
Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Mates diky za to sani na 2.4 sedlo paradne jsem dluznikem. 

EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Mates : podíval bych se dál kde skončily
když člověk ví, tak jde všechno hladce jak po másle

když člověk ví, tak jde všechno hladce jak po másle

Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Díval jsem se na vedlejší diskuzi o Egru, že ten u JTD 16V 110KW nejde na rozdíl od starého JTD 105 úplně zaslepit, ale musí se tam dát plech s dírkami.
Tak se chci zeptat na dlouhodobější zkušenosti, když se ty klapky zaaretují v otevřené poloze nebo se úplně demontují,
jestli to nemá neg. vliv na kouřivost a zasírání Egru. Nebo prostě max. třeba 1x za rok Egr rozeberete a vyčistíte?
Tak se chci zeptat na dlouhodobější zkušenosti, když se ty klapky zaaretují v otevřené poloze nebo se úplně demontují,
jestli to nemá neg. vliv na kouřivost a zasírání Egru. Nebo prostě max. třeba 1x za rok Egr rozeberete a vyčistíte?
Naposledy upravil(a) vanDave dne 28.12.2012, pát 12:41, celkem upraveno 6 x.
Fiat Stilo kombi JTD 85kW
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
To samozrejme ne, ale pokud ma nekdo novejsi model, tak se mu to po zaaretovani nevycvachta.Tanguero píše:yanko, softwareová aretace neřeší problém toho, že táhlo je vyčvachtané a nedrží.
Alfa Romeo Perfection
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
vanDave: Pokud vyhodíš ven DPF filtr a zaaretuješ mechanicky klapky, tak EGR bude vpohodě. U mě je po roce stále čisto.
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
ok, tak to je v klidu
Fiat Stilo kombi JTD 85kW
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Věděl by mi niekto najlepsie SR kraj odstranit resp zaaretovat tie klapky? Dpf mam vonku aj egr je zaslepeny. Ale Bella začala nejako hulit..keď jej slapnem pomoze toto tomu? Aby to nedymilo.. 

AR 159, 2,4jtdm, DPF-off, EGR-off, Sarkan MP3- on
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
AKo huli, iba ak zoslapnes plyn a jej poriadne nalozis? Tak to bude po dpf off normalne, to hulia vsetky. Alebo si skor myslel po nastartovani?
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Tie klapky potrebuješ odpojiť, či len zaaretovať? Ak ich totiž nemáš odpojené a auto huli pri prudkej akcelerácii, tak to asi nebude klapkami, tie robia problém max pri štartoch, keď niekomu dymia na bielo. Pokial by sa zasekli pri akcelerácii, tak ti hodí auto núdzový režim. Ak ich ale máš odpojené len niesu zaaretované, možu sa ti privierať a to by skutočně auto dymilo koli nedostatku vzduchu pri plnej akcelerácii. Jak odpojenie, tak aretáciu tu máš popísané a v teplej garáži to zvládneš aj sám.gurke píše:Věděl by mi niekto najlepsie SR kraj odstranit resp zaaretovat tie klapky? Dpf mam vonku aj egr je zaslepeny. Ale Bella začala nejako hulit..keď jej slapnem pomoze toto tomu? Aby to nedymilo..
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Huli to len vtedy keď jej nalozim..potom uz nie..starty neviem raz možno hej raz nie ale oblak dymu pri starte to určitě nerobí. Skor keď držím plyn na plno tak ako sa rozbieha cítit také jemné trhanie ako ked fukas a dojde ti dych nadychnes a fucis dalej tak přesně tak to ide..
Ps sám si na to netrufam..
Ps sám si na to netrufam..
AR 159, 2,4jtdm, DPF-off, EGR-off, Sarkan MP3- on
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Co sa dymenia tyka to by som neriesil, pokial to dymi iba ak jej nalozis tak je to normalne, to robi asi vsetkym po vybrati dpf. Ale trhanie to by robit nemalo, ak ti to ale nekuri hned po starte tak by to klapky byt nemali.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Može to byť vadné čidlo v saní, alebo aj umierajúce turbo, ale tie klapky sa mi fakt nezdajú.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
pockejte me to hulilo kdyz jsem mel spatne klapky zustavaly privrene jak to bylo vyglajdane a pocitac tam daval vic paliva aby dorovnal smes bo co a cadilo to jako liazka ted jsem vymenil sani a mam klid kdyz to odcoudne to uz tomu musim fakt nalozit a stejne to coudne tak o 60% mene. 

EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Hej přesně toto som myslel..aj sarkan to isté povedal ..takže nove sanie?Alebo stačí zaaretovat? Popripade vycistit..
AR 159, 2,4jtdm, DPF-off, EGR-off, Sarkan MP3- on
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Dobrá, možná se při velkém vyglajdání některé z klapek uvolnily z té spojovací tyčky a pak zůstávají zavřené a potom to opravdu může hulit jak sviňa, ale pokud jsou na té tyčce a neotevřou se podle pokynu, tak to ŘJ vyhodnotí jako závažnou chybu a vyhodí nouzák, alespoň u mě to tak bylo. Navíc ty klapky nevysvětlují to kolísání výkonu - popisované nadechování.
Nevím, prostě se mi to na ty klapky úplně nezdá, ale výměnou sání, případně správným odpojením a zaaretováním klapek se nic pokazit nedá, takže za pokus to možná stojí. Jako další jednoduchý a levný pokus bych ještě očistil to čidlo v sání, to je úplně nejlehčí.
Nevím, prostě se mi to na ty klapky úplně nezdá, ale výměnou sání, případně správným odpojením a zaaretováním klapek se nic pokazit nedá, takže za pokus to možná stojí. Jako další jednoduchý a levný pokus bych ještě očistil to čidlo v sání, to je úplně nejlehčí.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Při poslední DPF akci jsme s Cendlerem odpojovali jedny klapky, táhlo samozřejmě vyglajdané, takže spadlo a už nešlo zpátky. Ale při vytůrování motoru ten průvan z turba způsobí to, že klapky se postaví do praporu, otevřou se. Pokud teda nejsou zadřené tak jak to měl Envel, ale to by házelo error.
Samozřejmě, že pokud máš zaslepený EGR, tak nejlepší je tam klapky vůbec nemít, ale to je poněkud pracná a drahá operace.
Samozřejmě, že pokud máš zaslepený EGR, tak nejlepší je tam klapky vůbec nemít, ale to je poněkud pracná a drahá operace.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Tak co na tom autu neni drahy ze?
Jinak me stalo sani bez klapek pouzite 1500kc + vymena tipnu tak 2000 kc delal jsem to s vice vecmi tak tu cenu za praci jen odhaduju.

Jinak me stalo sani bez klapek pouzite 1500kc + vymena tipnu tak 2000 kc delal jsem to s vice vecmi tak tu cenu za praci jen odhaduju.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
No já taky uvažuju, že bych přecijen, pro klid duše to sání vyměnil za jiné bez klapek. Sice se mě zdá, že to jede dobře, ale určitě to za těch spoustu tisíc km bude pěkně zabordelený. Výměna by snad měla bejt zvládnutelná samodomo, ještě si raději nastuduju, jak na to. V motoru jsem se zatím moc nehrabal, takže by to mohla bejt zajímavá zkušenost
.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Samodomo nevim ale mam pocit ze tam musi jit dolu cerpadlo a tim padem i rozvody ale nekdo znalejsi to upresni. 

EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
No koukal jsem že Tanguero to dělal, ale on má čtyřhrnek, u pětihrnku to bude asi komplikovanější. Čerpadlo asi bude muset dolů, ale to neznamená nutně rozvody - ozubené kolo by se mělo dát jistícími šrouby zafixovat a pak se jen to čerpadlo stáhne ven. Tedy jestli jsem to pochopil správně. Největší starost mi dělá asi ten mizernej přístup a málo místa, ideální by bylo vytáhnout spodem motor ven, ale to už samodomo nejde
.

- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
riprex : máš to nastudované správně, rozvody dolu jít nemusí, stačí zaaretovat kolo na čerpadle a pak hurá všechno dolů, jen je tam opravdu málo místa, ale doma, by se to dalo, když budeš mít potřebné nářadí, jen nevím jestli bych se do toho pouštěl, když jsem nic podobného nikdy nedělal, ale zase proč ne, aspoň se přiučíš a na delší cestě si budeš jistější v opravách.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
No tak právě proto to chci dělat, hrát si a učit se. Já vím, je to trochu drahé učení, když se něco nepovede, ale tady snad není tak moc co zkazit. Zatím jsem přímo na motoru nic nedělal (teda svíčky nepočítám
), ale opravoval jsem už spoustu věcí, takže snad zas takovej blázen nejsem, když se do toho chci pustit. Po zkušenostech s pár mechaniky v mém okolí si raději všechno co můžu dělám sám. Kdybych měl tebe, nebo někoho jiného, co svoji práci odvádí dobře někde poblíž, tak bych se v tom asi tolik nerejpal, ale věc se má tak, že kdybych se o auto vůbec nezajímal, tak už mě to stálo šílený nervy a peníze. Postupně se dovybavuju nářadím, snad bude i garáž a doufám, že i nějáká ta starší Alfa, kde nebude vadit, že to rozeberu a třeba to měsíc nepojede
. Beztak je nakonec nejlepší se naučit věci sám, kolikrát to sice trošku zabolí a něco občas nevýjde, ale no co
.



- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Ono to neni vubec hrozny. Chvilku to trva a nejhorsi je to vsechno odmaslit-vsechny ty hadicky a podobne. Rozvody dolu jit nemusi, ale ja se presvedcil a nevim, jak je to mozne, jestli tim, ze mam 4hrnek v GTcku, ze musim sundat i cely ten nalitek na kterem drzi to cerpadlo. Pres nej jsem nemohl sani vytahnout. Ale je klid, je vycistene a bez klapek 

Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Jednalo se o mojí alfu s tím táhlem, asi po třech 2-3 dnech mi to začlo brutálně hulit pokud jsem sešlápl plyn a hodilo mi to i chybu díky tím klapkám.Tanguero píše:Při poslední DPF akci jsme s Cendlerem odpojovali jedny klapky, táhlo samozřejmě vyglajdané, takže spadlo a už nešlo zpátky. Ale při vytůrování motoru ten průvan z turba způsobí to, že klapky se postaví do praporu, otevřou se. Pokud teda nejsou zadřené tak jak to měl Envel, ale to by házelo error.
Samozřejmě, že pokud máš zaslepený EGR, tak nejlepší je tam klapky vůbec nemít, ale to je poněkud pracná a drahá operace.
Po zpravení táhla a aretaci klapek ( samozřejmě rádce Cedler ), auto přestalo hulit a vše zatím ok

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTD Q-Tronic 147kW.
DPF Off, EGR Off, SWIRL Off. Bejvalo. Nyní Porsche Cayenne :)
DPF Off, EGR Off, SWIRL Off. Bejvalo. Nyní Porsche Cayenne :)
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Diky za rady chalani pri najblizsiej navsteve servisu to dam rozobrat a vycistit a asi aj odstranit a pak dam vedet ci to uz ide zas ako za mlada 

AR 159, 2,4jtdm, DPF-off, EGR-off, Sarkan MP3- on
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host