chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Odpovědět

Chiptuning

Ano,proč ne?
153
77%
Ne,nejsem jeho fanda
45
23%
 
Celkem hlasů: 198

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 28.3.2008, pát 02:11

kejml píše:Tady na webu najdeš stohy papíru (teda kilobajtů) na toto téma. Nebuď líný a použij tlačítko HLEDAT. ;) Pro začátek si ujasni, jestli máš motor hardwarově v pořádku a vyber si kvalitního dodavatele.

Jinak JTD 74 kW je spolehlivý motor, hardwarově velmi podobný s 77, 81, 85, 88 kW. Tedy se všemi čtyřválci 8V. Při rozumném zacházení a nezanedbané údržbě spolkne statisíce kilometrů.
Teda snad se nepletu. Ale třeba mě někdo z místních milovníků Solviny vyvede z omylu. Viď, Drtiku :)
ja Te dam milovnika solviny :-D :-D :-D :-D
rozhodne ma i tentokrat Kejml pravdu jak jinak ale pozor na to u te 1.9ky na ten chip..
spojka je udelana jen tak tak aby prenesla to co je v motoru uz do vyroby.....takle jen 1.9ka s dobrou ci novou spojkou pobere chip,,tedy navyseni vykonu motoru..motor to smamosebou snese bez jakych koliv problemu.
proste chci rici aby to delal profik jiank spojka bude klouzat.
rad bych aby k tomu neco napsal sam Sarkan jaky prubeh vykonove krivky by byl nejvhodnejsi.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

kodajz

Příspěvky: 6
Registrován: 27.3.2008, čtv 11:54
Bydliště: Krmelín

Příspěvek od kodajz » 28.3.2008, pát 10:28

díky za info, ještě se porozhlédnu po po foru a začnu hledat autíčko. Mám čistého diesela a on jede, ale předjet se s tím nedá a v táhlém kopci ztrácí dech.
Když bude mít motor nalítáno 200 000 km, na co si dát pozor? Vstřikovače se dají sehnat za rozumnou cenu? Turbo se nekazí jak u VW?
Doblo 1,9 D

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 28.3.2008, pát 10:35

kodajz píše:díky za info, ještě se porozhlédnu po po foru a začnu hledat autíčko. Mám čistého diesela a on jede, ale předjet se s tím nedá a v táhlém kopci ztrácí dech.
Když bude mít motor nalítáno 200 000 km, na co si dát pozor? Vstřikovače se dají sehnat za rozumnou cenu? Turbo se nekazí jak u VW?
Podívej já mám JTD 85kW a má najeto 205tkm a má vše původní, včetně váhy vzduchu a spojky.... Takže určitě se dá sehnat kus, který i při těchto km bude ve špičkovém stavu a nebude chtít žádný servis... Ovšem to ty v bazaru jen tak lehce nepoznáš, taky můžeš koupit pěkný šrot... Jinak se nikdy nepřestanu divit, jak někdo může chtít kupovat auto s vysokým počtem najetých km a zároveň přemýšlet o chipování - to mi prostě hlava nikdy nepobere :-k
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kodajz

Příspěvky: 6
Registrován: 27.3.2008, čtv 11:54
Bydliště: Krmelín

Příspěvek od kodajz » 28.3.2008, pát 11:37

to je jednoduché, auto r.v. 2003 nebude mít nikdy najeto 100 000 km a méně, zvlášť JTD motor. Na novější nemám. Když se budu snažit a s pomocí lidí tady na foru se mi může podařit koupit dobrý kousek, ten si pak můžu nechat čipnout ať na dálnici nezdržuju. O žádné sprinty nestojím. Ale jak jsem se výše dočetl, čipovat není nutné, Doblo má převodovku do síly a tak akcelerace bude.
Chlapi, jak to máte se spotřebou? Město a dálnice?
Doblo 1,9 D

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 28.3.2008, pát 12:39

Ja píšeš, s motorem JTD 74kW určitě na dálnici zdržovat nebudeš.... Jinak spotřeba u toho mého auta je mezi 5,5 a 6,5 dle stylu jízdy a zatížení... Extrémy jsou ještě +/- další cca litr nahoru nebo dolů, ale v 95% případů jezdím v tomto rozmezí. U Dobla to bude asi podobné....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 28.3.2008, pát 12:51

Na Fiatu mám najeto něco málo přes kilo (od novoty) a chip tam byl od cca 20tkm do 90tkm. Spojka zatím drží. Spotřebu mám (bez chipu) podle PP 6,2 a z toho je hodně (90%? ) po Praze. Jedu teď dlouhou štreku, tak dám vědět, jak to šlo.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 28.3.2008, pát 14:00

kejml píše:Na Fiatu mám najeto něco málo přes kilo (od novoty) a chip tam byl od cca 20tkm do 90tkm.
Ty tam měl chip a dal ho zase pryč? A proč, že jsem tak smělý? :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 28.3.2008, pát 14:29

Kubas píše:Ty tam měl chip a dal ho zase pryč? A proč, že jsem tak smělý? :wink:
Začalo to "prací" firmy Kerscher a jednoho podvodníka z Brna (Michal Naď, chiptuning.cz). Auto docela žralo a hulilo, proto jsem se rozhodl dát to pryč. Mapy jsem si nechal posoudit a nedopadly dobře u nikoho.
Beru to ale s rezervou, protože každý řemeslník řekne o tom druhém, že je prase.
Pak jsem také chvíli jezdil na Sarkanovy mapy, které se projevovaly velmi korektně, žádné chybové hlášky, hulení minimální, spotřeba stejná jako teď, bez chipu. "Na Sarkana" to pocitově jelo skoro stejně, jako Kerscher, ale zdálo se mi to pružnější. Kerscher byl mrtvější na spodek. Měřením proti kopci jel Sarkan stejně jako 2.4 JTD 100 kW.

No a když jsem zjistil, jak jede 85 kW v sérii, zvážil pro a proti, tak jsem tam originál vrátil z5.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 28.3.2008, pát 17:17

kejml píše: No a když jsem zjistil, jak jede 85 kW v sérii, zvážil pro a proti, tak jsem tam originál vrátil z5.
Tomu nerozumiem. Máš obavy, aby si nemal so Stilom rovnaké problémy, ako s Alfou? Ani sa Ti nečudujem. Po tom čo si si prežil a teraz keď som si ešte horšie prežil aj ja, tak mám strach to vytočiť nad 2000ot/min, aby mi zasa niečo neodišlo :smt019
Ale je to skor na vrub najazdených km a štýlu jazdy, než softvéru. Každopádne je cítiť, že nastavenie u MJTD je už dosť na hrane a čas potvrdí, že ich životnosť nikdynedosiahne životnosti unijetu.

Inak Doblo má RJ EDC16, dokonca i v unijet prevedení, preto bude pre mnohých tunerov problémom. 1.3JTD má Marelli, tiež problémová, teda pre niektorých :wink:
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

kodajz

Příspěvky: 6
Registrován: 27.3.2008, čtv 11:54
Bydliště: Krmelín

Příspěvek od kodajz » 30.3.2008, ned 10:49

díky za vaši spotřebu i poznatky.
Ted jsem trochu jelen z temínů MJTD a unijet. Znamená to, že doblo JTD má nějakou novou složitější řídíčí jednotku? Měl jsem kdysi na Puntu 1,2 benzín nějakou novou řídící jednotku co byla menší než krabička od sirek a pokazila se mi. Měl jsem jí na spravení až někde v polsku a ani tam jí nedali dohromady a tak jsem musel koupit novou. No snad takovou nemá doblo, to by byl mega oříšek. Sharkane, ty se takové řídící jednotce dokážeš podívat na střeva?
Doblo 1,9 D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8566
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 30.3.2008, ned 12:28

MJTD je multijet a je tak oznacena druha generace vstrikovani Common Rail. Pracuje s vyssimi tlaky a vice vstriky behem jednoho pracovniho cyklu.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kecka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 30.3.2008, ned 21:24
Bydliště: Bohumin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kecka » 30.3.2008, ned 21:27

Tak jsem dneska vyuzil sluzeb Sarkana :D a jsem prozatim spokojenej :diky

uvidime co ukaze cas

Neni to sice Alfa ale patrim to rodiny italu ......................
1,9 JTD
0,9 Cenda

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 2.4.2008, stř 09:51

kodajz píše:díky za vaši spotřebu i poznatky.
Znamená to, že doblo JTD má nějakou novou složitější řídíčí jednotku? Sharkane, ty se takové řídící jednotce dokážeš podívat na střeva?
Viem ju upraviť, ale nie opraviť. Zatiaľ som sa ale s pokazenou nestretol. :smt023
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

kodajz

Příspěvky: 6
Registrován: 27.3.2008, čtv 11:54
Bydliště: Krmelín

Příspěvek od kodajz » 3.4.2008, čtv 13:07

no měl jsem Punto 1,2 8v, rv 2001 byla tam prý vadná serie a všem se posrala řj v záruce a mi až po záruce :smt102 nikdo jí nedokázal opravit. Tak snad u Dobla JTD už byly řj lepší.
Doblo 1,9 D

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 7.4.2008, pon 19:52

Já myslím že odkaz níže změní naše vnímání chiptuningu - to je prostě bomba a jen co vrátím prázdné lahve, tak si takovýto geniální chip koupím: http://www.aukro.cz/item342982452_zvyse ... honda.html :-D :-D :-D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 7.4.2008, pon 20:24

Kubas píše:Já myslím že odkaz níže změní naše vnímání chiptuningu - to je prostě bomba a jen co vrátím prázdné lahve, tak si takovýto geniální chip koupím: http://www.aukro.cz/item342982452_zvyse ... honda.html :-D :-D :-D
http://www.vesmirni-lide.cz/default_9.htm
http://www.vesmirni-lide.cz/default_10.htm
http://www.vesmirni-lide.cz/default_11.htm
a další strany této slideshow
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 7.4.2008, pon 20:47

chip je na nic kdyz neumite radit :D jak jste mohli videt v sobotu na srazu :D
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 7.4.2008, pon 21:04

kejml píše:
Kubas píše:Já myslím že odkaz níže změní naše vnímání chiptuningu - to je prostě bomba a jen co vrátím prázdné lahve, tak si takovýto geniální chip koupím: http://www.aukro.cz/item342982452_zvyse ... honda.html :-D :-D :-D
http://www.vesmirni-lide.cz/default_9.htm
http://www.vesmirni-lide.cz/default_10.htm
http://www.vesmirni-lide.cz/default_11.htm
a další strany této slideshow
:hotovej :hotovej :hotovej
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 18.4.2008, pát 09:04

Termín 21.4. sa blíži a mám dohodnutú valcovú brzdu v Žiline. kto má záujem, bude vítaný. Predbežná cena je 1500Sk/ks, pri väčšom množstve možná zľava nejakú tú stovku - záleží ako to dohodneme na mieste. :wink:
Okrem Alfy Fiata a Lancie sú vítaní aj majitelia Opláckych motorov CTDI - je to náš starý známy Multijet :shock:
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 18.4.2008, pát 19:19

sarkan píše:Termín 21.4. sa blíži a mám dohodnutú valcovú brzdu v Žiline. kto má záujem, bude vítaný. Predbežná cena je 1500Sk/ks, pri väčšom množstve možná zľava nejakú tú stovku - záleží ako to dohodneme na mieste. :wink:
Okrem Alfy Fiata a Lancie sú vítaní aj majitelia Opláckych motorov CTDI - je to náš starý známy Multijet :shock:
Ty si vždycky umíš vybrat termín...Bohužel zase nemůžu.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 20.10.2008, pon 20:50

Kdo najde jedno jediné pozitivum, získává zatím blíže neurčenou cenu.
http://www.sportovniautodoplnky.cz/prid ... lfa-romeo/
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 20.10.2008, pon 20:54

cena silena
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 21.10.2008, úte 08:54

Chlapi když už se to téma zase po dlouhé době oživilo, přidám jednu čerstvou zkušenost - včera jsem jel 300km s O2 4*4 původně 77kW, nyní chip od Cimbu (čili dle referencí jednoznačně nejlepší chiper na koncern VW) na údajných 110kW (dle slov majitele).

Auto dle mě jelo o třídu pomaleji než naše stejně motorizované GT, když šlápnete v mírném kopci na 6st při 140kmh na plyn tak se defacto nic neděje.... Oproti tomu GT i vtěchto rychlostech má chuť aspoň trošku jet (a to na šestku při stejné rychlosti točí o cca 400 otáček míň, takže má ještě nevýhodu delšího převodu....).

Nevím, jako tak oktávka jakžtakž jela, určitě to nebylo těch 77kW ale těm 110kW vůbec nevěřím..... Podle mě kámošovi přidali možná nějakých 15-20kW a jinak je vše jen jeho pocit :D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 25.5.2009, pon 23:34

tak jestli to vyjde v sobotu,navstivim Sarkana a ocipujem meho mazlika 156SW 2.4JTD :smt007 Doufam ze z ni Sarkan udela bestii :twisted: Akorad se netesim na tu cestu:cca400km :???:
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

jakubSW
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 292
Registrován: 17.12.2008, stř 21:44
Bydliště: Rumburk
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od jakubSW » 26.5.2009, úte 18:04

No vidíš, a já se těším na každý kilometr v mojí alfici :D
AR 156 sportwagon 3,2 GTA Q2

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host