Alfa Romeo Brera / Spider (pokec)

Odpovědět
HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaR » 18.7.2010, ned 22:02

Tak to mám jmenovce..bude psina. :-) bohužel nadšení pro Breru s váhou 1630kg a VÍC nesdílím,jedna z opravdu"těžkých Alf" a myslím krok stranou od pojmu "sportovněji lazené auto v duchu AR"kterou přinesla spolupráce s GM... TAKOVÁ-- i opticky těžká přijde i ženě a to je už co říct..ženským se většinou celkem líbí...ale samozřejmě respektuji vkus i volbu--ať slouží....

Alah
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Alah » 18.7.2010, ned 22:40

HonzaR píše:Tak to mám jmenovce..bude psina. :-) bohužel nadšení pro Breru s váhou 1630kg a VÍC nesdílím,jedna z opravdu"těžkých Alf" a myslím krok stranou od pojmu "sportovněji lazené auto v duchu AR"kterou přinesla spolupráce s GM... TAKOVÁ-- i opticky těžká přijde i ženě a to je už co říct..ženským se většinou celkem líbí...ale samozřejmě respektuji vkus i volbu--ať slouží....

ale jo, souhlasím, je těžká...zejména na předek...., ale ve kterém tak skvěle vypadajícím autě máte takový pocit bezpečí, pohodlí a přitom i kus,pořád ještě,sportovního svezení....ta "mohutnost" ji zjednává i respekt...na silnici i na dálnici, co v ní jezdím,nemusím problikávat...z levého pruhu se klidí nejen oktávky (f dehtu a metle), ale dokonce i poláci..:-)

pro případné štouraly..na dálnici jezdím na hranici tolerance...tj do 150km/h..:-)....jen sem tam se "zamyslím"..:-)
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm

Si vis pacem, para bellum

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaR » 18.7.2010, ned 23:08

Berte prosím můj předchozí příspěvek jako vysvětlení přátelům, že jsem nepřebral a
"neotočil o 180"...Honza R a HonzaR.. se snadno zamění.. :smt023

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Honza R. » 18.7.2010, ned 23:49

Alfa Romeo Brera 1750 TBi:

pohotovostní hmotnost 1430 kg
zrychlení 0 - 100 km/hod 7,7 sec
spotřeba obec / mimo město / kombinovaná - 11,8 / 6,0 / 8,1

test motoru 1750 TBi v Alfě Romeo 159:
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/testy/ ... 63201.html

Breře vyloženě sluší červená. Krásně vynikne skleněná střecha a černý zadní spoiler. No není to nádhera... ?? :smt055

Obrázek

Mě zase nechává klidným Giulietta. Giugiara koupil VW a u Alfy teď vyvádí psí kusy bývalý designér Nisannu.

Honzu zdraví Honza
Alfa Brera 1750 TBi

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15596
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Kubas » 19.7.2010, pon 07:30

těch 1430kg už je pohoda.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Kůrkyn » 19.7.2010, pon 09:08

ta je cca stejně těžká jako gtv, pojede tak stejně jako gtv V6 TB

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaR » 19.7.2010, pon 10:32

Jj--no jo no,Honzo...reagoval jsem na tebe výhradně pro podobu jména ve snaze se distancovat od tvého příspěvku pro pár svých přátel, který by mysleli že jsem přebral v hospodě nebo mě zmákla žena..nehledám od Alfy konfekci na svižný denní ježdění do práce,/omluva--:-) 7,7 /100, max 230km .no já vím, ten krouťák tam je ..a auto jezdí na něj ..:-)/..na to jsou prostě jiný auta s rozumným počtem návštěv v servisu ročně..nepředpokládám v tobě letitýho uživatele produkce Alfa, spíš fandu jdoucího si splnit sen.. bohužel pro mě od Alfy přichází v benzínu po letech v úvahu jen V6, protože očekávám rozumnej proběh kilometrů bez obíhání servisu...--no .200tis bez sebemenšího problému u tohohle motoru 1750TB neočekávám v žádným případě ,a na víkendovku mám pořád ještě GTV 3.0, která má reálně na V6 aktuál cca 180kW a na léto Z3 2.8 která je někde na 1200kg reál/220koníků a oturbit tuhle bavoráckou klasiku je notoricky blbej ale bezproblematickej /při 7lágrech na R6 /způsob jak se dobrat kupy srandy--prostě není to žádnej problém,pokud chce člověk jedovku 5vt/100 a při těžišti motorového kluzáku na zadohrabu... prostě ležérka..trochu ve stylu starých Alf ..tam někde by byl směr .pro novou Alfu snů...pro mě..v roce 2010 a ne tlouct o stůl 8C..jako že to teda umíme..
.. ach jo.., u současný Alfy zatím když vyloučím ropáky pro výhradní použití - hobbycar-tak pro mě snad jen V6 ,holt když se neodbydou náplně min 250-300 tis o ní člověk neví a to je potom Brera těch 3,2 JTS=1540kg a 3.2 JTS Q4= 1625kg...jasně naštěstí je tu GTA verze běžné produkce ...jenže když stylové kupé, pak holt je jen Brera a Q4 když vzali při testu na váhu v plný palbě, bylo tam zatraceně víc..skoro 1800.. /a Q4- to by byla při absenci zadohrabu jediná alternativa a důvod k obměně :-( z GTV/...
Nicméně i když 7,7 má teda v podstatě při zamhouřeným oku bohužel i 145 2.0 T.S při váze bez rezervy a skoroprázdný nádrži:-)1200kg..tak je to zase úctyhodný zeštíhlení z tý reálně lokomotivy, no na tu váhu by to chtělo i tak holt těch 250koníků a víc a bude s tím autem sranda..a bude se prodávat bez rozpaků. že si ji dá každej ostřejší Leon když si vzpomene.... a nebo si teda nechat udělat v roce 2010 konečně nakonec motor od rejže..je trapný, když na Breru s 1.8 TB z letoška bude dělat dlouhej nos stařičká
Integra R s 1,8 at 4válce se stejnej ma 140kW jenže v atmosfeře a otáčkovým rozsahem z marsu,s nerozbitným motorem a nekompromisním podvozkem zadní nápravou nalazenou na téměř přetáčivost.a jízdníma vlastnostma zatraceně kovanej kus materiálu s váhou 1050kg...
Kupátko tohohle výzoru by mělo nějak jezdit-- morálně-- teda pod 6vteřin/100,..pak to bude Alfa a nebude to muset člověk bastlit v garáži , vyhazovat sedadla , rezervu a zvukový izolace, šilhat po karbonu a turbu u starýho GTV 3.0, aby to tyhle aspoň jakýs takýs parametry na konec mělo..a nebo se smířit, že Alfa začla dělat výhradně jakž takž ostrý nákupní tašky nebo GTA verze běžný produkce a ostrý kupátko už nám holt nepostaví...Kdysi nám v Alfě do Brery slibovali 4.2 .a tuším řekněme 290kW...to by bylo důstojné..a srovnatelný s corvette C6, jaguárem XKR, na Z3coupé M3 bohužel by to mělo /při váze 1200kg/jen tak tak, Z370 má aspoň těch 320koní /zadohrad a a stejně ho v reálu v podstatě pošle na zem Focus RS předohrabka. .. a proto přimhouřím oči nad předohrabem protože tam to dneska úplně není a uvážím-li výkony Focusu RS konkrétně 305 koní/1450kg v 6500 ot./min. a 440 Nm od 2300 ot./min. , tam někde minimálně musí být TB motor do Brery aby se dalo mluvit o zábavě při tý váze "odlehčený Brerery TB"..můj názor teda je že 1750 /cca 200 koní /1450kg prostě málo na zábavný kupé..dneška.
http://www.autoweb.cz/reportaz/ford-foc ... cast/17232" onclick="window.open(this.href);return false;.
http://www.autoweb.cz/reportaz/ford-foc ... ast/17246/" onclick="window.open(this.href);return false;
ev třeba pro klid i v horších podmínkách v Q4..radši při týhle váze..
...třeba tady v klasickým článečku o Focusu RS je o trakci předohrabky s 300 koníkama a přes 400Nm pravda řečená jasně a syrově, dneska už je předohrab zas jinde než před 10lety.a není to nesmyslný tvrzení o sportovní ambici--to je jasný. .a na druhou stranu-.na mokru pořád nevyhnutelně a rozhodně mazec..
třeba tady viz focus RS -populární článeček..
http://www.tipcar.cz/ford-focus-rs---z- ... -4374.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Honza R. » 19.7.2010, pon 17:03

Ford Focus může jezdit, jak chce, vedle Brery vypadá jak pytel brambor a nechtěl bych ho ani zadarmo.

To hlavní, proč jsem se rozhodl pro Breru, je její individualita a neopakovatelnost. Motiv tradičního designu Alfa Romeo je zde doveden k dokonalosti - trojúhelníkovitá maska chladiče, trojúhelníkovité přední světlomety se třemi páry "očí", aerodynamická klínovitá linie plynule přechází na rozšiřující se záď, kde se motiv trojúhelníku opakuje ve tvaru zadního okna a zamračených koncových světel, linie se geniálně zbíhají u zadního znaku Alfa Romeo. Zadní partie vůbec působí naprosto úchvatně, síla a nadhled z auta přímo čiší i při vypnutém motoru. Čtyři chromové koncovky výfuku a nápis Brera na zádi jsou jen třešničkou na dortu.

Stejně na mě auto působilo i uvnitř. Interiér řidiče přímo "pohltí" a cítíte se součástí auta. To se mi ještě u jiného auta nestalo. Ani v Mitu ani v AR 159 to nebylo tak úchvatné. V okamžiku, kdy jsem si do auta sedl, měl jsem pocit "to je ono, to je auto pro mě" a bylo rozhodnuto.

Breru už nikdy nikdo nevyrobí. Kvůli ochraně chodců a pěti hvězdičkám v Euro NCAP budou nové modely už jen "nafouknuté bubliny". Přesně takový dojem na mě dělá Giulietta. Ne není to ošklivé auto, je svým způsobem pěkná. Ale je pěkná tak nějak tuctově. Klidně by stejné auto mohl dělat jakýkoliv jiný výrobce, kdyby na přídi neměla trojúhelnikovitou masku chladiče, ani by nikdo nepoznal, že je to Alfa. Chybí ji právě ta jedinečnost a nezaměnitelnost. Působí na mě jako moderní rodinné auto, ale nic víc. Nechytí za srdce.

Brera je prostě skvost a žádné BMW, Ford nebo Seat jí v pocitu "souznění duší" nesahají ani po ráfky. Ani Nisann 370 Z nebo Audi TT, možná jsou ostřejší, ale to není všechno. K radosti z jízdy patří právě i ten pocit souznění s autem s jeho interiérem i exteriérem. Brera je vyloženě sexy a díky své jedinečnosti nebude ztrácet na přitažlivosti ani v průběhu času.

Vyšší hmotnost a robustnější konstrukce Brery je zároveň prvek pasivní bezpečnosti, její komfort je pro moje ježdění dlouhých tras po dálnici ideální a 7,7 sec tak akorát pro mě. Motor 1750 TBi je novinka, nikdo s ním zatím nemá dlouhodobější zkušenosti, proto bych jeho spolehlivost nepředjímal, necháme se překvapit.


Obrázek


Teď mám spřežení Octavia Combi 110 koní a spokojenost… 200 km/hod s větrem v zádech. Vedle toho Brera musí trhat asfalt :D
Alfa Brera 1750 TBi

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaR » 19.7.2010, pon 18:41

Jj--tvému postoji rozumím přesně, no právě to co říkám je věcí dlouhodobější zkušenosti..
Je tristní, že právě TB motorizace nedává autu očekávanou dynamiku a přitom při váze kterou má jezdí v reálným provozu za stejnej benzín jako atm.třílitry., bez ohledu na čísla v tabulkách, ono taky to budeš točit jinak než OII./to je zkušenost i uživatelů GTV 2.0 V6 TB která má stejnou váhu a stejnej výkon, ale ta jde vcelku snadno přitáhnout na 250koníků a Brera TB v tomhle ohledu nic novýho nepřidává kromě kontroverzního a diskutovanýho ne každýmu se zamlouvajícího vzhledu, to je čistě věc vkusu, a spotřeba je u TB pravděpodobně bohužel jak říkám, pokud si člověk nepůjčí nohu od ženský/.:-).škoda, že nemá Brera v TB aspoň 300koníků.a krouťák 400Nm v Q4 s váhou do 1500kg..to by riziko nevyzkoušenýho motoru mělo opodstatnění :-) a .měla by dalšího zákazníka..
Většinou až později, po pár měsících provozu, až si člověk zvykne na interier a vzhled, je motor úhelným kamenem, na který se soustředí pozornost..nebude špatný no prostě třešnička na dortu bude scházet.. :-)
Stylové kupé , s přesvědčivým vízorem,vyjadřuje sportovní ambice každé značky..a Brera s touhle motorizací je prostě pouze příjemná střední třída..žádnej tygr...nic víc, nic míň..po létech tě budou neustále dotírající Mini, Leony , Scirocca a předjíždějící FocusyRS a podobný přestrojený nákupní tašky nepříjemně prudit..syndrom jízdy v tomhle autě je totiž neustálá pozornost a vlezlost okolí..ono "vypadat jako sporťák" a "jezdit jako sporťák" nemusí být to samé.., což většinou překousnou ženský, no chlap po roce provozu to začne řešit.. :-)
Když nelze alespoň pro pocit pohody "odpovědět" oprsklýmu vlezlíkovi a dát mu za uši, je to tristní..OII tohle nezprostředkuje.

Ber toto prosím , "jmenovče", jako pouhý názor..doufám že svou informaci o Breře jsi sem dal s očekáváním reakcí a že tě ne úplně souhlasný názor na motorizaci 1750 TB/1450kg neotráví..před 10lety na GTV dobrý, no aktuálně nic co by nadchlo..to už asi radši za ty prachy 330koníků v Z370..zadohrab ...surový železo, no není to kontroverzní..z hlediska očekávání jízdních vlastností..a dynamiky motoru i v ohledu na možné budoucí zábavné "vyžití"..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 19.7.2010, pon 20:58, celkem upraveno 1 x.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15596
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Kubas » 19.7.2010, pon 20:52

nechápu, proč by motor 1.8T nemohl vydržet 200tkm.... Podle mě to při normálním používání (nebo uvedomělém ostřejším používání) vydrží jak nic.... Zatím můžem jenom spekulovat....

Já tu volbu chválím, kdybych už bral Breru, tak určitě s tímto motorem.... Nejde jen o to předjet kdejakýho Focuse (a ono ať máš jakékoliv auto, vždycky se najde někdo rychlejší), ale hlavně o to, mít z auta dobrý pocit.... Takový to, že když z auta vystoupíš a jdeš domů, tak se po pár krocích ohlídneš, usměješ se a ještě chvilku se na to auto díváš.... U spousty Alf to funguje i po mnoha letech vlastnictví :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4149
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od tuta146 » 19.7.2010, pon 21:18

To snad funguje u každé kterou máme ne? :smt064 :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaR » 19.7.2010, pon 21:29

Kubas: jj-to známe všichni dobře.. no u 159 mi třeba 1750TB přijde jako fakt dobrá volba o tom žádná..no u kupátka se svaly pravověrnýho sporťáka bych bral určitě min .3.2 ..mám tuhle zkušenost z GTV..a jak tam natlačit těch ideálních aspoň 220kW v atmosféře, aby to mělo těch zábavných 300koníků, o tom to pak je včetně úvah o 3,7.. nebo to vzít silou a šoupnout kompresor..u 159, 147 není co řešit..tam mě podobná volba v žádným případě za oko netahá., to jsou auta na všestranný použití do dencodenního provozu..ale Brera je pocitovka ...Hele už 2.0 T.S. GTV jezdilo 8/100 max 230../mělo nižší váhu/a přijde slabý i Dolphin7 po nějakým čase ježdění,na začátku byla nadšená jak to jede, to je syndrom charizma vzhledu kterej překrejvá reálný jízdní vlastnosti, který jsou pak reálně někde jinde /jak sama řekla/.2.0V6TB je tak akorát pro provoz a řada lidí co ho jezdí ho po čase natáhne na 250 hřebečků... moje ženská by mě vyhnala,kdybych jí odebral 50koní...protože si ten přitaženej třílitr ráda užije a chodím občas podávat vysvětlení --zaplat pánbůh za institut osoby blízké..a to je v podstatě seriozní paní..co jezdí jinak celkem velmi spořádaně :-) tyhle kupátka s nízkým posezem a pocitem kokpitu zvedaj obecně adrenalín nejen klukům....je jasný že ten krouťák to výrazně zlepšuje.a dělá z týhle motorizace standartní příjemný kupátko na rovině ostřejšího hatch.., ale vyjimečný auto podle vízoru to chováním není..a po tom člověk podvědomě zatouží po 2-3 letech provozu--když už do toho nacpe ty prachy..potažmo bohužel.životnost nových agregátů
je zatím velká neznámá..
Pokud by Brera na půjčení byla nedostupná, půjčil bych si asi někde 3.2 třeba v GTV nebo 156 --změna v chování s ohledem na dynamiku oproti GTV nebo 156 je u Brery minimální a jezdil , pak třeba GTV 2.0 TB V6 a chvíli jezdil.. a potom se rozhodnul..podle prvního posezu jak psal Honza R to tak nevyzní..a za dva roky bude člověk řešit právě tohle..
..pořád se to opakuje.. :-).
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 19.7.2010, pon 21:40, celkem upraveno 1 x.

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Honza R. » 19.7.2010, pon 21:31

Kubas píše:Nejde jen o to předjet kdejakýho Focuse (a ono ať máš jakékoliv auto, vždycky se najde někdo rychlejší), ale hlavně o to, mít z auta dobrý pocit.... Takový to, že když z auta vystoupíš a jdeš domů, tak se po pár krocích ohlídneš, usměješ se a ještě chvilku se na to auto díváš.... U spousty Alf to funguje i po mnoha letech vlastnictví :wink:
:smt023
Alfa Brera 1750 TBi

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaR » 19.7.2010, pon 21:57

tuta 146: To snad funguje u každé, kterou máme ne?

Přesně tak, to tu neřešíme, takhle má někdo rád i svýho Golfa, jinej třeba fávo pod kterým leží každou sobotu a mění mu vačku--viz D-fens a to není žádnej pitomec..
Jde o nikoli pocity, ty jsou naše , jde o argumenty a prostou fyziku železa v pohybu..
Pro mě Alfa v diskuzi jsou závěsy kol, brzdy, motor, dynamika, vnitřní posez a celkovej souhrn a souhra vlastností který jsou charakterem chování a pak ten kabát, do kterýho to je naklepaný..podle kabátu volej auta holky..chlap většinou poslouchá a zkouší motor ..ono jde o to, že co mi vyhovuje dneska na max, zítra tak tak stačí... žádný auto nemá dost dobrej podvozek a silnej motor,
aby po čase nezašťoural červík..tohle je myslím smysl ventilace na fan stránkách,
city tu maj všichni, to není objev, i když po dlouholetým provozu OII to může být překvápko.. :-)
Teda píšu jen proto, že vlastně je to schíza HonzaR píše Honzovi R

Pozn. ptal se mě automechoš ,jestli to s tou Brerou místo GTV teda myslím vážně, co to do mě tak naráz vjelo., že jsem minulej tejden mluvil jinak..že prej na ty ženský doma mám být přísnej.. :-).

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Honza R. » 19.7.2010, pon 22:31

Já Honzovi rozumím. Ale už je vybráno. O 3.2 V6 4x4 jsem taky uvažoval, ale odradily mě právě stížnosti na chování těžkého předku a spotřeba okolo 13l. A pak nevím, jestli bych docenil zrychlení 7 sec oproti 7,7 sec. Alah má 2,4 JTD, to je plus mínus výkonově nastejno s 1.7 TBi, a psal tu, že má nonstop vyklizený levý pruh i při relaxační jízdě 150 km/hod :D
Alfa Brera 1750 TBi

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4149
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od tuta146 » 19.7.2010, pon 22:32

HonzaR píše:tuta 146: To snad funguje u každé, kterou máme ne?

Přesně tak, to tu neřešíme, takhle má někdo rád i svýho Golfa, jinej třeba fávo pod kterým leží každou sobotu a mění mu vačku--viz D-fens a to není žádnej pitomec..
D-fense mám rád, akorád mu poslední dobou občas blbne web :(
Golfa jsem měl, na fávu jsem začínal, vystřídal spoustu dalších nudných aut, ale když jsem si přivezl první Alfu tak bylo najednou jasno :-D a ten přiblblý výraz za volantem mi zůstal dodnes :smt040
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaR » 19.7.2010, pon 22:59

tuta 146: tak tohle tu má hodně lidí :-)
A určitě mi potvrdíš jeden syndrom, pro Alfy charakteristickej,bez ohledu na údaje v papírech jezdí 1.4 T.S. v 145 za stejný čísla benzínu jako 3-litr ... ono totiž k tomu přiblblýmu výrazu patří i noha na pedálu a syndrom "svižná jízda".která vyžaduje v každý motorizaci jinak silnej sešlap ..ve 150km a víc na dálnici bude mezi 3.2 a 2.0 T.S. 1.7 TB nulovej rozdíl, i když jsem reálné zkušenosti s dlouhodobým provozem 1.7 TB pochopitelně neslyšel no u GTV 3.0 s upravenou hlavou a vejfukem a 100oct benálem na dálnici a dlouhý štreky s průměrem okolo 150 reálně něco okolo 11, žena i něco pod deset, holt to brždění a akceleraci máme trochu jinou... no o plyn stačí sotva škrtat a když tam dám 95oct , je to "úplně jinak", 15 a víc.a to už musím prošlapovat , protože tomu motoru už to prostě díky olízlý hlavě vyloženě nechutná. tohle platí beze zbytku o 2.0 T.S , 2.0 V6 TB a 3.V6 standard =jezdí v reálu při svižným provozu v GTV za stejný čísla.. Jak se šlápne 2.0 TB na krček, letí to nahoru slušně..reálná spotřeba při rychlosti 150km/1450kg na motoru 1.7TB se od GTV 3.0V6 nebude příliš lišit ..no někde tam v záloze číhá ještě těch 50koníků, který člověk čas od času rád vyšťourá a občas to protáhne jak se patří..
Následnej pokus o ev.přitažení TB je o razantním navýšení spotřeby..to je reál..
viz třeba spotřeba FSI ve výkonový hladině 260koníků třeba právě v v Shiroccu R/1300kg

viz testy :
...Pokud se smíříte s rychlostními limity a pojedete devadesátkou na tempomat, dá se jezdit i se spotřebou pod 8 litrů paliva na sto kilometrů. To ale žádá mnohé - nepřidávat více než málo, prakticky nepředjíždět a držet se u pravého kraje silnice s tím, že vás předjete i Fabie HTP se spotřebou blízkou polovině té vaší. Pokud po cestě jen párkrát předjedete a tedy jen velmi nárazově to pořádně „osolíte“, zapomeňte na cifru menší než 10 litrů na sto. Svižná, ale klidná jízda, třebaže po dálnici rychlostmi 140 až 180 km/h už težko dovolí spotřebu nižší než 15 až 18 litrů a při hrátkách na Waltera Röhrla se připravte na číslovku okolo 25. ...

Takže následně se vždycky z malýho objemu dá ten výkon vydolovat, no za jakou cenu..
Objem ničím atd..
proto ty kecy..:-) ropa je zas někde úplně jinde a to navýšení v závislosti na rychlosti tam prostě není takový..určitě 1.7 TB se nedá spotřebou a hlavně odezvou spotřeby na chování co se "svižnosti týká"srovnávat s 2,4 JTD.. tady platí pořád ropa je ropa..
tam po sešlápnutí pedálu žádnej vír v nádrži zas hned tak nenastane..

Alah
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Alah » 19.7.2010, pon 23:39

Tak tak pánové...každý volíme dle svých priorit....já měl už taky vybráno...(raději vám neřeknu u které značky :-) )...a pak jsem na netu jednou viděl naštěstí toto:

http://www.youtube.com/watch?v=tW5o5KQ7ycc a byl jsem v háji...:-)

Bohužel jsem krom emocí musel řešit i otázku financí, takže pro mne 3,2 4x4 i v ojetině byla nedostupnou volbou....:-( Takže volba padla na 2,4, s tím, že až se nabažím zkusím čipnout....ale nevím nevím....

Jelikož nejsem závodní typ, stačí mně, když si párkrát zahvízdám gumama na ecce homo nebo protáhnu Alfici směrem na Poštát.. měkčí podvozek nevadí,chci aby se holka vedle mne cítila nebesky a ne aby se ji během projížďky klepala kolena a třásly silikony :-).Chápu, že na chlapa Brera jízdními vlastnostmi a dynamikou zase až takový dojem neudělá....ale upřímně...raději vozím slečny..:-)

Bohužel v dnešním provozu, to ani na okreskách na velké blbnutí není, opravdu nevíte, koho na druhé straně zatáčky potkáte, od vyhozené pneumatiky až po parkující houbaře...:-(

