Příspěvek
od Tanguero » 14.3.2010, ned 19:44
Pánové, nechci se bavit o smyslu denního svícení. Ale pokud někde uzákoněno je, tak každý kdo nesvítí, se může dostat do situace nečekaného překvapení pro ostatní. Nesvícení vzadu z důvodu šetření, je na hlavu postaveno, žárovky jsou za pár šestek a jejich spotřeba je zanedbatelná. Pokud jsou dobré světelné a rozptylové podmínky, není problém. Ale co když opravdu je šero, ale ještě není tma? Kdo rozsoudí, jestli už si máš rozsvítit i vzadu, nebo ne? Pokud jedeš po městě, nebo pod lampama, potkávačky zdánlivě nepotřebuješ, ale vidět tě zezadu fakt po tmě není. Tohle je neoddiskutovatelná výhoda celodenního svícení, auta svítí pořád, takže večer nejezdí polovina aut se světly a druhá bez.
Mají ty nová auta, vpředu LED a vzadu nic, nějaký senzor, nebo je to na řidiči? V tom případě je to o pohubě výrobci takového paskvilu.
Já osobně, jsem pro, aby zadní lampy vždycky svítili. Náraz zezadu sice platí pojistka toho druhého, ale proč si nechat pomačkat kufr?
K LED hokejkám na nových autech a hlavně AUDI - je to módní záležitost, nijak zvlášť designově povedená, jsem rád, že na AR159 to není, ta výměna za mlhovky se mi líbí víc.