No a při tý příležitosti jsme taky museli řešit pár kosmetickejch bolístek, který utržila v zimě - prasklá mlhovka a zamáčklej/utrženej senzor - asi jsem musel nějak nešťastně trefit šutr, nebo pořádnýho čmeláka
HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Tak jsem už taky alfince přezul na nový lodičky a nemohu se nepodělit o "krásně" smetený sněhule.. byly to pirelli winter 210 sottozero II. (205/55 R16) - fantastická guma, co se vlastností týká. Podotýkám, že jsem byl v srpnu na geometrii, ale i přesto vypadají po 16.000 km (!!!) předky tak, jak vypadají (obě strany jsou sjetý rovnoměrně a více z vnitřní strany):
Pěkný sliky, no ne?
Takže jsem nechal opět udělat geo - tentokrát u jiných borců a uvidíme, co dál. (Kamarád teda tvrdí, že za to nemůže geo, ale styl jízdy = tzv. "jako prase"
)
No a při tý příležitosti jsme taky museli řešit pár kosmetickejch bolístek, který utržila v zimě - prasklá mlhovka a zamáčklej/utrženej senzor - asi jsem musel nějak nešťastně trefit šutr, nebo pořádnýho čmeláka
Takže jsem ho zase locktitem přilepil a pro jistotu (když už ten nárazník byl dole - mimochodem oceňuji taloše - čekal jsem, že to bude pěknej vojeb to pak pasovat zpět a ono to všechno tak perfektně sedlo, jak prdel na hrnec) i všechny ostatní senzory oplácal dvousložkovym lepidlem (tmelem? prostě takovou rychletvrdnoucí srajdou.. )
No, snad se na mě nebude zlobit, když jí sem dám takhle nenalíčenou .. :o)
No a tady už zase v plný kráse na geo - tak jsem zvědavej, jak si pan Pirelli povede v létě (to minulý to bylo ok, i když už tam náznak sjíždění vnitřků byl)
No a při tý příležitosti jsme taky museli řešit pár kosmetickejch bolístek, který utržila v zimě - prasklá mlhovka a zamáčklej/utrženej senzor - asi jsem musel nějak nešťastně trefit šutr, nebo pořádnýho čmeláka
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7310
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
krása, no já ty svoje letní slítal taky během 25000km. Někde jsem dočetl tady na fóru, že alfa dělá příliš velkou rozbíhavst (resp. co udává výrobce). Takže možná to chce říct ať ti sníží rozbíhavost. Nevím jak je to u 159tek ale u 156ky to tak je 
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Jo, musím říct, že mě s těma různejma hodnotama dost s... Že si prostě zrovna takovou věc, jako je geometrie neohlídají. Přitom právě jízdní vlastnosti jsou jednou z mnoha věcí, ve kterých je Alfa nedostižná. Kdybych měl fakt jistotu, že je pravda, co mi před půlrokem řekl technik z Imofy - a sice, že hodnoty jsou všude v pořádku a sjíždění vnitřků na předcích je prostě daň za jízdní vlastnosti auta, tak to neřeším a klidně koupím troje gumy za sezónu - ona si to rozhodně zaslouží!
Ale obávám se, že fakt bude problém někde v té geo.. :/
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Zaběhl jsem do garáže a zkusil si to porovnat:
1. co nám udává manuál: 2. co zde vystavil Tanquero (údajně dobré hodnoty) 3. jak mi to nastavili v červenci 2011 4. a jak to mám teď - tj. březen 2012 Takže jestli se na to dívám správně, tak č.1 a č.4 se naprosto shodují (porovnávám právě tyto dvě, protože všechny hodnoty jsou ve stupních a minutách) a č.2 a č.3 se také zhodují (tam jsou pro změnu některé v mm)! A tím pádem se ve finále shodují všechny čtyři! Zatím to tedy spíš nahrává verzi, že předepsané nastavení je opravdu jedno a totéž - tudíž sjíždění bude "normální" - resp. se na tom dost podstatně podepisuje styl jízdy..
