návod na nastavení rozvodů u 3,4,5,6 válcových VM motorů krom chryslera, který má řetízek
příklad na alfa 75 2,0/2,4/2,8TD 4 válec
1/ zajistit auto proti pohybu, zařadit neutrál, vymontovat baterku, vymontovat svíčky,sundat vysokotlaké potrubí, pokud se bude nastavovat čerpadlo, sundat řemen od alternátoru a posilovače řízení, natočit motor do HÚ podle rysek na řemenici a na prsou, HÚ musí být v kompresi Né ve střihu, bud si sundáte víko a kouknete na ventily nebo si pomůžete jinak třeba papírkem co položíte na díru po žhavičce...
2/ vyndat chladič a odsekat matku na řemenici nebo pomocí speciálního klíče na řemenici řemenici zablokovat a spešl vyrobeným ořechem povolit matku- obyč 41 ořech tam nenacpete, aniž by jste ho nemusely obrousit- vyráběl jsem ho z trubky, alfa 164 + ostatní to mají asi bez problémů
3/sundáte prsa, vytočíte 3 šrouby na vývěvě(nevím to tam má ford, když vývěvu má na alternástoru) pozor jeden šroub jde jedině násilím, vadí mu ozubené kolo-viz foto ŠROUB
vývěvu pomalu vyndaváte ven a pomáháte si šroubovákem, protože opět jde velmi z tuha, kde opět vadí ozubené kolo viz foto páčit:
vyndavejte vývěvu pomalu a opatrně, protože vám vypadají lamely viz foto vývěva:
natočím vývěvu tak aby šla na značky jak na klice, tak i na vačce viz foto zuby:
pozn.alfa 75 měla na vývěvě keště předpětové kolečko, které vymezovalo vůli mezi zuby, osobně si myslím, že to není špatnej nápad, ale už jsme to jednou viděl zničené a na tomto 2,8TD z roku 1992 již tento mechanismus není
4/nastavíte stejně tak i kolo na vstřikovacím čerpadle, na
samotníé kolo používám stahovák k tomu určený a vypadá jako stahovák u jízdního kola na kliku.
POZN:navíc díky tomu stahováku nemusíte sundavat prsa a rozhazovat rozvody, při výměně vstřikovacího čerpadla, protože u alfy 75 je v krytu díra hned naproti matce čerpadlového kola
tady je ale zároven největší zádrhel, třeba u alfy 75 má čerpadlové kolo hned zbaček víc a to třeba pro 4,5,6 válec, což je brnkačka, ale co horšího má dva zářezy na klínek- viz foto: čerpadlové kolo
mezi tečky na zubek dáte to číslo podle toho kolik máte válců a rysku podle toho jak chccete mět naladěný motor, jestli více do výkonu nebo naopak
pozn: jinak si nedokážu vYsvětlit proč tam jsou dva zářezy
vše ted podotahujete (matka na čerpadlovém kole 88Nm) a nastavíte předstih(musí být vyřazen sitič z činosti) postu znáte, ne?? úchylkoměr našroubovat místo šroubu co je mezi vstřikovacíma trubkama na hlavě, nasadit prsa seřídit rysky na rysky pro HÚ, pootočit motorem proti směru otáčení, pozprpvat hodinky kde e přestane ručička hýbat, vynulovat čísleník a otočit zpět motorem na HÚ a podívat se co ukazuje číselník
5/jiank nasadíte prsa řemenice a víceméně vše ostatní
návod nejni ani tak pro vás, jako spíš pro mě- abych nad tím zase nemusel přemejšlet až to budu dělat po 3tí