sportovní úpravy-rady tipy atd

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 16.3.2009, pon 19:47

Pravda je spíš trochu opačná. Když dáš tvrdý závodní desky na nějakej kotouč ze sračkoidního materiálu, ten kotouč bude rychle na vyhození. Naopak to funguje tzn,. že Zimmermann s obyč. Ferodem fungovat bude. Kdybys chtěl, max. ůčinek brzd, pak třeba Ferodo DS 2000 nebo jak píše miso. Ten Zim. má podle mýho pouze jednu nevýhodu-docela ubejvá (s výše uvedenejma deskama)
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

brzdy

Příspěvek od Milano75 » 16.3.2009, pon 20:16

taky sem přemejšle jestli koupit vrtaný od zimr... nebo jiné, nakonec sem vzal ATE z MJauta za 3000 oba, když vemu že zimermman by vyšel o 2000 dráž tak je to slušný, jinak desky nějakej šmejd, chtěl sem aby ubejvali desky a né kotouče, jiank nevýhoda měkčího materiálu může být že se třeba budou nerovnoměrně opotřebovávat kotouče. všeobecně se bere, že kotouče mají vydržet dvoje desky
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 16.3.2009, pon 20:48

Ony ty měkké kotouče budou pěkně brzdit, ale budou ubývat a opačně. Kamrád má na Tepmře vydřené kotouče - ja na nich vidět, že se nikdy nevyleští a to brzdí docela dobře. Na dedru (stejný podvozek) jsem dal Pilenga. Kotouče jsou vyleštěné, po 80 tis. skoro žádná změna v tloušťce, ale mám pocit, že brzdí hůř než ta tempra. Možná by to chtělo vhodněji nakombinovat desky...

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 19.3.2009, čtv 01:50

Ahoj!

Chcem sa opytat... Ked sa menia torzne tyce - ako sa postupuje? Treba zvesit komplet spodne rameno? Mam totiz auto so 100 tisic km, tak by som chcel tieto torzky nahodit na moje auto (pripadne aj ramena - netrpi 75 niecim ako 156 - ohybanie ramien?), pretoze prelisovavat capy sa mi nechce, ale pokial by to autu pomohlo, tak preco nie. Ako s tou torzkou? A ked sa preraba predok na pomocnu pruzinu s tlimcom, tak sa torzka vybere komplet odtial?

Ked budem torzky prehadzovat, chcem to hodit o nejaky ten cm-2cm k zemi, ako mam postupovat? Mam si to niekde poznacit aby som nemal auto nakrivo alebo tak nieco? Vdaka. :smt026
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 21.3.2009, sob 17:26

Tak, volal mi upravca mojich zotrvakov...


Spojkovy zotrvak - zarovnal dosadacie plochy, vraj boli dost spalene od spojky, isiel dole z vnutornej aj vonkajsej strany 0.2mm, takze aj spojka by mala byt ako nova komplet.

Co sa tyka vahy, tak zo spojkoveho zotrvaku dal dole 500g - origo vaha 6.5kg, teraz 6kg.


Z hlavneho zotrvaku na motore - 8kg povodna vaha, teraz 6.8kg, cize rozdiel 1,2kg.


To znamena, ze celkovo z vahy zliezlo 1.7kg na rotujucich castiach motora, na zotrvakoch.

Podla mna je to DOST MALO. Co vy na to? Bude to mat nejaky vplyv na akceleraciu? Alebo je skor tato cast upravy nezaujimava vzhladom na ostatne upravy auta a nebude mat ziadny dopad na spravanie auta? Upravca vravi, ze na Honde CRX isiel z 9kg serioveho zotrvaku na 3kg od Excedy a ZIADNY rozdiel na vykone auta sa neobjavil... Pocitim tych ani nie 2kg odlahcenie? :???:
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 21.3.2009, sob 20:06

Na tom spojkovým mohl jít podstatně níž. Tam je masa, navíc to pomůže i životnosti synchronů, který tenhle setrvák musí brzdit. Výkonu to nepomůže, motor bude mít pořád 150 koní. Mělo by to pomoct při zrychlování, motor půjde lehčeji do otáček. V kopci zase bude rychleji vadnout.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 21.3.2009, sob 20:21

