Ja to dělal včera normálně venku v pergole, jen jsem si na ruce pustil takovy maly ohřívač a v pohodě...No jak to provrtas z toho čela kde je zasuvka, tak si myslím nemusíč na nic davat pozor, ten plast ma tak 2mm tloušťku a pak je tam tak dva centimetry díra...pak bys to mel pres tu diru vyklepnout cele, tu tycinku i s tim kusem co v něm ta tyčinka běha, mě se to ale nepodařilo, ale tim klepaním se to cele uvolnilo, tak jsem to do te diry napřed stříkl rostoff a pak jsem to nastříkal plne takoveho maziva ve spreji, něco jako WD, ale je to od wurtu a je to od -30 do plus 250 stupnu, ale pry tam zadne teploty nejsou, spis jsem mel strach aby to nezamrzlo, z te strany okolo te tycinky jsem to taky prostrikaval, díru zašrouboval samořezkou, mel jsem asi čtverku vrtak no a dal jsem to doromady a je to..doufam teda ze to nejakou dobu vydrzi a kdyz ne, tak to je prace na chvilku.pekony píše:No to je mi jasné, ale žeby se mi chtělo.. Navíc ted v těch mrazech. Bohužel nemám garáž vyhřívanou.
Jak si měl ten vnitřek selenoidu venku, je tam něco na co si dát pozor? Taky ho vykuchám komplet.
EGR ventil
Re: EGR ventil
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: EGR ventil
AND1 máš tam email od Cendlera a SZ navod od Pekonyho a to je tak všechno co potřebuješ, pro ty co to nikdy nedělali to hodím i sem:
Složka: Příchozí
Ahoj. Ten egr není vůbec těžké sundat. Drží pomocí 4 šroubů na sání a 2 šrouby je k němu uchycena trubka od turba. Nejprve odpojíš konektor, pak povolíš dva šrouby na kterých drží držák krytu motoru. Ten sundáš a šrouby vyšroubuješ. Pak už jen zbylé dva a ony dva od té trubky. Mezi oběma konci egru a sáním a trubkou jsou těsnění tak si je ohlídej at ti někam nezapadnou. No a máš egr v ruce. Ted přichází čáat kdy musíš egr rozpůlit. drží na 4 torx šroubcích. Tak se dostaneš k té tyčince která pohybuje tím šoupátkem. Musí chodit hladce, nezadrhávat, nelepit se v krajních polohách. Já to vystříkal rezojedem, nechal působit a pak vyfoukal vzduchem a následně namazal mědí. Složení je přesně opačný postup. Držím palce at je to jenom tím.
Složka: Příchozí
Ahoj. Ten egr není vůbec těžké sundat. Drží pomocí 4 šroubů na sání a 2 šrouby je k němu uchycena trubka od turba. Nejprve odpojíš konektor, pak povolíš dva šrouby na kterých drží držák krytu motoru. Ten sundáš a šrouby vyšroubuješ. Pak už jen zbylé dva a ony dva od té trubky. Mezi oběma konci egru a sáním a trubkou jsou těsnění tak si je ohlídej at ti někam nezapadnou. No a máš egr v ruce. Ted přichází čáat kdy musíš egr rozpůlit. drží na 4 torx šroubcích. Tak se dostaneš k té tyčince která pohybuje tím šoupátkem. Musí chodit hladce, nezadrhávat, nelepit se v krajních polohách. Já to vystříkal rezojedem, nechal působit a pak vyfoukal vzduchem a následně namazal mědí. Složení je přesně opačný postup. Držím palce at je to jenom tím.

AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: EGR ventil
Nesmis se bat do toho poradne trisknout. Jde o to, ze ve vnitr, je to cele zarezle a hlavne to chce smirkem lehce obrousit. Je to plne sazi, tim, ze tam neco striknes tam vytvoris takovou lepivou kasi, ktera az stuhne tak to bude jeste horsi.tyvado píše:Ja to dělal včera normálně venku v pergole, jen jsem si na ruce pustil takovy maly ohřívač a v pohodě...No jak to provrtas z toho čela kde je zasuvka, tak si myslím nemusíč na nic davat pozor, ten plast ma tak 2mm tloušťku a pak je tam tak dva centimetry díra...pak bys to mel pres tu diru vyklepnout cele, tu tycinku i s tim kusem co v něm ta tyčinka běha, mě se to ale nepodařilo, ale tim klepaním se to cele uvolnilo, tak jsem to do te diry napřed stříkl rostoff a pak jsem to nastříkal plne takoveho maziva ve spreji, něco jako WD, ale je to od wurtu a je to od -30 do plus 250 stupnu, ale pry tam zadne teploty nejsou, spis jsem mel strach aby to nezamrzlo, z te strany okolo te tycinky jsem to taky prostrikaval, díru zašrouboval samořezkou, mel jsem asi čtverku vrtak no a dal jsem to doromady a je to..doufam teda ze to nejakou dobu vydrzi a kdyz ne, tak to je prace na chvilku.pekony píše:No to je mi jasné, ale žeby se mi chtělo.. Navíc ted v těch mrazech. Bohužel nemám garáž vyhřívanou.
Jak si měl ten vnitřek selenoidu venku, je tam něco na co si dát pozor? Taky ho vykuchám komplet.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: EGR ventil
No zatím to funguje dobře, příště do toho třísknu 

AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: EGR ventil
já si chtěl nechat EGR zaslepit a můj garážník mi řekl že to nejde, že by to házelo nějakou chybu na palubovce....asi se v tom moc nevyzná co...taky říkal že to nejde vyčistit



- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: EGR ventil
si tu najdi návod na rozebrání EGRu, práce asi na hodinu 

Re: EGR ventil
Presne tak. Nevyzna se a jeste blbe radi. 

NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
Re: EGR ventil
Pekony už jsi se odhodlal k rozebrání číslo dvě, nebo Ti to už jezdí?
Jinak tady se vážně dozvíš víc než u mechanika v garáži...mě třeba ten můj když jsem na to nemohl přijít co s tím je tvrdil že to jede normálně, ale aspoň mám všechno proměřené, spoustu věcí vyměněných, no a nakonec kdybych si to s vaší pomocí neudělal sám tak to to nejezdí dodnes
Jinak tady se vážně dozvíš víc než u mechanika v garáži...mě třeba ten můj když jsem na to nemohl přijít co s tím je tvrdil že to jede normálně, ale aspoň mám všechno proměřené, spoustu věcí vyměněných, no a nakonec kdybych si to s vaší pomocí neudělal sám tak to to nejezdí dodnes

AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: EGR ventil
jasny...sice sem tu presny navod nenasel (odkaz na forum opelu bych se musel registrovat) ale myslim ze problem s egr nemam (a kdo vi treba uz je zaslepeno, nestudoval jsem to), nemam zadny priznaky, auto nečudí, nehazi chybu motoru na palubovce, a ma stabilni otacky na volnobeh....jen proste vcera kazdy druhy rozjezd byl noční můrou (tahlo az od 1800) ale prisuzuju to ty zime protoze v noci byla v garazich a rano uz pohoda, tak uvidime zas vecer ted stoji v -12ti :-)) takze at uz to bylo nafta nebo neco primrzlyho nejspis to ma spojitost s dlouhodobym pobytem na mrazu:)
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: EGR ventil
Přesně tak to vypadalo u mě, krásné i studené starty, volnoběh nekolisal, všechno v pohode, žadna kontrolka motoru, jen jsem se nemohl najednou ani rozjet a vuůbec to nechtělo jít za plynem...někdy do dvou tisíc, někdy i do 3tisíc otáček..co to máš za auto?
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: EGR ventil
- Alfa 156 2.4 JTD 103kw
no tak uvidim jestli to zas nekdy udela:-)
navic mi ho asi cistil a mel jen reči na to zaslepení...uz si presne nevzpominam :-)
no tak uvidim jestli to zas nekdy udela:-)
navic mi ho asi cistil a mel jen reči na to zaslepení...uz si presne nevzpominam :-)
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: EGR ventil
Ne ne ne
. Jeste sem do toho nelez. Nechce se mi. Auto jede normalne od prvniho vycisteni tudiz to zatim odkladam.

NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
Re: EGR ventil
Tak to se Ti ani nedivim, ta zima je čím dál horší, ja dnes jen dolival baterku a musel jsem ji celou vydělat protože se na té straně u plus do ni nedostaneš a to jsem mále přišel o psty, brrrr
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: EGR ventil
připojím se se svým problémem, týká se alfy 156(více info c popisu dole). Vždycky když auto přes noc stojí, ráno nastartuji a chvíli tak cca 1 minutu mírně kolísá volnoběh(ručička otáčkoměru se pohybuje v rozmezí 2-3mimimetrů, a je to trošku slyšet i z motorového prostoru). Auto je do cca 2000otáček docela líné. Po překročení hranice těch 2000 otáček auto zabere, až to zatlačí do sedačky. Může to být egr ventilem, nebo mám hledat závadu jinde? a ještě otázka egr ventil je umístěný na stejném míste jak u jtd tak u jtdm?
Alfa Romeo 156 2.4JTD, 100kw, 1998, sedan, černá barva, kůže, klima, šíbr...
Re: EGR ventil
Tak muj problem vyreseny neni.po celodennim stani v mrazu po 10ti min jizdy opet...ted jsem jel na 4ku a najednou to prestalo jet ..pedal na podlaze a nic...pomohlo prerazeni na 3. Pak na rozjezdech otacky sly hrozne pomalu nahoru nekdy teba vubec a nekdy v pohode...takze egr nebo to muze porad byt ta nafta?Nevim jak se chova auto se ztuhlejsi naftou:))) nebo neco jineho?trosku klouze i spojka ale to by se chovalo asi jinak...rano po celOnocnim stani v garazich to jelo stejnou trasu v pohode...
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: EGR ventil
Tak a mne uz to vubec nejede resp jede ale asi v nouzovym rezimu(nevim jak vypada nouzovy rezim) proste nejde to nad 2tis otacek a sotva se to rozjede ale startuje nadherne...naftou to asi nebude takze pockam az se otepli a uvidim
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: EGR ventil
Roger: na nic nečekej a vyčisti ten EGR. s největší pravděpodobností to bude ním. A když nebude, tak tím nic nezkazíš, když jej vyčistíš! Filtry máš vyměněný(palivák a vzduchový)?ale kdyby byly filtry v háji tak mám za to, že se to projevu spíše cukáním a hlavně to nespadne do nouzáku...
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Re: EGR ventil
EGR bychmohl zkusit o vikendu ale dle toho navodu mi to prijde nejaky slozity jsem laik a rozhodně nehodlám někde vrtat nějaký díry...max rozebrat lehce pročisitit a vrátit :-):-))....filtry jsou vsechny novy od října až listopadu (od ty doby s tim jezdim vicemene jen po městě..), a mam za to ze EGR se taky cistil...
A mohl by ten EGR souviset s těmi mrazy? EGR funguje nějak hlavně při těch studených startech ne kdy ten bordel posíla zpět do sání :-)
A mohl by ten EGR souviset s těmi mrazy? EGR funguje nějak hlavně při těch studených startech ne kdy ten bordel posíla zpět do sání :-)
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: EGR ventil
Tak může být zanesený a tím jak jsou takové mrazy tak ten bordel drží tu tyčinku a nefunguje jak má. není to nic těžkého...vezmeš 3,5mm vrteka a vyvrtáš dírku. buď vyklepneš ten díl s pružinou nebo to jen prostříkáš silikonovým sprejem..uvidíš jak ti ta tyčinka bude chodit...Včera jsem to dělal a měl jsem za necelí 2h hotovo i s tím snímačem tlaku v sání.
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
- Cipís
- Štamgast
- Příspěvky: 665
- Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
- Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
a kdo nedisponuje jazykem cizim jako ja,tak ma hodna kamaradka nam to prelozila;)Takze stahujte zde http://ulozto.cz/13067204/prirucka-alfa-doc nez nam ulozto zrusi ACTA

AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex
AR 147 1.6TS .... Ex
Re: EGR ventil
nikdo neví?D´ice píše:připojím se se svým problémem, týká se alfy 156(více info c popisu dole). Vždycky když auto přes noc stojí, ráno nastartuji a chvíli tak cca 1 minutu mírně kolísá volnoběh(ručička otáčkoměru se pohybuje v rozmezí 2-3mimimetrů, a je to trošku slyšet i z motorového prostoru). Auto je do cca 2000otáček docela líné. Po překročení hranice těch 2000 otáček auto zabere, až to zatlačí do sedačky. Může to být egr ventilem, nebo mám hledat závadu jinde? a ještě otázka egr ventil je umístěný na stejném míste jak u jtd tak u jtdm?
Alfa Romeo 156 2.4JTD, 100kw, 1998, sedan, černá barva, kůže, klima, šíbr...
Re: EGR ventil
Co je to ten carb cleaner?bohuzel si nemuzu stahnout ten cesky preklad.uz mam silikonovy olej a asi zejtra se dotoho pustim tak snad to nezmrvim jeste vic:)) jinak dnes jsem to zkousel startovat a prijde mi to horsi a horsi...ten zvuk motoru je takovej pisklavej a nejde nad 1500 otacek pak se to zacne klepat:) tak sem zvedavej
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: EGR ventil
asi blba otazka ale kde presne ten egr zaslepit??primo u egru nebo u vejfuku??
- Cipís
- Štamgast
- Příspěvky: 665
- Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
- Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
To nemusi byt zrovna Carb cleaner,ale pripravek pro odmastovani,dekarbonizaci,atd. Ja jsem si napr.v praci slohnul tento pripravek: Porta-čistič pro speciální účely
AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex
AR 147 1.6TS .... Ex
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů