Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

ralf

Příspěvky: 5
Registrován: 28.6.2009, ned 10:18

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od ralf » 28.6.2009, ned 21:33

vstřiky jsem měl venku a benzín z nich jde.pravda,že nevím,jaký tlak má čerpadlo.budu muset proměřit.jen při sundávání srřiku byl benzín v liště pod docela velký tlakem.Čidlo u škrtící klapky je měřič množství nasávaného vzduchu.trošku jsem to srovnával s prismou 1.6 i.e.kamarádovy to dělalo něco podobného a bylo to čidlem,ketré bylo ze spod sání a po odšroubování z díry tekla chladící kapalina.Tak jsem myslel,že to čidlo co jsem objevil bude něco podobného,nebo spíš to stejné.Díky za radu
Lancia Kappa 2.0 16V Turbo

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od Kůrkyn » 29.6.2009, pon 09:35

To, co je u Prismy na sání je snímač teploty chladící kapaliny.

jiras
Nováček

Příspěvky: 180
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od jiras » 29.6.2009, pon 15:14

V tvém případě bych si tipnul na vstřiky,nedávno měl stejný problém kolega na fiatu.Čidlo to žádný nebude,s tím mám zas já zkušenosti,vyměnil jsem je všechny,všechno vyčistil,vstřiky jsem dal vyčistit,pal.čerpadlo jsem vyměnil,nikde si nepřisává a stejně mi to blbne,nechce táhnout v nízkých otáčkách,tlaky,ventily atd mám dobré.Taky nevím v čem je zakopaný pes :smt102
Alfa romeo 156 1.9jtd 85kw r.v03
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.

ralf

Příspěvky: 5
Registrován: 28.6.2009, ned 10:18

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od ralf » 29.6.2009, pon 20:54

U prismy jsme to řešili a přišlo se na to.Ale je pravda,že tam nebyl problém,jelikož byli díly z druhé,tak čidla byli všechny dvakrát.V tomhle případě je to horší.Už to řeším se známým,který to napíchne na diagnostiku.Sice nemusí odhalit všechno,ale aspoň navede l příčině.ještě musím poměřit tlak čerpadla.Jenom to,že byla lišta neznamená,že je dobrý tlak.Jen mě zaráží,že při nastartování motor asi pět sekund,někdy déle,běží dobře s otáčkama nad dva tisíce a porom klesnou pod 1000 a jdou níž a níž až má motor jen záchvěvy.třepe se dokud nezhasne.Je toho více,co by to mohlo dělat.pokud na něco přijdu,tak pisnu.Ještě jednou díky za nápady a rady :wink:
Lancia Kappa 2.0 16V Turbo

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od Kůrkyn » 29.6.2009, pon 22:09

Tohle právě dělá lambda, protože těsně po startu nedává signál, ale když se trochu nahřeje, tak řj začne od registrovat signál a ten když je špatný, tak moc ubírá benzín a motor takhle kucká. Minulý týden jsem to řešil u Una, chovalo se úplně přesně, jak popisuješ. Když jsem lambdu odpojil, tak kuckání zmizelo a po výměně za jinou zánovní se motor teprv probudil.

ralf

Příspěvky: 5
Registrován: 28.6.2009, ned 10:18

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od ralf » 30.6.2009, úte 18:16

Dneska jsem teda zkoušel odpojit lamda sondu a pravda,že to bylo podstatně lepší,ale pořád nešel motor do otáček a na volnoběh měl nepravidelný chod.Zkusil jsem teda ještě na zkoušku dát čidlo teploty vody a hned se otáčky srovnaly a motor šel krásně do otáček.Tak jsem zkusil zpátky připojit lambdu a už to nešlo,tak dobře.Podle toho jsem teda usoudil,že je vadné teplotní čidlo na sání a lambda sonda.Čidlo použité na zkoušku sice nebylo určeno pro tento motor,ale má podobné hodnoty.Tak teda uvidím,jak to bude běžet,až přijde pravé čidlo a seženu někde dobrou lamda sondu.Sice se opakuju,ale vážně velké díky všem za rady.napíšu,jak to dopadlo.
Lancia Kappa 2.0 16V Turbo

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4281
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: radar

Příspěvek od zde. » 10.3.2019, ned 18:36

jiras píše:
19.11.2008, stř 17:55
Chci se ještě optat kvůli tomu posilovači,za studena mi to je jasný,bohatá směs-více vzduchu,ale ještě by mě zajímalo když je to ohřátý a jede jak má jestli ten posilovač má na to furt vliv,šlape mi holka dobře akorát když chci rychle zrychlit tak mi to příjde že je krapec přidušená,reaguje pomalu a i ten zvuk je takoví divný. :smt089
jiras píše:
4.11.2008, úte 21:58
Tak to se přidám,mám 33 1.4 a mám podobné problémy,teplotní čidlo,čidlo vzduchu,map senzor,lambdu,kabely,svíčky,cívky,fungl nový všechny podtlakové hadičky vše jsem dával nový.Za studena mám divný a neklidný volnoběh ale jak vypne sytič a kapku se to ohřeje tak jede jak pila.Všechno jsem proměřoval,všechny kontakty jsem prostříkal,na diagnostice jsem byl jak doma a na nic jsem nepřišel a ani v servisu.Taky by mě zajímalo co to dělá.Nikde si to nepřisává brzdovej válec a ten ventyl jsem dával nový a stejně nic.Nech si zkontrolovat jestli máš správně nastavený potenciometr škrtící klapky.Když na to příjdeš čím to je tak dej vědět.
Toto se nějak vyřešilo? :)
33

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4281
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od zde. » 5.7.2019, pát 16:26

Potřeboval bych poradit :)
Alfa 33 1.4 Marelli IAW mně začala žrát minimálně 15 na 100. Je to neskutečně bohatý a chvíli to i škubalo, pokud nebyl plný plyn (za autem v tu chvíli celkem mlha). Za studena asi OK, za tepla škubání. To ale přestalo, teď motor reaguje na plyn tak nějak normálně, jen je to strašně bohatý. Zároveň mi i přibyl a zřídl olej :smt102

Protože principu spalovacího motoru zas tak nerozumím, asi po měsíci mě napadlo (teda vlastně samotnýho mě to nenapadlo) podívat se do manuálu. Tam je hezky popsáno, jak funguje vstřikování Marelli IAW, včetně grafického znázornění:
Principles of operation.jpg
Principles of operation2.jpg
Takže vlastně to potřebuje teplotu vzduchu, vody, podtlak v sání a samo polohu kliky.

Připojil jsem to tedy na diagnostiku, a podle mě jsou všechny hodnoty ok:



Napadne někoho, co by to mohlo ještě dělat?

Díky za každý nápad :)
33

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4281
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od zde. » 7.7.2019, ned 15:04

Vím, že to asi nikoho nezajímá, ale nahrál jsem ještě jednou diagnostiku líp, plus jsem ještě změřil voltáž na lambdě. Tak kdyby někoho něco napadlo :) Já tomu moc nerozumim, takže prostě už nevim :smt102




Lambda1.jpg
Lambda2.jpg
33

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8002
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od Hampice » 7.7.2019, ned 18:56

Na 99% ta lambáda.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo 156 2.0 TS (2000) spící vrána
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic (2008)

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4281
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s chodem motoru 1.4 i.e.

Příspěvek od zde. » 9.7.2019, úte 12:42

Jsem to včera trochu zkoumal, a fakt to asi bude lambda.
Taky jsem přišel na to, že 33 1.4 je buržoasní povoz, protože je tam titaniová lambda, ne zirkoniová jak u obyčejných alf :D, patří tam 60576530, resp. 460001921010 (Marelli), resp. OTA5F-3C1 (NGK).

Ale pozor, neplatí to pro všechny, titaniové mají až auta z cca posledního roku (nebo posledních let) výroby.
33

Odpovědět

Zpět na „Boxer“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host