Dlouhodobe trable se 159 2.4JTDm 147kW, prosim o radu..

Zamčeno
maaroko

Příspěvky: 20
Registrován: 4.4.2011, pon 22:55

Dlouhodobe trable se 159 2.4JTDm 147kW, prosim o radu..

Příspěvek od maaroko » 4.4.2011, pon 23:03

Tak jsem uz pomerne dost zoufaly a opravdu bych ocenil radu, ktera povede k vyreseni problemu s moji Alfou.
Pred trema mesicema jsem koupil 159ku 2.4JTDm 147kW. Radost mi bohuzel vydrzela jen chvili a auto cimdal hur startovalo, po nastartovani otacky kolisaly a obcas auto zdechlo, obcas ne. Kdyz uz jelo, mohlo se jet snad libovlne dlouho a jizda ulpne v pohode. Jednoho dne ale nenastratovalo uz vubec a zacal neskutecny kolotoc servisu, odtahu, rad a hlavne utracenych penez. Nyni popisu co se na aute jiz delalo v prubehu posledniho mesice a pul:
-vymeneny zhavice za nove (dve byly nacnute)
-premeren tlak v podavacim cerpadle v nadrzi
-vymenen palivovy filtr (byl spatny) -zkontrolovany rozvody (ktere jsem delal hned po koupi) -zrepasovano naftove cerpadlo
-serizeni vstrikovacu.

Po uplnem zkolabovani auta odtazeno do Alfa Rolny (Olomouc) a nasledne:
-manualni vyplach a cisteni DPF filtru pevnych castic - naprosto zaneseny, neslo ani spustit vypaleni filtru pres diag)
-vymena EGR ventilu (cca 2400,-)
-kvuli prosakovani nafty v zavitech vymenena vstrikovaci lista (7500,-) a vsechny privodove trubky, ktere vedou do listy palivo. V sobotu jsem auto vyzvedl a pred zaplacenim jsem absolvoval testovaci jizdu, kdy jsem s autem jel cca 20km a vse se zdalo naprosto v poradku. Po zastaveni zpet v servise se mi vsak zdalo, ze otacky lehce zakolisaly (spis dolu, motor jakoby zakopl nepatrne) tak jsem zkusil opakovane slapnout na plyn - uplne nepatrne, tak ze se rucicka otackomeru pohnula neznatelne, to jsem zopakoval asi 10x a motor chicipl. Ihned start tlacitko a zas motor bezel bez problemu. dalsi projizdka a kontrola a vse na oko v poradku. Auto jsem si odvezl a behem nedele a dneska rano jsem najezdil cca 250-300km , vetsinou s plynem na podlaze a naprosta parada - zatah, vykon. Sem tam vsak auto chcipne na volnobeh hned po startu a jakoby se mu vubec nechtelo jet, kdyz treba na krizovatce mam jednicku a dam temer plny plyn...motor vytoci rychle na cca 1250 otacek ale pak jakoby horkotezko prekona 1500 otacek (tam se rust otacek zpomali), ale jakmile se pres tento moment auto dostane, tak vystreli (pri stale stejne seslapnutem plynu) jak z praku. Po dnesnich projizdkach dopoledne zacalo prset (nevim jestli ma vliv nebo je to nahoda) a auto jsem 3 hodiny nechal stat. Ted jsem chtel odjet, nastartoval jsem, chciplo, nastartuju znova a otacky kolisaly, motor skubal a zakopaval (na volnobeh a cca do 1300 otacek, pri vyssim seslapnuti plynu cca nad 2000otacek naprosto hladky chod). Po ustaleni jsem vyjel a opet v pohode. Jeste jedna vec, po vyzvednuti auta z Alfy (nevim jestli ma souvislost s vyse popsanou zavadou nebo ne) se spousti ventilator temer kazdou minutu (na volnobeh a asi i za jizdy) a nasledne se vypina - ukazatel teploty v aute ukazuje po zahrati fixnich 90° a nikam se nehybe - pred Alfa servisem podle jizdy teplota kolisala, ventilator tolik nespoustel, ale problem se startem byl v podstate stejny. Uz opravdu nevim, co s autem dale, diagnostika za celou dobu nevyhodila ani jedinou chybu (ani v archivu chyb). Ocenil bych jakykoli napad, jak situaci resit...
AR 159 Sportwagon 2.4 JTDm 147kW aut. (2007)
Chrysler 300C 3.0 CRDi 160 kW aut. (2006)
EX VW Golf Variant 1.6i 74 kW + 21 kW (2000)
EX AR 164 2.5 TD 96 kW (1994)
EX AR 164 2.5 TD 92 kW (1992)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19010
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Dlouhodobe trable se 159 2.4JTDm 147kW, prosim o radu..

Příspěvek od Kubas » 5.4.2011, úte 07:32

tohle vlákno zamykám, duplicitní je v sekci JTD
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Zamčeno

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host