2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Foli » 17.2.2011, čtv 07:33

muf2muf píše:mám dva dotazy k motoru 2,4JTDm 20V
1) kolik oleje je v motoru? A kolik oleje vám motor bere?
2) dá se svépomocí vynulovat servisní interval v palubním PC? Nebo musím po výměně oleje (kterou si provedu sám) zaject do servisu, aby mi to píchli na diagnostiku?

děkuju

Kolik oleje ti kluci napsali a k bodu 2: Ano servisní interval si normálně vynuluješ sám bez diag. Konkrétně u 156 po FL, kterou chceš tak to uděláš tak, že nastartuješ auto a podržíš + a - na středovém tunelu k nastavení palubáku.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.2.2011, čtv 08:14

Dobře, díky za připomínku.
Mimochodem - bude ta Tvoje 156 naprodej nebo ne?
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Ladis » 17.2.2011, čtv 14:45

K tomu filtru,někde jsem četl,že je menší (kratší) z důvodu,aby nedocházelo k většímu tepelnému namáhání oleje.Sám jsem to neměnil,ale je možné,že ten delší je blíž něčemu co by ho více zahřívalo (asi výfukové potrubí k turbu,svody...? :-k ).Rozhodně bych nic neřešil a dal tam co doporučuje výrobce :smt023
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.2.2011, čtv 17:04

OK, to zní rozumně.
Jinak má někdo z vás zkušenost s výměnou oleje svépomocí? Předpokládám, že většina ano. Jakej šroub je zátka olejové vany? Někde jsem tady četl torx, ale podle obrázku to vypadalo na obyčejnej šestihran imbus. Tak jak to tedy je? :)
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 714
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Maxa » 17.2.2011, čtv 18:05

imbus.rozměr nevím,ale klasika.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 17.2.2011, čtv 20:04

8 mm

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Franik » 17.2.2011, čtv 21:09

jj filtr tutela 50 je utopenej ale větší se hodně přiblíží k svodům a k turbu tudíž se může přehřívat, jedno zjištění když jsem vyndával origo alfa tak byl o cca 2cm delší než tutela tudíž vím že příště jedu do Alfy pro origo. Tu tutelu je pak problém dobře utáhnout.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Joe » 10.3.2011, čtv 12:57

Tak šroub u vany jsem povolil byl to imbus, ale u převodovky ten torx má strhané hrany a nejde povolit, tak nevím co teď. :smt089
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Ladin 164V6 » 10.3.2011, čtv 14:48

vezmi vrtacku, zavitniky a jedem :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od yan.ko » 10.3.2011, čtv 15:50

Joe píše:Tak šroub u vany jsem povolil byl to imbus, ale u převodovky ten torx má strhané hrany a nejde povolit, tak nevím co teď. :smt089
Sikovky a snaz se. Anebo se na tu vymenu vyprdni, napln prevodovky je beztak dozivotni.
Alfa Romeo Perfection

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Zip166JTD » 10.3.2011, čtv 15:59

sikovky né . To je slabí. Já na něj použil hasák herkules. šlo to jak malina :-)
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Liwika19 » 10.3.2011, čtv 17:03

na tu dozivotnu napln prevodovky by som sa nespoliehala :D
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Joe » 10.3.2011, čtv 22:17

Ladin 164V6 píše:vezmi vrtacku, zavitniky a jedem :D

JJ dneska jsme na to koukali a pokud to nepůjde tím že přivařím COčkem matky na ten šrou a přes ní to povolím, tak jedině provrtat a nový závit. :(
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Joe » 10.3.2011, čtv 22:21

yan.ko píše:
Joe píše:Tak šroub u vany jsem povolil byl to imbus, ale u převodovky ten torx má strhané hrany a nejde povolit, tak nevím co teď. :smt089
Sikovky a snaz se. Anebo se na tu vymenu vyprdni, napln prevodovky je beztak dozivotni.

Chlape to jsem skoušel a nešlo to, je to dorvané jak prase, ostatně jako vše po majiteli z Německa.
Skoro každý šroub např jak jsem oddělával nárazník, tak 3 šrouby jsem ukroutil. Nešly vůbec povolit. Nevíte jestli nemá Arnold Schwarzenegger někde v německu nějakou vilku a s tou moji alfou oral třeba brambory? :smt040
Bo tak jak je na alfě všechno dorvané neutahujou ani šruby na kombajnu :smt013
Naposledy upravil(a) Joe dne 10.3.2011, čtv 22:25, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Joe » 10.3.2011, čtv 22:22

Zip166JTD píše:sikovky né . To je slabí. Já na něj použil hasák herkules. šlo to jak malina :-)

Hasák taky nic :smt089
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Joe » 10.3.2011, čtv 22:24

Jinak bude muset alfons chvilu počkat, teď budu v práci a nebude na to čas, tak zatím volím že tam zůstane ta náplň co tam je. :smt023
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Joe » 15.3.2011, úte 17:15

Tak včera konečně povolen navařením matky na stávající šroub. Olej vyměněn, akorát že jsem vypustil z převodovky necelé 2 litry, něco je asi špatně :cry: Ale dolil jsem 3 tak uvidím co to udělá :smt040
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od yan.ko » 15.3.2011, úte 17:26

Prevodovka a diferak maji dva vypustne srouby. Kazdy svuj.
Alfa Romeo Perfection

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Joe » 15.3.2011, úte 18:16

yan.ko píše:Prevodovka a diferak maji dva vypustne srouby. Kazdy svuj.
Tak to by mě zajímalo co jsem vypustil :shock:
Jinak jsem oddělal baterku + ten plech co je pod ní a povolil ten imbus na převodovce a celé 3 litry tam šupnul.
Jinak jak jsem byl pod motorem tak tam byl jen jeden šroub na vypuštění oleje z převodovky, žádný jiný jsem nenašel :cry:
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Ladis » 15.3.2011, úte 18:19

Takže dva na vypouštění a jeden společný na dolití,jestli tomu rozumím dobře :smt102
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Joe » 15.3.2011, úte 18:22

Ladis píše:Takže dva na vypouštění a jeden společný na dolití,jestli tomu rozumím dobře :smt102

Ladis : Ty už jsi měnil ten převodový olej?
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18545
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Kubas » 15.3.2011, úte 18:24

založil jsem ti kartu, tady:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=43&t=8479

svoje auto si kdyžtak řeš tam, tohle vlákno je o něčem jiném :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Joe » 15.3.2011, úte 18:26

Kubas píše:založil jsem ti kartu, tady:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=43&t=8479

svoje auto si kdyžtak řeš tam, tohle vlákno je o něčem jiném :wink:
Tak to se omlouvám, ale jde tu o motor :smt040 nebo spíš převodovku. Jinak kartu už mám :smt023
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18545
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Kubas » 15.3.2011, úte 19:26

jo teď vidím že kartu už máš.... Ano jde o motor, ale v tomhle vlákně se řeší jeho životnost.... Takže buď si ty věci s převodovkou řeš ve vlákně tvého auta a nebo si založ vlákno "pokec o převodovce pro 2.4JTDm" a řeš to tam....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: 2,4 JTDm 20V - životnost motoru

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.10.2011, pon 20:58

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 17 hostů