Jazzman Alfa Giulietta 2.0jtdm 125kw

Odpovědět
jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Jazzman Alfa Giulietta 2.0jtdm 125kw

Příspěvek od jazzman » 12.11.2020, čtv 12:01

Alfa Giulietta 2.0jtdm 125kw, rv 2011, necelých 200 000km
Tak po skoro roce zkusím i já popsat alfonze, možná spíš taková recenze.
Důvody koupě, výběr
Bylo třeba alespoň lehce obnovit vozový park, protože stavět mobilitu na 23let starém HGT už nebylo nejlepší. Byl to víceméně dárek, pro mojí drahou, protože plusových bodů není nikdy dost, želo.Vybíral jsem z 159SW 2,0jtd, Giulietta 2.0 jtd 103kw, 125kw, 1,4 tb 125kw, Fiat Bravo II 1,4 Tjet 110kw a 1,9 jtdm 110kw, Audi A3 sportpack tdi 103kw, BMW 120D M46 120kw a 320D se stejným motorem. Podmínka byla zadní vrata, spotřeba kolem sedmi a schopnost otočit bez nervů třikrát ročně Alpy. Zvítězilo italské srdce a výše zmíněná verze. Po spoustě marných výjezdů, kdy jsem narážel na bouračky, motory po smrti, nedůvěryhodné kusy jsem vzal černou krásku z IMOFy. Díky Coyotově předpřejímce jsem plus mínus věděl, do čeho jdu, takže jsem s pláčem vybral konto a sedl na vlak. V imofě bylo vše domluveno, takže prodej/koupě proběhl celkem hladce. Akorát problém na benzínce, kdy byl zatuhlý kryt nádrže tak, že nechtěl povolit. Otočka z benzinky, návrat do Imofy, oprava, otočka a návrat na benzínku. Auto bylo dlouho v inzerci, možná i rok, takže jsem tušil nějaké neduhy, co mě určitě neminou. Hned první za Průhonicemi, když jsem dobrzďoval za kamionem z cca 140km/h byly vibrující brzdy. Toto postupem času zmizelo, zatím jsem je neřešil.
Dojmy z auta. Začneme asi zvenku. Dizaaaaajn, to je oč tady běží. Už když to auto poprvé proběhlo v reklamě, tak jsem si říkal, že tímhle se ti italové zachrání. 147ma je sice pořád krásné auto, ale facelitem to byl zvenku i zevnitř krok zpátky. Nemluvě o tom, že u 147my poface není benzínový motor, který by byl použitelný. Vlastně obecně je tam jediný motor, který je použitelný. Chtělo to něco nového, jako sůl. Giulietta byla alespoň ze startu trefa. A jestli něco italové umí ještě lépe, než design, tak je to iluze ještě lepšího designu. V reále to auto není až tak proporčně nádherné a nepomáhá žádná barva.
Boční silueta spíš připomíná crossover, než hatch, osobně bych řekl, že je to něco napomezí. Dělá to určitě vyvýšený předek, spolu s předními světly. Ty opticky zvyšují linku, což je u alfy věc nevídaná a musel bych zajet hodně do minulosti, abych si vzpomněl na tenhle efekt. U všech ostatních je to naopak. Od stěračů dozadu je auto už v pořádku, kompaktní, vyvážené, přesně v těch parametrech, kdy člověk jde kolem auta a nevyděsí ho jako Nissan juke, ale musí se na něj podívat, protože „něco na něm je“. Možná mě jen zajímá, jak by auto vypadalo s chromovaným lemováním oken v barvě. Myslím, že zrovna v mojí černé by to bylo cool. Kliky přední, je škoda, že se klasicky loupe, nebo začíná se loupat lak. Přisuzoval bych to ostré hrance po obvodu kliky. Anténa je za mě problém. Už i jiné auta to umí lépe. Při namontování rakve se musí ohnout, což mě sere.
Pohled zepředu, velká škoda. Ty světla jsou prostě strašné. Auto vypadá vyšší, než širší. Trochu mi vadí ukončení kapoty, že tam není převis. Ta drážka je věčně špinavá, nelíbí se mi. Kapota jako taková…. Byl jsem v šoku, jaký zvuk to vydává při zavření. Myslím, že i stodváca ten zvuk měla lepší. Když jsem s tím třískl poprvé, tak jsem myslel, že jsem to rozbil. Přední nárazník taková klasika. Je vyšší, takže zmizelo skřípání zubů při najetí na obrubníky. Mřížky za mě mohly být s menšími otvory, ale v kontextu celého předku je to cajk.
Pohled zezadu, asi to nej ve třídě. Proporčně naprosto vyvážené, krásné, lampy úžasné, zvlášť v noci, když jsem za nějakou jel…. Waaaau. I to chybějící madlo na otevírání kufru vůbec neřeším. Jen by to rušilo dojem. Otevírání kufru za mě to nej, z levých řešení. Uvidíme, jak dlouho bude funkční. Působí dost křehce. První dva týdny jsem o něm ale nevěděl. To jsem nadával jak havíř, že musím vypnout motor a otevřít tlačítkem. Pak jsem někde stál, s někým žvanil, opřel se prdelí o znak a heuréka! Velikost kufru je pro mě dostatečná. Oproti 147mě je to 747ka jumbo jet.
Pojďme na vnitřek, tady budu dost srovnávat s jinýma alfama, které jsem měl ve stáji. Řidičovo místo. Tady musím říct, že jsem neměl očekávání. Sedačka je přiměřeně tvrdá, spíše menší, což mi vyhovuje. Třeba v superbu se mi sedí za volantem vyloženě blbě. Je to moc velké, široké, atak. Schválně píšu za volantem. U spolujezdce mi to v superbu tak nevadí. V giuliettě jsem neměl problém najít vhodnou polohu napoprvé a protože hned první cesta byla z Prahy do Kopřivnice, tak jsem se v tom utvrdil. Posez jde nastavit pocitově níže, než ve 147mě poface, což mám rád. Poloha pedálů a volantu v pohodě. Ale 156ka byla za mě v poloze za volantem lepší. Kratší sedáky jsou pro mě pozitivum. Možná je to jen placebo, ale ve 147mě mi lýtka šmechtaly o konec sedáku, možná to bylo v kombinaci s tím vyšším posezem… Loketka… to je na vraždu. Kdo tohle dělal…. Asi ta nejhorší věc v interiéru. Pokud nejste ten borec ze Scary movie, co jim tam pařátem hrabal do polévky, tak není šance komfortně řadit 2,4,6 a mít loket opřený. Chybí tam tak 15°náklonu dolů minimálně. Velikost prostoru v opěrce vůbec nekomentuju. Telefon tak tak, další věci nula… Budíky, líbí se mi, ten styl písma a umístění tak akorát, bez větších připomínek. Asi je to nutnost doby, ale v normálním režimu mě otravuje zobrazení doporučeného zařazeného stupně. Tvl jako v alfě mi nikdo nebude diktovat, co tam mám mít, ne?  Při dynamic se to nezobrazuje. Volant, akorát tloušťka i průměr, velikost a styl tlačítek bych řekl že je převzatý z fiat koncernu. Stejné/podobné na MiTu, Bravu atd. V pohodě, nevadí mi, spokojenost. Nemám rád přeplácané volanty jako na Nissanech, Škodovkách apod. Jen mám ani ne výtku, ale většinou když točím jednou rukou volantem, tak je to logicky levá. A na té mám hodinky. Dost se mi stává, že škrkám těma hodinkami po ramenech volantu. Jiný tvar s více utopenými rameny by byl super. Kvalita volantu… je škoda, že ta kůže nic nevydrží. Třeba u 159ky byla určitě lepší. Ta vrchní vrstva… neseděl jsem v jediné giuli, která by ji neměla prodřenou. Řadící páka, pro mě akorát velikost, lepší, než ve 147mě, kde je to takové malé dildo. Kvalita opět mizerná, lak se krabatí a brzy se začne loupat. Středový panel, max spokojenost. Velké ovladače topení, kdy lze topení vypnout jedním stiskem tlačítka je oproti 147mě obr skok. Ta měla malé kolečka s jemnými zoubky. Věčně upatlané, nemožné vyčistit. Tady dobrý… I ty integrované tlačítka uprostřed kulatého ovladače jsou lepší. Nechápu, proč není odkládací prostor před řadičkou. Je tam přepážka a nic. Odkládací prostor pro pití… v kombinaci s hrůznou opěrkou… menší pití si tam dáš, v tom případě opěrka může být dole, ale větší tam nedáš. Takže za mě tahle část kompletně špatně. Používám ji na telefon a nepiju nic  Schválně jsem nebral verzi s navigací. Je naprosto strašná a i v té době byla zastaralá. Obecně nenávidím headup displeje, které vypadají, že je tam namontoval někdo na poslední chvíli. Viz Mazda, poslední BMW a obecně trend. Je o ohavnost, nepraktická věc, hnus. Miluju giulii, která má ten displej menší a zabudovaný v palubce. To je nádhera. I giulietta poface má displej v palubce, taky dobrý. Ale ten předface je strašný. Místo toho tam mám kastlík, který jako je fajn, že tam je, ale opět. Plytký, hůře přístupný, když tam chceš něco najít, musíš se tím prohrabat a všechno padá kolem. Tapecy. Kvalita je určitě lepší, než ve 147mě, ale ergonomie ne. Obecně mám radši ty nakloněné madla, než jen madlo vodorovné, a ještě složené z asi pěti dílů, které budou, nebo už vržou. Tlačítka stahování oken určitě lepší, robustnější než ve 147mě, trochu si musím zvykat na to, že jsou 4 a trochu více vepředu, a ne jen dvě s přepínáním na zadní okna. To byl za mě skvělý způsob. Jak jsem zvyklý jen na dvě, tak se mi doteď stane, že nahmatám ty první, což jsou zadní okna a stahuju zadní. Ale snad si zvyknu. Ovladače světel, tady mě celkem dost otravuje ovládání dálkových, kdy mi nejde jen probliknout. Vždycky se mi zapnou a musím je „odepnout“ Možná to nějak funguje, ale nevím jak. Největší změna jsou pro mě stěrače. To ovládání je jiné. Ne horší, nebo lepší, je jiné. Bez názoru. Palubka jako taková, nic co bych mohl komentovat. Je to o zvyku. Je jiná, zvláštní, retro, jak to nazvat. Nevadí mi, ale umím si představit hezčí tvary. Výhled z auta, taková klasika u alfy. Je horší, ale nic omezujícího.