1. co nám udává manuál: 2. co zde vystavil Tanquero (údajně dobré hodnoty) 3. jak mi to nastavili v červenci 2011 4. a jak to mám teď - tj. březen 2012 Takže jestli se na to dívám správně, tak č.1 a č.4 se naprosto shodují (porovnávám právě tyto dvě, protože všechny hodnoty jsou ve stupních a minutách) a č.2 a č.3 se také zhodují (tam jsou pro změnu některé v mm)! A tím pádem se ve finále shodují všechny čtyři! Zatím to tedy spíš nahrává verzi, že předepsané nastavení je opravdu jedno a totéž - tudíž sjíždění bude "normální" - resp. se na tom dost podstatně podepisuje styl jízdy..
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
já jsem hrozně rád, že jsem tohle zatím nemusel řešit, ikdyž jednou to přijde, tak snad už to budeš mít v pohodě
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
No, je to fakt pakárna. Ale je pravda, že když jsem minulej rok dával nový letňáky, tak po geometrii (obr. č.3) se mi taky začínaly sjíždět vnitřky, ale jen decentně, takže jsem je letos mohl hodit na zadek. Ale taky je to v tý řadě Cinturato zátěžovej index 98 a na těch zimních Sottozero jsem měl 91.. ALE - tak to udává i manuál - pro 225/50 R17 je to 98W a pro 205/55 R16 91V. Tak možná tam je zakopanej pes a příště to chce vyšší záť. index i na zimní???
Taky už jsem slyšel variantu, že mám prý "unavený" pružiny (po poctivejch 150.000???)...
Jestli mě to nasere, tak udělám komplet podvozek se všim všudy, ať to stojí, co to stojí

Taky už jsem slyšel variantu, že mám prý "unavený" pružiny (po poctivejch 150.000???)...
Jestli mě to nasere, tak udělám komplet podvozek se všim všudy, ať to stojí, co to stojí
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
V zátěžovým indexu bych problém neviděl. Resp. v TP na 16" je index 93v, ale já také jezdím 91v a naprosto bez problému (naštěstí). Spíš bych hledal příčinu opravdu buďto ve stylu jízdy (k tomu no comment
) a nebo ? 
AR 159 SW 1,9JTDm
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Véno, to je mi úplně jasný, že bys v tom problém neviděl. Ty s tim tvým lechtáním bys mohl mít klidně čtrnáctky v šíři stopětašedesát a byly by furt jak nový..
Ale s tou variantou indexu přišel Honzík Bahulů s tím, že sice manuál udává na 205 R16 91záť. index, ale ten je prej pro "normální lidi" ..
A mě teda přijde logický, že prostě je ta guma stavěná na určitou zátěž a je trochu rozdíl 98 vs 91 .. tam bych možná viděl příčinu. Protože geo mám zřejmě ok - resp. podle hodnot z manuálu.
Ale s tou variantou indexu přišel Honzík Bahulů s tím, že sice manuál udává na 205 R16 91záť. index, ale ten je prej pro "normální lidi" ..
A mě teda přijde logický, že prostě je ta guma stavěná na určitou zátěž a je trochu rozdíl 98 vs 91 .. tam bych možná viděl příčinu. Protože geo mám zřejmě ok - resp. podle hodnot z manuálu.
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Já koupil letos jetý 225/50 R17 a jsem zvědav jestli mi vydrží sezonu,protože mě každej nerad půjčuje auto když jezdím zatáčky pod plynem 
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Copak je to za máničku, hmn, asi gagarinuv bratr, no hlavně že má dobrý vkus na auta a koupil si 159 v limuzíně 
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Prosimtě, tyvado, co to tu plácáš za hladový nesmysly? Asi sem budeš muset hodit nějakou svou fotku - zřejmě se budu těšit na šampónka ze žurnálu v růžovým tričku s límečkem, ne? 
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
HonzaT : počkej to jsem myslel, že jsem já 
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
To nebylo ve zlem, jen jsem koukal vcera na pelišky víš...samozrejme ze ze me by praskla čočka 
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Cendler: No, ta bílá alfa tomu fakt napovídá..
Tyvado: no mně bylo hned jasný, že mám co dočinění s guru módní policie časopisu LUI!
Tyvado: no mně bylo hned jasný, že mám co dočinění s guru módní policie časopisu LUI!
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Tady se někdo vyzná...HonzaT píše:Tyvado: no mně bylo hned jasný, že mám co dočinění s guru módní policie časopisu LUI!
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Google, kámo, google .. nic víc v tom nehledej 
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Vždycky říkám, že tuning je pro helmuťácký krabice od bot a Alfinky jsou nádherný od přírody - resp. když tuning, tak TIčko! A protože jsem měl nabídku na prahy od novitecu za velmi zajimavý peníze, musel jsem do toho jít. Ve středu přišly, tak jsem si je musel hned zkusit cvičně přiložit a asi budu muset přehodnotit alfí plány na letošní rok. A sice, že oprava laku bude ze všeho nejdřív a pak to ostatní..
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Tak se mi nahromadilo pár novinek (čekaných i nečekaných) a musím se o ty "zážitky" s vámi podělit.
Už delší dobu jsem měl u Cendlera zamluvenou jeho "starou" JVC navigaci, jen ne a ne najít vhodný termín, abych si za ním udělal výlet. Nakonec se to podařilo a ve středu 27.6. už jsem to s přítelkyní valil směr Sokolov (v plánu byla ještě návštěva Františkových lázní, kde tou dobou pobývala moje mamina). Něco málo po 8:00 ráno jsme dorazili na místo a Cenda se na to rovnou pustil: Mimo jiné jsme byli domluveni, že krom montáže rádia, výměny servo kapaliny (už mám taky zelenou, heč!
) a brzdovky mi v závěru dne projede diagnostikou Alfinu. Měl jsem totiž podezření na turbo - kromě toho, že bylo poslední dobou hlasitější, tak se problém začal projevovat tím, že jsem třeba někde jel naplno a po zpomalení rafika turba padala neustále k nule (dříve zůstala vždy kolem prvního dílku - se zařazenou rychlostí samozřejmě) a především na 5 a 6 nechtělo vůbec sbírat - resp. rafika vylezla někam k 0,6 barum a víc ani prd. Takže abych ho roztočil, musel jsem podřadit na 4. Když jsem pak někde zastavil a po chvíli nastartoval, auto se zase chovalo normálně.
Takže někdy kolem půl 5 odpoledne, po montáži rádia a výměně kapalin jsme to konečně jeli projet. Zdenda za volantem, já s notebookem na klíně sledoval všechna "ekg". Neujeli jsme ani 2 km, když říkám Zdendovi - musíš jí trochu roztáhnout a pak to možná potvora udělá. A udělala - najednou takové slabé cinknutí, rafika turba na nule a za námi bílej kouř. Takže to Cenda okamžitě chcípnul, pak už odtah a na dílnu. Tam to kluci rozebrali a v podstatě se to na ně vysypalo. Takže se hned objednalo nové turbo (repas jsme okamžitě zavrhli) a mě s přítelkyní Zdenda hodil do Františkových lázní na "romantický" víkend. I když si asi dovedete představit, že náladu jsem měl na bodu mrazu.
Tady už staré a nové (netušil jsem, že svody jsou u 1.9 součástí): A aby toho nebylo málo, tak se při rozebírání zjistilo, že letící lopatky mi pěkně počechraly tlakovou hadici (mezi turbem a mezichladičem) a to v tak pitomém místě, že jsme pak také objednali novou. No, zaplať bůh, že se ty součástky nedostaly až do motoru!
Upřímně se přiznám, že jsem měl z
kliku. Jako kdyby ta holka věděla, kde bude nejlepší se po.. U Cendlera přece!!!
V tuhle chvíli bych chtěl Cendovi a jeho kolegům moc poděkovat za skvělej, precizní a rychlej servis. Joooo, kdyby jen nebyli tak daleko. Ale co vám budu povídat, ne?
