
Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No kdyby se to stalo jen jednomu, tak věřím na to, že to měl bořený a koupil to od poláků, kde to svařovaly opice a kteří to natřeli sazema, ale na UK fórech se to stalo více lidem. Nevím co si o tom mám myslet...
Moje Alfa je zatím zdravá, snad... jedině byly rezatý spodní držáky chladiče a ty jsem obrousil a natřel Hammerite.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Googlím a koukám... vesměs odezvy z UK. Že by to mělo spojitost s pravostranným řízením? 

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No nejvíc mě zneklidňuje tahle fotka:
Tam se mi zdá je totiž u té vzpěry výfuku vidět i chycená kastle...
Tam se mi zdá je totiž u té vzpěry výfuku vidět i chycená kastle...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ty sváry jsou jak někde z garaže a taky stím to souvisí když se podívám, že rez je kolem svárů
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ten kov je opravdu dost mizerně antikorózně ošetřen, takže jsem na pár místech měl taky povrchovku. Přetřeno Hammeritem a víc jak rok pohoda, ale pokud maji na ostrovech nějaké agresivnější posypy, tak to klidně může takto dopadat, věřím tomu. Další možnost je nějaká špatná série svařovaná pro Anglii kvůli řízení, ale nevím proč by tyto části byly odlišné.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
2sokin:
jestli to ten mechos namontoval s rozvodama pred 10k, tak je otazka jak vypadala, aspon zminit se mohl... Pak bych i pouvazoval jestli si nenechat motor zkouknout i jinde, nebo nekym nezavislym. Nebyl bys prvni komu mechos "vymenil" par dilu jen pro vlastni zisk... Kazdopadne jak pripustis ze jsou menene rozvody, tak te podprumerny pravnik uzemni. Tyhle remenice jsou spotrebni material u rady aut.
Brat ujete kilometry jako hlavni parametr pri nakupu auta je ceska specialita... Nadseni lidi pro co nejmensi najezd je az smesne. Auto ktere nenajede 15k za rok ma asi nejaky duvod. Bohuzel vetsina tragickych 159 v bazarech jsou dovozy. Pri prodeji novych 159 tady narazit na auto puvodem odsud nebude jednoduche.
Ty spodky jsou dobre chycene. Ja spodek nastrikal, takze je fajne cerny a nerezavy
jestli to ten mechos namontoval s rozvodama pred 10k, tak je otazka jak vypadala, aspon zminit se mohl... Pak bych i pouvazoval jestli si nenechat motor zkouknout i jinde, nebo nekym nezavislym. Nebyl bys prvni komu mechos "vymenil" par dilu jen pro vlastni zisk... Kazdopadne jak pripustis ze jsou menene rozvody, tak te podprumerny pravnik uzemni. Tyhle remenice jsou spotrebni material u rady aut.
Brat ujete kilometry jako hlavni parametr pri nakupu auta je ceska specialita... Nadseni lidi pro co nejmensi najezd je az smesne. Auto ktere nenajede 15k za rok ma asi nejaky duvod. Bohuzel vetsina tragickych 159 v bazarech jsou dovozy. Pri prodeji novych 159 tady narazit na auto puvodem odsud nebude jednoduche.
Ty spodky jsou dobre chycene. Ja spodek nastrikal, takze je fajne cerny a nerezavy

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Možná to má spojitost s řízením... každopádně další rezavějící místo je ten plech ve kterém je zámek kapoty a pak jim prej chytaj i zadní lemy - údajně od velkých kol, že odlítá víc kamínků a to ohobluje lak až na plech. Ale u nás, ani v DE jsem se s tím nesetkal, ani ty bořenky a stočenky z bazaru nebyly nikde chytlý. Jediný co mě zespod fakt rezlo jsou držáky chladiče, jinak mám alfičku bez koroze (snad
)

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No je jasne ze ten diel neni v poriadku a pri dobrom zhliadnuti je vidiet prekrivanie sa zvarov to hovori samo o sebe + podnebie v UK na to dobry vliv nema, ale tiez to moze byt i NG antikorozna farba.
Hold nejaky spatny den u niekoho kdo ten diel mal ruke
a nemyslim ze toto je common problem AR v dnesnej dobe.
Hold nejaky spatny den u niekoho kdo ten diel mal ruke

riprex píše:Možná to má spojitost s řízením... každopádně další rezavějící místo je ten plech ve kterém je zámek kapoty a pak jim prej chytaj i zadní lemy - údajně od velkých kol, že odlítá víc kamínků a to ohobluje lak až na plech. Ale u nás, ani v DE jsem se s tím nesetkal, ani ty bořenky a stočenky z bazaru nebyly nikde chytlý. Jediný co mě zespod fakt rezlo jsou držáky chladiče, jinak mám alfičku bez koroze (snad)
Alfa Romeo 159SW 1.9 16v JTDm Q-Tronic, Dpf Off, FL
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Kdysi tady někde byla fotka, jak někdo tu nápravnici shazoval kvůli jiné opravě a nechal ji rovnou opískovat a hodit do antikorozního základu. Nicméně si myslím, že díra v podlaze nebude dříve, než auto bude mít 12-14 let. Na 145 jsem vyvařoval podlahu za předníma kolama, když jí bylo 12 roků. A to má 159 o dost tlustší plechy a podlaha je celkově mohutnější. Takže se určitě nepropadnem a když už to bude třeba vyvařit, tak už to auto mít na 90% nebudeme. Giulia je za dveřmi 

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No já jí plánuju dojezdit a navíc si říkám, že když staré 164 nejsou moc rezaté (opravdu jen výjmky co jsem viděl...), tak nevidím důvod, proč by na tom 159 měla bejt hůř. I když mnozí tvrdí, že to bylo mnohem lépe postavené auto. Uvidíme, jak na tom bude 159 za deset let 

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Zajímavý. Přitom Alfa 164 už je taky z Fiatí éry. Pravděpodobně ale byla navrhovaná ještě inženýry a vedením samotné Alfy bez vlivu Fiatu. Co pamatuju 155, tak ty kvetly taky jako kvítka na jaře. Hlavně ty duté zadní blatníky byly fajně zkonstruované tak, že když se poškodila vrstva siliky mezi dílem blatníku a podlahy, začla tam stříkat voda, která ale neměla kam odtíkat. To nejednoho majitele letité 155 překvapil při výměně zadních blatníků hnusný zelený rybník 

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No její vývoj sahá hluboko do osmdesátých let, ale vyráběla se až za Fiatu. Troufám si říct první Alfa, která nerezla. Osobně to, že byla dobře stavěná potvrdit asi můžu, nevrzala, nerezla, byla pohodlná... jen ta automatická převodovka ZF a potom taky neustálá palubní diskotéka. Tlak oleje nízky, teplota motoru vysoká, ale hodiny, ty šly přesně 

- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
já jsem těch aut ze spoda viděl celkem už dost, a bohužel nejedna byla takhle orezlá, do vzdálené budoucnosti to bude problém, teď bych to fakt neřešil, až stím bude problém, tak to auto 3/4 zvás mít ani nebude
a měnit to, nebo nechat opískovat, bych nechal, kdybych vyndaval motor, nebo tak něco, jinak ne
a měnit to, nebo nechat opískovat, bych nechal, kdybych vyndaval motor, nebo tak něco, jinak ne
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Kleofáš doporučuje komaxit:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 950#p26950
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 950#p26950
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
a naco je dobre stocit to o 10 -20tkm ,aj 50 pri 150tkm je blbost,rozumiem ked to stocia o 100 z 250tkm na 150tkm tak na tom zarobia ked je auto v dobrom stave,to stacaju len zo zvyku lebo to vedialukee píše:Jen pro zajímavost, je tam i několik 159 i jiných Alf:
http://www.reference-autobazaru.cz/1_164_1.html

Dočasne MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
- peter202
- Nováček
- Příspěvky: 145
- Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
- Bydliště: Kálnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
caute alfaci mam taky dotaz hlavne u ludi s 2,4JTD 154kw alfou aj vy mate problemy zo startom pri -1 az -5 kde auto omnoho dlhsie toci toci a az potom chyti ?? lebo dotarez som mal stilo 1,9jtd 115ps a to pri takejto teplote nemalo problem zo startovanim to chytili hned a pri -15 mi to chytalo asi tak ako teraz moja alfa pri -1st
proste strasne dlho toci potom ako keby chytala dych a az potom nabehne teraz som akurat objednal novu baterku lebo tato uz take dlhe tocenie mala problem zvladnut. neviem si predstavit co to spravi pri -15st ale viem isto ze ak bolo -6-8 tak to tusim chytalo lespie ako pri tejto teplote. Preto sa pytam ci aj vam to tak tazko startuje pripadne kde moze byt chyba dokonca pouzivam aj aditivim VIF . Som z toho zhrozeni aby take krasne auto s takym nadhernym vykonom a motorom takto startovalo. Ak je +1 a viac auto chyta bez problemou hned este uvidim ak vymenim bateriu co to spravi dufam ze co skoro pride. Zatial cakam na vase odpovede
proste strasne dlho toci potom ako keby chytala dych a az potom nabehne teraz som akurat objednal novu baterku lebo tato uz take dlhe tocenie mala problem zvladnut. neviem si predstavit co to spravi pri -15st ale viem isto ze ak bolo -6-8 tak to tusim chytalo lespie ako pri tejto teplote. Preto sa pytam ci aj vam to tak tazko startuje pripadne kde moze byt chyba dokonca pouzivam aj aditivim VIF . Som z toho zhrozeni aby take krasne auto s takym nadhernym vykonom a motorom takto startovalo. Ak je +1 a viac auto chyta bez problemou hned este uvidim ak vymenim bateriu co to spravi dufam ze co skoro pride. Zatial cakam na vase odpovede
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
petr202:
1) rožne se a zhasne kontrolka žhavení po zasunutí klíčku?
2) nezačne po nastartování kontrolka žhavení blikat + hláška na displeji?
1) rožne se a zhasne kontrolka žhavení po zasunutí klíčku?
2) nezačne po nastartování kontrolka žhavení blikat + hláška na displeji?
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Mě teda i při mínusech startuje dobře, ale musím přidávat při startování plyn, stačí lehce ťuknout a naskočí. Když ho nezmáčknu, tak točím klidně i 5 a víc sekund a nic moc se nestane, až pak to trochu rozpačitě naskočí. Jinak můžeš zkusit taky nažhavit 2x, taky to pomůže.
- peter202
- Nováček
- Příspěvky: 145
- Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
- Bydliště: Kálnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
nie tento problem som mal ale uz mi ho v servide fiat spravili bol tam ohnuty akysi pin v konektore a kabel prelomeni takze zhavenie ide oklukee píše:petr202:
1) rožne se a zhasne kontrolka žhavení po zasunutí klíčku?
2) nezačne po nastartování kontrolka žhavení blikat + hláška na displeji?
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!
- peter202
- Nováček
- Příspěvky: 145
- Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
- Bydliště: Kálnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
no toto som si vsimol aj ja ze ked trochu pridam tak to lepsie startujeriprex píše:Mě teda i při mínusech startuje dobře, ale musím přidávat při startování plyn, stačí lehce ťuknout a naskočí. Když ho nezmáčknu, tak točím klidně i 5 a víc sekund a nic moc se nestane, až pak to trochu rozpačitě naskočí. Jinak můžeš zkusit taky nažhavit 2x, taky to pomůže.


www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Pokud je vše v pořádku, tak musí chytat na brnknutí(max. 2s) i v -15. Sice zní chvilku trošku traktorově, ale chytnout musí rychle. Pokud ne, tak to může být:
1) přituhlá nafta v paliváku - pokud dáváš VIF, tak na 90% není tvůj problém
2) špatné žhaviče - řešeno milion x a jak píšeš u tebe nehrozí
3) dosluhující baterie - téměř jistě tvůj problém
Když jsem před rokem a půl měnil preventivně původní baterii, tak se za studena pár krát motor převalil, jak kdyby se mu nechtělo a pak milostivě naskočil. Po výměně za novou Vartu Silver naskakuje jako nic. To je prostě nedostatečný startovací proud starších baterek, na naftový 5-ti hrnek to potřebuje prostě víc. Starou baterku mám doteď funkční v jiném benzinovém autě. Tam jí proudy ještě s přehledem stačí a jinak jí nic není.
1) přituhlá nafta v paliváku - pokud dáváš VIF, tak na 90% není tvůj problém
2) špatné žhaviče - řešeno milion x a jak píšeš u tebe nehrozí
3) dosluhující baterie - téměř jistě tvůj problém
Když jsem před rokem a půl měnil preventivně původní baterii, tak se za studena pár krát motor převalil, jak kdyby se mu nechtělo a pak milostivě naskočil. Po výměně za novou Vartu Silver naskakuje jako nic. To je prostě nedostatečný startovací proud starších baterek, na naftový 5-ti hrnek to potřebuje prostě víc. Starou baterku mám doteď funkční v jiném benzinovém autě. Tam jí proudy ještě s přehledem stačí a jinak jí nic není.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
A dalej by sa dalo povedat ze aj zasrane sanie a dpf a problemy s tym spojene moz bit tiez pricinou. Mne naskoci na brnk.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
- peter202
- Nováček
- Příspěvky: 145
- Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
- Bydliště: Kálnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
moze to byt tou bateriou lebo som pozeral a na prekvapenie tam je len 60Ah co sa mi zda na take auto dost slabe ale je original fiat alfa lancia tak neviem ci majitel kupil slabsiu alebo do talianska kde je teplo aj v zime montovali slabsie kapacity...Envel píše:Pokud je vše v pořádku, tak musí chytat na brnknutí(max. 2s) i v -15. Sice zní chvilku trošku traktorově, ale chytnout musí rychle. Pokud ne, tak to může být:
1) přituhlá nafta v paliváku - pokud dáváš VIF, tak na 90% není tvůj problém
2) špatné žhaviče - řešeno milion x a jak píšeš u tebe nehrozí
3) dosluhující baterie - téměř jistě tvůj problém
Když jsem před rokem a půl měnil preventivně původní baterii, tak se za studena pár krát motor převalil, jak kdyby se mu nechtělo a pak milostivě naskočil. Po výměně za novou Vartu Silver naskakuje jako nic. To je prostě nedostatečný startovací proud starších baterek, na naftový 5-ti hrnek to potřebuje prostě víc. Starou baterku mám doteď funkční v jiném benzinovém autě. Tam jí proudy ještě s přehledem stačí a jinak jí nic není.
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!
- peter202
- Nováček
- Příspěvky: 145
- Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
- Bydliště: Kálnica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Andy159sw píše:A dalej by sa dalo povedat ze aj zasrane sanie a dpf a problemy s tym spojene moz bit tiez pricinou. Mne naskoci na brnk.
DPFko nemam ani EGR vsetko povypinane

www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To je OK, originál dávali 60Ah(šetří se na všem), což je u nové v pohodě, ale po 4-5 letech jí už prostě dochází dech.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host