Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Liwika19 » 5.4.2011, úte 21:47

ako som uz inde pisala ja som testovala na 4 pruznost 80-120 km/h cas 4,8s...zimne 15" na plechoch
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 10.4.2011, ned 23:46

Když jsem měl ject koupit svojí Jůlinku, měl jsem na výběr ještě jednu variantu. Auto vypadalo naprosto stejně (tedy kromě červený kůže) a motor byl 1,9 JTD (85kW). Říkal jsem si, že když už investice,tak i pořádnej motor, takže nakonec jsem zvolil svojí 2,4 JTDm. Dneska se drbu za uchem a přemýšlím, jestli jsem si přece jen neměl vzít tu slabší. Mám totiž pocit, že s tím mým "hovadem" nikdy nemůžu ject na 100% jeho schopností. Dřív bych se někde zabil, něž dostat motor na limit...
Mám mimo jiné i Škodovku Garde s upraveným motorem a podvozkem. Dneska jsem se byl project a byl jsem nadšenej, že si s ním můžu dělat, co se mi zamane. Vyždímal jsem z něj úplně všecno a vrátil se z projížďky s úsměvem na tváří, rozpálenýma gumama a prázdnou nádrží. :) U Alfy se mi tohle nestává. Jasně, jízdně je to úplně jinej svět a těším se, až si do ní sednu a otočím klíčkem, ale už od začátku jsem měl dojem, že mi na tom autě něco chybí. Dneska jsem asi přišel na ten pravý problém - auto je přemotorovaný a chybí mu taková ta hravost a lehkonohost. Je sice fajn mít pod pravou nohou zátah lokomotivy, ale právě díky téhle krutosti si s autem nedokážu doopravdy užít lumpárny. Což je veliká škoda.. :(
Je to jen můj dojem nebo mi někdo z vás dokáže potvrdit ten samý pocit?
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Terr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 258
Registrován: 11.9.2010, sob 13:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Terr » 11.4.2011, pon 01:24

Já to moc potvrdit nemohu, chtěl bych výkonnější a v limitu je dost často.
Problém bych viděl v tom, že je to takový těžkopádný diesel, s výkonným benzínem si prostě užiješ o něco víc.
Alfa Porneo 166 3.0 V6

Q: What's it like to have an anal?
A: It's like having a dick in your ass.

Kritici neuznaj to, Alfisti, pořád jsme to my,
smeteme konkurenci zákeřnějc než tsunami.

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Foli » 11.4.2011, pon 08:08

Jééé, tak to bych si přál bejt na tom jak Muf2muf. Mojí 2,4 JTDm bych potřebovolal tak 100 koní navíc, abych byl spokojen. Přemotorovaná určitě není, podvozek je daleko dál jak motor.... Několikrát si říkám, že to vubec už nejede. prostě limity toho auta využívám dost často a od trojky vejš bych si přál opravdu mnohem větší výkon. Kamarád má Mazdu 3 MPS, dost upravenou, náhon na přední kola, komplet překopanej motor, podvozek a má na předních kolech výkon 325 koní. to už je opravdu velké žihadlo, ale vím, že po čase by mi to přišlo málo. Výkonu není nikdy dost. Pravda je, že každej má hranu a využitelnost výkonu jinde. Já tím, že jsem závodil a dodnes občas závodím, tak mám jiné představy a hlavně jinde posunutou hranu a ovládání auta. Když se chci vyblbnout tak jak prostě nemám auto v zatáčkách imrvére v mírném driftu, tak jsem nespokojen. Taky na zimu jsem dal kotouče vrtané a drážkované Zimmerman a po 20 000 km jsou v háji, vypálené, křivé a popraskané.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 11.4.2011, pon 10:56

S jízdou v přímce nemám problém, tam by se občas taky nějakej koník navíc hodil. Ale spíš jsem si posteskl nad takovou nějakou těžkopádností auta. Moje Garde nejede ve výsledku nijak rychle, ale těší mě řítit se okreskou s motorem vytočeným na 7000ot. a případnej drift korigovat plynem. Auto váží 800kg je s ním sranda. Tohle prostě umí jen benzínová zadokolka a nepotřebuju k tomu mít 200koní. Z Alfy mám trochu strach. Jednak je to dost složitý auto a každá případná rána stojí batoh (což u škodovky neřeším) a hlavně cítím, že ve dvoustovce ject zatáčku smykem se rovná jistej smrti. Bojím se dostat tuhle bestii na hranu, protože už by to bylo v moc vysoký rychlosti. Možná jsem špatný řidič, možná mám jen příliš silnej pud sebezáchovy, ale ze svý Alfy nedostanu všechno, co v ní je. Ukamenujte mě :smt075
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Terr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 258
Registrován: 11.9.2010, sob 13:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Terr » 11.4.2011, pon 11:01

S jistou těžkopádností bych souhlasil, opravdu je to z velké části dáno těžkým dieselem vpředu a pohonem FWD, tedy přirozenou nedotáčivostí, nicméně 156ka je na tom poměrně dost dobře, perfektně komunikuje s řidičem a vždy poznám, kdy už má dost a vyletěl bych ze zatáčky nebo nastal jiný problém. Trochu jí pomoci do přetáčivosti ruční brzdou také není problém.
Auto co má 800kg už se trochu chová jako motokára, to bude vždy jiné než 1,5tuny těžký kolos, s tím nic nenaděláš.

A jestli jezdíš zatáčky ve 200km/h s Garde a s Alfou se bojíš, tak tedy nevím :smt040
Alfa Porneo 166 3.0 V6

Q: What's it like to have an anal?
A: It's like having a dick in your ass.

Kritici neuznaj to, Alfisti, pořád jsme to my,
smeteme konkurenci zákeřnějc než tsunami.

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Sgt. » 11.4.2011, pon 11:19

Taky sem si myslel že je perfektně čitelná a mám jí pod kontrolou.
No než bourat s Garde, tak bych si radši vybral 156ku a vyšší rychlost :-D .
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Terr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 258
Registrován: 11.9.2010, sob 13:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Terr » 11.4.2011, pon 11:28

Pokud vím, u tebe tomu předcházely jisté a jiné okolnosti. O sněhu si to již tak pochopitelně nedovolím tvrdit, nicméně ty jsi vjel do jakési závěje a nestihl (a defacto ani nemohl) zareagovat.

Ale taky bych raději boural ve 156 :D
Alfa Porneo 166 3.0 V6

Q: What's it like to have an anal?
A: It's like having a dick in your ass.

Kritici neuznaj to, Alfisti, pořád jsme to my,
smeteme konkurenci zákeřnějc než tsunami.

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 11.4.2011, pon 11:43

Nééé, moje Garde nejede 200!! :D Vždyť jsem i psal, že nejede závratně rychle, mám převody poskládaný blíž k sobě, auto jede na vytočenou pětku tak 160, víc ne.
Silnice v mém okolí jsou hotně zatočený a kopcovitý, takže se dá ject tak kolem stovky, pokud chceš mít nějakej rozumnej prostor na reakci. Ve stovce se ve škodovce bourat ještě dá, když není shnilá :)
Ale abych to tu zbytečně nezasíral svýma blábolama - Alfina je takovej rychlej dostavník na delší trasy, pro zábavu si radši uchovám zadohrab :drivers:
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Terr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 258
Registrován: 11.9.2010, sob 13:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Terr » 11.4.2011, pon 11:54

A prosímtě, co to tam máš za motor? Ty klasický starý škodovácký motory byly strašně slabý, drift neutáhly ani omylem.
Alfa Porneo 166 3.0 V6

Q: What's it like to have an anal?
A: It's like having a dick in your ass.

Kritici neuznaj to, Alfisti, pořád jsme to my,
smeteme konkurenci zákeřnějc než tsunami.

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3819
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Franik » 11.4.2011, pon 12:35

muf2muf: mám ten samý pocit prostě ten motor tahá v zatáčkách hrozně ven to závaží je hrozně znát a na víc ten krouťák na přední nápravu je moc, víjezdy ze zatáček pod plynem nezvládá odlehčený kolo přenést navíc ta stabilizace hned do všeho kecá proto se chystám do mojí 2,4 na samosvor z GT nebo něco jiného jen hledám info. bohužel jazyky neovládám krom trochu parusky a v CZ moc info není hlavně jsem nenašel nikoho kdo to už v autě má a kdo se podělí o zkušenosti. V6 byla na tohle lepší.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 11.4.2011, pon 13:39

Terr píše:A prosímtě, co to tam máš za motor? Ty klasický starý škodovácký motory byly strašně slabý, drift neutáhly ani omylem.
Tenhle motor není "strašně slabej" :) Má lehce zvětšenej objem na 1340ccm, ostrou vačku, závodní svody, trochu vyšší kompresi, rozšířený a zaleštěný kanály v hlavě, vyváženou a vyleštěnou kliku a ojnice atd... Jede to moc pěkně, motor točí 7000ot. Navíc mám jinak poskládaný převody, takže zábava zaručena :drivers:
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Terr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 258
Registrován: 11.9.2010, sob 13:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Terr » 11.4.2011, pon 13:42

Tak v takovém případě to zní jako solidní zábava :)
Nic jiného jsi neupravoval? Stock poloosy a ostatní rotační zatížené části to utáhnou? Kolik má ten motor kW?


