Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Odpovědět
mimimi10
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 8.9.2011, čtv 23:35

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od mimimi10 » 14.10.2011, pát 01:01

ahoj,no tak to me tady asi nebudou mit radi,ale na A6 jsem najel 150 tis a krom beznych veci tak 2X vaha vzduchu jednou rozvody a jinak motor chodil supr-opomenu jeho zvuk.a spotreba o 1l mensi nez alficka,ale tim prednosti koncej..............je to asi kus od kusu.cus
ALfa Romeo 159 2,4 jtdm sportwagon,vse krom kuze...
Kawasaki ninja zx 10 R-nadupana mrska 200 koniku
Audi A6 2,5 tdi 132 KW
BMW 530 D-strasne auto
Opel calibra 2,0-16v TURBO 165 Kw

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od jurki888 » 14.10.2011, pát 12:00

ono to vsetko zacina tak po 180000km tak ze ta to este len cakalo he
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od pekony » 14.10.2011, pát 12:57

ReznikCZ píše:
mimimi10 píše:no to je od tematu-proste jsem propad alfam :-D :-D :-D :-D
mimochodem o 2,5 TDi se dost píše jako o "nespolehlivým" motoru to 1,9 TDi je na tom daleko lépe :wink: ...ovšem všechny Tdi v minulosti jsou ehm.. dost "traktorové" (co se zvuku týče)
Nespolehliví jsou jen jejich majitelé. :smt023
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Adamsquare » 14.10.2011, pát 13:38

OT: Záleží taky jakej, 2.5TDI byl pětiválec i šestiválec a dokonce ve více verzích. Některé byly lepší, některé dost špatné. (v A6 byl ale jen šestihrnek)
Asi tou naprosto nejbanálnější je zanesená „váha“ vzduchu, již však lze již dnes koupit asi za 2000 korun. O něco horší je, když selže napínák řemene pohonu příslušenství. To pak motor přestane dobíjet. Kompletní napínák se skládá ze třech částí a dohromady to vyjde asi na 6500 korun, samozřejmě bez práce, které ovšem není málo, vzhledem k umístění motoru hned za přední stěnou. Po 120 000 km motor vyžaduje tradiční výměnu rozvodů, s nimiž je také silně doporučeno měnit vodní pumpu, která ráda teče. Na to je třeba si rezervovat nějakých 20 000 Kč v případě, že se rozhodnete nechat tento úkon provést značkový servis. Na stejnou částku vyjde rovněž nové čerpadlo Bosch VP44, které je dostatečně známo svými zákeřnými vrtochy. Když mu do 200 000 najetých km neshoří výkonový koncový stupeň jeho řídící a ovládací jednotky, tak se minimálně zanese nevyčistitelné síto v kanálu uvnitř čerpadla, což znamená opět výměnu. Na „síta“ si zřejmě motoráři Audi potrpí, neboť to se rovněž nachází v systému odvětrávání klikové skříně (v separátoru). Když se ucpe, následný zvýšený tlak ve skříni způsobí masivní únik oleje a to nejen skrz hlavové těsnění, ale rovněž těsnění hřídelová. Pak nezbývá, než motor přetěsnit celý, což s vyčištěním separátoru (je součástí systému turbodmychadla) zabere celý den i mechanikovi, který to již několikrát dělal.

Přesto, prokazatelně tou nejhorší závadou jsou vydřená ložiska vačkových hřídelí. To se stává celkem pravidelně zhruba kolem 200 000 km. I v případě pouhé opravy (bez výměny hlav) je třeba mít našetřeno 80 000 Kč. Důvodem, proč se ložiska vaček vydírají je třeba hledat v nedostatečné cirkulaci oleje v ložiskové pánvi a možná rovněž ne ve zcela bezchybně provedené povrchové úpravě. Svůj díl viny má také předlouhý servisní interval až 30 000 km. Rozhodně nikdo nic nezkazí, bude-li měnit olej po 15 000 km, či jednou za rok.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

mimimi10
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 8.9.2011, čtv 23:35

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od mimimi10 » 14.10.2011, pát 18:20

jurki888 píše:ono to vsetko zacina tak po 180000km tak ze ta to este len cakalo he
jo,okarat ja kdyz ji kupoval mela 150 tis uy najeto,mozna i vic,takze na A6 6 hrncu ted 310 tis...
ALfa Romeo 159 2,4 jtdm sportwagon,vse krom kuze...
Kawasaki ninja zx 10 R-nadupana mrska 200 koniku
Audi A6 2,5 tdi 132 KW
BMW 530 D-strasne auto
Opel calibra 2,0-16v TURBO 165 Kw

mimimi10
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 8.9.2011, čtv 23:35

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od mimimi10 » 14.10.2011, pát 18:23

Adamsquare píše:OT: Záleží taky jakej, 2.5TDI byl pětiválec i šestiválec a dokonce ve více verzích. Některé byly lepší, některé dost špatné. (v A6 byl ale jen šestihrnek)
Asi tou naprosto nejbanálnější je zanesená „váha“ vzduchu, již však lze již dnes koupit asi za 2000 korun. O něco horší je, když selže napínák řemene pohonu příslušenství. To pak motor přestane dobíjet. Kompletní napínák se skládá ze třech částí a dohromady to vyjde asi na 6500 korun, samozřejmě bez práce, které ovšem není málo, vzhledem k umístění motoru hned za přední stěnou. Po 120 000 km motor vyžaduje tradiční výměnu rozvodů, s nimiž je také silně doporučeno měnit vodní pumpu, která ráda teče. Na to je třeba si rezervovat nějakých 20 000 Kč v případě, že se rozhodnete nechat tento úkon provést značkový servis. Na stejnou částku vyjde rovněž nové čerpadlo Bosch VP44, které je dostatečně známo svými zákeřnými vrtochy. Když mu do 200 000 najetých km neshoří výkonový koncový stupeň jeho řídící a ovládací jednotky, tak se minimálně zanese nevyčistitelné síto v kanálu uvnitř čerpadla, což znamená opět výměnu. Na „síta“ si zřejmě motoráři Audi potrpí, neboť to se rovněž nachází v systému odvětrávání klikové skříně (v separátoru). Když se ucpe, následný zvýšený tlak ve skříni způsobí masivní únik oleje a to nejen skrz hlavové těsnění, ale rovněž těsnění hřídelová. Pak nezbývá, než motor přetěsnit celý, což s vyčištěním separátoru (je součástí systému turbodmychadla) zabere celý den i mechanikovi, který to již několikrát dělal.

Přesto, prokazatelně tou nejhorší závadou jsou vydřená ložiska vačkových hřídelí. To se stává celkem pravidelně zhruba kolem 200 000 km. I v případě pouhé opravy (bez výměny hlav) je třeba mít našetřeno 80 000 Kč. Důvodem, proč se ložiska vaček vydírají je třeba hledat v nedostatečné cirkulaci oleje v ložiskové pánvi a možná rovněž ne ve zcela bezchybně provedené povrchové úpravě. Svůj díl viny má také předlouhý servisní interval až 30 000 km. Rozhodně nikdo nic nezkazí, bude-li měnit olej po 15 000 km, či jednou za rok.

Cusik,je to 6 hrncu a posledni model 2,5 tdi,pak uz byli 3,0 tdi-soucasny stav km 310 tis.
ALfa Romeo 159 2,4 jtdm sportwagon,vse krom kuze...
Kawasaki ninja zx 10 R-nadupana mrska 200 koniku
Audi A6 2,5 tdi 132 KW
BMW 530 D-strasne auto
Opel calibra 2,0-16v TURBO 165 Kw

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od jurki888 » 30.10.2011, ned 15:43

tak sanie vycistene klapky prec vyfukove zvody pretesnene alficka zatial neckuka startuje na brnk nedymi pri starte tak uvydime he
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

MATES-AUTO
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 30.6.2008, pon 21:41
Bydliště: Sobětuchy -Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od MATES-AUTO » 6.11.2011, ned 14:35

Čau Kluci. Vyřešil jste nakonec nekdo problém se špatnými starty 156 jtdm???? Mam tu ted na servis alfu 159 1.9JTDm a dost špatně startuje, ačkoli mam všechny díly na tento vůz skladem nechce bezhlavě měnit věci. Diky martin

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Adamsquare » 6.11.2011, ned 16:52

Záleží jak se to projevuje, těch způsobů špatných startů je víc :(
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Tanguero » 6.11.2011, ned 18:51

Při špatném startování bych začal od žhavičů, můžou mít velký odpor a přesto ŘJ nic neřekne.
Pak palivák a vzduchový filtr. Co tlak v RAILU?
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

MATES-AUTO
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 30.6.2008, pon 21:41
Bydliště: Sobětuchy -Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od MATES-AUTO » 7.11.2011, pon 07:29

No auto točí, chytnou tak dva valce hned a dalsí dva hur, točí déle. žhaviče ok, žhaví dobře. Za tepla je to lepsi ale i tak je to spatne. Tlaky v railu se spatne meří pri to startovani debilnim tlacitkem ale tim to nebude.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od cendler » 7.11.2011, pon 07:39

Co diagnostika?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

MATES-AUTO
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 30.6.2008, pon 21:41
Bydliště: Sobětuchy -Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od MATES-AUTO » 7.11.2011, pon 09:30

Diagnostika cista.

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Adamsquare » 8.11.2011, úte 10:28

Vy jste mi to přivolali :(

Dnes jsem brzo ráno jel asi 5km do města, tam tři hodiny stál a chtěl jet domů. Startovalo to snad 3 vteřiny a ještě vylítla trocha kouře :roll:

Začínám mít podezření, jestli ve všem nemá prsty baterka :-k
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od jurki888 » 8.11.2011, úte 11:25

Adamsquare píše:Vy jste mi to přivolali :(

Dnes jsem brzo ráno jel asi 5km do města, tam tři hodiny stál a chtěl jet domů. Startovalo to snad 3 vteřiny a ještě vylítla trocha kouře :roll:

Začínám mít podezření, jestli ve všem nemá prsty baterka :-k
skus poriadne vycistit klapku egr a tu prirubu na sani kde sa srobuje egr su tam po stranach take kanale tie byvaju upchate ak to nepomoze tak dole sanie a vycistit a odstavit klapky mne to pomohlo a ked je zima baterka tiez vrti tasie a chyti to hned a bez dymu
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od ReznikCZ » 8.11.2011, úte 16:26

mě to všechno vyřešilo VIF, které tam vrážím každou nádrž a občas i celou plechovku
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

joseph

Příspěvky: 5
Registrován: 13.11.2011, ned 02:25

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od joseph » 13.11.2011, ned 02:54

Já mám asi podobný problém, dlouho to startuje, za jízdy mi to i jednou chcíplo, ale jak je auto v záběru tak je to cajk. Na displeji se mi objevuje chyba have engine checked, bojim se s tim jezdit aby mě to někde nenechalo. Prosím poraďte zda-li s tím máte někdo zkušenosti. :smt102

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od ssvd » 13.11.2011, ned 11:53

Bez diagnostiky to nepůjde...
AR 159 SW 1.9 JTDm

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Radim » 6.12.2011, úte 20:23

status: check engine kontrolka
projevy: auto nejde přes 3000 rpm (ani na volnoběh na místě), nejede to a přijde mi že dost žere (na volnoběh 3,5 litru okamžitá)
diagnóza: jedu o víkendu na diag, ale co myslíte? ucpaný DPF, snímač otáček, váha vzduchu?
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od cendler » 6.12.2011, úte 22:37

Radim : ještě tam nemáš EGR, ale diagnostika ti řekne víc, ale jestli nejde do otáček, nebo velmi těžko, tak ucpaný DPF, diagnostika ti řekne, nebo to vytáhni na dálnici, jeť na 4stupeň co největší rychlost, co to udělá
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od xjohny » 7.12.2011, stř 08:11

To nevim jestli je dobrý nápad. Když už má ucpaný DPF, měl by jít co nejdřív pryč. Jinak se ty spaliny tlačí zpátky a ještě víc zasírají sání, turbo a EGR. A z Orlických hor to je k nejbližší dálnici taky docela kousek :-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od cendler » 7.12.2011, stř 08:28

samozřejmě diagnostika ti řekne víc, ale někde jsem v návodu četl, že regenerace se dá sputit také uměle, pokud jeden na 4st. a minimálně 2500ot ustálenou rychlostí, ale je pravda že je tu riziko, pokud je opravdu ucpaný, tak výfukové plyny se kumulují ve výfuku a vrácí se zpět do motoru, kde tlačí do sání na samotné turbo atd. a všem věcem to nedělá moc dobře :wink:

Maximálně vyndáš DPF a pojedeš na výlet, vyndat ho můžeš i sám, auto bez něho jede normálně, pouze tam bude chyba motoru, ale samozřejmě se to musí přeprogramovat, protože to dělá paseku v RJ.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Danopanci
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 104
Registrován: 6.4.2011, stř 09:46
Bydliště: Prešov

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Danopanci » 7.12.2011, stř 09:36

To by ma veľmi zaujímalo - ako spustím regeneráciu DPF na Qtronicu? Alebo si počkám na ecuscan :smt068
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Radim » 7.12.2011, stř 09:44

dík za info. no já mám jednak na dálnici docela daleko,nejbližší začíná 40 km od baráku, a taky si nejsem jistý, jestli to je schopný držet víc než 2500 rpm, prostě to nad 2200 skoro nejde. jinak poslední měsíc a půl to auto jezdilo víceméně jen po městě.

takže radíte řízené vypálení přes diag a po novém roce urychlenou návštěvu doktora Čendy, nebo to zkusit projet?
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od pekony » 7.12.2011, stř 09:56

Nejprve bych udělal vypálení přes diag. Nemusíš nikam jezdit, jenom otevřít vrata od garáže. :smt040
Pak bych to zkusil projet. Až potom jestli ti to poleze přeš 3 rpm na volnoběhu.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Marshaleq a 4 hosti