Motor, jízda, komfort cuore sportivo… Nejde oddělit jednotlivé věci z jízdních dojmů jako je hodnotit zvlášť motor, převodovku, podvozek a brzdy, ale tak zkusím… Motor. Jsem na nějakých 200000km a je překvapivě kultivovaný, citlivý na plyn až ve vyšších otáčkách, ale čitelný, dostatečně silný a klidný i ve vyšších otáčkách. V základním režimu je to klasické normální tuctové auto na každodenní ježdění. Trošku zklamání, ale dobrý. Auto je těžké, podušené euronormama, v pohodě. V Dynamic je to o něčem jiném. Citlivé na plyn odkudkoli, v jakémkoli spektru otáček. Aspoň závan zábavy. I když ta váha je tam pořád znát. I tak jsem byl příjemně překvapený. Dobrý pocit, hbité auto, zábava při předjíždění... Brzdy jsou velmi slušné, řekl bych německy jedové. Ale to bude asi v tomhle stáří kus od kusu jiné, v závislosti na stavu všech komponent od kvality kapaliny, po kotouče a desky. Na nějakou delší RZtu jsem je nezkoušel. Zatím nevím, kdy začnou vadnout, tvrdnout, limit nenalezen… Podvozek ve spojení s řízením, velmi milé překvapení. Na to, jaká je to koza je ten podvozek docela jistý, o spoustě děr, přes které jezdím s ostatními auty z vozového parku ani nevím. Je logicky spíše do komfortu, než do sportu, i tak se dají zatáčky kroužit krásně. Řízení přirozené, kopíruje přesně ten úhel na volantu, který pocitově patří k zatáčce. Až jsem měl pocit, že jsem občas příliš rychlý. 147ma i 156ka mi dala vždycky postupně najevo, kde maj gumy limit. Tady mám pocit, že bude držet, držet, držet a pak z ničeho nic zdaaar. Opět limit naštěstí zatím nenalezen. Převodovka naprosto v souladu s motorem, otáčkami, tam, kde jedu, kolik jedu je pocitově vždy správný kvalt. Pětka dostatečně rychlá, motor vás nenutí řadit šestku, když to není nutné. V porovnání třeba s oktávou je to v tomhle lepší. Tam mám z motoru pocit, že bych měl řadit šest daleko dříve. Někdy je třeba zařadit jednicku větší silou. To není ani tak o převodovce, jako o stavu řadících kabelů, nebo táhel. Spojka jako samet. Setrvák vypadá v dobré kondici.
Závěr. Myslím, že alfa s giuliettou udělala takový mezičlánek, kdy si to auto najde a asi i našlo spoustu kupců z řad dam a dívek, kdy celkově vypadá fakt pěkně. Není to rozhodně žádný sporťák a ani nevidím cestu, jak to z něj udělat. Auto má svoje limity, ale beru ho jako meziskok k Giulii. Pokud bude fungovat, určitě s ním celkově budu spokojen i do budoucna, ale zase že bych probrečel týdny v okamžiku, kdy ji budu prodávat, to asi ne. Dlouho si bude udržovat šmrnc, i řekněme technickou úroveň oproti stejně starým konkurentům, kteří za mě jsou BMW 1, A3. Oktava, Golf, možná Megane, Astra, P 308, Focus… Auto svou cenu určitě má.
Giulietta jtdm 125kw
147 jtdm 110kw
Bravo HGT
Bravo 1,2
MV Agusta Brutale 675
Ex 156 1.9 jtd
Future Giulia

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Re: Jazzman Alfa Giulietta 2.0jtdm 125kw

Příspěvek od jazzman » 12.11.2020, čtv 13:07

par fotek...
Přílohy
Alfa 2.jpg
Alfa 1.jpg
Giulietta jtdm 125kw
147 jtdm 110kw
Bravo HGT
Bravo 1,2
MV Agusta Brutale 675
Ex 156 1.9 jtd
Future Giulia

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Jazzman Alfa Giulietta 2.0jtdm 125kw

Příspěvek od hno3 » 14.11.2020, sob 17:48

si říkám že tento nick mi je povědomej z bravo klubu :)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Re: Jazzman Alfa Giulietta 2.0jtdm 125kw

Příspěvek od jazzman » 14.11.2020, sob 19:53

Tak určitě :-)
Giulietta jtdm 125kw
147 jtdm 110kw
Bravo HGT
Bravo 1,2
MV Agusta Brutale 675
Ex 156 1.9 jtd
Future Giulia

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů