alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Pohled redaktora Světa motorů na elekromobilitu (video duel u Drtinové) https://video.aktualne.cz/dvtv/frei-ele ... 47ab5f122/
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
hlavně je potřeba ocenit že ti dva lidi se umí bavit racionálně bez nadávání do ekoteroristů nebo zastánců automobilové lobby..... Pravda, zdá se mi že pán ze světa motorů kope za svůj tým když tvrdí že za dieselgate můžou politici.... myslím že automobilky už tehdy byly schopné ty normy splnit (dnes v pohodě plní normy mnohem mnohem přísnější), akorát se jim nechtělo cpát tolik peněz do vývoje.... ale těžko říct....
když dnes čtu že emise pevných částic jsou u nových aut (diesel i benzín) téměr nulové, tak si říkám že nejefektivnější by asi bylo aby na dlouhé cesty byly auta s diesel/hybridním pohonem a do měst nějaké malé autíčka na elektriku....
když dnes čtu že emise pevných částic jsou u nových aut (diesel i benzín) téměr nulové, tak si říkám že nejefektivnější by asi bylo aby na dlouhé cesty byly auta s diesel/hybridním pohonem a do měst nějaké malé autíčka na elektriku....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8673
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Ono je to všechno krásný, že moderní motory emitují málo škodlivin. Na druhou stranu ale za jakou cenu? Auto narvaný věcma, který se dřív nebo ještě dřívěji poserou a nesmyslně šroubují cenu auta i provozní náklady. Nehledě na ekologickou zátěž při jejich výrobě. Nic z toho mi nedává žádnej smysl při pohledu na graf zdrojů emisí skleníkových plynů, kde silniční doprava tvoří něco okolo 10%...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Emisnými predpismi sa riešia v prvom rade mestá, nie globálne otepľovanie.
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
wwk: ano to je nový argument "zpřísňovačů" po té co jim lidé začali počítat to co psal Hampi + že udržovat staré méně ekologické auto je ekologičtější, než místo něj vyrobit nové + to že idividuální doprava je už dnes nejmenším znečišťovatelem (lodní/letecká/nákladní). Po pravdě je to i jeden z mála argumentů který má logiku a nějaký smysl... přesně v tu chvíli, až bude po městech jezdit 100% elektrických veiklů patřících státu/městu. Poštou a dopravními podniky počínaje a služebáky magistrátu konče. Pak by mohly přijít na řadu překladiště a elekrifikovaný systém zásobování. Atd. atd...
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
.... pořád se řeší jak omezit emise atd., ale myslím že úplná podstata problému je celkově v konzumním stylu života.... neustálé nakupování nových, zbytečných věcí, tahání ovoce a jiných produktů přes půlku zeměkoule.... představa že na takovou konzumní úroveň jak máme my tady se dostane zbytek světa nutně znamená kolaps úplně všeho, protože to by ty emise byly násobně vyšší než teď.....
.... stručně řečeno se lidi furt snaží vymyslet technologie, které nám umožní zachovat současný konzum a zároveň být ekologičtí.... ale to je podle mě nemožné..... pokud i lidi s průměrnými platy si v pohodě můžou dovolit aby si zaletěli na dovolenou, koupili dvě auta atd. tak při tom počtu kolik nás je to prostě nutně znamená obrovskou zátěž, kterou ani technologický pokrok nedokáže vykompenzovat.....
je jen otázka jak to nakonec dopadne, pesimisti řeknou že se to celé sesype a nebudeme chápat jak s náma příroda zamete, ti co to míň prožívají věří, že to nějak zvládnem.... ;-) no a dvě třetiny lidí se o to vůbec nezajímají a mají pokoj :-)
.... stručně řečeno se lidi furt snaží vymyslet technologie, které nám umožní zachovat současný konzum a zároveň být ekologičtí.... ale to je podle mě nemožné..... pokud i lidi s průměrnými platy si v pohodě můžou dovolit aby si zaletěli na dovolenou, koupili dvě auta atd. tak při tom počtu kolik nás je to prostě nutně znamená obrovskou zátěž, kterou ani technologický pokrok nedokáže vykompenzovat.....
je jen otázka jak to nakonec dopadne, pesimisti řeknou že se to celé sesype a nebudeme chápat jak s náma příroda zamete, ti co to míň prožívají věří, že to nějak zvládnem.... ;-) no a dvě třetiny lidí se o to vůbec nezajímají a mají pokoj :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
To nie je nový argument. Mňa to v škole (a neskôr na praxi v Škodovke) učili pred dvadsiatimi piatimi rokmi, a už vtedy s tým v niektorých (napríklad nemeckých) mestách mali veľké problémy. A my z postsocialistických krajín sme si klepali na čelo, že na tom západe nevedia, čo od dobroty.
Ja to chápem, v niektorých mestách sa fakt nedá dýchať. A ak nechceme dopadnúť ako v Ázii, treba s tým niečo robiť.
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
wwk: před pětadvaceti lety byly Euro normy úplně jinde než dnes, navíc ve městech je hlavní problém s prachem ne s CO2, s novými vozy s filtry i na benzínu se největšími emitenty prachu (v dopravě) stávájí brzdy a pneumatiky. Jinak přirovnání k Asii je mimo, tam velkou část znečištění má na svědomí průmysl. No pokud pamatuješ třeba (nejen) Ostravu před pětadvaceti lety, tak dnes je na tom podstatně líp i přes vyšší počet aut, Německo mám slušně projetý tak před deseti lety, nikde jsem se smogem nedusil... od té doby normy opět několikrát zpřísněny.
To co se předvádí s EURO normami je prachsprostá buzerace šílených zelených stran co mají vliv, pokud by šlo o ekologii delají to prostě jinak.
EDIT: všimni si kdo je v systémem nejvíc bitý, občanoné provozující individuální dopravu, shodou okolností skupina která nikdy žádnou stranu nesponzorovala a sponzorovat nebude... kdo sponzoruje zelený? třeba http://neviditelnypes.lidovky.cz/svet-k ... ranici_wag
To co se předvádí s EURO normami je prachsprostá buzerace šílených zelených stran co mají vliv, pokud by šlo o ekologii delají to prostě jinak.
EDIT: všimni si kdo je v systémem nejvíc bitý, občanoné provozující individuální dopravu, shodou okolností skupina která nikdy žádnou stranu nesponzorovala a sponzorovat nebude... kdo sponzoruje zelený? třeba http://neviditelnypes.lidovky.cz/svet-k ... ranici_wag
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
EURO normy donutily výrobce aut dotlačit svoje produkty do takového stavu, že aktuální diesely mají téměř nulové emise pevných částic a zároveň v běžných autech jezdí za 4-6 litrů nafty dle způsobu použití.... co je na tom špatně? automobilky kvůli nim rozhodně nezkrachovaly, zisky mají víc než slušné.... a cenu aut to taky nezvedlo tak, že by se přestaly prodávat.... čili tam já vůbec problém nevidím.... naopak nebýt tlaku regulátorů tak tady furt všichni dýcháme sračky ala diesely z doby před 7 lety....
Samozřejmě výhled do budoucna je dost problematický, nucené používání elektromobilů atd. atd. je jiná story.... tam jsou na místě reálné obavy že to udělá víc škody než užitku..... co já považuju za hodně velký průser je že to vytlačí z trhu malé auta, protože je to tak zdraží že ztratí smysl....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
No to je právě ta stejná story. Nenadávám na existenci EURO norem, ale na to co s nimi předvádějí poslední dobou, naplánované hodnoty pro roky kolem 2030 budou plnit tak možná hybridy. Součástí norem jsou i limity pro automobilky které prostě na výrobu elekrik budou muset velkým dílem přejít. Špatně je na tom to, že už dnes je znečištění osobními automobily v celkovém objemu marginální, mělo by se hledat jinde. A doslova strašidelné je, že se normování neopírá o názory odborníků ale politiků kteří v roce 2015 v Paříži byli schopni podepsat text "Udržení nárůstu globální průměrné teploty výrazně pod hranicí 2 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí".
Proboha co to je? To je stejný jak komouši "poručíme větru, dešti", jak se může někdo podepsat pod něco co nemá pod kontrolou?
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
no, FCA celou dobu pod Marchionem na elektromobilitu kašlalo a teď to mají.... neříkám že s celým tím systémem souhlasím, ale všichni věděli co se chystá a mohli se připravit.... někdo dal ty prachy do vývoje, někdo teď bude platit Tesle výpalné.... FCA má samozřejmě nevýhodu že má v portfoliu Jeep, Mase a Alfu, které prostě ty celkové emise strašně zvyšují, na druhou stranu prodá statisíce Pand a F500, takže v celkovém průměru asi ten mix nemá horší než třeba BMW a spol....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Hlavně vlk se nažere a koza zůstane celá. Mimo to ušetří za pokutu a třeba se domluví i na užší spolupráci, což jim zase ve výsledku ušetří peníze za vývoj. Myslím si, že kdyby to tak dopadlo, tak by to byl výborný tah
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zrus ... domaci_kop?
a jak to asi dopadlo?
Vláda odmítla sněmovní návrh na zrušení povinného přimíchávání biopaliv do benzinu a nafty, informoval o tom tiskový odbor Strakovy akademie. Ministr zemědělství Miroslav Toman zmínil, že je to v souladu s evropskou legislativou.
Ministr zemědělství Miroslav Toman (ČSSD) podotkl, že návrh pirátské strany nerespektuje pravidla Evropské unie. Obává se, že pokud by se omezilo pěstování řepky, musel by se nahrazovat palmovým olejem, což by vedlo k ničení deštných pralesů. „Ohrožuje to pralesy a orangutany, o kterých tu všichni mluví,“ shrnul Toman.
Dodal, že výroba biopaliv dramaticky poklesla po přijetí pravidel Evropské komise na ochranu životního prostředí.
Domnívá se, že řepka olejka je plodina, která zlepšuje půdu, protože v krajině zadržuje vodu.
a jak to asi dopadlo?
Vláda odmítla sněmovní návrh na zrušení povinného přimíchávání biopaliv do benzinu a nafty, informoval o tom tiskový odbor Strakovy akademie. Ministr zemědělství Miroslav Toman zmínil, že je to v souladu s evropskou legislativou.
Ministr zemědělství Miroslav Toman (ČSSD) podotkl, že návrh pirátské strany nerespektuje pravidla Evropské unie. Obává se, že pokud by se omezilo pěstování řepky, musel by se nahrazovat palmovým olejem, což by vedlo k ničení deštných pralesů. „Ohrožuje to pralesy a orangutany, o kterých tu všichni mluví,“ shrnul Toman.
Dodal, že výroba biopaliv dramaticky poklesla po přijetí pravidel Evropské komise na ochranu životního prostředí.
Domnívá se, že řepka olejka je plodina, která zlepšuje půdu, protože v krajině zadržuje vodu.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
Jen HVO z palmáče používají například v Rakousku, jedná se o biopaliva nové generace, která mají mnohem lepší vlastnosti ve všech směrech, jen by musel Andrej v Preolu překopat technologie
Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....
ANO to je Babišstán...
"... Usedavá kritika biopaliv nakonec vedla EU k revizi původních cílů v této oblasti. V květnu 2015 se EU definitivně shodla, že omezí používání biopaliv ze zemědělských plodin v dopravě z původních 10 % na 7 %. EU také donutila Českou republiku zrušit k 1. lednu 2016 nulovou spotřební daň na biopaliva. Zejména bionafta se tak stala dražší než normální nafta, a to vedlo k praktickému zastavení jejího prodeje. To je jistě producentům biopaliv v čele s Andrejem Babišem nelíbilo, a tak se od 1. 7. 2017 spotřební daň na některá biopaliva opět snížila. U bionafty dokonce více než dvakrát. Čistá bionafta FAME B100 tak už nově nepodléhá spotřební dani 4,59 Kč na litr ale pouze 2,19 Kč na litr. U směsné motorové nafty SMN B30 se zdanění snížilo na 8,52 koruny na litr. Od roku 2016 daň byla 9,27 Kč na litr, předtím bylo palivo zdaněno 7,66 Kč/l. Připomeňme, že spotřební daň na klasický benzin a naftu je vyšší. Česku naposledy měnila v roce 2010, kdy se zvedla o korunu. Od té doby je 12,84 Kč na litr benzinu a 10,95 Kč na litr nafty."
viz.: https://www.kverulant.org/kauza/drahy-bioomyl
Přesto Pirátský návrh považuji za populistický kalkul o kterém dopředu museli vědět, že nemůže projít (právě kvůli legislativě EU). Návrh měl být že podíl nesmí přesáhnout spodní hranici stanovenou EU a poněkud vyrovnanější danění.
"... Usedavá kritika biopaliv nakonec vedla EU k revizi původních cílů v této oblasti. V květnu 2015 se EU definitivně shodla, že omezí používání biopaliv ze zemědělských plodin v dopravě z původních 10 % na 7 %. EU také donutila Českou republiku zrušit k 1. lednu 2016 nulovou spotřební daň na biopaliva. Zejména bionafta se tak stala dražší než normální nafta, a to vedlo k praktickému zastavení jejího prodeje. To je jistě producentům biopaliv v čele s Andrejem Babišem nelíbilo, a tak se od 1. 7. 2017 spotřební daň na některá biopaliva opět snížila. U bionafty dokonce více než dvakrát. Čistá bionafta FAME B100 tak už nově nepodléhá spotřební dani 4,59 Kč na litr ale pouze 2,19 Kč na litr. U směsné motorové nafty SMN B30 se zdanění snížilo na 8,52 koruny na litr. Od roku 2016 daň byla 9,27 Kč na litr, předtím bylo palivo zdaněno 7,66 Kč/l. Připomeňme, že spotřební daň na klasický benzin a naftu je vyšší. Česku naposledy měnila v roce 2010, kdy se zvedla o korunu. Od té doby je 12,84 Kč na litr benzinu a 10,95 Kč na litr nafty."
viz.: https://www.kverulant.org/kauza/drahy-bioomyl
Přesto Pirátský návrh považuji za populistický kalkul o kterém dopředu museli vědět, že nemůže projít (právě kvůli legislativě EU). Návrh měl být že podíl nesmí přesáhnout spodní hranici stanovenou EU a poněkud vyrovnanější danění.
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
elektromobily
tak to se nekdy s tebou musim domluvit ohledne pujceni. Chtel bych si to mile rád vyzkouset a nemam bohuzel kde :-( .
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
mě teďka povozili ve VW Bratislava v e-UP a přišlo mi to fajn.... (samozřejmě cenovka toho auta je nesmysl).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Po Jihlave vidím 2ks,nie sú to tvoje?
biele auto
biele auto
zelené auto
biele auto
zelené auto
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Harous: je to menší hračka do města a mezi město...první kusy jsou r.v. 2013, takže nejde očekávat mega dojezd. Dle mé zkušenosti se v létě dostanu na 150km. V zimě, když topím a je fakt kosa tak klidně jen 100km. Chce to netopit a pořádně nahustit pneu
Michal: jasné, máš to ke mě celkem kousek :-)
Jojo: nene, jsem z Rožnova pod Radhoštěm, takže jezdím akční rádius severní morava, občas Zlín, Ostrava...dojel jsem i do Brna
jinak, Sergio chtěl první FCA elektromobil udělat pořádně, a musím uznat, že bateriový systém a hlavně jejich thermal management je top. Narozdíl od všech Nissanů Leafů (i těch nových) má Fiat chlazené/vyhřívané články kapalinou, něco jako má Tesla. Leaf je pro změnu větší (ve starší generaci ale hnusnější) a umí rychlé DC dobíjení.
Michal: jasné, máš to ke mě celkem kousek :-)
Jojo: nene, jsem z Rožnova pod Radhoštěm, takže jezdím akční rádius severní morava, občas Zlín, Ostrava...dojel jsem i do Brna
jinak, Sergio chtěl první FCA elektromobil udělat pořádně, a musím uznat, že bateriový systém a hlavně jejich thermal management je top. Narozdíl od všech Nissanů Leafů (i těch nových) má Fiat chlazené/vyhřívané články kapalinou, něco jako má Tesla. Leaf je pro změnu větší (ve starší generaci ale hnusnější) a umí rychlé DC dobíjení.
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Nějaký megadojezd jsem ani nečekal. Těch 100-150 je na takový auto určitě dostačující. S tím topením je to mazec jak to stáhne. Kámoš má električku P106 a v něm má benzínovýho bufíka. V zime prý jezdí tankovat jednou za měsíc asi tři litry.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Takový poznatek z praxe... s novým Leafem znamená cesta z Prahy do Ostravy cca 8 hodin, jelikož nemá chlazenou baterku, tak se při dálniční rychlosti přehřeje a u Jihlavy díky tomu nemůžeš použít rychlonabíjení, protože je baterka díky teplotě v nouzáku
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
tak na trhu snad není jediný elektromobil který by byl na cestu Praha-Ostrava použitelný, takže je myslím zbytečné zmiňovat nějaký konkrétní, že to nedá ;-) Prostě jsou to auta na ježdění v okruhu možná 150km kolem garáže... na tohle a do města to může být OK, na všechno ostatní k ničemu....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Chtěl jsem mířit na to, co říkal Andy - v případě chlazených baterek jsou s rychlonabíječkou použitelné, ta půlhodina jde vyřešit kafem, jídlem nebo rychle vyřídit pár mailů... samo, že na naftu s odjezdem přes 1000km na nádrž to dlouho mít nebude, ale krátká přestávka neni nikdy na škodu
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
OK, jasný :-) mimochodem, když se o tom bavíme, proč se vůbec nedělají diesel-hybridy, proč to je všechno v benzínu?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů