Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Při výměně zimních pneu jsem zjistil vůli v pravém zadním kole. Při bližším zkoumání jsem odhalil problém v dolním zadním uchycení těhlice.
Pochopitelně jsem chtěl vyměnit pouze silenblok, ale jako ND se nedá sehnat, pouze celé těhlice za 4600,- bez DPH. Proto jsem zajel do Polska a asi 60km od Ceského Těšína našel kluky, co prodávají ND na AR159 za velice dobrou cenu. Za 2400,- jsem si dovezl dvě zánovní těhlice z Brery. Kdo chce kontakt, pište si SZ, nechci to sem tahat.
A tehdy jsem zjistil, že vzadu dole NEMÁ AR159 silenblok, ale dutý KULOVÝ ČEP, neboli uniball. Ten trpí podobně, jako jeho kamarádi vepředu. Zbytek spojů na těhlici a ramenech zajištují normální silentbloky, s kterými není problém.
Jak čep odejde? Dojde k zareznutí šroubu, kterým prochází čepem. Jenže tímto šroubem se přes excentrické podložky nastavuje i sbíhavost zadních kol. Pokud si po koupi necháte nastavit sbíhavost, nic netušící mechanik točí nejen se šroubem, ale protočí i čep a tím rozškubne gumové těsnění.
Já měl na pravé straně šroub tak zarostlý, že jsem ho musel odbrousit flexou z obou stran. Levou stranu jsem vyrazil, ale byla to morda, než povolil. Levá strana ani neměla znatelnou vůli, až po vymontování jsem zjistil, že čep má také vůli. Vůli má i přesto, že prachovka je nepoškozená.
No a teď jak poznáte, jak jste na tom? Vadný čep v těhlici se neprojevuje žádným boucháním, ani hlukem. Pokud už to není opravdu špatné, ani lomcováním s kolem nic neprozradí. Můj problém bylo hlavně rychlé sjetí zadních pneu. Jestli to opravdu způsobovat vadný čep, poznám až časem.
Taky jsem měl pocit, že po přejetí nerovnosti zadek auta nereaguje jen propružením nahoru a dolů, ale jakoby i zavlněním do stran. Ale bral jsem to tak, že tohle multilink dělá asi normálně.
Pochopitelně jsem chtěl vyměnit pouze silenblok, ale jako ND se nedá sehnat, pouze celé těhlice za 4600,- bez DPH. Proto jsem zajel do Polska a asi 60km od Ceského Těšína našel kluky, co prodávají ND na AR159 za velice dobrou cenu. Za 2400,- jsem si dovezl dvě zánovní těhlice z Brery. Kdo chce kontakt, pište si SZ, nechci to sem tahat.
A tehdy jsem zjistil, že vzadu dole NEMÁ AR159 silenblok, ale dutý KULOVÝ ČEP, neboli uniball. Ten trpí podobně, jako jeho kamarádi vepředu. Zbytek spojů na těhlici a ramenech zajištují normální silentbloky, s kterými není problém.
Jak čep odejde? Dojde k zareznutí šroubu, kterým prochází čepem. Jenže tímto šroubem se přes excentrické podložky nastavuje i sbíhavost zadních kol. Pokud si po koupi necháte nastavit sbíhavost, nic netušící mechanik točí nejen se šroubem, ale protočí i čep a tím rozškubne gumové těsnění.
Já měl na pravé straně šroub tak zarostlý, že jsem ho musel odbrousit flexou z obou stran. Levou stranu jsem vyrazil, ale byla to morda, než povolil. Levá strana ani neměla znatelnou vůli, až po vymontování jsem zjistil, že čep má také vůli. Vůli má i přesto, že prachovka je nepoškozená.
No a teď jak poznáte, jak jste na tom? Vadný čep v těhlici se neprojevuje žádným boucháním, ani hlukem. Pokud už to není opravdu špatné, ani lomcováním s kolem nic neprozradí. Můj problém bylo hlavně rychlé sjetí zadních pneu. Jestli to opravdu způsobovat vadný čep, poznám až časem.
Taky jsem měl pocit, že po přejetí nerovnosti zadek auta nereaguje jen propružením nahoru a dolů, ale jakoby i zavlněním do stran. Ale bral jsem to tak, že tohle multilink dělá asi normálně.
Naposledy upravil(a) Tanguero dne 21.11.2011, pon 11:48, celkem upraveno 4 x.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
tady jsou fotky
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Parádní příspěvek.
Tak snad to tvuj problem vyresi. Jinak parada, ze se musi menit celá tehlice, to cloveka potesi.
Pro lepsi predstavu ostatnich prikladam schema zadni napravy:

Pro lepsi predstavu ostatnich prikladam schema zadni napravy:
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
a nějaký kontakt na ty klučiny co s tím operujou? popřípadě kde od těšína?
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
pani podla foto capu vyzera ze by mohol by podobny tomu co sa pouziva na 166 do zadnej napravy a ide zohnat ...
Tanguero skus ten stary nechat vylisovat a pomerat a porovname rozmery ...
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... Alfa-Romeo
Tanguero skus ten stary nechat vylisovat a pomerat a porovname rozmery ...
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... Alfa-Romeo
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Jj, ten by měl jít taky ven. Nebude to nic speciálního. Jen prostě sehnat odpovídající náhradu. Tzn. vylisovat ho a zmerit. Ze by dobrovolny ukol za malé významné + pro Monsieur Gulash? 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
zadní náprava je z 166, tak snad to k sehnání bude za slušný peníz.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Páni, o tom žádná, že se pokusím o repas! Hned jak ho vylisuju, dám vědět.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Tak pomocí stahováku se mi zatím unibal vyndat nepovedlo, bude to chtít velký svěrák, nahřát plynovým hořákem a hrubou sílu..
Včera jsem nastavil geometrii (podle hodnot vz obrázku). Jako drobný škudlil (co si budem povídat, před vánocema je Alfička až někde vzadu na seznamu), jsem pohrdl moderní 3D technologií a laserem.
Místo toho mám 4m dlouhý jekl profilu 7x4cm. Ten jsme přiložili při srovnaném řízení na střed obou kol. Sbíhavost vzadu by měla být +1.7mm, takže na přední straně zadního kola by mezi pneu a jeklem měla být mezírka kolem 2mm. Případné prohnutí jeklu je nutno eliminovat jeho protočením o 180stupnu a přeměřením. Pokud sbíhavost nesedí, povolí se matice unibalu a otočí se šroubem.
To samé na druhé straně auta.
Pro nastavení odklonu je dobré mít nějaký svařenec, kterým můžete ve svislém směru opřít o ráfek cca metrovou tyč, ke které přiložíte olovnici. Odklon je stanoven na -40úhlových minut, takže vrch kola má být malinko dovnitř (příklon). Použitím Kozinovy věty si spočtete, že poměr protilehlé přepony k odvěsně je 1.2%, neboli 1.1mm na jednom metru. O tolik by se měla olovnice odchýlit od trubky, pokud špagát držíte na horním okraji.
Pro nastavování sbíhavosti vepředu mám svařenec tvaru širokého plytkého U se stavitelnými šrouby na koncích (upraveno z nářadí původně na Wartburg 353
). Měří se nejprve na zadní hraně disků, šrouby se zafixují kontramatkama a pak se měří mezera na předním okraji, sbíhavost mám momentálně cca 5mm a nevím co to je sjíždění vnitřních okrajů pneu.
Jen dodám, že měření probíhá v garáži, vodorovné stání, sucho, teplo, světlo a jeden pre-pubertální jedinec jako asistent, jsou preciznímu nastavení ku prospěchu.
Tak a teď mi můžete vysvětlit v čem je pan LASER lepší.
Včera jsem nastavil geometrii (podle hodnot vz obrázku). Jako drobný škudlil (co si budem povídat, před vánocema je Alfička až někde vzadu na seznamu), jsem pohrdl moderní 3D technologií a laserem.
Místo toho mám 4m dlouhý jekl profilu 7x4cm. Ten jsme přiložili při srovnaném řízení na střed obou kol. Sbíhavost vzadu by měla být +1.7mm, takže na přední straně zadního kola by mezi pneu a jeklem měla být mezírka kolem 2mm. Případné prohnutí jeklu je nutno eliminovat jeho protočením o 180stupnu a přeměřením. Pokud sbíhavost nesedí, povolí se matice unibalu a otočí se šroubem.
To samé na druhé straně auta.
Pro nastavení odklonu je dobré mít nějaký svařenec, kterým můžete ve svislém směru opřít o ráfek cca metrovou tyč, ke které přiložíte olovnici. Odklon je stanoven na -40úhlových minut, takže vrch kola má být malinko dovnitř (příklon). Použitím Kozinovy věty si spočtete, že poměr protilehlé přepony k odvěsně je 1.2%, neboli 1.1mm na jednom metru. O tolik by se měla olovnice odchýlit od trubky, pokud špagát držíte na horním okraji.
Pro nastavování sbíhavosti vepředu mám svařenec tvaru širokého plytkého U se stavitelnými šrouby na koncích (upraveno z nářadí původně na Wartburg 353

Jen dodám, že měření probíhá v garáži, vodorovné stání, sucho, teplo, světlo a jeden pre-pubertální jedinec jako asistent, jsou preciznímu nastavení ku prospěchu.
Tak a teď mi můžete vysvětlit v čem je pan LASER lepší.

AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
koukal jsem ted na svý zimáky a i přes novou geometrii se ojíždějí vnějšky vzadu více než vnitřky vepředu,což je blbý. budu rád když najdete řešení,aby se nemusela kupovat celá těhlice..
jina Tanguero,takhle doma..respekt!
jina Tanguero,takhle doma..respekt!

Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Tanguero - tak to je na mě moc, ztratil jsem se v první třetině tvého návodu, psaného pro mě nerozšifrovatelným jazykem domácího kutila atomového věku, fakt respekt
Až se mi začnou sjíždět gumy, tak se k tobě objednám na guláš a totok chci vidět na vlastní oči

Až se mi začnou sjíždět gumy, tak se k tobě objednám na guláš a totok chci vidět na vlastní oči

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Tak máme podezření na nejmíň další dvě auta, která mají vůli v uniballu vpravo vzadu.
Pokud máte hever (z Lidlu
), hoďte ho vzadu za kolem tak, aby zvedl rameno přesně v místě, kde je přišroubována těhlice. Zvědněte auto tak, aby se kolo točilo a pak vemte oběma rukama za kolo v rovině středu a vyzkoušejte zda má vůli. Chvilku trvá najít správný grif jak s tím lomcovat a by se ta vůle ukázala.
Osobně si myslím, že všechna auta se 150kkm ježděná v DE a CZ budou mít s unibally problém, auta z IT by mohli vydržet dýl, je menší šance, že se slaná voda dostala dovnitř.
Spolu s Braynshee se pracuje na vylisování, změření, vyhledání náhrady a následné repasi těhlic.
Pokud máte hever (z Lidlu

Osobně si myslím, že všechna auta se 150kkm ježděná v DE a CZ budou mít s unibally problém, auta z IT by mohli vydržet dýl, je menší šance, že se slaná voda dostala dovnitř.
Spolu s Braynshee se pracuje na vylisování, změření, vyhledání náhrady a následné repasi těhlic.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Jelikož jedno z těch aut o kterém Tanguero píše bude moje,tak to tu musím sledovat.Sice tam ta vůle zatím není nějak extra velká,ale začíná tam být a proto budu čekat jak toto dopadne.Zatím budu sledovat pneu jak se budou sjíždět ;-)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Unibally jsou venku, rozměry jsou:
Velký průměr Fv=49mm
Malý průměr (díry) Fm=14mm
Délka pevné části Lv=24.5mm
Délka pohyblivé části (čepu) Lm=50mm
Tak jestli někdo najdete zdroj, kde se tohle dá koupit, tak odkaz sem. Díky.
Velký průměr Fv=49mm
Malý průměr (díry) Fm=14mm
Délka pevné části Lv=24.5mm
Délka pohyblivé části (čepu) Lm=50mm
Tak jestli někdo najdete zdroj, kde se tohle dá koupit, tak odkaz sem. Díky.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Tak zatim sem jen zjistil, ze stejny jako ze 166 asi nebude. Jak sem nekdo daval link na vymenu uniballu u 166, tak je tam seznam vyrobcu a rozmery nesedí...resp. vnejsi prumer je mensi.
http://www.auto-pilot.cz/pro-1456764.html?tree=1&path=
http://www.auto-pilot.cz/pro-1456764.html?tree=1&path=
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
to som bol ja
ale keby sa nepodari zohnat unibal s presnymi rozmermi tie zo 166 sa daju tiez pouzit len sikovny sustruznik musi vyrobit vlozku aby sa s nim dostal na ten rozmer co je treba...

ale keby sa nepodari zohnat unibal s presnymi rozmermi tie zo 166 sa daju tiez pouzit len sikovny sustruznik musi vyrobit vlozku aby sa s nim dostal na ten rozmer co je treba...
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Pokud uniball nebude mít díru 14mm, tak se pouzit nedá. Musíte totiž použít originální šroub, jinak vám to bude lítat v uložení a ani geometrie nepůjde seřídit.
Někdo to pro AR dělat musí, chce to jen mít kliku a najít ten správný katalog.
Zatím nejblíž k tomu má uniball na Vectru:
http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=5042&path[]=104692&path[]=104717&path[]=231734&path[]=231735&path[]=252945&product=88298
vnitřní průměr [mm]: 14, vnější průměr [mm]: 47,3, tloušťka [mm]: 53,85
Někdo to pro AR dělat musí, chce to jen mít kliku a najít ten správný katalog.
Zatím nejblíž k tomu má uniball na Vectru:
http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=5042&path[]=104692&path[]=104717&path[]=231734&path[]=231735&path[]=252945&product=88298
vnitřní průměr [mm]: 14, vnější průměr [mm]: 47,3, tloušťka [mm]: 53,85
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Ahoj,
vím, že se tady baví o zadní nápravě, ale v autokelly jsem narazil na toto:
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... R0yga4ZCo=
Uložení nápravy?? Nebudou to ty silentbloky v ramenech co tady řešíme??
vím, že se tady baví o zadní nápravě, ale v autokelly jsem narazil na toto:
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... R0yga4ZCo=
Uložení nápravy?? Nebudou to ty silentbloky v ramenech co tady řešíme??
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Tak co chlapy?Nejsou to ty silentbloky na ramenech to co teď mají nově v nabídce? Sice to nemají skladem, ale asi budou mít...Proč by to tam jinak dávali, že?
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
U 1. když na to klikneš, tak je v popisu přední i zadní...
Myslím, že by ty silentbloky by měly být jak na přední, tak na zadní stejné...
Myslím, že by ty silentbloky by měly být jak na přední, tak na zadní stejné...
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
To pozname az tam budou napsany rozmery,takhle tezko.Ale koukam ze pujdou teda uz i v prednich ramenech menit jen ty silentbloky,coz by nebylo spatny a co mam zkusenosti tak moog dela dobry dily.Tak treba ty napravy uz budou trosku levnejsi.Jinak pokud je vepredu i vzadu stejnej prumer,tak by pouzit sli asi
Tam bude mysleno na tom rameni ze je to predni i zadni silentblok si myslim,ale pokud by to rozmerove sedelo na zadni tak by to slo,ale nevidel jsem ani predni ani zadni tak nevim
Tam bude mysleno na tom rameni ze je to predni i zadni silentblok si myslim,ale pokud by to rozmerove sedelo na zadni tak by to slo,ale nevidel jsem ani predni ani zadni tak nevim
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
čaute borci, na mojej alfičke som nedávno spozoroval že keď vzadu niekto sedí alebo mám naložený kufur dosť, tak pri zabočení vľavo mi od ľavého kolesa/nápravy ide taký piskľavý zvuk - ale iba keď sa zabáča prudšie vľavo, keď idem rovno, doprava alebo sedím sám v aute tak nič takéto nepociťujem - čo by tam mohlo pískať, nemáte niekto podobné skúsenosti?
inak aj mám pocit že mi zadok pri prejazde trošku lieta, tak asi tam bude tiež tehlica, len sa v tom nevyznám vôbec, viem akurát tak doliať vodu do ostrekovačov a vymeniť disky
a aj ste prišli na to či sa tam dá použiť nejaký iný diel alebo treba kúpiť celú časť nápravy (tehlicu)? lebo idem dať vymeniť vrchné ramená predné tento víkend a potom zadná náprava by sa načakala na ďalšiu investíciu 
inak aj mám pocit že mi zadok pri prejazde trošku lieta, tak asi tam bude tiež tehlica, len sa v tom nevyznám vôbec, viem akurát tak doliať vodu do ostrekovačov a vymeniť disky


AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)
(moje prvé)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
to nejde takhle říct, může pískat jen brzda, je potřeba zvednout a zkontrolovat.
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Zadní těhlice jdou lehce zkontrolovat, stačí dát hever (ten pumpovací z Lidlu) pod spodní příčné rameno a zvednout kolo. Pak uchopit kolo nahoře a dole a zahrkat, vlevo a vpravo a zahrkat. Pokud je citelná vůle, je unibal KO. Pokud není, tak by to mohlo být cajk. Ale úplnou jistotu budeš mít jen pokud to rozebereš a zkusíš přímo osu unibalu.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těhlice zadní nápravy, nastavování geometrie
Tak sem dnes pri prezouvani narazil na vuli na PZ kole v ulozeni horniho ramene na napravnici. Setkal uz se nekdo tady s necim podobnym?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Google [Bot] a 4 hosti