Tož asi tak... :-)
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm

Si vis pacem, para bellum

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaR » 20.7.2010, úte 00:07

Jj-zaznělo něco krutých ale pravdivých slov... Jj-u Brery bych jako motorizaci asi volil
taky 2,4JTD--- protože 4x4 a váha reálně bohužel okolo 1800kg naložená na 3.2 JTS.. ...a 3.2 v Breře bez tý jiskry a zvuku původní 3.024V s busso nízkozdvihovým vrtáním,.. to je bohužel jiná píseň...a tak vůbec.. možná to při hladu po výkonu -až se to okouká :-)čipnul..ono s krouťákem blížícím se 500Nm se na dieselu dá užít i při váze Brery hodně opravdový srandy.. :-)

HonzaV6
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 103
Registrován: 7.9.2009, pon 11:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaV6 » 20.7.2010, úte 00:13

Už delší dobu koukám na Breru 3.2 V6 4x4. Chtěl bych určitě navi a plnou výbavu, ale jak čtu, tak zatím chvála je pouze na design.Zajímala by mě spolehlivost motoru JTS a tak, nemáte někdo zkušenost??Další auto plánuju Breru a nebo Mercedes-Benz AMG, za to mě budete chtít asi ukamenovat :D
Alfa Romeo GT 3.2

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaR » 20.7.2010, úte 00:25

Projeď si 3,2 JTS ze spolupráce s GM třeba v Breře a původní 3.0 24V třeba v GTV a .3.2 v GTA.pokud nemáš co srovnávat, není to nějak " špatně".. no chybí ta Alfa emoce..toho původního třílitru..před spodkem z GM..

Alah
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Alah » 20.7.2010, úte 00:27

HonzaV6 píše:Už delší dobu koukám na Breru 3.2 V6 4x4. Chtěl bych určitě navi a plnou výbavu, ale jak čtu, tak zatím chvála je pouze na design.Zajímala by mě spolehlivost motoru JTS a tak, nemáte někdo zkušenost??Další auto plánuju Breru a nebo Mercedes-Benz AMG, za to mě budete chtít asi ukamenovat :D

Breru nebo AMG? :-) no..zajímavý rozptyl.. asi jako walther 9mm a MG 42 :-)
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm

Si vis pacem, para bellum

HonzaV6
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 103
Registrován: 7.9.2009, pon 11:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od HonzaV6 » 20.7.2010, úte 00:54

Já vím, že je to takovej zvláštní výběr, určitě bych chtěl Itala, ale Fiat ani Lancia nedělají
ňáký silný modely a Alfa jedině Breru. Maserati nebo Ferrari, to je nedostupný a z Německejch aut se mi líbí jen Porsche Cayenne a nebo Mercedesy AMG modely, ale nejspíš to stejně dopadne, že koupím Breru a budu doufat, že mezi tím Alfa něco vyrobí lepšího. alfaromeo1
Alfa Romeo GT 3.2

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15596
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Kubas » 20.7.2010, úte 07:26

Pánové já mám s benzínovým turbomotorem (1.4T 110kW v Bravu) najeto skoro 40tkm, jezdím s tím denně do práce, že se motor ani nestihne zahřát a celkovou průměrku mám nějakých 7,8.... Po dálnici jezdím 140-150 tacho, po okreskách 110-120 tacho, když to jde....

Samozřejmě benzínové turbo si vezme hodně, když mu šlápnete na krk, ale při normálním použití bere opravdu málo (na prázných okreskách při normální jízdě, čili těch 110 tacho) jezdím bez velké snahy pod 7....

Ano - pokud chce někdo často lítat po dálnici 170 a víc, tak je lepší Brera JTD nebo V6, ale pro běžného uživatele, který chce auto na běžné používání + občas nějakou tu srandu, je ten turbomotor optimální..... Průměrku bude mít někde kolem 10 a výkonovou rezervu pořád k dispozici....

A ono v dneska v provozu v ČR můžete mít klidně 500 koní a prostě reálně je nemáte možnost využít.... Provoz je tak hustý a silnice tak špatné, že prostě není kde....

Za sebe opakuji - kdybych si měl teď koupit Breru, beru 1.8T :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7837
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa Romeo Brera / Spider

Příspěvek od Harous » 20.7.2010, úte 10:01

Aby Tě Laurin a Klement po poli honil. Jak 1.8T? Snad 1750 TBi ne? :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „Brera / Spider“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host