Alfa Romeo 164 (pokec)

Odpovědět
Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7815
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa Romeo 164 (pokec)

Příspěvek od Harous » 1.11.2019, pát 16:41

Air Flow Meter. :wink:
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)
KTM 990 Adventure ('07)
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)

Roman-okruhari

Příspěvky: 35
Registrován: 25.6.2014, stř 10:28

Re: Alfa Romeo 164 (pokec)

Příspěvek od Roman-okruhari » 2.11.2019, sob 18:19

Jasne, vaha vzduchu, znam tu zkratku jinak, MAF :).
Diky
AR 159 2.4 147kw
AR 147 2.0 TS Selespeed
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3135
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Alfa Romeo 164 (pokec)

Příspěvek od riprex » 5.11.2019, úte 00:18

164, kromě Q4, MAF nemá... tedy nemá váhu vzduchu. AFM je pouze průtokoměr. V zásadě je mezi těmito věcmi v principu dost podstatný rozdíl.
AFM je vlastně jen pružinou zavíraná klapka, která se otevírá tím, jak motor saje vzduch a je spřažena s potenciometrem, který v závislosti na úhlu otevření mění odpor. Toto řešení je nevýhodné z mnoha důvodů. Zaprvé tím nezískáš přesnou informaci o tom, kolik vzduchu tam jde (rozdílná hustota vzduchu v závislosti na nadmořské výšce, teplotě atd. Druhý problém je to není moc přesný způsob měření a ta klapka se občas trochu zakmitá a navíc se časem ten potenciometr vydře a může to dělat blbosti. Třetí je pak ten, že ta klapka dělá celkem slušný restriktor, takže zbytečně zvyšuje čerpací ztráty. Čtvrtý je, že ta klapka měří jen do chvíle, než je otevřená naplno a to nastane cca při 3800RPM. Z principu funkce je jasné, že AFM neměří množství nasávaného vzduchu, ale to si musí dopočítat jednotka a není to zrovna moc přesné.

MAF funguje na jiném principu. Je tam teplotní čidlo a vyhřívaný drát. V závislosti na tom, jaký proud je potřeba k vyhřívání drátu se dá zjistit množství nasávaného vzduchu a ne jen průtok. Navíc drát postavený do sací trubky neklade prakticky žádný odpor nasávanému vzduchu a je taky jedno, jaké množství vzduchu tam proudí - měří to pořád, docela přesně a docela rychle. Narozdíl od AFM je však MAF docela citlivý na znečištění (olej, prach, benzín...).
166 2.0 V6 TB - summer car...
159 2.4JTDm 2007 - winter car...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - v rekonstrukci...

Odpovědět

Zpět na „164“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti