Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Zdravím chlapi, o víkendu jsem sundaval sání a měnil rozvody, tak bych rád přispěl svou trochou do mlýna. Jsem laik a měl jsem k ruce mechanika, takže když bylo třeba, řekl mi kam sáhnout, ale teď můžu s klidem říct, že je to fakt snadný. Sání jsem sundaval, protože jsem ho chtěl vyčistit a vyhodit klapky, jelikož klapka na 5 válci byla utržená od horního táhla a vylágrovaná, takže podfukovala, to sice nevyšlo úplně podle představy, protože jsem neměl jak zaslepit díry po klapkách, ale vyřešilo se to následovně. Vyhodila se klapka z 5. válce, prostrčil se šroub, podlepený epoxidem s hliníkem, a horní táhlo se nastavilo do polohy otevřeno a přivařilo ke šroubu. Auto jede od 1500 jako kráva, ale až po tom co začne tlačit turbo prostě. Předtím sice klapky byly ..otevřený,, ale přes ten nános bordelu to spíš reagovalo jako na přivřený, takže do 1500 to táhlo jako kráva a pak to sice jelo taky moc hezky, ale nedá se to srovnat s tím jak to táhne teď. Tímhle svým slohem chci jen říct, že se není čeho bát pokud někdo váhá zda se do toho pustit. Mám ale 2 otázky, aniž bych sháněl komplet nový sání s klapkama a dělal to celý znovu, fakt to teď bude tak mrtvý na spodek? Jako fakt to do 1500 nejede. Druhá mimo téma, lze bez přípravků vyndat vstřiky? Myslím nějaký fígl, protože jsem to zkoušel a nemůžu je vytáhnout, chtěl bych je nechat vyčistit ultrazvukem.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Dodneška mě sere, že jsem si rozvody neudělal sám a neudělal při tom tohle.
Jinak ano, do 1500ot/min s ničím nepočítej, zvykneš si
(Já klapky nechal odstavit prakticky hned jak jsem auto pořídil, tak vlastně ani nevím, že by to někdy bylo jinak
)

Jinak ano, do 1500ot/min s ničím nepočítej, zvykneš si


Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Na krouťák v nižších otáčkách bude lepší 154kW verze, která má maximum už v 1500 otáčkách. My musíme holt počkat o něco déle.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Já se před týdnem vrátil od Matesa bez klapek a taky jsem z té lenosti v nízkých otáčkách byl rozpačitý... ale nezbývá, než si zvyknout. Jen mně to netáhne do 1800... pomohlo by pročistit EGR?
Kdybych se posunul alespon k těm 1500, bylo by to fajn.. ale jak koukám, tak to rozepisuješ podle výkonu a já mám jen 110 kW..
Kdybych se posunul alespon k těm 1500, bylo by to fajn.. ale jak koukám, tak to rozepisuješ podle výkonu a já mám jen 110 kW..
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Vyčištění EGRu ničemu neuškodí. Ale zřejmě ani nepomůže, protože lenost v nízkých otáčkách je vlastnost JTD, která odjakživa spíš než na velký turboefekt spoléhají na relativně lineární zátah až do vysokých otáček.
Já jsem si u sebe nevšiml rozdílu v nižších otáčkách s klapkami / bez klapek, ale bude to taky tím, že automat motor ani nenechá jezdit v otáčkách o moc nižších než těch 1500 ot./min.
Já jsem si u sebe nevšiml rozdílu v nižších otáčkách s klapkami / bez klapek, ale bude to taky tím, že automat motor ani nenechá jezdit v otáčkách o moc nižších než těch 1500 ot./min.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Kluci beru zpátky, auto táhne normálně i v těch nízkých. Nevím co to včera bylo, ale vypalování DPF ne, protože turbo normálně tlačilo, když se mi vypaluje DPF tak turbo dlouho nechce dávat a pak dává postupně pomalu. Každopádně Alfa teď jede nádherně v celým rozsahu (rozumným rozsahu, netočím to jak blázen). Škoda že neudělali kontrolku DPF, tohle mě hodně štve, že to vlastně vypozoruju tak, že auto nemá výkon a potvrdím si to pohledem na tlak turba.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Jinak teda mám 154kW verzi Rammsteine
A Hueeey, klidně EGR vyčisti, já tady tenkrát prosil kluky o radu, protože to bylo úplně mrtvý, a demontáž je úplně jednoduchá a pomohlo mi to. Říkám, že to bylo úplně mrtvý, jestli ti to jezdí normálně tak to nepoznáš, ale rozhodně tím ani nic nezkazíš 


Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Jj, tak tobě to tahá skoro od volnoběhu

Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Přesně tak, za to jsem hodně rád, ne že bych jí chtěl podtáčet, nebo to dělal, ale je to nafta a honit ji do otáček, aby to jelo, jako mám třeba ve služebním Peugeotu je blbost. Ale rád bych kdyby mi někdo poradil jak vytáhnout ty vstřiky
Jednak se mi nezdá korekce a pak mám možnost ultrazvuku, rád bych to využil doufajíc, že by se to korekce zlepšily. Myslím že po tom co jsem viděl sání, nebudou asi v nejlepším stavu a uškodit jim vyčistěním předpokládám nemůžu 


Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Noo, tak tos mě měl vidět ted o víkendu, když jsem "jen" měnil žárovku a schodil jsem si tu starou do motoru a neskutečnou hodinu a kus jsem hledal, kam tam mrcha zapadla...

Já to taky nepodtáčím pod 1500 nikdy... mám načatou dvouhmotu, tak jí nechci zbytečně dráždit. Ale prostě mi to přišlo, že to s klapkami táhlo líp v nízkejch. Jenže kdo ví... alfíí byla v servisu 14 dní a třeba jsem to prostě jen zapomněl.

Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Pokud ti nejdou vytáhnout rukou, jsou na to přípravky. A taky existují firmy, které za tebou přijedou klidně až domů a zarostlé vstřikovače vytáhnou. Hlavně nic nepáčit atd. to by mohlo být taky pěkně drahý.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Pokud nehodláš vstřikovače repasovat, nechal bych je být. Bordelem ze sání se špiní sací potrubý v hlavě a ventily a to by se ti vyčistilo pouze pokud úplně odstavíš EGR. Na ultrazvukové čištění moc nevěřím, to byl radši zkusil nabrat plnou nějaké dobře aditivované nafty bez řepky a měli by se vyčistit samy.Frank0 píše: 26.6.2018, úte 19:32 Přesně tak, za to jsem hodně rád, ne že bych jí chtěl podtáčet, nebo to dělal, ale je to nafta a honit ji do otáček, aby to jelo, jako mám třeba ve služebním Peugeotu je blbost. Ale rád bych kdyby mi někdo poradil jak vytáhnout ty vstřikyJednak se mi nezdá korekce a pak mám možnost ultrazvuku, rád bych to využil doufajíc, že by se to korekce zlepšily. Myslím že po tom co jsem viděl sání, nebudou asi v nejlepším stavu a uškodit jim vyčistěním předpokládám nemůžu
![]()
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Naftu beru od EuroOil a dávám VIF, vím že je sice verva vyhlášená, ale já byl vždy u všech auto spokojený s EuroOil. Jinak větší zásahy jako dpf či EGR nemám v plánu, měl jsem, ale s tím jak po tom jdou.. na autě je dpf meneny asi před 30k a zatím vše ok. Na ultrazvuk věřím když mi bez námahy vyčistil to sání, bohužel byl menší takže to nevzalo ten střed na 2. a 3. válec. A můžete někdo doporučit něco na čištění bez demontáže? Je x desítek přípravků s x desítkami recenzí a člověk si může o všem myslet svoje. Rád bych něco, co se skutečně osvědčilo uživateli. Jinak se mi můžete někdo kdo tomu rozumí vyjádřit ke korekcím vstřiku? 1.-0,7 2.-0,7 3.1,7
4.1,7 5.-1,7. Hueeey je mi to úplně jasný, spadl mi tam šroubek přímo ke startéru a bez magnetů bych ho nedostal.
4.1,7 5.-1,7. Hueeey je mi to úplně jasný, spadl mi tam šroubek přímo ke startéru a bez magnetů bych ho nedostal.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Mně zase nedávno spadla LEDka do parkovačky a to jsem pár vteřin předtím machroval, že se na 159 mění žárovky oproti některým autům celkem jednodušeHueeey píše: 26.6.2018, úte 22:33 Noo, tak tos mě měl vidět ted o víkendu, když jsem "jen" měnil žárovku a schodil jsem si tu starou do motoru a neskutečnou hodinu a kus jsem hledal, kam tam mrcha zapadla...![]()

Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Ahojte,
Potreboval by som pomoct s vyrivimi klapkami. Mam plastove sanie a klapky mi robia problemy. Je tu niekto kto by mi ich pomohol odstranit?
Popripade mi viete poradit kde zohnat sanie bez klapiek?
Potreboval by som pomoct s vyrivimi klapkami. Mam plastove sanie a klapky mi robia problemy. Je tu niekto kto by mi ich pomohol odstranit?
Popripade mi viete poradit kde zohnat sanie bez klapiek?
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Ultrazvuk ti vyčistil sání? Vždyť jsi nám ukazoval fotky, kde jsi to celé sundal a rozebral.Frank0 píše: 27.6.2018, stř 15:46 Naftu beru od EuroOil a dávám VIF, vím že je sice verva vyhlášená, ale já byl vždy u všech auto spokojený s EuroOil. Jinak větší zásahy jako dpf či EGR nemám v plánu, měl jsem, ale s tím jak po tom jdou.. na autě je dpf meneny asi před 30k a zatím vše ok. Na ultrazvuk věřím když mi bez námahy vyčistil to sání, bohužel byl menší takže to nevzalo ten střed na 2. a 3. válec.

AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Podle mě sundal, rozebral a strčil do čističky. Tím pádem se s tím nemusel matlat rukama, ale pracovaly za něj vibrace.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Chalani bude mi pasovat toto sanie do AR 159 1,9 jtdm rok 2007?
http://www.webareal.sk/www-opel-shop-sk ... D-JTDM-16V
http://www.webareal.sk/www-opel-shop-sk ... D-JTDM-16V
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
seznam aut, do kterejch to pujde maji dole napsanej celkem peclive...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Jednak nevím, jestli ti vezmou na protiúčet to plastové sání... spíš bych si myslel, že ne a budeš to mít dražší... a druhak si myslím, že by bylo snazší nechat ty klapky odstranit z toho tveho/nebo to nechat zafixovat..
Na Slovensku ti nikoho neporadím, ale tady v Čechách mi to dělali asi před měsícem bez problémů...
Na Slovensku ti nikoho neporadím, ale tady v Čechách mi to dělali asi před měsícem bez problémů...
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Musim to nejako vyspekulovat. Rozmyslam ze sa do toho pustim sam ale mam trocha obavy.
Chcem sa opytat, ked odstranim klapky, tak tie diery maju ostat otvorene alebo ich treba zaslepit? Nasiel som na nete sadu zaslepiek.
http://www.autodielygafa.sk/motor/zasla ... 70%5D.html
Chcem sa opytat, ked odstranim klapky, tak tie diery maju ostat otvorene alebo ich treba zaslepit? Nasiel som na nete sadu zaslepiek.
http://www.autodielygafa.sk/motor/zasla ... 70%5D.html
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Před pár dny se na to někdo ptal na fb. Posílal jsem mu odkaz na záslepky, protože jsem je taky kdysi viděl na ebay a někdo další říkal, že jsou na nic. Že lepidlo moc nedrží a měly by mít o něco větší průměr. Takže prý je lepší sehnat buď sání bez klapek nebo zavařit.Sapo píše: 3.7.2018, úte 21:06 Musim to nejako vyspekulovat. Rozmyslam ze sa do toho pustim sam ale mam trocha obavy.
Chcem sa opytat, ked odstranim klapky, tak tie diery maju ostat otvorene alebo ich treba zaslepit? Nasiel som na nete sadu zaslepiek.
http://www.autodielygafa.sk/motor/zasla ... 70%5D.html
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Já jsem původní klapky demontoval a osičky vrátil zpět a zalil to epoxy lepidlem na hliník. Drží to už od roku 2012.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Zdravím vás Alfisti,
Mám asi problém s vířivými klapkami. Na 1,9 jtdm 110kw mi svítí diagnostika motoru a hází mi to tři chyby (konkrétně P2008, P2014 a P2620). Co jsem tak bádal tak by problém mohl být právě v klapkách. Nicméně od předchozího majitele mam info že měnil hliníkové sání za sání plastové ze 156 bez klapek tak nevim jestli něják ŘJ teprve ted došlo že jsou klapky fuč nebo je problém nebo je problém v elektrice nebo jinde.
Věci jako EGR je čistý, škrtící klapka nová, turbo po repasu, motor startuje normálně, nekouří, krasně táhne. Jenom občas kolísají otáčky na volnoběh, a po chvilce jízdy to samo zase zmizí. Nevíte jestli je třeba jenom vymazat klapky z ŘJ nebo jsem vedle a problém je úplně někde jinde???
Mám asi problém s vířivými klapkami. Na 1,9 jtdm 110kw mi svítí diagnostika motoru a hází mi to tři chyby (konkrétně P2008, P2014 a P2620). Co jsem tak bádal tak by problém mohl být právě v klapkách. Nicméně od předchozího majitele mam info že měnil hliníkové sání za sání plastové ze 156 bez klapek tak nevim jestli něják ŘJ teprve ted došlo že jsou klapky fuč nebo je problém nebo je problém v elektrice nebo jinde.
Věci jako EGR je čistý, škrtící klapka nová, turbo po repasu, motor startuje normálně, nekouří, krasně táhne. Jenom občas kolísají otáčky na volnoběh, a po chvilce jízdy to samo zase zmizí. Nevíte jestli je třeba jenom vymazat klapky z ŘJ nebo jsem vedle a problém je úplně někde jinde???
Alfa Romeo 159 1,9 Jtdm 110kW sedan Black
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Nudim se a tak to zkusim od boku, neručim za to co píšu. Podle mě 156 plastový sání NEměli, tudíž pokud máš plastový sání, tak je to sání ze 159 který klapky má. Sání ze 156 je hliníkový a bez klapek. Všechno tohle zjistíš pouhým pohledem pod kapotu. Plast od hliníku poznáš snadno a pokud to bude hliník, mrkneš "za vstřikovače" kde je jejich ovládání a buďto neuvidíš nic = sání ze 156 bez klapek nebo uvidíš zaslepený/zavařený dirky = sání ze 159 s odstaněnýma klapkama a nebo uvidíš táhlo klapek = sání ze 159 s klapkama. Tož tak.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti