Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
vypínači ne, teď nevím přesně kde je, tak jedině opravdu to sundat, je to pár šroubku a je to hned venku
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
nejvic se bojim ty ozdobni listy pod ni sou taky sroubky snad ji nezlomim, ona se jenom vyloupne?
Alfa Romeo 159 2.2 JTS High
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Prosim o radu ma 2,4 Jtd nejake rele zhaveni bo mi to zase naprd startuje uz jsem se radoval po vymene sani ze je to ok ale je to zpet tak bych zkusil neco dalsiho?Diky.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jo, má ho, je to taková ta černá plastová krabička vedle nárdžky chladící kapaliny. Drží jí matka velikosti 10 a vedou do ní tři kabely, + z baterky, konektor s kabely ke žhavičům a kabel k řídící jednotce. Funkčnost ověříš pro začátek vcelku jednoduše, stačí odpojit kabel co vede ke žhavičům už si nepamatuju kterej, ale měl by mít 5 (resp. 6 pinů), ten druhý má míň. Pak si někomu řekni ať ti strčí klíček do čtečky, při tom by to relé mělo cvaknout. Pokud to udělá, mělo by být na 99% vpořádku, pak už jen měřit jednotlivé žhaviče. Jinak pokud ti nepíše poruchu žhavení "Preheating glow plugs not available" , tak by žhavení mělo být z obliga. Koukám, ty máš teď taky poslední dobou štěstí na smůlu
.
Jak na ozdobnou lištu netuším, ale asi bude jen nacvaklá. Hledal jsem v eLearnu a zatím nenašel
a co se týče těch zrcátek, měl jsem za to, že to funguje i bez paměťových a elektrických sedadel. U mě se to nastavuje tak, že zařadíš 1, nastavíš si je jak potřebuješ, pak tam dáš zpátečku a nastavíš si je na couvání. Pak se mi to při zařazení jedničky vrátí na to původní nastavení a při zpátečce zas z5. Jestli to jde i bez paměťových sedaček netuším.

Jak na ozdobnou lištu netuším, ale asi bude jen nacvaklá. Hledal jsem v eLearnu a zatím nenašel

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ale ty mas ty elektricky sedacky ze jo? nebo kde si to aktivoval mam fiat ecu scan
Alfa Romeo 159 2.2 JTS High
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jo, mám elektrický úplně všechno co elektrický bejt může
, neaktivoval jsem to nikde, prostě to tak funguje samo od sebe
.


Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
aha tak to sem v prdeli ... ja nemam ani skploni rcatka ani elektricky sedanky, chcel by sem si sedanky vymenit ale sehnat elektricky v cerne kuzi zo bude divoky, konektory myslim sou pripraveny pod sedackou
Alfa Romeo 159 2.2 JTS High
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Super diky nemohl jsem to najit na elitu tak jsem myslel za neni ted uz to mam dohledane.Hlasku mi to nepise a zhavice mam vymenene tak hledam neco dalsiho co souvisi se zhavenim treba s delkou zhaveni nebo intenzitou pokud to tak funguje.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak to zkus odpojit a pokud to začne řvát na panelu mezi budíky, tak žhaviče budou OK a funkční, nebo zkus měřit napětí na nich, mělo by se tam objevit po vložení klíčku nějákejch cca 12V, pak to postupně začne padat. O délku žhavení atp. se stará právě řídící jednotka motoru, která si ovládá to relé. Chyba tam vpodstatě není dost dobře možná, jedině že by odešel ten konec, co dává signály tomu relé, pak by ale nejspíš svítila ta hláška. Každopádně jestli ti relátko cvakne a žhaviče dostanou 12V, tak je jednotka OK a chybu žhavení bych vyloučil, nic víc, kromě ECU motoru, spínacího relé a samotných žhavičů tam totiž není. Jinak jestli máš sání bez klapek, tak jediná další věc, která mě napadá, proč to blbě startuje jsou vstřikovače, přicpanej palivovej filtr či "špatná" nafta. Začal bych asi tím nejlevnějším, příští nádrž vzít jinde
, ale možná to tím nebude, možností je víc a je třeba je systematicky vylučovat, nelze říct univerzální příčinu či postup.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
hele kluci a jeste me trapi jedna vec, mam voltmeter v aute, a kdyz nastartuju mam tam 14,1 - 14,0voltu, zapnu hudbu normalne jenom radio ale tim se aktivuje vsechna elektronika hudby (zosik, procesor ...) a volty sou stejne 13,9 - 14,0 ale pak po 5ti minutach jizdy nebo tak to klesne na 13,5- 13,4 volta a ja nerozumum proc regulator nejde furt na 14cti voltech ale klesne to, a je to jedno ci mam zaplou hudbu nebo ne chova se to stejne ... nemam ani klimu pustenou, svitim LED denním cize tam neni zadny vytizeny a nemeni se to ani otackama, jenom tomu nechapu proc po celou dobu jizdy mi nedrzi tech 14Voltu ... nerozumim ...
jeste me napadlo nemohu mit v prdeli uhliky? protoze tech 14 mam za studena ... kdyz se alternator zohreje muze to mit nejaky vplyv? nic jineho me nenapada
jeste me napadlo nemohu mit v prdeli uhliky? protoze tech 14 mam za studena ... kdyz se alternator zohreje muze to mit nejaky vplyv? nic jineho me nenapada
Naposledy upravil(a) 00flash00 dne 25.11.2012, ned 21:23, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 2.2 JTS High
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Je tam OMW maxxmotion diesel vstrikovace kompletne zkontrolovany pred 30000km a byli naprosto v pohode a palivovej filtr je 14 dni novy i kdyz to tak nevypada ja se o auto staram
ale dekuji za vysvetleni funkce zhaveni jsem myslel ze tu delku a intenzitu urcuje prave rele.uvidime zitra rano zkusim nazhavit 2x jen tak pro test treba chytne lepe a az bude cas zkusim nahrat video jak to startuje.

EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To relé je tam opravdu jenom jako "vzdálený spínač". Tu jde hlavně o to, že žhaviče jsou velmi proudově náročné. Jestliže jeden má odpor cca jeden ohm, napětí je cca 12V a samozřejmě platí ohmův zákon I = U/R , tak to znamená cca 12 ampér na žhavič. Z toho se pak dá i spočítat příkon... nebudu to dál rozvádět, zkrátka by tou jednotkou tekl dost velkej proud a v případě problému by jí to odvařilo, navíc by byla neúměrně velká atp. Proto se to řeší takhle, že si jednotka tím relátkem cvaká, jak potřebuje a zapíná/vypíná žhaviče. Obdobným způsobem je řešena většina ostatních systémů, jednotka jen dává "impulzy" pro zapnutí či vypnutí.
Jinak to, že se o auto staráš, je samozřejmně dobře. Naftu mu koukám taky dopřáváš z těch dražších, to já tam liju čistý Tesco a zatím jezdí
00flash00: Moc to řešíš, půl voltu nikoho nezabije, navíc to nakrásně může být chyba voltmetru, že s proměnnou teplotou více či méně zkresluje. Neřeš a žij
,až se ti vysype altík, tak to poznáš jinak
.
Jinak to, že se o auto staráš, je samozřejmně dobře. Naftu mu koukám taky dopřáváš z těch dražších, to já tam liju čistý Tesco a zatím jezdí

00flash00: Moc to řešíš, půl voltu nikoho nezabije, navíc to nakrásně může být chyba voltmetru, že s proměnnou teplotou více či méně zkresluje. Neřeš a žij


Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Riprex: Neber to prosím jako další popichování, ale od tý doby co jsem si koupil v Tescu HERMELÍNOVEJ salát a podle složení obsahovat 1%(slovy jedno procento) hermelínu, a k němu dalších 99% různých sraček, jako rostlinný tuky, výrobní salám a atd. tak už se fakt v Tesku bojím cokoli koupit, natož naftu. Tu bych asi nerisknul. Dřív sem tankoval v Makru a i to už sem po jedný zimní zkušenosti opustil. Já tankuju Agip, ale převážně Lukoil, dokonce v Praze na Čerňáku za 35.30 a včera v Hradci na Moravským za 34.9. Když se člověk snaží, najde i v dnešní době celkem fajn ceny.. a nemusí to být noname 

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
no na dobijeni je prý 13,5 - 13,4 celkem malo ...
Alfa Romeo 159 2.2 JTS High
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Sunic: Já v tescu taky nic moc nenakupuju, maximálně běžný (sr/zn)ačky, rozhodně ne Tesco Value. Nafta v Hradeckým Tescu se mi ale osvědčila, berou stejnou jako ty dvě Shellky na Hradubický (mám to z vcelku důvěryhodného zdroje) a ceny maj příznivý. Zatím jsem tam neměl problém, teda s naftou ne. Jinak buď rád, že sis koupil hermelínovej salát s jedním procentem hermelínu, já si koupil arašídovou tesco "tatranku", která může obsahovat stopy arašídů, ale nemusí
. Neberu ale jen v tescu, snažím se střídat když můžu, občas třeba vezmu v Globusu 


Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak jsem dnes vyzkousel to dvoji zhaveni a chytla na brnk tak to jeste zkusim parkrat to jen pro kontrolu jestli se alficka dobre nevyspala a nebyla to jen haluz a pak nevim mam z toho pocit ze je nejaky problem s tim zhavenim zkusim diagnostiku a uvidim.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Martas: A jak je na tom baterka? Dalsi problem pri startovani mi zpusoboval ucpany a v zime i zatuhly EGR, usti od nej do sani + klapka. Po odstraneni toho mazutu (kam sem se dostal) ok. V unoru DPF a Swirl off u cendlera a od te doby klid.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Já minulý rok jak se ochladilo,tak mi přišlo že auto startuje hrozně ztuha,kolikrát jsem radši nažhavil dvakrát.Ale po tom co je DPF off a EGR off tak to auto startuje o dost lehčeji 

Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
vždyť to říkám 

Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No a naftovy filtr jsi menil? Jen at nemenis pul auto kvuli nekvalitni nafte, nebo bordelu ve filtru... Na zimu davam VIF, ale pred zimou, nebo kdyz se mnou nekamaradi pri startech, tak ji dam vetsi davku a zase kamaradime a startujeme. Vetsi davka dobreho aditiva ti i vycisti vstriky a palivovou instalaci, kde diky EKO nafte muzes mit docela bordel a cista nafta (cili EKO) ti to moc nerozpousti. Az budes diagnostikovat schvalne zkoukni na studenem motoru kolik ti ukazuji jednotliva cidla teplotu - muzes najit pricinu, protoze nejake cidlo muze ukazovat slunnou Italii, misto chladne stredni evropy.Martas 01 píše:Tak jsem dnes vyzkousel to dvoji zhaveni a chytla na brnk tak to jeste zkusim parkrat to jen pro kontrolu jestli se alficka dobre nevyspala a nebyla to jen haluz a pak nevim mam z toho pocit ze je nejaky problem s tim zhavenim zkusim diagnostiku a uvidim.
K tankovani u Globusu,Tesca atd... Osobne je beru jako dobrou alternativu. Sice prodavaji salam s 30% masa a 70% nemasa, ale paliva si hlidaji. Od znameho vim ze nemuzou ani otevrit poklop aniz by o tom v centrale nekdo vedel. Taky jsem neslysel ze by COI pri kontrolach narazila na nekvalitni naftu u velkych obchodaku.
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Palivák měnil před 14 dny, psal to včera. Přívodem paliva to asi nebude
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Moj problem s pisklavym zvukom sa asi vyriesil, vizera to na nejaku kladku takze pojdu na vymenu vsetky aj s remenicou. 

AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No neříkal jsem to?
Mě konkrétně výměna kladek ani řemene nepomohla (tedy hovořím o pohonu příslušenství, ne o rozvodech), mám tam obojí nové (rok staré) a stejně to pískalo. Pomohla mě taková zajímavá finta s jarem, stačilo tím ten řemen trochu máznout a od tý doby je to vpohodě, ale za tohle řešení neručim
. Tohle řešení se mi ale celkově na řemenové a gumové pohony či převody osvědčilo, Jar hodně dobře odmašťuje, tak to pak neklouže a nepíská, ale teda používal jsem to hlavně při opravách magnetofonů, kazeťáků případně videorekordérů, na autě jsem to zkusil prvně, ale zdá se že to zabralo. Nicméně jak říkám, pouze na vlastní riziko... pro jistotu
.



- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Můžu použít i PUR Sensitive?
Taky po startu (už přes rok
) hvízdám, v zoufalství zkusim snad i ten jar 

Taky po startu (už přes rok


//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Můžeš to zkusit
, hlavně bych to pro začátek nepřeháněl s množstvím, on je totiž ve velkém množství zase docela kluzkej a mazlavej, takže by to chvíli prokluzovalo možná i trošku víc, než by se to pořádně rozetřelo a vsáklo, musí se na to pomalu s rozumem a na víckrát, aby se to pořádně "vstřebalo". Mě to pomohlo, ale předtím to teda jen tak pohvizdávalo, po nastartování a nejvíc se to projevilo při prvním rozjetí, když šel motor do záběru. Pak po pár desítkách metrů to úplně zmizlo. Nebylo to tak moc hlučný kvílení, ale bylo to nepříjemný. Po aplikování Jaru, tedy toho pravého se to snad úplně ztratilo, protože teď už nic neslyším, ale odhodlal jsem se k tomuhle kroku teprve o tomto víkendu, když jsem dělal i další "údržbu", takže otázka jak dlouho to vydrží. Praxe z jiného oboru říká dlouho. U magneťáku (konkrétně Tesla B100) to funguje vcelku spolehlivě už dlouhé roky. Tam byl právě taky problém vzájemného prokluzu gumových kol a taky řemenu vůči plastovým či kovovým řemenicím, jenže při těch rychlostech a míře napnutí se to neprojevovalo pískáním, jen prokluzem. Nejlepší bylo dát si trochu na prst a nechat to za chodu rozetřít. To samozřejmně nelze aplikovat u motoru, tedy pokud tam nechceš namazat i svůj prst
.
Teď jsem jen zvědavej, kdo se do mě zas pustí, že si dovoluju srovnávat třicetiletej magneťák, který byl už tehdy zastaralý, s moderním JTDčkem a aplikovat na něj zažité postupy
Jinak samozřejmně, je to zatím jen mnou testované řešení, takže možná počkej, já pak poreferuju, jak to funguje dál s alespoň týdnovým odstupem času a více km a starty. Je škoda, abysme si zničili auta oba
.


Teď jsem jen zvědavej, kdo se do mě zas pustí, že si dovoluju srovnávat třicetiletej magneťák, který byl už tehdy zastaralý, s moderním JTDčkem a aplikovat na něj zažité postupy

Jinak samozřejmně, je to zatím jen mnou testované řešení, takže možná počkej, já pak poreferuju, jak to funguje dál s alespoň týdnovým odstupem času a více km a starty. Je škoda, abysme si zničili auta oba

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host