Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Tak jo jdu do toho 11.září tam mam jet tak pak udělám reportáž Clarkson taky ujel s V8 TDI 1290km na jednu nádrž a já mám s V6 N/A ujet 740km, to musim dát
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
- vavrusam
- Pozorovatel
- Příspěvky: 282
- Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
- Bydliště: Pariz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Kdybys potřeboval pár km dotlačit tak dej vědět
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive
- twiister
- Pozorovatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
takze 11. budes na dalnici "obmedzenie"
(neverim tomu ze to das )
(neverim tomu ze to das )
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG )
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Musim mít spotřebu 9,6 to přece neni nic hroznýho. Teda jestli ta nádrž má těch 72l, zatim se mi to nepovedlo vycucnout úplně. Uvidíme, vemu si 5l do kanistru pro sichr
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Honzo R diky za odpoved. Jen par poznamek: ten olej Shell Ultra 5W-40 jsem tam nalil podle mazaciho planu Shell specialne pro muj motor. Ma specifikaci :5W-40 Viskositätsklasse. API SN/CF; ACEA A3/B3/B4; BMW LL-01; MB Zulassung 229.5; VW 502 00/505 00.; Porsche A40; RN0700; RN0710; Ferrari; erfüllt die Anforderungen von FIAT 9.55535-Z2. Snad je to dostatecne? Nyni jsem chtel Alficce jeste prilepsit a dat tam 10W 60 - ale ten Valvoline je asi jen polosyntetika, nicmene vubec ne spatny olej. Dival jsem se na predepsany olej pro 147 GTA se stejnym motorem, ale vyssi vykon o 9 PS, a tam na rozdil od meho predepisuji 10W-60. Takze patrne tam dam Shell Ultra Racing 10W- 60, na ten mam paky a dobrou cenu nebo ten Agip Racing 10W-60. Ale Selenie vyjde jeste levneji nez AGIP.
K tomu provozu, Alficku mam na rychle a pohodlne presuny mezi ceskym a nemeckym domovem. 400 km, az na 10 km jen dalnice, tempomat vetsinou nastaveny na 180 km/h, motor poradne ohreji, nejen vodu, ale hlavne tech 6,9 litu oleje. To jedu pianko, zrychlim az po ohrati. A LPG si nemuzu vynachvalit, jezdim na nej uz 20 let, bez problemu. Sice az v poslednich letech zacali Germani setrit a proto i stavet cerpaci stanice, ale nyni je to super. Plyn je v temer kazde vesnici.
Diky a mej se. Mirek
K tomu provozu, Alficku mam na rychle a pohodlne presuny mezi ceskym a nemeckym domovem. 400 km, az na 10 km jen dalnice, tempomat vetsinou nastaveny na 180 km/h, motor poradne ohreji, nejen vodu, ale hlavne tech 6,9 litu oleje. To jedu pianko, zrychlim az po ohrati. A LPG si nemuzu vynachvalit, jezdim na nej uz 20 let, bez problemu. Sice az v poslednich letech zacali Germani setrit a proto i stavet cerpaci stanice, ale nyni je to super. Plyn je v temer kazde vesnici.
Diky a mej se. Mirek
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Mirku--když víš že děláš dobře a víš co tam dáš, proč se tady proboha na cokoli ptáš?
Tohle ti neodkejvu, protože oleje jsou moje hobby a to co píšeš vůbec nerespektuje hlavní
část mojí odpovědi--
OLEJE jsou uplácaný ze ZÁKLADOVÉHO OLEJE..
ALFA zásadně doporučuje emulze PAO+ESTER báze
Čili skupiny bází 4 a 5
Shell jsou hydrokraky -HC oleje --TEDY KRAKOVANÝ MINERÁLY--to že se můžou tyhle
emulze označit za syntetické je pouze výsledkem soudního sporu, který vedl Castrol--
prostě i když v nich nic syntetického není a měli by se férově označit jako
"Krakovaný minerální olej"--kdo by si to pak chtěl koupit.
Lidi chtěj číst na obalu "cenově vychytanýho oleje " SYNTHETIKA a tak jim to tam prostě napíšem
Jestli je to pravda nebo neje už druhá věc--synthetické oleje jsou látky přesného složení,
s přesně definovanou aditivací--z toho plyne, že jde velmi přesně definovat VLASTNOSTI
To u minerálu /i KRAKOVANÝHO/ jde jen do určité míry, protože nejde garantovat přesné složení--co do zastoupení jednotlivých látek--MINERÁLNÍ OLEJE a HC TAKY Jsou
SMĚSI ne zcela definovanýho procentuelního složení podle toho, co zrovna při rafinerii
jako destilační frakce ze základní suroviny leze--proto i aditivace je víc obecná..
Výkonnostní špiučka je proto vyhrazena olejům báze 4a5--tedy opravdovým synthetikám..
Logicky--ALFA potřebuje ester PAO bázi aby spokojeně předla--všechny busso agregáty jí potřebujou.
TAK PROČ proboha tam chceš lej HC olej--kvůli ceně?
.........................................
Pokud máš jasno--tak se pak na nic neptej a dělej jak myslíš, čas je omezen a má taky svojí cenu
Tohle ti neodkejvu, protože oleje jsou moje hobby a to co píšeš vůbec nerespektuje hlavní
část mojí odpovědi--
OLEJE jsou uplácaný ze ZÁKLADOVÉHO OLEJE..
ALFA zásadně doporučuje emulze PAO+ESTER báze
Čili skupiny bází 4 a 5
Shell jsou hydrokraky -HC oleje --TEDY KRAKOVANÝ MINERÁLY--to že se můžou tyhle
emulze označit za syntetické je pouze výsledkem soudního sporu, který vedl Castrol--
prostě i když v nich nic syntetického není a měli by se férově označit jako
"Krakovaný minerální olej"--kdo by si to pak chtěl koupit.
Lidi chtěj číst na obalu "cenově vychytanýho oleje " SYNTHETIKA a tak jim to tam prostě napíšem
Jestli je to pravda nebo neje už druhá věc--synthetické oleje jsou látky přesného složení,
s přesně definovanou aditivací--z toho plyne, že jde velmi přesně definovat VLASTNOSTI
To u minerálu /i KRAKOVANÝHO/ jde jen do určité míry, protože nejde garantovat přesné složení--co do zastoupení jednotlivých látek--MINERÁLNÍ OLEJE a HC TAKY Jsou
SMĚSI ne zcela definovanýho procentuelního složení podle toho, co zrovna při rafinerii
jako destilační frakce ze základní suroviny leze--proto i aditivace je víc obecná..
Výkonnostní špiučka je proto vyhrazena olejům báze 4a5--tedy opravdovým synthetikám..
Logicky--ALFA potřebuje ester PAO bázi aby spokojeně předla--všechny busso agregáty jí potřebujou.
TAK PROČ proboha tam chceš lej HC olej--kvůli ceně?
.........................................
Pokud máš jasno--tak se pak na nic neptej a dělej jak myslíš, čas je omezen a má taky svojí cenu
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Zvládnu sám na heveru vyměnit manžetu poloosy u kola? Musim sundat i kotouč a třmen? Pak se asi musí povolit ten středový šroub v náboji a poloosa vypadne? Rád bych si to zkusil udělat sám jestli to neni nic těžkýho, nechce se mi za to platit.
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Dobře díky to sem potřeboval vědět
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Ladablaha at to nezní tak jednoduše tak co se týče matice na poloose na povolení jsem potřeboval 1,5m dlouhou lešenovou trubku a kolega přitom stál na brzdě . Dále bude potřeba povolit a vyrazit čep ze spodního ramene, asi i čep řízení a ted nevím jak je to s ramenem vrchním.Podstata je aby jsi mohl odtáhnout náboj od poloosy.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Musis povolit stredovu maticu a vyrazit cep spodneho ramena aby si mohol vysunut drazkovuhridel poloosi je to orech 36 a musi byt zuzovany kvuli tvarovaniu naboja rovny tam nedostanes, potom inbusaky na vnutornom klbe u dyferencialu a mas ploosu venku odpaskujes na vnutornom klbe malu sponu na hriadeli a zrazis zadnu kritku klba dbas na to aby sa ti klb nevychyloval z osi mohli byti z neho vyletet kulicky a ja neviem ci vies skladat loziska. Pod zadnu kritku je segerov poistka tu das dole, klb das dole z tisichranu . V podstate je hotovo mozes vymenit kteru kolvek manzetu na danej strane delal sem to vcera na zvedaku tak to ide .
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Díky za odpověď, asi si k tomu vezmu někoho znalýho
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
čaute, dával už niekto dole zadný nárazník? Chcem namontovať parkovacie senzory, dúfam že to nebude moc zložité. dík
Lancia Thesis 2.4 jtdm 136kw
Alfa Romeo 166 2.4 jtd 100kw - ex
Alfa Romeo 166 2.4 jtd 100kw - ex
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Já jsem to dělal, taky kvůli senzorům. Šrouby zezdola a z podběhu nejdeš, když si pod to lehneš, ale kromě nich to ještě drží šrouby zevnitř z kufru. Musíš na boku sundat to polstrování a na pravé straně je to až za panelem s pojistkama (ten drží na jednom nebo dvou šroubech), vlevo je to asi za baterkou, to už si nevzpomínám jestli jsem ji dával ven... Ale jde to docela dobře
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
a klidne to muzes nafotit a trosku popsat a udelame z toho postup na web do techniky, at tam mame neco noveho ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Dik za radu. Mozno bude aj postup
Lancia Thesis 2.4 jtdm 136kw
Alfa Romeo 166 2.4 jtd 100kw - ex
Alfa Romeo 166 2.4 jtd 100kw - ex
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Honzo, nerozciluj se. Samozrejme, pokud bych nechtel znat jiny nazor, od nekoho, kdo evidentne vi o cem pise, tak se neptam. Na podrobnejsi studium a proniknuti do podstaty problemu nemam cas, proto se o to ani nepokousim. Pisu, co jsem se dozvedel z oficialnich informaci. Pochopil jsem, ze ten Valvoline neni plna syntetika. Ale co ten Shell Racing 10W- 60? To take neni syntetika? Jak to mam vedet? Navic oni tam nepisou na synteticke bazi, ale synteticky olej. Tak se neurazej a napis jasne: Selenie, Agip 10W-60 nebo nic. Opravdu mi nejde o par stokorun, ( nicmene vzhledem k najetym km spise par tisic rozdilu - vymena 5x za rok), preci jen zdravi meho Bussa je mi prednejsi. Sam vyznavam heslo: buy cheap, buy twice. Takze jak? Zapomenout na Shell? Zajime me nazor odbornika, proto se ptam. Dekuj i za odpoved. Viva Alfa.- Ahoj Mirek
- vavrusam
- Pozorovatel
- Příspěvky: 282
- Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
- Bydliště: Pariz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Millers Oils CFS 10w60 NT
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Dle dostupných informací, které mám a které jdou vyčíst z bezpečnostního listu, základový olej toho Shellu je hluboce krakovaný olej skupiny III+, takže to PAO není. Oleje PAO se téměř již nevyrábí a na trhu jich zůstalo pár, kvůli ceně, kterou za ně zákazníci nechtěli platit. Výroba olejů PAO je finančně velmi náročná a v oleji za 200,-Kč litr koncová cena na zákazníka s aditivačním balíkem, obalem, etiketou, a distribucí je tak obsah 1%. Honba za nejnižší cenou si vybrala daň v podobě náhražek, o kterých marketingová oddělení básní, jako že jsou téměř stejné, ne-li lepší než PAO. To samé platí o esterech. Chceš-li špičkový olej, je tu Millers Oils s řadou NT a i s řadou CFS ( Competition Full Synthetic ), kde se nešidí. Agip Racing 10W-60 pro auta nevím, jestli bude ještě ve výrobě, v novém ceníku ho nemám. Ale je tu 4T Moto GP 10W-60, který jde v autě normálně použít a umaže-li motory biků v Moto GP, tak naše motory s přehledem. U Selenie je též obrovská výhoda, že nejsou úplně na otevřeném trhu a nesoutěží o nejnižší cenu, tudíž nemusí optimalizovat. Jenže s příchodem nového akcionáře v podobě Petronas, se v Polsku buduje stáčírna a snad i funguje a pro polský trh se plní ve přímo ve Waršavě, jsou to čtyřlitrová balení, litrovky v černé barvě a mají v nabídce Selenii ACT, která je už distribuována pouze pro Polsko. Tudíž, nabízi-li nějaký shop v portfoliu Selenii ACT, víš přesně odkud levnou Seleni mají a co je asi uvnitř...MirekP píše:Ale co ten Shell Racing 10W- 60? To take neni syntetika?
Je to složitý..............
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Jsem rád, že Alfi166silver vstoupil do diskuze, protože v odpovědi ukazuje celou tu
"bídu dneška"--tlak na cenu, která prostě "vyhání" z receptur nejkvalitnější složky.., spolu
s omezováním obsahu výkonových aditiv..
