Hondzik: 155 mi přišla mnohem syrovější, lepší, netahala s sebou 400kg nadváhy. Prte má pravdu, malej tančík. Hlavně může srovnat totožnej motor jak ve 155 tak v GTV
Tohle není zcela objektivní...vůči GTV..:-)--porovnávat lze jen srovnatelný..
pokud budeš porovnávat GTV 2.0 TS se 145 2.0 TS taky to není objektivní..
----------------
většinu čísel přehazuju z podkladu, kde nevím absolutně sichr je otazník..
Nejde o koně nahoru nebo dolů ani o pár kilo...jde o základní pravdu kterou dělá jen fyzika..
Proboha--kolik to tvý 2.0 TS GTV reálně váží?..
.........................................
33 1.7 16V.... 1015kg /133 koníků
90 2.0 Q... 1090kg /156 koníků
75 2.0 TS ..1120kg/148 koníků
145.. 1.4 TS...1165kg/ 105 koníků/
2.0 TS 1165 /1180?/155?
156 2.0 TS...1285 kg/155
156 JTS 1285/166koníků
GTV 2.0TS...1370? /153? koníků
164 3.0V6...1310kg/188 koníků
spider 2.0TS /916/..1370/ 150koníků
GTV 3.0 V6...1415kg /220koníků
156 GTA 3.2 selespeed....1485kg../ 250koníků--čili o 70kilo víc než GTV 3.0 V6..
147 1.9 JTD...1345
166 3.0 V6....1510kg
155GTA..odlehčeno 1360kg to už ale rozhodně nebylo seriový auto
155 2.0 TS / 1204/..143koní
limita 155 V6TI.. která však se sériovou Alfou Romeo 155 neměla nic společného – poháněl ji vidlicový šestiválec 2.5 (později při změně předpisů na ITC to bylo 3.0) s výkonem kolem 250 koní (304 koní ITC) umístěný podélně „emzi“ přední nápravou (hřídel procházel olejovou vanou), který přes šestistupňovou sekvenční převodovkou s dvoukotoučovou kuželovou spojkou poháněl všechna kola s elektrohydraulickými aktivními (mezinápraovým a zadním) diferenciály a předním lamelovým diferenciálem s omezenou svorností. Alfa Romeo 155 V6 TI první generace získala titul v roce premiéry – 1992.
155Q4..Výsledkem snahy milánských konstruktérů byl prostorný čtyřdveřový sedan střední třídy, vybavený dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 190 koní při 6000/min. a max. krouticím momentem 291 Nm při 2500/min a trvalým pohonem všech kol, který při pohotovostní hmotnosti 1465 kg zrychlil z 0 na 100 km za 7,0 s, 1000 m s pevným startem zvládl za 28 s a maximální rychlost byla 225 km/h.
155GTA..V roce 1992 na základě modelu 155 Q4 Sportiva 92 vznikla homologační série 711 kusů AR 155 GTA. Jendalo se o tzv. „evoluční sérii“ podle tehdejších pravidel FIA (10 % homologovaných vozů pro sk. N, přičemž tehdy bylo ještě homologační minimum 5.000 identických exemplářů). AR 155 GTA dostala karoserii s pohyblivými díly z hliníkového plechu, byla rozšířena na 1784 mm, dostala větší kola kvůli nové brzdové soustavě Brembo, vpředu se čtyřpístkovými a vzadu s dvoupístkovými pevnými třmeny, dostala zcela přepracovanou zadní nápravu s odlišnou kinematikou, motor dostal upravenou hlavu válců s ostřejším časováním, kompresní poměr 7,7:1, kované písty, odlehčený klikový mechanismus a turbodmychadlo řady T5 s větší komorou. Alfa Romeo GTA v sériovém provedení měla 286 koní a byla odlehčena na 1360 kg, dynamické hodnoty bohužel nejsou nikde oficiálně uváděny (podle měření zrychlení 0–100 km/h za 5,5 s, 0–1000 m za 24,6 s a max. rychlost 243 km/h)
Takže i nejostřejší 155GTA vážila přece jako tvoje GTV..nalazení a charakteristika a typ podvozku+charakteristika motoru a jeho gradace je věc jiná.
Ale 155Q4 není 155GTA..
porovnání....Doslova brutální pak byla verze Alfa Romeo 155 GTA (viz článek), u níž se konstruktéři zcela oprostili od oněch kompromisů ve prospěch komfortu a zůstal jen syrový supersport zrychlující z 0 na 100 km/h za 5,5 s a zvládnuvší kilometr s pevným startem za pouhých 24,6 s. Důved byl zřejmý – homologace pro šampionát C.I.V.T., jehož se AR 155 GTA stala ihned v roce 1993 neohrozitelným vládcem…
Naproti tomu Alfa Romeo 156 přinesla výrazný komerční úspěch a s modelem přišly na svět i některá doslova revoluční řešení, ale .. Verze GTA své předchůdkyni prostě nestačila. Oproti předchůdci tak byla sice charismatickým, ale jen o něco rychlejším autem než sériová 156 2.5 V6, se sportovnějšími prvky navíc. Nebyla už tím nekompromisním sportovním nářadím, které dalo v minulosti vzniknout pojmu GTA..
Čili pokud máš auto těžší o 400kg než třeba 155 2.0 TS / a to nemluvím o 155Q tak ti asi prodali něco jinýho..:-)
GTV reálně potřebuje 300koní v atm. plnění, aby bylo nekompromisní..pak to bude Alfa jako řemen.
Prostě 2.0 TS není špatný motor, ale díky předem známé váze nemůže popřít fyziku..nemůže při známé váze vysloveně ohromit-nebo dynamikou úplně překvapit..nekupuješ zajíce v pytli ale v základním nastavení vlastně cestovní auto..--furt tu píšu, že má o těch zhruba 200kg víc než třeba 145 2.0 TS...takže co od toho čekat je daný těma parametrama dopředu..
Ale fakt--že důkladně vyztužená kastle s prahama z kabria má o nějakých 25kg víc než kompaktní "hatch" 147 JTD mi nepřijde vzhledem k
zaměření auta na cestovní použití jako žádná divočina .