No a na závěr už jen taková perlička - diagnostika pak při testovacím měření Cendovi ukazovala, že egr je takovej línější. Tak jsem si ho doma pěkně rozebral - podotýkám, že egr je tam "původní", resp. ten, se kterým jsem auto koupil - jen se mnou najezdil nějakých 30tis km s DPF a pak dalších 36tis bez něj. Připadal jsem si jak o Vánocích, když jsem ho rozpůlil - posuďte sami: Takže jsem ho tak symbolicky promáznul a zase namontoval zpátky. Zkrátka další ukázka toho, jak to Alfince bez DPFka svědčí. Už zase maká jak hodinky. Aby ne, za ty prachy, že jo..

Už delší dobu jsem měl u Cendlera zamluvenou jeho "starou" JVC navigaci, jen ne a ne najít vhodný termín, abych si za ním udělal výlet. Nakonec se to podařilo a ve středu 27.6. už jsem to s přítelkyní valil směr Sokolov (v plánu byla ještě návštěva Františkových lázní, kde tou dobou pobývala moje mamina). Něco málo po 8:00 ráno jsme dorazili na místo a Cenda se na to rovnou pustil: Mimo jiné jsme byli domluveni, že krom montáže rádia, výměny servo kapaliny (už mám taky zelenou, heč!
Takže někdy kolem půl 5 odpoledne, po montáži rádia a výměně kapalin jsme to konečně jeli projet. Zdenda za volantem, já s notebookem na klíně sledoval všechna "ekg". Neujeli jsme ani 2 km, když říkám Zdendovi - musíš jí trochu roztáhnout a pak to možná potvora udělá. A udělala - najednou takové slabé cinknutí, rafika turba na nule a za námi bílej kouř. Takže to Cenda okamžitě chcípnul, pak už odtah a na dílnu. Tam to kluci rozebrali a v podstatě se to na ně vysypalo. Takže se hned objednalo nové turbo (repas jsme okamžitě zavrhli) a mě s přítelkyní Zdenda hodil do Františkových lázní na "romantický" víkend. I když si asi dovedete představit, že náladu jsem měl na bodu mrazu.
Tady už staré a nové (netušil jsem, že svody jsou u 1.9 součástí): A aby toho nebylo málo, tak se při rozebírání zjistilo, že letící lopatky mi pěkně počechraly tlakovou hadici (mezi turbem a mezichladičem) a to v tak pitomém místě, že jsme pak také objednali novou. No, zaplať bůh, že se ty součástky nedostaly až do motoru!
No a na závěr už jen taková perlička - diagnostika pak při testovacím měření Cendovi ukazovala, že egr je takovej línější. Tak jsem si ho doma pěkně rozebral - podotýkám, že egr je tam "původní", resp. ten, se kterým jsem auto koupil - jen se mnou najezdil nějakých 30tis km s DPF a pak dalších 36tis bez něj. Připadal jsem si jak o Vánocích, když jsem ho rozpůlil - posuďte sami: Takže jsem ho tak symbolicky promáznul a zase namontoval zpátky. Zkrátka další ukázka toho, jak to Alfince bez DPFka svědčí. Už zase maká jak hodinky. Aby ne, za ty prachy, že jo..
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Na co přijde nové turbo a kolik jsi měl nalítáno?
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Nové stojí s DPH 24.600,-. Najeto jsem měl poctivých 161 793 km. Trochu mě to překvapilo - dostávala pravidelně Selenii, vždy jsem jí pěkně ohřál před ostřejší jízdou a po dojedí důkladně vydýchal (až si ze mě občas dělali srandu) a stejně padlo. Cenda říkal, že s těmahle km to není nic divnýho a mělo v podstatě nárok. Možná to byl i vadnej kus, kdoví?
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
No to poteší, to sis udělal výlet za takových dobrých 40 tisíc 
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- P3TR
- Pozorovatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
- Bydliště: Volary
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Ta navigace je parádní ! Koukám že šumavskej vzduch turbům asi nepřeje... Rok se s rokem sešel od tý doby co bylo repasovaný naposledy a vysypalo se mi znova... Dal jsem to do Remy ve Strakonicích tak jsem zvědavej, předtím mi to dělali v Turbodmychadla.com a asi to pěkně odflákli, choval jsem se k němu jako člověk olej měnil po 8 a a po 20tkm šlo do kytek...
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd
BMW 330xd
- HonzaT
- Nováček
- Příspěvky: 228
- Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
- Bydliště: Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Jo, s navigací jsem maximálně spokojenej! Jen mi to turbo na chvilku překazilo radost. Já jsem po konzultaci s klukama repas zavrhl. Jednou jsem si koupil Alfu a počítal s tím, že občas to může být nákladnější (i když zatím nepozoruji nic výrazně dražšího, než u jiných značek - spíše naopak), a proto ji nehodlám na ničem šidit. Na Strakonice jsem slyšel jen samá negativa. A Cendlerovo kolegovi přímo v Garrettu řekli, že tahle turba ještě nejsou tak rozšířená = nemají součástky a repasy nedělají. Navíc mi bylo řečeno, že i oni mají s repasy špatné zkušenosti. Tak dostala holka nový, je na něj 2 roky záruka.. Ona si to přece jen zaslouží! Chvilku je člověk naštvanej, ale pak otevře garáž, ona tam poslušně čeká, mrkne všema šesti očima a jsem zase její.. 
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 170kw (154kw), MY19, Rosso
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 154kw (125kw), 2012, Rosso Competizione
EX Alfa Romeo 159 1.9JTDm 139kw (110kw), 2006, Grigio Titanio
- P3TR
- Pozorovatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
- Bydliště: Volary
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Jasně, tak u tvého vozu to plně chápu ten je ještě "nový"
Taky mam s repasí první zkušenost špatnou, vlastně jsem vyhodil 9tisíc do kanálu a ted do toho jdu znovu. Ale 22t na nové turbo nemám. Věřím, že i repase se dá udělat dobře a kvalitně, jen v dnešní době, kdy to může dělat každej s dírou do zádele je těžký najít někoho kdo tomu rozumí... A právě ta Rema mi byla doporučená několika zdroji, tak si hold udělám obrázek sám 
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd
BMW 330xd
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: HonzaT. - Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V (2006)
Abych k tomu taky něco napsal.
Tak do auta se dávala navigační jednotka JVC KW-NX7000 + BT zařízení Parrot CK3100.
Teď mě mrzí, že se nevyfotil ten svazek kabelů, co se tam musí nastrkat, pardon narvat, ale vždycky se podaří to tam sestrkat.
K turbo, Honza se mi pár týdnu před tím, než přijel, stěžoval, že se turbo ubčas vůbec nechce tlačit, po novém startu motoru, to bylo lepší, říkal jsem mu jezdi, pak si to naloguju a uvidí se, proč se to děje.
Namontovalo se rádio, jen pro představu, rádia a BT byla montáž cca 6hod, ono se to nezdá, ale čas velmi rychle utíkal.
Vyměnila se brzdovka a servo kapalina a jde se to projet, jezdím oblíbenou trasu, než na ni dojedu, tak většina aut má provozní teplotu, tudíž 90°C, zapnu logování a jedeme, na 3.stupeň 1200ot/min plný plyn do 3800ot/min, tady vše podle logu v pořádku, přeřazuji na 4.stupeň, zase plný plyn a něco kolem 3000ot/min slyšitelné cinknutí, periferně okamžitě spadla rafučka na turbo a jen slyším od Honzi, jo to je přesně ono co to dělá a já jenom to není dobrý a taky že jo, dojedeme na zastávku, okamžitě vypínám motor, jdu se podívat pod kapotu, tak žádná známka toho, že by se něco stalo, beru si notase a říkám Honzovi, že teď pojede on, já budu přímo sledovat hodnoty, než nastartoval, tak ještě kontroluji hodnoty na logu, 3.stupeň, krásná křivka, jak váha, tak turbo, EGR taky krásně při otáčkách zavíral, došel jsem ke 4.stupni a tady to je, tlak turbu na 3barech a tady je kámen úrazu, sakra přefouklo turbo a regulace to nestačila zregulovat a turbo se rozlítlo, což nevyhodí, žádnou elektrickou závadu, jen to prostě nejede a celý olej se leje do mezichladiče a sání atd., jen je dobře, že nechytl olej, to by se vypálil olej a zadřel by se motor, pokud někdo neví co stím udělat.
Bohužel letící lopatky z turba zničily i silikonovou hadici, co je hned za turbem, jinak pro zajímavost, samotná hadice stojí 3400Kč a jde koupit pouze v originálu.
Takže prostě celé veselé.
Jak jsem jich říkal, z repasi máme jenom špatnou zkušenost, proto jedině nové, nebo si zákazník řeší repas sám, je to jenom na zákazníkovi.
Jinak u Honzi, přišlo nové turbo, nové těsnění pod svody, nebo měděné matky na svody olej, olejový filtr a mraky a mraky práce s čištěním, mezichladiče, trubek a výfuku.
Uff to bylo po ránu psaní.
Tak do auta se dávala navigační jednotka JVC KW-NX7000 + BT zařízení Parrot CK3100.
Teď mě mrzí, že se nevyfotil ten svazek kabelů, co se tam musí nastrkat, pardon narvat, ale vždycky se podaří to tam sestrkat.
K turbo, Honza se mi pár týdnu před tím, než přijel, stěžoval, že se turbo ubčas vůbec nechce tlačit, po novém startu motoru, to bylo lepší, říkal jsem mu jezdi, pak si to naloguju a uvidí se, proč se to děje.
Namontovalo se rádio, jen pro představu, rádia a BT byla montáž cca 6hod, ono se to nezdá, ale čas velmi rychle utíkal.
Vyměnila se brzdovka a servo kapalina a jde se to projet, jezdím oblíbenou trasu, než na ni dojedu, tak většina aut má provozní teplotu, tudíž 90°C, zapnu logování a jedeme, na 3.stupeň 1200ot/min plný plyn do 3800ot/min, tady vše podle logu v pořádku, přeřazuji na 4.stupeň, zase plný plyn a něco kolem 3000ot/min slyšitelné cinknutí, periferně okamžitě spadla rafučka na turbo a jen slyším od Honzi, jo to je přesně ono co to dělá a já jenom to není dobrý a taky že jo, dojedeme na zastávku, okamžitě vypínám motor, jdu se podívat pod kapotu, tak žádná známka toho, že by se něco stalo, beru si notase a říkám Honzovi, že teď pojede on, já budu přímo sledovat hodnoty, než nastartoval, tak ještě kontroluji hodnoty na logu, 3.stupeň, krásná křivka, jak váha, tak turbo, EGR taky krásně při otáčkách zavíral, došel jsem ke 4.stupni a tady to je, tlak turbu na 3barech a tady je kámen úrazu, sakra přefouklo turbo a regulace to nestačila zregulovat a turbo se rozlítlo, což nevyhodí, žádnou elektrickou závadu, jen to prostě nejede a celý olej se leje do mezichladiče a sání atd., jen je dobře, že nechytl olej, to by se vypálil olej a zadřel by se motor, pokud někdo neví co stím udělat.
Bohužel letící lopatky z turba zničily i silikonovou hadici, co je hned za turbem, jinak pro zajímavost, samotná hadice stojí 3400Kč a jde koupit pouze v originálu.
Takže prostě celé veselé.
Jak jsem jich říkal, z repasi máme jenom špatnou zkušenost, proto jedině nové, nebo si zákazník řeší repas sám, je to jenom na zákazníkovi.
Jinak u Honzi, přišlo nové turbo, nové těsnění pod svody, nebo měděné matky na svody olej, olejový filtr a mraky a mraky práce s čištěním, mezichladiče, trubek a výfuku.
Uff to bylo po ránu psaní.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti
