Příspěvek
od Envel » 8.7.2011, pát 13:57
No trochu mě zneklidnilo konstatování ze sekce JTD, vlákno:
Skubani u cca 2000tis otacek
"Myslím, že tady řešíte dlouhodobě neřešitelné.. Takhle rozškubat jde skoro každá 2.4 JTD ve 159 nebo Breře. Čím víc se na to člověk soustředí a zaměřuje, tím je snažší to vyvolat. Vyměna EGR ventilu nebo jeho částečné zaslepení (dodávají se na to originál záslepky) je pouze řešení nějakého důsledku, ale ne příčiny. Primární problém je filtr DPF. Pokud se z auta vyndá, když je nové a přeprogramuje se ř.j., tak se motor nezanese a funguje normálně (odzkoušeno). Pokud ale má auto najeto 100.000 a vyndá se DPF, tak je motor už tak zanesený, že se škubání vyvolá na 99% aut. Měnili jsme v servisu od všech možných snímačů a ventilů až po nový motor a vždy se po nějaké době závada vrátila. A vzhledem k tomu, že už Italové ukončili výrobu těchto motorů, skončila i veškerá podpora a snaha to nějak řešit. Snažte se jezdit mimo toto spektrum otáček.... Levnější řešení bohužel neexistuje."
To bych jako výsledek zažít nechtěl, doufám, že je to silně přehnané tvrzení, že vyndáním DPF se rozškube 99% 2,4rek nad 100.000km.
Cendlere, uz si to někdo z tvých "DPFoff klientů" všiml, že by se auto rozškubalo zrovna po vyntání DPF?
Jám mám tedy podle všeho šanci se vlézt do skupiny pod 100.000 km (aktuálně něco přes 60.000) a tím pádem by byl klid, ale jeden nikdy neví.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI