proč jsme si koupili alfu (aneb nováčci se hlásí ;-)

Odpovědět
mara.k
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 7.8.2010, sob 12:37
Bydliště: Jihlava

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od mara.k » 15.9.2010, stř 16:10

Parádní veterán a ke všemu obytnej. To by měli vidět sběratelé.
AR 156 SW 2.5 V6 (2004) fárokára pro radost
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT

HonzaK

Příspěvky: 99
Registrován: 1.9.2010, stř 18:00

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od HonzaK » 15.9.2010, stř 17:50

Martin Ti píše:HonzaK:
Jo měl sis koupit 2,4, ale vybírat jí třeba rok, dva a ne brát co je teď. Pak by si natrefil na dobrej kus. Pro alfu si měl jet s automechanikem, který se specializuje na alfy a hlavně k serióznímu prodejci nebo soukromé osobě (třeba tělem i duší alfista, kterej ví co a jak a opečovává jí)

Jo 2,4 JTDm je sice těžší, ale jede jako zběsilá to nemluvím co s tímhle motorem udělá chip. Samozřejmě chip tak akorát a né z toho dostat maximum.
Náprava sice trpí více, ale když se budeš snažit vyhýbat dírám tak ti i ta přední náprava vydrží hodně dlouho.......
Já mám 2,4 JTDm - podvozek sníženej o 20mm sportovní tlumiče a pružiny a po ujetí 15000 Km přední náprava nejeví znaky opotřebení!!!!!!

Martine TI promin ale to muzes ty ale ne ja. Auto jsme potreboval hned. Nenapsal jsem, ze jsem koupil spatne, jen ze me to auto nebavi. S naftou jsem v zivote nejezdil. Kamarad mi rikal ze ani 2,4 JTDM by mi nepomohla :o). Mam rad kdyz muzu vzit auto pod krkem a pekne v otackach radit. Tady das 6 a proste jedes. Pridas plyn zrychlis hm ok, nuda. Projet zatacku pekne pod plynem podradit si pred zatackou atd.
Tvoje auto je krasny. Sam jsem zvazoval TI verzi ale osobne uz bych do nizkyho auta nesel. V zime je to des bes a kdyz jsem zjistil ze neni pod motorem kryt tak uz vubec ne. I stara Primera ma nejnizsi bod drzak pod celym motorem a pekne jsem ho ohobloval.

Martin Ti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 166
Registrován: 4.8.2010, stř 11:40
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Martin Ti » 16.9.2010, čtv 19:33

HonzaK: Jo tak je jasný, že pokud je auto potřeba tak se nedá nic dělat, ale i tak bych volil než koupit hůře raději počkat a na hned bych šel třeba do Fiátka Punto za 20tis. a pak když se najde něco lepšího tak prodat nebo nechat na horšavější popojíždění třeba po městě.

Já teda nevím, ale já jezdím s nafťákem přesně jak popisuješ do zatáčky jedině pod plynem a před zatáčkou podřazuju a točím to až do omezovače, aby se mi tam neusazoval karbon :-D
Pro mě je teda zase zábavnější auto s turbem ať už je to benzíňák nebo nafťák ten turboefekt mě pěkně zatlačí do sedačky, proto je pro mě nůďo zase atmosférák, kterej zrychluje lineárně. Je to prostě věc názoru a každej motor má své výhody a nevýhody.

Já jezdím s nafťákem tak jak s benzínem a věř, že benzíňákům tak z 80% ukazuju záda :D A když se tenhle motor čipne a má 210 koní a 480 Nm tak to je prostě zběsilý......

Nízekej a tvrdej podvozek mě baví, ikdyž na českých silnicích trošku trpí, ale v první zatáčce mi to vrátí. S mým stylem jízdy bych se s ochcávkou v první zatáčce vysypal!!!
Jo a kryt pod motorem mám už z výroby, dokonce se dá sehnat ještě silnější kryt z lepšího materiálu.......
Alfa romeo 156 Sportwagon TI 2,4 JTDm 129 Kw

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Milano75 » 16.9.2010, čtv 20:17

příští podzim kupuju alfu 156 :smt026 (nějakej lacinej vrak-pojízdnej) :-D

a beru jí proto, že mě bolí s 205ky záda :) a.vs.s
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Kubas » 16.9.2010, čtv 20:31

HonzaK: že sis blbě vybral auto, to opravdu není problém Alfy, ale tvůj.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HonzaK

Příspěvky: 99
Registrován: 1.9.2010, stř 18:00

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od HonzaK » 16.9.2010, čtv 21:43

Kubas píše:HonzaK: že sis blbě vybral auto, to opravdu není problém Alfy, ale tvůj.... :wink:


Hm kdyz myslis. Ja si nevybral blbe auto. Vybral jsem si blbej motor. Vec nazoru. Mam dost znamejch, ktery by si Alfu v nafte nekoupili. Prej tam nepatri. :) :D. Ono polovina veci co se rika o Alfe je pravda co si budem rikat.
Martinr TI no jezdit jako s benzinovym turbem asi ju i kdyz se mi to moc nezda. Kdyz jsme mel 200sx 1,8 v turbu s vetsim turbem na 4 mi to delalo 220km. To same u atmosfery na 4 205km. Samo dost udela prevodovka a dalsi vec otacky. To bych chtel videt u nafty. Mam radeji atmosferu.
Z me strany je to debata o nicem. Ma chyba. Na Alfu jako takovou nenadavam ani ze je to naftak. Jen proste v mych ocich a nejen v mejch je to nuda s tim motorem.

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 796
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Eneck155 » 16.9.2010, čtv 21:51

no jasně že je pravda co se říká, jsou krásný, rychlý, na silnici seděj a i když jsou ženského rodu,tak maj koule :D
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Ladin 164V6 » 16.9.2010, čtv 22:49

Je velkej omyl myslet si, ze atmo benzin zrychluje linearne :D

Jenom holt ten tah neni od 2000-3500, ale od 3500-7000 :-D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Kubas » 16.9.2010, čtv 22:54

..... tak zrovna na alfafóru se dočíst, že atmo benzíny zrychlují lineárně, to už je vážně moc.... :-D

Jinak ale ano, turbokopanec je lahůdka.... Taky jsem tomu před víc než deseti lety propadal ve staré dobré Bravě TD100.... Dokud jsem se neprojel v tom samém autě 1.6 16v a nepochopil, že to, že auto kope do sedačky ještě neznamená, že jede rychle....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HonzaK

Příspěvky: 99
Registrován: 1.9.2010, stř 18:00

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od HonzaK » 17.9.2010, pát 07:33

Kubas píše:..... tak zrovna na alfafóru se dočíst, že atmo benzíny zrychlují lineárně, to už je vážně moc.... :-D

Jinak ale ano, turbokopanec je lahůdka.... Taky jsem tomu před víc než deseti lety propadal ve staré dobré Bravě TD100.... Dokud jsem se neprojel v tom samém autě 1.6 16v a nepochopil, že to, že auto kope do sedačky ještě neznamená, že jede rychle....

Kubas presne. Je treba dost zajimave jezdil jsem s AR 156 GTA na okruhu a porovnaval to s Hondou Accord Type R samosvor 212k + nejake upravy. Je zajimave a potvrdilo mi to i par lidi ze GTAcku ten samosvor hodne chybi. Bylo by to pak uplne jine auto. Tim hci rict ze ne vzdy i vykon znamena rychlost. Nu a nejvesti problem pak vidim v tom kdo za tim volantem sedi.
Sam jsem mel 200sx S13 vetsi turbo a stage 1 210-230k a stejne mi dost atmosfer s podobnym vykonem naklepalo.

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od enzo156 » 17.9.2010, pát 15:48

Tak samo sebou, výkon není vše, je důležitý ho mít, ale ještě důležitější je mít pořádnou trakci. Samosvor udělá dost práce pro to, aby se ty koně přenesly v co největší míře.
K tomu turbokpanci, nedej bože srovnávat turbokpanec u TDI na kterým ulítává jeho hrdej majitel s JTD, který taky kopne, ale má naprosto jinou charakteristiku tahu a o dost lepší rozsah využitelnejch otáček, na naftu je to pořád dobrý.
U klasickýho TD čekáš, až se otáčkoměr dotkne 2000 pak do 3500 tahne a je po smrti :)
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Martin Ti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 166
Registrován: 4.8.2010, stř 11:40
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Martin Ti » 20.9.2010, pon 16:51

No tak pro mě, když porovnám atmosféru s nafťákem 2,4 s turbem, tak prostě atmosféra zrychluje lineárně, prostě táhne a zrychluje pozvolna,ten kopanec od turba tam prostě není!!!! je to taky pěkný, ale kopanec u turba, kdy zabere pořádně od 2000 až do 4000 tak to se mi bohužel líbí více, ale to je jenom můj názor. Vím, že kdo jezdí s benzínem tak to slyšet nechtěl, každej si prostě bude hájit tu svojí krasavici. Kolik lidí, tolik různejch názorů.....
Alfa romeo 156 Sportwagon TI 2,4 JTDm 129 Kw

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Ladin 164V6 » 20.9.2010, pon 21:47

Az do 4000, no to jsou mi tocky... :smt015







:-D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od zde. » 20.9.2010, pon 22:54

Já myslel vždycky že je něco špatně když jsem viděl tdi pohybovat se po měste přískoky za mohutného zachrochtání. Ale koukám že někoho to baví :)
33

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Milano75 » 21.9.2010, úte 07:17

enzo156 píše: U klasickýho TD čekáš, až se otáčkoměr dotkne 2000 pak do 3500 tahne a je po smrti :)
mě turbo zabírá jak potřebuji, měl sem to seřízený od 1650ot, ale dosti to žralo a táhlo to až do max otáček
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Ladin 164V6 » 21.9.2010, úte 08:35

Jsme par let zpet menili tesneni pod hlavou na 525Tds, a dali jsme spatne retez o 2 zuby... Jelo to pak jak benzin, tahlo to od 3000 do 5500, zajimavy to bylo... :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1128
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Tanguero » 21.9.2010, úte 10:16

:ot: Martine Ti, nesnáším, když se lidi nechají unést a pak používají tzv. slovní vatu v každé větě. A slovíčko PROSTĚ je přesně ten případ. Mrkni se do svého posledního příspěvku a uvidíš, že by ses bez něj docela dobře obešel a na údernosti a přesnosti tvojí myšlenky se PROSTĚ nic nezmění!
Jinak máš pravdu, turbo a nafta není lineární a otáčky končí níž. Ale to ještě neznamená, že se s tím nedá jezdit. Navíc pro pravidelné přesuny na delší trasy je spotřeba i u velkého auta pořád příjemná.
Kromě toho je turbo u benzínu velká móda a AR není vyjímkou (1,75TBI) a tam ten turbo efekt bude taky.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9077
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Hampice » 21.9.2010, úte 10:24

Tanguero píše:Kromě toho je turbo u benzínu velká móda a AR není vyjímkou (1,75TBI) a tam ten turbo efekt bude taky.
Musím trošku oponovat: 1750 TBI se chová skoro stejně jako legendární 3.0 V6 12V. Tzn, příjemně táhne v nízkých otáčkách a se zvyšujícími otáčkami se zvyšuje i "síla" motoru. Jen škoda, že omezovač vypne přesně ve chvíli, kdy je to nejzábavnější. To starý Busso šel lehce přetočit a pak si trochu zaštěkal... Bože to byla nádhera, ale ty doby už jsou pryč :smt089
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Kubas » 21.9.2010, úte 10:45

můj T-jet 150k taky žádný turboefekt nemá.... ten je naopak lineární až moc.... (maximálně tak při podřazení na dvojku trošku kopne, ale jinak to fakt jezdí sametově....)

Nehledě na to že já bych turboefekt nepřeceňoval ani u moderních JTD.... JTDm 110kW "kope" rozhodně míň než Focus TDci 66kW :wink:

Jinak každý si nějak hájíme zrovna to svoje auto, ale u některých je to už opravdu křeč.... :???:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Ladin 164V6 » 21.9.2010, úte 10:53

Stejne je nejlepsi Tds od Bmw bo tahne od 1500 do 4300... :-D Bez cipu
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od enzo156 » 21.9.2010, úte 20:39

Než mu praskne palice :smt016
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Ladin 164V6 » 21.9.2010, úte 23:36

:D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

HonzaK

Příspěvky: 99
Registrován: 1.9.2010, stř 18:00

Re: proč jsem si koupili alfu

Příspěvek od HonzaK » 22.9.2010, stř 06:21

No koukam ze se asi nikdo nesvezl ve VTECu. Kdy sepne druha vacka v 5400 ot. a je to zatah az do 8000ot. Do 5400 "klidecek" a pak :o). Tak to jsem opravdu u naftoveho turba nezazil a ani u 525 tds po cipu. Puvodne jsem si chtel poridit Fiata Cromu 2.4 JTDM 200k v automatu. No svezl jsem se a pak jsem hledal ty kone pod kapotou. Kam pak se stratili.

Charlie.iks
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 198
Registrován: 12.11.2009, čtv 11:10
Bydliště: Most

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od Charlie.iks » 22.9.2010, stř 08:39

Máš pravdu s tím VTECem, hodně jsem se divil, kolik parády udělá motor s obsahem 1,6... :smt023 Nemluvě o spolehlivosti...
GTV 2.0 V6 turbo

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: proč jsme si koupili alfu

Příspěvek od cuhan » 22.9.2010, stř 08:40

HonzaK:Už to nehul :weedman:
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host