Horní rameno se dá vyměnit 2 způsoby
1 -povolit šroub ramene v podběhu a přes rozevřenou pružinu ho protáhnout (neni v tomto návodu)
2 - vyndání celého uložení i s ramenem
záleží jen na vás jaký si zvolíte. Samozřejmě každý má možná trochu jiný postup ale ve výsledku se docílý toho samého. omluvte názvy nevim jestli jsem trefil přesné výrazy názvů, miska, uložení atd tak jdem na to
Potřebné nářadí:
výměna ramene - stahovák kulového čepu (pokud neni tak 2x kladivo), klíč nebo gola s ořechem velikost 16", 17" a 19", imbus velikost 5" (pouze při protáčení čepu)
výměna tlumiče - stejné jako u ramene + zahnutý klíč 17", imbus 10", stahováky pružin (stačí ty základní za 300kč)
ideálně pokud budete mít jak klíč tak golu protože ne na všechny šrouby je ořech dostatečně dlouhý

2x kladivo, klíč nebo gola s ořechem velikost 17" a 19", zahnutý klíč 17" imbus velikost 5" a 10", stahováky pružin
vyheverování auta a sundání kola je samozřejmostí to nebudu popisovat : )

1) prvně povolíme matku horního ramena velikost 17" a zkusíme vysunout rameno nahoru pokud nejde ani po lehkém klepnutí na šroub použijeme
2) stahovák kulového čepu, případně (2 kladiva a bouchneme do kovové části tím by se mělo uvolnit a rameno vysunout nahoru)

náhled na vyndaný čep ramene a kovová část

teď potřebujeme povolit a vyndat tyčku stabilizátoru.
1) podložíme dolní rameno a necháme spustit auto dolů půjde nám tak lehčeji vyndat tyčku která nebude tak napružená
2) povolíme matky tyček stabilizátoru pokud by se vám protáčeli strčíte imbus 5" do šroubu pokud by to bylo ukrutně utažený dá se ještě použít klíč 16" ze zadní strany tyčky (je tam výstupek na klíč ale jen v učitém otočení)

pokud chceme vyndat jen rameno vyšroubujeme jen šroub č. 2 a přeskočíme sundání podkovy
když je tyčka vyndaná přesuneme se na vyndání šroubů podkovy tlumiče. prvně nezapomeneme odpojit brzdovou hadičku, abs a podobně z úchytů aby se neutrhli
1) povolíme horní šroub imbusem jde to docela ztěžka šroub se nebude protáčet na druhé straně je zapuštěná hranatá matka.
2) povolit dolní šroub klíčem 19" tady je dobré pouřít golu na šroub a klíč na matku kvůli protáčení.
po vyndání šroubu vyndámě i horní šroub a vysuneme podkovu směrem dolu

podkovu sklepneme směrem dolu důležité je vyndat celý šroub který je zároveň pojišťovací jinak podkova dolů nepujde

povolíme všechny šrouby a můžeme vyndat celý tlumič i s horním ramenem
pokud budete chtít vyndat pouze tlumič vyšroubujete jen šrouby č.2
pokud vyndáváte jen rameno stáhnete celý tlumič i s podkovou dolu a vyndáte celé uložení s ramenem, tlumič zůstane v podběhu na místě. (tip povolit prvně matky č.2 a klepnout na šrouby tím tlumič sjede dolu a poté povolit matky č.1 není pak potřeba kroutit uložením, gumové ložisko je v uložení natěsno a jde to vyndávat rukou hůře)

názorná ukázka že se dá vyndat jen samotný tlumič nebo samotné rameno

ukázka tluimiče a šroubů (dva šrouby jsou z uložení a dva z tlumiče proto se dají vyndat každý zvlášť)
zkuste povolit matku zahnutým klíčem 17" co je na dalším snímku ale nevymotávejte ji!!! jen zkuste jestli jde povolit pokud ano zajistěte pořádně pružinu stahovákama (pružina má pořádnou sílu pozor na to) já ji stahoval dokud se mi trochu nepovolila guma od misky)

jak máte pružinu staženou vyndejte matku klíč 17" a můžete vyndat pružinu ven

kompletní příslušenství tlumiče:
tlumič, pružina, dolní gumový doraz, horní gumový doraz, miska, gumové ložisko, prachovka, podložka, matka
mé vrzání způsoboval horní gumový doraz kde se utrhl kousek překrývající gumy pružinu, pružina tak docedala sama na sebe a vrzala
složení dohromady je zase ten samý postup ale obráceně případně jak vám bude vyhovovat, problém může nastat jak správně nasadit misku aby byl tlumič otočený ve správné poloze. já to vyřešil tak že sem si uchytil horní rameno s uložením do podběhu a kompletně složený tlumič ale stále se stahovákama vzal na místo a zkusil ho jestli bude pasovat natočení v podběhu, pokud nesouhlasilo pootočil jsem misku do správné pozice poté sem postupně pomalu uvolnil stahováky a šel montovat tlumič zpátky na místo.
stahovat pružinu na autě je docela obtížné kvůli malému prostoru ale dá se to také jen to chce více trpělivosti protože překáží horní rameno