Jsem rád, že Alfi166silver vstoupil do diskuze, protože v odpovědi ukazuje celou tu
"bídu dneška"--tlak na cenu, která prostě "vyhání" z receptur nejkvalitnější složky.., spolu
s omezováním obsahu výkonových aditiv..
Pokud bych tu takhle "plakal sám"

asi by mě považovali místní návštěvníci za "magora kterej je paranoidní"--ale situace je přesně taková, jak Alfi píše..
Kdo chce kvalitu, a jistotu špičkového obsahu /bez ohledu na cenu/ jde po emulzích typu Milleroils 10W-60 NT, u té SElenky začíná právě
"polský problém" , ENI asi už s největší pravděpodobností nepočítá s podporou starších receptur a klasika zmizí z trhu /Agip racing 10W-60 už jde také sehnat s obtížemi../
Millleroils neojebává,to rozhodně, srovnatelná úroveň je v této hladině ještě třeba
Motul v řadě 300V ../: Motul 300V Le Mans 20W60/--esterová technologie od Motulu...
i když se může ta 20-ka zdát nesmysl, není tomu tak...nad 40stC má viskozitní hodnoty
jako běžná 10W-60, HTHS je opravdu 7
, takže si nedokážu představit podmínky
kdy by mohlo dojít k "trhnutí" mazacího filmu..
Ale pozor--musí se to ohřát min nad 40stC--na studeno to osolit by byl mazec..
Bohužel je trochu problém zjistit u Milleroils 10W-60 třeba údaj HTHS, . ,

, zajímavé je, že firma dělá s tímto údajem drahoty a tím pádem si myslím, že to nadstandartní hodnota určitě nebude...
V každém případě má Milleroils velice kavalitní triester-recepturu a je to pro zátěžový provoz sichr,
stejně je pro zátěž sichr i i MOtul 300V -20W-60 --když je k náplni tohoto typu důvod..
pro zajímavost --/lze s "vanosem "nadrbat na této pro bávo opravdu
nestandartní emulzi --výrobcem rozhodně nedoporučované-- 200tis, na rozdíl od třeba doporučovaného Castrolu kdy je vanos--variabilní časování ventilů BMW--obvykle po smrti okolo100tis..a to "navýšení s ohledem na cenu vanose"už je zajímavé číslo,--viz třeba UK diskuzní fora okolo BMW../
Musíme se bohužel smířit s tím, že u takto - v relativně malém objemu --vyráběných emulzí se "doporučení pro Alfu" , založené na motorové zkoušce ,určitě nedočkáme..
......................................
Millers oils CFS 10W-60 NT...../cca 4kila /litr../
Pro použití v závodních nebo upravených a výkonných sériových motorech, kde je požadována maximální ochrana agregátu při velkých výkonech za ultra nízkého tření s minimálními ztrátami výkonu. Vhodný pro všechny atmosférické nebo přeplňované motory, zejména s objemem 2.0l a vyšším používané na okruzích, v rally, vytrvalostních závodech apod.
Aditivace nanočásticemi poskytuje:
• Výrazné snížení tření.
• Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu.
• Nižší produkci tepla.
• Vyšší výkon a kroutící moment.
• Vyšší spolehlivost motoru.
• Vylepšenou energetickou účinnost.
• Díky použitým polyalfaolefinům (PAO) a 3-esterovým základovým olejům je minimalizováno množství použitých polymerů, díky čemuž je mazací film více odolný vůči střihu a ztrátě viskozity, zejména v nejnamáhavějších místech agregátu.
• 3-esterová složka výrazně zlepšuje mazací schopnosti přispívá ke snížení třecích sil a celkovému vylepšení výkonu lubrikantu.
• Vynikající čerpatelnost oleje pro ochranu motoru při studených startech.
• Excelentní teplotní stabilita – minimální odparnost oleje ve vysokých teplotách – a oxidační odolnost oleje.
• CFS 10w60 NT je sestaven pro benzínové i naftové motory používané v nejnáročnějších podmínkách, jako rally a vytrvalostní závody. Rovněž vhodný pro track-days a další výkonné aplikace.
• Vyvinuto, vyrobeno a baleno v Anglii – originál firmy Millers Oils Ltd.
VÝKONOVÝ PROFIL:
• Pro výjimečnou ochranu motoru při extrémních zátěžích.
• Přesahuje kritéria norem API SM a ACEA A3/B4.
• Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 10w60
Hustota při 15°C: 0.870
Kinematická viskozita při 100°C: 24.4cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 170.8cSt
Viskozitní index: 175
Bod skápnutí: <-25°C
Bod vzplanutí: >200°C
Viskozita při studeném startu -25°C (CCS): 7, 000cP
...........................................................
Motul 300V 20W-60 Le Mans cena +- 4kila/litr
Olej Motul 300V Le Mans 20W60. Plně syntetický olej nejvyšší třídy vyráběný na bázi rostliných biologicky odbouratelných surovin patentovanou esterovou technologií firmy MOTUL. Je určen pro sportovní a závodní účely. Kinematickou viskozitou je rovněž vhodný pro použití v běžném provozu.
Vyrábí se ve viskozitách: Power racing 5W-30, Power 5W-40, Chrono 10W-40, Competition 15W-50 ,Le Mans 20W-60 a High RPM 0W-20.
Používá se v motorech s nejvyššími výkony a maximálním zatížením. Udržuje stálý mazací film při vysokých teplotách, otáčkách motorů. Při výběru vhodné viskozity je třeba dodržet požadavky výrobce motoru, případně ladičské firmy, která motor připravila. Tyto oleje jsou podrobovány trvale testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků pravidelně upravuje. Z tohoto důvodu není možné je dlouhodobě homologovat podle amerických a evropských certifikačních testů. Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2. Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93
výpis z listu až zítra :-)--už jsem línej hledat na disku..
................................................
z hlediska ceny / výkon velmi zajímavá emulze --ještě občas je někde k sehnání..
Agip Eurosports 5W-50
/viskozitně-kinematickou viskozitou 40stC a 100stC --leží mezi 10W-40 a 10W-60/
je plně syntetický motorový olej nejvyšší výkonnostní třídy, který motoru poskytuje maximální ochranu proti opotřebení.
Lze jej použít pro všechny typy benzínových motorů s turbodmychadlem i bez,motory používající víceventilovou technologii a pro motory sportovních a závodních vozidel.
Je vyroben z nejlepších plně syntetických základových PAO a esterových olejů,doplněných nekonvečními aditivy na základě dlouholetých zkušeností z motoristického sportu.Ochraňuje motor při maximálním zatížení sportovní jízdy stylem brzda plyn i jízdě "jen" pod plným plynem.
Tento ojej nepoužívá tzv."ekologickou" aditivaci, proto dokáže chránit a udržovat motor v čistotě i při nejtěžším zatížení, které sebou nese motoristický sport.
Agip Eurosports 5W-50
API SJ performance
výpis z listu ráno :-)
Takže třeba na poskakování s nedostatečně prohřátým motorem v zimě taky cenově zajímavá kvalitní varianta náplně pro některé agregáty..