A ještě jedna věc, jak je na tom se zvukem? Ten původní býval dost děsný, předpokládám že to máš jiné :-D
Alfa Porneo 166 3.0 V6

Q: What's it like to have an anal?
A: It's like having a dick in your ass.

Kritici neuznaj to, Alfisti, pořád jsme to my,
smeteme konkurenci zákeřnějc než tsunami.

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Foli » 11.4.2011, pon 13:50

Franíku, problém motor nemá a už vubec není problém v tom, že to má velkej krouťák. Když třeba najedu do zatáčky a jedu ji na hraně, tak skoro vždy mi jde celou zatáčku zadek mírně, hodně mírně bokem a na výjezdech nemám problém s tím, že by vnitřní kolo nestíhalo. Jde o to najít ( cítit ) ten grip těch kol, když už too plynu je na výjezdu moc a přenos síly na vozovku je na hraně. Pokud tohle vychytáš tak zjistíš, jak i s JTDm se dájí projíždět nádherně zatáčky bez nedotáčivosti a prokluzu vnitřního kola.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 11.4.2011, pon 14:01

poloosy se snažím sehnat s pravýma Löbrama, ale zatím dost problematická věc. Pravda je, že ty tripody moc nevydrží, už jedu druhou sadu :) Kolečka v převodovce jsou dělaná na zakázku z nějakýho houževnatějšího materiálu (nejsem metalurg).
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Sgt. » 11.4.2011, pon 14:48

Terr píše:Pokud vím, u tebe tomu předcházely jisté a jiné okolnosti. O sněhu si to již tak pochopitelně nedovolím tvrdit, nicméně ty jsi vjel do jakési závěje a nestihl (a defacto ani nemohl) zareagovat.

Ale taky bych raději boural ve 156 :D
Je to tak jak píšeš. :D Nicméně od té doby mi sebevědomí za volantem značně kleslo.
Z toho co si živě pamatuju o 156, tak sem měl vždycky pocit z mírné přetáčivosti než nedotáčivosti. Pokud sem tedy nevjel do zatáčky nesmyslnou rychlostí a neškubnul volantem, to se pak sunula po čumáčku ven (neměl sem v ní stabilizaci).
Co se týká pocitu v zatáčkách, tak sem měl stejně nejlepší pocit v Deltě a to byla mnohem slabší a projížděl sem zatáčky o dost pomaleji než se 156 ale prostě to bylo jiné emotivnější. Když to teď porovnám ještě se 159, tak ta je zase v zatáčkách (dle tacho) rychlejší než 156 a přesto sem měl ze 156 tak jako lepší pocit. Teď je to jako Pendolinem v 1. třídě.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Terr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 258
Registrován: 11.9.2010, sob 13:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Terr » 11.4.2011, pon 15:13

Tak jde čas... :smt040

A nenarážím na onen seriál, nicméně o 'pokrok'. Prostě trendem je to, že nesmí být nic slyšet, nic cítit a pokud možno, nic vidět :-D Auta dokonale zbavená emocí. 159 se mi fakt líbí a je i pořád fajn jí řídit, ale je tam znát ta snaha o luxus a minimalizaci zpětné vazby pro řidiče.
Alfa Porneo 166 3.0 V6

Q: What's it like to have an anal?
A: It's like having a dick in your ass.

Kritici neuznaj to, Alfisti, pořád jsme to my,
smeteme konkurenci zákeřnějc než tsunami.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Kůrkyn » 11.4.2011, pon 21:30

Na 156 je prostě dobrý, když se vymete v zatáčce díra, tak to dá takovou šupku do volantu, že člověk ví, že tam ta díra opravdu byla a příště zvolí jinou trajektorii :)

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: Postupný úbytek výkonu - diag. a oprava

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 12.4.2011, úte 06:33

Při stavu našich silnic přední náprava trpí, zvlášť pod tím pětiválcovým mamutem :???: Kolikrát je mi auta líto, tak jdu radši na tramvaj, než abych s ním absolvoval cestu přes město :-D
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů