a nevím jestli ten můj problém je přesně ono. Kolem těch 2000 ot. mi to škube, ale tak, že to rozvibruje celý auto. Teď tam byl měněný motor (2,4 20V 147kw), repas všech vstřiků. DPF OFF, zaslepený EGR. Taky to dost hulí (černě). Ale startuje krásně. Už fakt nevím co s tím

ss.mir
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 6.2.2016, sob 19:34

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od ss.mir » 29.3.2021, pon 17:29

se škubáním mám stejný problém,....kolem 2000 tis ot. při lehké noze. Už jsem vyzkoušel vše (EGR, váha, vstřiky, čidlo tlaku) a zatím nic.Zajímavé je,že to dělá jenom když je nad 15°C :D

EDIT: dočetl jsem celé vlákno a opravdu to nemá řešení? Mám se tedy smířit s tím, že to není problém ale funkce?
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1020
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Skubani u cca 2000tis otacek

Příspěvek od Tanguero » 30.3.2021, úte 11:22

Doporučuju zaslepit EGR a vyzkoušet. Než to spadne do nouzáku, měl by se rozdíl projevit. Vyčištěný i vyměněný EGR pořád nemusí být funkční EGR.

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 2 hosti