Pokud bych tu takhle "plakal sám" asi by mě považovali místní návštěvníci za "magora kterej je paranoidní"--ale situace je přesně taková, jak Alfi píše..
Kdo chce kvalitu, a jistotu špičkového obsahu /bez ohledu na cenu/ jde po emulzích typu Milleroils 10W-60 NT, u té SElenky začíná právě
"polský problém" , ENI asi už s největší pravděpodobností nepočítá s podporou starších receptur a klasika zmizí z trhu /Agip racing 10W-60 už jde také sehnat s obtížemi../
Millleroils neojebává,to rozhodně, srovnatelná úroveň je v této hladině ještě třeba
Motul v řadě 300V ../: Motul 300V Le Mans 20W60/--esterová technologie od Motulu...
i když se může ta 20-ka zdát nesmysl, není tomu tak...nad 40stC má viskozitní hodnoty
jako běžná 10W-60, HTHS je opravdu 7 , takže si nedokážu představit podmínky
kdy by mohlo dojít k "trhnutí" mazacího filmu..
Ale pozor--musí se to ohřát min nad 40stC--na studeno to osolit by byl mazec..
Bohužel je trochu problém zjistit u Milleroils 10W-60 třeba údaj HTHS, . , , zajímavé je, že firma dělá s tímto údajem drahoty a tím pádem si myslím, že to nadstandartní hodnota určitě nebude...
V každém případě má Milleroils velice kavalitní triester-recepturu a je to pro zátěžový provoz sichr,
stejně je pro zátěž sichr i i MOtul 300V -20W-60 --když je k náplni tohoto typu důvod..
pro zajímavost --/lze s "vanosem "nadrbat na této pro bávo opravdu
nestandartní emulzi --výrobcem rozhodně nedoporučované-- 200tis, na rozdíl od třeba doporučovaného Castrolu kdy je vanos--variabilní časování ventilů BMW--obvykle po smrti okolo100tis..a to "navýšení s ohledem na cenu vanose"už je zajímavé číslo,--viz třeba UK diskuzní fora okolo BMW../
Musíme se bohužel smířit s tím, že u takto - v relativně malém objemu --vyráběných emulzí se "doporučení pro Alfu" , založené na motorové zkoušce ,určitě nedočkáme..
......................................
Millers oils CFS 10W-60 NT...../cca 4kila /litr../
Pro použití v závodních nebo upravených a výkonných sériových motorech, kde je požadována maximální ochrana agregátu při velkých výkonech za ultra nízkého tření s minimálními ztrátami výkonu. Vhodný pro všechny atmosférické nebo přeplňované motory, zejména s objemem 2.0l a vyšším používané na okruzích, v rally, vytrvalostních závodech apod.
Aditivace nanočásticemi poskytuje:
• Výrazné snížení tření.
• Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu.
• Nižší produkci tepla.
• Vyšší výkon a kroutící moment.
• Vyšší spolehlivost motoru.
• Vylepšenou energetickou účinnost.
• Díky použitým polyalfaolefinům (PAO) a 3-esterovým základovým olejům je minimalizováno množství použitých polymerů, díky čemuž je mazací film více odolný vůči střihu a ztrátě viskozity, zejména v nejnamáhavějších místech agregátu.
• 3-esterová složka výrazně zlepšuje mazací schopnosti přispívá ke snížení třecích sil a celkovému vylepšení výkonu lubrikantu.
• Vynikající čerpatelnost oleje pro ochranu motoru při studených startech.
• Excelentní teplotní stabilita – minimální odparnost oleje ve vysokých teplotách – a oxidační odolnost oleje.
• CFS 10w60 NT je sestaven pro benzínové i naftové motory používané v nejnáročnějších podmínkách, jako rally a vytrvalostní závody. Rovněž vhodný pro track-days a další výkonné aplikace.
• Vyvinuto, vyrobeno a baleno v Anglii – originál firmy Millers Oils Ltd.
VÝKONOVÝ PROFIL:
• Pro výjimečnou ochranu motoru při extrémních zátěžích.
• Přesahuje kritéria norem API SM a ACEA A3/B4.
• Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 10w60
Hustota při 15°C: 0.870
Kinematická viskozita při 100°C: 24.4cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 170.8cSt
Viskozitní index: 175
Bod skápnutí: <-25°C
Bod vzplanutí: >200°C
Viskozita při studeném startu -25°C (CCS): 7, 000cP
...........................................................
Motul 300V 20W-60 Le Mans cena +- 4kila/litr
Olej Motul 300V Le Mans 20W60. Plně syntetický olej nejvyšší třídy vyráběný na bázi rostliných biologicky odbouratelných surovin patentovanou esterovou technologií firmy MOTUL. Je určen pro sportovní a závodní účely. Kinematickou viskozitou je rovněž vhodný pro použití v běžném provozu.
Vyrábí se ve viskozitách: Power racing 5W-30, Power 5W-40, Chrono 10W-40, Competition 15W-50 ,Le Mans 20W-60 a High RPM 0W-20.
Používá se v motorech s nejvyššími výkony a maximálním zatížením. Udržuje stálý mazací film při vysokých teplotách, otáčkách motorů. Při výběru vhodné viskozity je třeba dodržet požadavky výrobce motoru, případně ladičské firmy, která motor připravila. Tyto oleje jsou podrobovány trvale testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků pravidelně upravuje. Z tohoto důvodu není možné je dlouhodobě homologovat podle amerických a evropských certifikačních testů. Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2. Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93
výpis z listu až zítra :-)--už jsem línej hledat na disku..
................................................
z hlediska ceny / výkon velmi zajímavá emulze --ještě občas je někde k sehnání..
Agip Eurosports 5W-50
/viskozitně-kinematickou viskozitou 40stC a 100stC --leží mezi 10W-40 a 10W-60/
je plně syntetický motorový olej nejvyšší výkonnostní třídy, který motoru poskytuje maximální ochranu proti opotřebení.
Lze jej použít pro všechny typy benzínových motorů s turbodmychadlem i bez,motory používající víceventilovou technologii a pro motory sportovních a závodních vozidel.
Je vyroben z nejlepších plně syntetických základových PAO a esterových olejů,doplněných nekonvečními aditivy na základě dlouholetých zkušeností z motoristického sportu.Ochraňuje motor při maximálním zatížení sportovní jízdy stylem brzda plyn i jízdě "jen" pod plným plynem. Tento ojej nepoužívá tzv."ekologickou" aditivaci, proto dokáže chránit a udržovat motor v čistotě i při nejtěžším zatížení, které sebou nese motoristický sport.
Agip Eurosports 5W-50
API SJ performance
výpis z listu ráno :-)
Takže třeba na poskakování s nedostatečně prohřátým motorem v zimě taky cenově zajímavá kvalitní varianta náplně pro některé agregáty..
"bídu dneška"--tlak na cenu, která prostě "vyhání" z receptur nejkvalitnější složky.., spolu
s omezováním obsahu výkonových aditiv..
Pokud bych tu takhle "plakal sám" asi by mě považovali místní návštěvníci za "magora kterej je paranoidní"--ale situace je přesně taková, jak Alfi píše..
Kdo chce kvalitu, a jistotu špičkového obsahu /bez ohledu na cenu/ jde po emulzích typu Milleroils 10W-60 NT, u té SElenky začíná právě
"polský problém" , ENI asi už s největší pravděpodobností nepočítá s podporou starších receptur a klasika zmizí z trhu /Agip racing 10W-60 už jde také sehnat s obtížemi../
Millleroils neojebává,to rozhodně, srovnatelná úroveň je v této hladině ještě třeba
Motul v řadě 300V ../: Motul 300V Le Mans 20W60/--esterová technologie od Motulu...
i když se může ta 20-ka zdát nesmysl, není tomu tak...nad 40stC má viskozitní hodnoty
jako běžná 10W-60, HTHS je opravdu 7 , takže si nedokážu představit podmínky
kdy by mohlo dojít k "trhnutí" mazacího filmu..
Ale pozor--musí se to ohřát min nad 40stC--na studeno to osolit by byl mazec..
Bohužel je trochu problém zjistit u Milleroils 10W-60 třeba údaj HTHS, . , , zajímavé je, že firma dělá s tímto údajem drahoty a tím pádem si myslím, že to nadstandartní hodnota určitě nebude...
V každém případě má Milleroils velice kavalitní triester-recepturu a je to pro zátěžový provoz sichr,
stejně je pro zátěž sichr i i MOtul 300V -20W-60 --když je k náplni tohoto typu důvod..
pro zajímavost --/lze s "vanosem "nadrbat na této pro bávo opravdu
nestandartní emulzi --výrobcem rozhodně nedoporučované-- 200tis, na rozdíl od třeba doporučovaného Castrolu kdy je vanos--variabilní časování ventilů BMW--obvykle po smrti okolo100tis..a to "navýšení s ohledem na cenu vanose"už je zajímavé číslo,--viz třeba UK diskuzní fora okolo BMW../
Musíme se bohužel smířit s tím, že u takto - v relativně malém objemu --vyráběných emulzí se "doporučení pro Alfu" , založené na motorové zkoušce ,určitě nedočkáme..
......................................
Millers oils CFS 10W-60 NT...../cca 4kila /litr../
Pro použití v závodních nebo upravených a výkonných sériových motorech, kde je požadována maximální ochrana agregátu při velkých výkonech za ultra nízkého tření s minimálními ztrátami výkonu. Vhodný pro všechny atmosférické nebo přeplňované motory, zejména s objemem 2.0l a vyšším používané na okruzích, v rally, vytrvalostních závodech apod.
Aditivace nanočásticemi poskytuje:
• Výrazné snížení tření.
• Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu.
• Nižší produkci tepla.
• Vyšší výkon a kroutící moment.
• Vyšší spolehlivost motoru.
• Vylepšenou energetickou účinnost.
• Díky použitým polyalfaolefinům (PAO) a 3-esterovým základovým olejům je minimalizováno množství použitých polymerů, díky čemuž je mazací film více odolný vůči střihu a ztrátě viskozity, zejména v nejnamáhavějších místech agregátu.
• 3-esterová složka výrazně zlepšuje mazací schopnosti přispívá ke snížení třecích sil a celkovému vylepšení výkonu lubrikantu.
• Vynikající čerpatelnost oleje pro ochranu motoru při studených startech.
• Excelentní teplotní stabilita – minimální odparnost oleje ve vysokých teplotách – a oxidační odolnost oleje.
• CFS 10w60 NT je sestaven pro benzínové i naftové motory používané v nejnáročnějších podmínkách, jako rally a vytrvalostní závody. Rovněž vhodný pro track-days a další výkonné aplikace.
• Vyvinuto, vyrobeno a baleno v Anglii – originál firmy Millers Oils Ltd.
VÝKONOVÝ PROFIL:
• Pro výjimečnou ochranu motoru při extrémních zátěžích.
• Přesahuje kritéria norem API SM a ACEA A3/B4.
• Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 10w60
Hustota při 15°C: 0.870
Kinematická viskozita při 100°C: 24.4cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 170.8cSt
Viskozitní index: 175
Bod skápnutí: <-25°C
Bod vzplanutí: >200°C
Viskozita při studeném startu -25°C (CCS): 7, 000cP
...........................................................
Motul 300V 20W-60 Le Mans cena +- 4kila/litr
Olej Motul 300V Le Mans 20W60. Plně syntetický olej nejvyšší třídy vyráběný na bázi rostliných biologicky odbouratelných surovin patentovanou esterovou technologií firmy MOTUL. Je určen pro sportovní a závodní účely. Kinematickou viskozitou je rovněž vhodný pro použití v běžném provozu.
Vyrábí se ve viskozitách: Power racing 5W-30, Power 5W-40, Chrono 10W-40, Competition 15W-50 ,Le Mans 20W-60 a High RPM 0W-20.
Používá se v motorech s nejvyššími výkony a maximálním zatížením. Udržuje stálý mazací film při vysokých teplotách, otáčkách motorů. Při výběru vhodné viskozity je třeba dodržet požadavky výrobce motoru, případně ladičské firmy, která motor připravila. Tyto oleje jsou podrobovány trvale testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků pravidelně upravuje. Z tohoto důvodu není možné je dlouhodobě homologovat podle amerických a evropských certifikačních testů. Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2. Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93
výpis z listu až zítra :-)--už jsem línej hledat na disku..
................................................
z hlediska ceny / výkon velmi zajímavá emulze --ještě občas je někde k sehnání..
Agip Eurosports 5W-50
/viskozitně-kinematickou viskozitou 40stC a 100stC --leží mezi 10W-40 a 10W-60/
je plně syntetický motorový olej nejvyšší výkonnostní třídy, který motoru poskytuje maximální ochranu proti opotřebení.
Lze jej použít pro všechny typy benzínových motorů s turbodmychadlem i bez,motory používající víceventilovou technologii a pro motory sportovních a závodních vozidel.
Je vyroben z nejlepších plně syntetických základových PAO a esterových olejů,doplněných nekonvečními aditivy na základě dlouholetých zkušeností z motoristického sportu.Ochraňuje motor při maximálním zatížení sportovní jízdy stylem brzda plyn i jízdě "jen" pod plným plynem. Tento ojej nepoužívá tzv."ekologickou" aditivaci, proto dokáže chránit a udržovat motor v čistotě i při nejtěžším zatížení, které sebou nese motoristický sport.
Agip Eurosports 5W-50
API SJ performance
výpis z listu ráno :-)
Takže třeba na poskakování s nedostatečně prohřátým motorem v zimě taky cenově zajímavá kvalitní varianta náplně pro některé agregáty..
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Product: CFS 10w60 NT
Batch No. 125120 - TBN: 11.4 HTHS: 5.86
Product: CFS 5w40 NT
Batch No. 130854 - TBN: 11.6 HTHS: 4.00
Product: CFS 10w50 NT
Batch No. 130545 - TBN: 11.0 HTHS: 4.95
Zde je garantováno, co na obalu, to uvnitř a obsah přesně dle receptur TL a BL.
Polské zboží má jiné obaly lze je snadno odlišit a shopy nabízející toto zboží mají v nabídce Selenii ACT nebo např. Racing v balení 4 litry a pouze omezený sortiment na cca 7 produktů.....
Batch No. 125120 - TBN: 11.4 HTHS: 5.86
Product: CFS 5w40 NT
Batch No. 130854 - TBN: 11.6 HTHS: 4.00
Product: CFS 10w50 NT
Batch No. 130545 - TBN: 11.0 HTHS: 4.95
Aby nedošlo k špatnému pochopení....Selenia kterou dováží oficiální dovozce do ČR je z Itálie a je stále vyráběna ve Vistastelone, Neapoli a nějakého města na začínajícího na T....HonzaR
..., u té SElenky začíná právě
"polský problém" ...
Zde je garantováno, co na obalu, to uvnitř a obsah přesně dle receptur TL a BL.
Polské zboží má jiné obaly lze je snadno odlišit a shopy nabízející toto zboží mají v nabídce Selenii ACT nebo např. Racing v balení 4 litry a pouze omezený sortiment na cca 7 produktů.....
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
viz Alfi166silver:: ty údaje HTHS i TBN pro Millersoils NT jsou opravdu výborný.
/před časem jsem komunikoval se zástupcem firmy a nebyl schopen tyhle údaje poskytnout..../.
---je to jak u jiného zboží, prostě i mezi oleji jsou levné padělky ...důležité je tedy nejen CO se kupuje ale taky KDE se kupuje..a extrémně nízká cena je vždy podezřelá..
/před časem jsem komunikoval se zástupcem firmy a nebyl schopen tyhle údaje poskytnout..../.
---je to jak u jiného zboží, prostě i mezi oleji jsou levné padělky ...důležité je tedy nejen CO se kupuje ale taky KDE se kupuje..a extrémně nízká cena je vždy podezřelá..
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Ahoj Alfisti,chci se zeptat: mám 166,rok2000,Super a nefungují mi stěrače.Pojistky jsou ok a občas,když nově nastartuju a zapnu páčku dolů,tak se stěrače třeba jednou pohnou,ale pak se nevrátí. Máte s tím někdo zkušenost? Díky
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
Kdyz uz jsou tady ty sterace, lze je pri vypnutem motoru nejakou fintou steraci pohnout, aby se daly odklopit? Napriklad pri umyvani skla?
U Citroena C4, ktereho mame doma staci pri vypnutem motoru pohnout packou steracu a vyjedou nahoru.
Diky za odpoved.
Petr
U Citroena C4, ktereho mame doma staci pri vypnutem motoru pohnout packou steracu a vyjedou nahoru.
Diky za odpoved.
Petr
166 JTD ´05
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o Alfě 166 (krátké dotazy, dojmy apod.)
A ještě já se zeptám také ke stěračům je normální že když jen krátce zmáčknu odstřikování skla tak to stříká cca 3 vteřiny? Zatim to vidim poprví u alfy že to jde tak dlouho. A docela mi to vadí protože mi to vždycky zasere celý auto
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host