T-jet (pokec)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8064
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Hampice » 26.7.2017, stř 19:05

Nevyjedou nic, je to auto z Itálie. U lanciáků se poptám, účet tam ještě snad mám
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2019)

Jarous
Pozorovatel

Příspěvky: 443
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Jarous » 26.7.2017, stř 21:40

Tak pokud by to bylo origo z fabriky, tak by to mělo být od Landi Renzo LC02 LPG.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8122
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Harous » 29.7.2017, sob 14:38

Co si vzpomínám originál GPL byla verze s 88kW.

EDIT: A měla v názvu ECOCHIC
http://www.auto.cz/lancia-turbo-delta-e ... -plyn-3593
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8064
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Hampice » 11.2.2018, ned 18:07

Pár poznatků z prvních 6000km soužití s tímhle motůrkem.
- Dynamika: Neskutečná! Nechá si líbit provoz i v nízkých otáčkách (cca od 2000) a se stoupajícíma otáčkama krásně graduje, od 4000 rapidně přidá a až do 6000 jede jak kopnutý. Má charakteristiku velice blízkou atmosférickému motoru, turbo díra je citelná hlavně v nízkých otáčkách.
Přepnutí do Sportu má za následek mnohem bezprostřednější reakci na plyn, zvýšení točivého momentu a při řazení nepadaji tak rychle otáčky, takže se neztrácí tolik tlaku v sání. V praxi to znamená, že po městě se s tím moc nedá jezdit😃
- Spotřeba: Klasika malý turbomotor... Když se to moc nehoní, dá se v kombinovaném cyklu dostat někam kolem sedmi, jak se začne foukat*, jde to razantně nahoru. V extrému to může byt kolem 12. Ja mám průměr 7.6, přičemž spíš kratší cesty po městě.
Velmi pozitivně se projevuje tankování 100 oct benzinu. Výrazně se zlepšuje reakce na plyn, subjektivně se zmenší turbo díra a zlepší se zvuk.

Co se týká servisu, celé to vychází z Firu, takže žádné záludnosti to neobsahuje. Horší je snad jen výměna vložky olejového a vzduchového filtru, ke kterým je horší přístup. Turbo má chlazení vodou!

Shrnuto, je to perfektní motor a konkrétně z Brava dělá na plechových zimácích docela dobrýho sleepera😃
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2019)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16928
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Kubas » 11.2.2018, ned 18:13

Jo jo, je to vyborny motor.... Me to u verze emotion (bez tlacitka sport) ztracelo vykon uz od nejakych 4500 otacek, uz nemelo smysl to dal tocit.... Ale i tak to litalo paradne.... :-) jak uz jsem tady psal, v roce 2008 to bylo na ponizovani ruznych obligatnich naftovych kombi zcela dostatecne auto :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Oskar
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 239
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Oskar » 5.3.2018, pon 12:26

O jakem motoru je zhruba rec? 88 nebo 110kw nebo multiair?
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8064
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Hampice » 5.3.2018, pon 19:48

110kW T-Jet.... Bohužel, celé to kouzelné divadlo nakonec úplně pohřbí GM převodovka M32, která není štonc to ustát a po necelých 140tis km se vysype... Ta věc měla zůstat v muzeu kuriozit...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2019)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16928
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Kubas » 5.3.2018, pon 23:55

t-jety mají převodovku od GM....? ta co jsem měl v Emotionu 110kW řadila a řadí dobře, pravda, s autem se neprasí a má za těch 10 let najeto 120tkm.... u té co mám v 500L (120PS) to trošku hůř řadí zastudena dvojku, ale jinak taky OK.....

nevím, fiat fóra jsem nikdy nesledoval, nemám důvod.... jestli je tam nějaký systémový problém nebo jestli je to jen o zacházení těžko soudit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8064
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Hampice » 6.3.2018, úte 06:59

Mají to snad jen ty 110kW verze a je to konstrukční chyba, jsou tam poddimenzovaná některá ložiska. Ta převodovka se snad pořád vyrábí, akorát ji nějak vylepšili.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2019)

mv_cz
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 139
Registrován: 22.12.2014, pon 09:43
Bydliště: Rathova Středozem

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od mv_cz » 8.3.2018, čtv 16:21

Tak oni už neprodávají 110 kW t-jety, takže tím se to asi částeně vyřešilo, u slabší motorizace s ní problémy nebývají. No a multiair má převodovku jinou.
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8064
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Hampice » 9.3.2018, pát 00:19

Podle elearnu i eperu je u Brava v obou variantách t-jetu a 6q JTD, tam teda musí vydržet ještě méně. Na opel forech jsem narazil na informaci, že je dobré každých 60tis km vyměnit olej, že pak vydrží mnohem déle.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2019)

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1031
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 9.3.2018, pát 09:57

Hampice píše: 6.3.2018, úte 06:59 Mají to snad jen ty 110kW verze a je to konstrukční chyba, jsou tam poddimenzovaná některá ložiska. Ta převodovka se snad pořád vyrábí, akorát ji nějak vylepšili.
Máš pravdu, já tu převodovku mám v novém Opelu Astra 1,4 Turbo. Ale pocitově je to úplně jiná převodovka, než v mojí AR159. A problémy s ní údajně už dlouho nejsou žádné.

Oskar
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 239
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Oskar » 27.7.2018, pát 11:38

CHci se zeptat mám 88KW, najeto 1700km a na první tři rychlostní stupně nejde nafouknout turbo víc jak na polovinu tlaku zobrazující display i s maximální zátěží například 4500 otáček do kopce. Na 4, 5, 6 to fouká do plnejch a krásně to jede. U jedničky a dvojky to není problém více méně je to živé a stačí to, ale u té trojky už je to citelný problém a je lepší tam dát 4, která má větší zátah než vytáčet trojku.
Myslel jsem, že jde o nějakou ochranu motoru při zajíždění a čekal jsem, že se to po 1600km uvedených v příručce změní, ale nic.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16928
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Kubas » 27.7.2018, pát 15:10

Tak to fakt netusim.... O jake auto se jedna?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Oskar
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 239
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Oskar » 28.7.2018, sob 07:36

Giulietta. Ještě mě napadá jestli to není nejake opatreni ke splnění emisní normy euro 6b, kterou auto splňuje.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

JirkaNTV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 14.8.2014, čtv 05:55
Bydliště: Pardubicko

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od JirkaNTV » 15.11.2020, ned 08:28

Ahoj,
třeba budu za moulu nebo škarohlída, ale nevíte jestli na 1.4 T-jetu je i druhé sítko na turbo jak o tom píše D-fens zde:
http://dfens-cz.com/cmon-baby-drive-your-fire/
jinak pěkný a výstižný článek..

prozatím jsem našel jen jedno dle Jarouš01 návodu pro Multiara..
viewtopic.php?f=61&t=20011

https://alfa-romeo.7zap.com/en/giu/x7/1 ... 050+3-0/#7

sítko je super, jen si nemyslím, že přínosné, olej jde "z vnějšku šroubu do vnitř" a případně celé plastové sítko deformuje, než se odporoučí do mazacího kanálu turba..
rád bych vyhodil i případné další než to buď přestane mazat nebo ucpe kanál turba...

Díkas
Benzínová Jůlinka
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8064
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Hampice » 15.11.2020, ned 10:29

T-jet ho podle všeho nemá
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2019)

JirkaNTV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 14.8.2014, čtv 05:55
Bydliště: Pardubicko

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od JirkaNTV » 15.11.2020, ned 12:51

tak chyba lávky.. ten horní má....
jestli další snad ne..

https://alfa-romeo.7zap.com/en/giu/x7/1 ... 050+3-0/#7

i stejné obj. číslo + včera jsem ho vypreparoval..
je to otázka 10minut (kryt dolů a jsi na šroubu..), ten můj už byl i docela pokroucenej..93kkm/2013
Benzínová Jůlinka
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6159
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od speedy » 7.3.2021, ned 11:23

Chci se zeptat místních znalců, budu v Giuliettě 1.4 88kw nechávat měnit olej, samozřejmě si mimo jiné objednám i nový průtokový šroub do výměníku, ale ještě by se tam mělo vyměnit nějaké sítko. Můžete mi někdo napovědět pod jakým číslem v e-peru ho najdu popř. jestli si to nepletu s Multiairem? Díky
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1498
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od bobas » 7.3.2021, ned 11:35

no sítko má podle mě jen multiair,ale raději bych počkal na vyjádření znalejších, já teda sítko dělal jen na MA...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 546
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 7.3.2021, ned 12:00

MAIR sítko v přivodu mazání turba má, u T-JET jsi nejsem jistý. Ale pokud ano, tak raději vyškrábat staré, než riskovat že se časem sítko rozpadne a ucpe přívod oleje k turbu. Já kdysi měnil tento průtočný šroub každou druhou výměnu oleje a sítko vydrželo v kuse asi 20 tkm. Takže jsem ho vydoloval ze šroubu a jezdím bez něj. Není mi zcela jasný jeho smysl, když jde olej přes filtr s X-násobně větší filtrační schopností.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8064
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Hampice » 7.3.2021, ned 16:20

Žiju už skoro 100t km s tím, že tam není. Imho kdyby bylo, už bych to asi poznal
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2019)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6159
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od speedy » 7.3.2021, ned 17:48

Ok, diky, ja teda prolejzal e-per křížem krážem a googlil a nic jsem nenašel. Vezmu tedy jen šroub a klasický filtry.
Naposledy upravil(a) speedy dne 7.3.2021, ned 19:47, celkem upraveno 1 x.
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 546
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 7.3.2021, ned 18:04

Šroub tedy netřeba měnit, pokud jsou v něm zbytky sítka, tak vyčistit a použít znova.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8064
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: T-jet (pokec)

Příspěvek od Hampice » 7.3.2021, ned 18:32

Taky si myslím že je to zbytečná investice (+těsnící podložky). Imho tam opravdu žádné sítko není a není teda ani důvod ten šroub jakkoli řešit.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2019)

Odpovědět

Zpět na „T-jet & Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host