RV147 píše:Na tom spojkovým mohl jít podstatnì níž. Tam je masa, navíc to pomùže i životnosti synchronù, který tenhle setrvák musí brzdit. Výkonu to nepomùže, motor bude mít poøád 150 koní. Mìlo by to pomoct pøi zrychlování, motor pùjde lehèeji do otáèek. V kopci zase bude rychleji vadnout.
Rozumim, ze kone z toho nedostanu :) Len sa pytam, ze ci to aspon pocitim pri zrychleni, tych 1.7kg, z toho hlavneho nemam mu povedat ci este z toho da dole? On povedal, ze uz ma to co za sebou upravene, ze toto je len taka uprava, na oko, velky zmysel to nema, imho potom viac roboty mam s tym vybrat motor a vymenit zotrvak jak viac uzitku z toho :(
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 21.3.2009, sob 20:39

Když už to má hotový tak to nech bejt. Zázraky to nedokáže.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 21.3.2009, sob 21:41

RV147 píše:Když už to má hotový tak to nech bejt. Zázraky to nedokáže.
A malo by vyznam, keby z toho hlavneho dam este stiahnut dajme tomu dve kila? Bolo by to lepsie? Uz ked je to zmontovane...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 21.3.2009, sob 22:15

Těžko říct, podle mýho to pomůže hlavně synchronům. Mrkni na tohle.
http://www.scuderiagiallo.com/How_to_do_it.htm
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1848
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasputin » 30.3.2009, pon 15:46

chystam sa menit na prednej naprave gumove puzdra od powerflexu na tej stabilizacnej(abo aka to je) tycke, ta co ide od ramena skr kasnu a prave v kasni su z jednej aj z druhej strany take gumove bazmeky. Ak sundam celu tu tycku, od ramena aj od kasne, a nahodim spat, treba to nejako stelovat? Lebo da sa nanej nastavovat dlzka. Co ma vlastne tato tycka na starosti? Nieje to nahodou sklon kolies, ci budu rvno, alebo pojdu do Acka. Co som mal 2.4ku tak tej sli predne kola dost do Acka, vyzeralo to super. Je to dobre ak tak vvobec tie kola idu? Aky to ma vplyv na jazdne vlastnosti, a napr. k pneumatikam, nenici ich to viac?

Obrázek
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 30.3.2009, pon 16:01

Nene to žádný stabilizátor neni... nastavení tady té tyčky určuje záklon rejdového čepu(pokud se nepletu) ?anglicky caster?, odklon by měl být zase camber - to jsou ty kola do A.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1848
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasputin » 30.3.2009, pon 16:51

hmm, ale aj tak teda treba to mat nastavene podla niecoho zrejme, alebo to uz zladia pri nastaveni geometrie? A ten odklon do A sa potom robi s cim? A ci to ma vlastne zmysel.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 30.3.2009, pon 17:59

Přesně jak píše Sejny. Záklon rejdového čepu dát klidně o něco větší než je předepsáno. problém těhle náprav je, že se odklon z mínusovejch hodnot (to je to Áčko) mění při razantní jízdě v zatáčkách do plusovejch a to bohužel způsobuje nedotáčivost. Takže z pohledu jízdních vlastností větší sbíhavost,větší záklon a co největší zápornej odklon. Bohužel s odklonem nic nenaděláš, ten je danej. Snad jsem někde viděl i excentrickej čep horního ramena, potom to trošku šlo. Pomůže údajně i silnější přední stabik, kterej právě omezuje boční náklon a tím i změnu odklonu do plusovejch hodnot. Je mi prd potom ako to vyzerá, štve mě nedotáčivost, kterou bych u zadokolky nečekal. Skoro se to hrne po čumáku víc než moje dieselová 147, když přidám plyn lítá zase zadek, uberu a už to zase letí po čumáku. V tom stavu co to mám teď prostě předku nevěřím a tak jak je mi nevyhovuje. Takže tam přijdou nový tlumiče KONI (ty už mám na zadku), siláče, všechny čepy a unibal místo těch gum na tý tyčce. Uvidím co to udělá a když to nepomůže jdu do tohohle:
http://www.alfaholics.com/parts_by_car/ ... 48_184.php
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 30.3.2009, pon 18:58

No nevím jestli nekecám blbost... ale v nějaké service doku na 75 jsem viděl, že odklon se dá ladit vkládáním nějakých podložek pod uchycení spodního ramene... rozsah asi nebude bůhvíjaký ale určitě se tím něco bude dát nahnat.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 30.3.2009, pon 19:17

Sejny píše:No nevím jestli nekecám blbost... ale v nějaké service doku na 75 jsem viděl, že odklon se dá ladit vkládáním nějakých podložek pod uchycení spodního ramene... rozsah asi nebude bůhvíjaký ale určitě se tím něco bude dát nahnat.
Možný to je, to je jak u Žigula, popř. Škodovky. Ta Škodivka (100-130) měla i ten excentr.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hondzik » 30.3.2009, pon 19:19

možná tím doladíš něco malinko, ale vychyluješ tím i torzku a to mi nepřijde šťastný
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 30.3.2009, pon 19:23

torzka tím bude trpět, protože při každém pohybu se bude drážkování po sobě smýkat a časem se očeše.

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1848
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasputin » 30.3.2009, pon 20:22

tak potom je mozne ze na tej 2.4ke co som mal sa s tym predkom niekto hral a asi to prehnal bo islo to fakt dost do A, ale aj fakt bol predek nehorazne rozbity.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 30.3.2009, pon 20:26

Ono to jde i trosku videt ty Acka :D

Foto: AR 75 2.4TDObrázek
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1848
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasputin » 30.3.2009, pon 21:04

alebo tu Obrázek a to je este na zdvihaku, ked sadla na zem tak to slo este viac. Ale stalo tu myslim nepadlo ci to ma nejake jazdne vyhody, lepsie drzanie na ceste etc... kvoli tomu ze sa mi to tak paci viac nadtym nebudem ani premyslat, ked to nema nic spravit
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 31.3.2009, úte 07:12

Ano pro jízdní vlastnosti je lepší odklon do A (mínusové hodnoty). Originální nastavení bylo 0°+30´. Napadá mě, že tam někdo mohl dát třeba kratší horní rameno z jinýho modelu.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1848
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasputin » 31.3.2009, úte 16:59

to este aj kazda motorizacia ma ine ramena? Skoda kua ze kastle sa uz vyhodila, mohol som to odtial vybrat. Uvidim teda ked to budem menit ci mi nieco nepadne do oka akoby to slo jednoducho spravit :shock:
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

odklon kol

Příspěvek od Milano75 » 31.3.2009, úte 20:28

odklon kol nastavíte tak, že při výměně horní ho čepu na horním rameni, propilujete větší díru, pak lze nastavit kola do "A" *varim varim
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 7.4.2009, úte 06:54

Tak, su tady zas! :D

Neda mi ten zotrvacnik, ako som uz pisal, z povodnych 8kg mam teraz cca 7kg na motore a 6.5kg mam teraz 6kg na spojke. Je to len stiahnute na sustruhu a vyvazene, ziadne dierovanie ani nic take. Po studovani alfaBB fora som sa rozhodol, ze musim stiahnut z tej vahy este, tam pisu ako na 3.0 75 z povodnych 11kg spravil 5.5kg zotrvacnik a spojkovy zotrvacnik jeho ma teraz okolo 2.5kg :O Nebude pri tak uzkom materiale problem s prehrievajucim sa zotrvakom na spojke, tym padom k prepaleniu lamely?

Chcem to dat stiahnut znova, tentokrat aj prevrtat, ked uz to mam raz rozobrane, nech to ma co najvacsi vykon po poskladani... Neviete niekoho, kto mi to podla fotiek vie stiahnut a prevrtat + potom vyvazit? Tu na SK neviem ci vobec toho schopny je, odobratie 1.7kg z vahy vyse 12kg masy sa mi totiz zda akoby to niekto prebehol smirglom :(

Pozrite sem, ako stiahli zotrvaky :)

http://www.alfabb.com/bb/forums/milano- ... post734081
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů