Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 7.12.2011, stř 11:24

Včera jsem přijel na Čepro, že natankuji svoji oblíbenou Čepro Diesel Optimal a oni ji přestali vyrábět :( Místo toho mají novou "prémiovou" Čepro Diesel EKO. I přes oslavný leták teda důvěru nemám a vzal jsem raději obyčejnou naftu a dal tam pár štamprlí vifu... :roll:
Ty ekosrajdy už mě fakt štvou :evil:
Přílohy
07122011222.jpg
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Radek156 » 9.12.2011, pát 11:06

Taky beru z 90ti procent naftu u čepra nebo eurooil plus VIF letní. Přes zimu když mrzne -5 a víc tak mám dobré zkušenosti s VERVOU plus VIF zimní. Starty jsou po ránu o poznání lepší. Sheelu se vyhýbám. Dobré zkušenosti nemám s čepračkama u globus , albert a podobně. Naftu mají levnější, ale na nádrž najedu o 100-150 KM míň. :smt033
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od whitedevil » 9.12.2011, pát 19:20

čepro a eurooil je to samí ne?? .)
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od RV147 » 10.12.2011, sob 22:41

Na tu eko pozor, je to bionafta, prostě to má víc biosložky. Pokud se to rychle spotřebuje tolik to neškodí, jako když to leží v nádrží a biosložka se oddělí.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od 147 JTD 85 » 3.2.2012, pát 18:21

Ja beru omv tu normalní a přidavám vif a zatím spokojenost,už se fakt nevím kam vif dát a kam néééé ale myslím ze do takové vervy od benziny je to uz zbytečné co vy na toooo??

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od PetrGTV » 3.2.2012, pát 19:14

já tankuju Vervu a dávám VIF, míň mi to pak kouří.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 3.2.2012, pát 21:50

Ja beru omv tu normalní a přidavám vif a zatím spokojenost,už se fakt nevím kam vif dát a kam néééé ale myslím ze do takové vervy od benziny je to uz zbytečné co vy na toooo??


Právě Verva aktuálně používá vysoký obsah 2EHN../přes 1000jednotek-na litr/, a to znamená, že jí při opravdu velmi nízkých teplotách /-20/ nemusí VIF dělat dobře..
To platí obecně pro všechny nafty s vysokým obsahem 2EHN...
To platí hlavně pro start klasického TD, CR mají jednotku která upraví předvstřik i délku vstřiku, čili je výrazně mín náročná /hlavně na CČ.../

Pokud máte pocit, že TD na koktejl nafta+ VIF ve velkém mrazu hůř startuje ve vašem motoru,pak jednoduše stačí použít třeba Castrol TDA..ten se snáší dobře..

Hlavní důvody pro dodatečnou aditivaci je
1. ZVYSENI MAZIVOSTI ..
Norma je dost měkká ..a čerpadla -hlavně CR potřebují optimální mazivost výrazně vyšší..
2.Nikdy při opravdu nízké teplotě nevíte, jakej koktejl čepujete, od doby povolení
obsahu biosložky se pančuje kde čím..pak reálné CC může někdy být úplně jiné než čekáte
a startovatelnost je řádově horší..
Vyšší CČ rozhodně nemůže škodit..

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od 147 JTD 85 » 3.2.2012, pát 21:55

Tak mi to nedalo a volal jsem do Unipetrolu s otázkou, zda jsou v Ultradieselu podobná aditiva jako v TopQ a Vervě, pan Schejbal z Unipetrolu mi řekl, že každá firma si recepturu aditiv střeží, ale lze říci, že množství aditiv by se dal zhruba vyjádřit tímto pořadím:
1) - Verva
2) - Ulradiesel
3) - TopQ

... v podstatě tak nějak neurčitě řekl, že ve Vervě je "toho nejvíc" a Ultradiesel je někde mezi. :-)
Potom jsem se ho ptal, kde všude bude Ultradiesel k sehnání... říkal, že seznam má u sebe, ale je v autě, ale že co se týká Globusu, v budoucnu budou mít Ultradiesel všechny Globusy v ČR.

Potom jsem volal do Agipu. Tam mi pán řekl, že Agip si nechává dodávat aditiva přímo v rafinerii při plnění cisterny, a to jím dodaným aditivem. Velmi se divil, když jsem mu řekl, že Benzina aditivuje Vervu přímo na čerpačce, říkal, že ho to překvapilo. Taky říkal, že všichni zaměstananci se služebními auty Agipu mají nařízeno brát DieselTech a nebyl nikdy problém. Pokud si prý zákazník stěžuje, že mu dieselTech poškodil motor, vysílají okamžitě na stanici mobilní laboratoř a prý se nikdy nestalo, že by závada byla DieselTechem. Taky zdůraznil, že Agip je jediná značková firma v ČR, která aditivuje za cenu obyč. nafty, bez příplatku.
Hlavně prý netankovat do moderních dieselů na malých neznámých stanicích, ale jen na velkých značkových... to ale už víme, že :-)

Potom jsem volal do Eorooilu (Čepro a.s.) a tam mi bylo řečeno, že jejich aditivum je také naléváno a míseno už na lince v rafinerii. A že u nich není vůbec možné dolévat až na stanici z kbelíčku, ale že se to v minulosti na Benzině dělalo, ale myslí si, že v současnosti až na výjimky se to už nedělá. Taky mi bylo sděleno, že aditiva jsou ve své podstatě všechna stejná v základu, lišit se mohou pouze tím, že jedno zajišťuje lepší mazivost, jiné zase více přidává cetanové číslo. Že se tam moc nového vymyslet nedá... no, to už jsem taky tak nějak tušil. :-)
Každopádně pán říkal, že dodatečné přidávání Vifu do již aditivované nafty (DieselTech, Optimal Diesel, Ultradiesel, V-power Diesel, Verva...) je nejen zbytečné, ale že i nafta se dá "přeaditivovat" a že to pak může dělat víc problémů než užitku, nehledě na různost aditiv a jejich množství.... prostě aditiva patří jen do obyčejné nafty... asi tak.

Dále jsem volat již nechtěl. Do Shellu volat nechci, nějak se mi nelíbí jejich způsoby a cenová politika... Škoda, na Shell jsem jezdíval dost.
Tak toliko z mého telefonického průzkumu. Tak a teď to poslední - doufat, že říkali pravdu. Já zůstanu zatím u Vervy a sem tam vezmu Ultradiesel, chci zkusit Optimal Diesel a Agip taky asi zkusím... ale jak říkám, jinak zůstávám u Vervy.

Není to z mojí hlavy ale s kopčil jsem to na jinem foru ale docela zajímavé néé

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 3.2.2012, pát 22:44

Problémem základní dnešní nafty je, že nečepujeme arktickou ale modifikovanou..i při těchto teplotách...pokud by byla u stojanu petrolejová nafta, nemuseli bychom tu skoro nic řešit...jenže ta je drahá výrobně a dává se pouze když je k tomu opravdu důvod..
V našich šířkách se používají pro řešení problémů krystalizace parafínu MODIFIKÁTORY, který mění pouze velikost a tvar krystalů..tak se splní norma filtrovatelnosti a je to.
Výrobce prostě plní laboratorní normu, nejde mu ani tak o skutečné vlastnosti konkrétních palivových systémů--to mu norma neukládá..bohužel ..tak je dost důležité, co vlastně lejeme u stojanu do nádrže, protože, pokud sledujete kontroly COI, neděláte si určitě žádné iluze o tom , u kolika stojanů BUDE NĚCO JINÝHO /PANČOVANÝHO/..


Pokud by se beze zbytku plnila norma /aspon norma/, bylo by to OK, jenže to je pohádka
pro optimisty--skutečný stav u spousta pump je opravdu mizerie..
/ty biosložky v naftě ..jsou často kromě různých olejů co supermarket a internet dal, kafilerních tuků někdy i etanol..v nesmyslným množství., ví se to, není to tajemství.. a normy EU tomu v podstatě daly zelenou--teda tý amaterský chemii na čerpačkách.:-( /

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od 147 JTD 85 » 4.2.2012, sob 10:56

Jaké mate skušenosti s diseltech ???

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 4.2.2012, sob 11:11

táta normálně tankuje pouze Vervu, nedávno nadával, že musel tankovat v Makru nebo Tank and Go a udělalo mu to rozdíl +2l/100km na stejné trase...

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od 147 JTD 85 » 4.2.2012, sob 11:25

Petr147 píše:táta normálně tankuje pouze Vervu, nedávno nadával, že musel tankovat v Makru nebo Tank and Go a udělalo mu to rozdíl +2l/100km na stejné trase...
Ta verva bude asi the best ale ja na ní mam takovej psychyckej blok mně odešel egr ventil a ja v ten den tankoval prave tu vervu a asi tak po 2 hod auto vubec nejelo jasne že to nebylo vervou ale ten blok je blok :roll:

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od PetrGTV » 4.2.2012, sob 12:25

147 JTD 85 píše:
Petr147 píše:táta normálně tankuje pouze Vervu, nedávno nadával, že musel tankovat v Makru nebo Tank and Go a udělalo mu to rozdíl +2l/100km na stejné trase...
Ta verva bude asi the best ale ja na ní mam takovej psychyckej blok mně odešel egr ventil a ja v ten den tankoval prave tu vervu a asi tak po 2 hod auto vubec nejelo jasne že to nebylo vervou ale ten blok je blok :roll:


hmmmmm ..... a chceš si o tom promluvit ........(tváří se ustaraně) .....? :smt056 :hotovej
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od 147 JTD 85 » 4.2.2012, sob 13:08

PetrGTV píše:
147 JTD 85 píše:
Petr147 píše:táta normálně tankuje pouze Vervu, nedávno nadával, že musel tankovat v Makru nebo Tank and Go a udělalo mu to rozdíl +2l/100km na stejné trase...
Ta verva bude asi the best ale ja na ní mam takovej psychyckej blok mně odešel egr ventil a ja v ten den tankoval prave tu vervu a asi tak po 2 hod auto vubec nejelo jasne že to nebylo vervou ale ten blok je blok :roll:


hmmmmm ..... a chceš si o tom promluvit ........(tváří se ustaraně) .....? :smt056 :hotovej
No to tady celo dobu naznačuji :D néé asi tet skusím diseltech agip je italska pumpa tak by to mělo být ok a je to jediná pně adetivovana nafta bez příplatku

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od whitedevil » 4.2.2012, sob 15:27

tankuju agip... Super, příjde mi lepší spotřeba a i to líp jede, ale startovatelnost je stejně mizerná jako euro iol... No i když pravda že na naftu od euro oilu sem nenastartoval vůbec na agip to točí a jakoby chytá ale nenaskočí... až po cca 3 startu se to rozjede
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 4.2.2012, sob 17:34

já právě po agipu z vršovic docela dojel na EGR :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od 147 JTD 85 » 4.2.2012, sob 17:42

AHOSO_VIDAHO píše:já právě po agipu z vršovic docela dojel na EGR :-)
na egr!!!!!!!!!!!!!! tak to nic zustavam u omv + vif,egr to by my schazelo znova bych měl blok :cry:

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od A.J.Michal » 4.2.2012, sob 17:57

vy mate porad nejake bloky :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 4.2.2012, sob 19:15

a za oknem bločky ... :-)


ne, asi to byla haluz ... ale teď je taková kosa, že se mi do toho nechce lézt .. :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 4.2.2012, sob 19:22

147 JTD 85: tak to já mám zase jedinou jistotu, že na OMV mě už nikdy neuvidí. Když jsem měl jakýkoliv problém, tak bylo palivo od nich. Viz totálně zmrzlá nafta při pouhých asi -15 st. :smt021
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 4.2.2012, sob 19:28

jo jo, taky mi to (už i s golfem arvsvw ) vždycky v zimě blblo, když jsem natankoval u OMV (moje ex tam mela nejakou slevu)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od whitedevil » 4.2.2012, sob 19:36

stejně myslím že je to v celku jedno pokud netankuješ v JZD... Ale do těhle teplot když je v noci kolem -20 a auto stojí venku a když odjíždim tak je kolem -18 tak to prostě bude chtít další aditivaci nebo tankovat naftu z ruska :D
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od tyvado » 4.2.2012, sob 21:43

Potvrzeno řidičem cisterny, nejlepší je Verva od benziny, je ale docela drahá tak tankuju obyčejnou naftu u Benziny, OMV, shell, Agip a bez problému, vyjimečně přidám aditiva od sheronu..
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od elbandito » 4.2.2012, sob 22:25

tyvado píše:Potvrzeno řidičem cisterny...
Tak hlavně, že to máš z věrohodnýho zdroje :-D

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 4.2.2012, sob 22:27

První nafta, která kdy na našem trhu měla přes 1000 jednotek 2EHN byl před lety ARAL
/měl CC 62 a velmi měkký chod/, ted je to právě Verva..je ale bohužel proti bývalému Aralu trochu tvrdší..

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti