ojniční ložiska - výměna atd.
ojniční ložiska - výměna atd.
Ahojte,potreboval by som radu.Robím generálku motora na mojej alfe 166 facelift r.v2004, motor 2,4JTD 110kw, kod.mot-841C000. Kupovaná v Nemecku teraz má 280000km. Mením ložiská na ojnicjach a moja otázka je akým momentom mám utiahnuť šruby (skrutky)na ojniciach po výmene.A ešte otázka,ako dlho ich mám zabehávať.Auto jazdí a jazdilo len na selenia 10W60 racing a výmena vždy po 10 000km. Ďakujem
Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
s tim momentem ti nopomuzu, pomohl by ti elern, ale jsi si jistý tím olejem? a tomu motoru něco bylo, že jsi mu dělal generalku nebo jenom kvuli km?
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
Robím generálku kôli zvyšovaniu výkonu ktorý mi bude upravovat Šarkan.Auto išlo pekne až na tú blbú reťaz na olejovom čerpadle ktorá drnčala.Mením nové vstreky-origo,olejové čerpadlo špecialne turbo GTB2260VK spolu s prerobenými zvodmi,veľký IC, komplet nový podvozok atď.... A prečo si myslíš že ten olej nie je dobrá voľba?
Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9123
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
Racing je dost hustej a za studena se to turbo asi moc nemaže...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
Viem že je hustejší ale vždy počkám kým sa motor nahreje aspoň na 40stupňov dovtedy idem uplne pozvoľna a až keď je motor zohriatý tak potom doňho tlačím. Po rozobratí motoru je pekne čistý bez karbonu a nežerie olej.
Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
Na tsku hlavni 100Nm ojnicni 50Nm. bud to podobne az budu doma tak mrknu do elearnu
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
Tiež si myslím že niečo okolo 60Nm ojničné. A nevieš ako potom po výmene ako ich zabehnúť? Vďaka
Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
[quote="alfi670"]Viem že je hustejší ale vždy počkám kým sa motor nahreje aspoň na 40stupňov dovtedy idem uplne pozvoľna a až keď je motor zohriatý tak potom doňho tlačím. Po rozobratí motoru je pekne čistý bez karbonu a nežerie olej.[/quote
Hlavně je primárně určen pro zážehové motory, takže si myslím, že adetivace oleje nebude stavěná na zátěž sazemi.
Hlavně je primárně určen pro zážehové motory, takže si myslím, že adetivace oleje nebude stavěná na zátěž sazemi.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
Viem ale kedže ho mením aj skôr ako 10 000km tak nevidím nejaké zmeny.Momentálne mám rozobratý motor do šrubky a je fakt čistý bez karbonu,turbo bolo pôvodne až do teraz a motor nežral olej,badateľne možno 2dcl na 10 000km. Hlavne jeho viskozita je stabilnejšia pri trvalom zaťažovaní a vyšších teplotách a kedže motor sa prestavbuje na cca 250koní tak je to najreálnejšia voľba v ktorej by som zotrval. No keď má niekto skúsenosti s týmto olejom u JTD rád si nechám poradiť.Ladis píše:alfi670 píše:Viem že je hustejší ale vždy počkám kým sa motor nahreje aspoň na 40stupňov dovtedy idem uplne pozvoľna a až keď je motor zohriatý tak potom doňho tlačím. Po rozobratí motoru je pekne čistý bez karbonu a nežerie olej.[/quote
Hlavně je primárně určen pro zážehové motory, takže si myslím, že adetivace oleje nebude stavěná na zátěž sazemi.
Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
Hlavní 25nM+100°
Ojniční 25nM+100°


Ojniční 25nM+100°


Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
Veľmi pekne ďakujem.Ak niekto vie ako urobiť zábeh ložísk dajte vediet.Dallen píše:Hlavní 25nM+100°
Ojniční 25nM+100°
Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Žádný velký záběh není potřeba. Ojniční ložisko i ojniční sedlo namaž malou vrstvou oleje a správně to sedaď.
Pak bych párkrát motor protočil rukou.
Pak bych párkrát motor protočil rukou.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Výmena ojničných ložísk 2,4JTD 110kw
alfi670 píše:Viem ale kedže ho mením aj skôr ako 10 000km tak nevidím nejaké zmeny.Momentálne mám rozobratý motor do šrubky a je fakt čistý bez karbonu,turbo bolo pôvodne až do teraz a motor nežral olej,badateľne možno 2dcl na 10 000km. Hlavne jeho viskozita je stabilnejšia pri trvalom zaťažovaní a vyšších teplotách a kedže motor sa prestavbuje na cca 250koní tak je to najreálnejšia voľba v ktorej by som zotrval. No keď má niekto skúsenosti s týmto olejom u JTD rád si nechám poradiť.Ladis píše:alfi670 píše:Viem že je hustejší ale vždy počkám kým sa motor nahreje aspoň na 40stupňov dovtedy idem uplne pozvoľna a až keď je motor zohriatý tak potom doňho tlačím. Po rozobratí motoru je pekne čistý bez karbonu a nežerie olej.[/quote
Hlavně je primárně určen pro zážehové motory, takže si myslím, že adetivace oleje nebude stavěná na zátěž sazemi.
Když už chceš olej špičkové kvality a hlavně aby plnil učel tak určitě ne Selenii Racing která je primárně určená pro zážehové motory

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Na nově složenym motoru vyndám svíce a odpojím čidlo otáček. Pak protočím motor starterem aspoň 10s, aby se nasál a dostal olej všude. Pak zašroubuju svíce, napojím čidlo a startuju.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
No teraz si ma dostal
každopádne na Selenii 10W60 mám najazdené už vyše 25000km a žiaden mínus som nebadal naopak tak neviem. Máš odskúšaný tento olej od selenii vo svojom aute alebo v nejakom inom? Fakt teraz neviem čo robiť kedže ho už mám kúpeny. A počul si o oleji NEBROK M1 racing? http://www.youtube.com/watch?v=_vuuqsSvfb0

Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Tak to aj urobím akurát s rozdielom že pretočím motor bez vstrekovačov so štarterom. A ešte asi bude najlepšie keď ho nechám potom pobežať na voľnobeh aspoň hodinku.Eidy píše:Na nově složenym motoru vyndám svíce a odpojím čidlo otáček. Pak protočím motor starterem aspoň 10s, aby se nasál a dostal olej všude. Pak zašroubuju svíce, napojím čidlo a startuju.

Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Tak jako můžeš tam vesele lejt Selenii Racing, ale já bych určitě do toho nešel a pak si trhal vlasy že jsem kvůli placebu odkouřil motor. Ten NEBROK M1 racing neznám a připadá mi to jako Horst Fuchs senzace. Jinak ti doporučuji dát přídavný chladič oleje, což hodně pomáhá oleji. Ale co, klasické příslový funguje: co maže to jede 

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Tak teda tú seleniu 10W60 nalejem do turbobenzínu čo mám v Lancii a hotovo. A do Alfičky skúsim ten Millers oil CFN 10W60. Keď ho používajú na okruhoch pretekári skúsim ho aj JA. Našiel som ho aj u Nás na Slovensku v cene 5l 83eur. Cenovo je to približne ako selenia. Potom môžme dať príspevky so spokojnosťou tohto oleja v naších motoroch po zaťažovaní.r-a-k píše:Tak jako můžeš tam vesele lejt Selenii Racing, ale já bych určitě do toho nešel a pak si trhal vlasy že jsem kvůli placebu odkouřil motor. Ten NEBROK M1 racing neznám a připadá mi to jako Horst Fuchs senzace. Jinak ti doporučuji dát přídavný chladič oleje, což hodně pomáhá oleji. Ale co, klasické příslový funguje: co maže to jede



Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Teď nevím jak to má dělaný 166ka, ale jestli to má stejný jak na 156ce, ten výměník olej-voda co je před olejovým filtrem tak ten je k nedostačující učinosti. Mam externí přes redukci pod olejovým filtrem.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Na 166ke neni výmeník olej-voda,mám tam origo prídavný chladič oleja a je dosť veľký cca 12x60cm.r-a-k píše:Teď nevím jak to má dělaný 166ka, ale jestli to má stejný jak na 156ce, ten výměník olej-voda co je před olejovým filtrem tak ten je k nedostačující učinosti. Mam externí přes redukci pod olejovým filtrem.
Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
alfi670: Není to náhodou chladič od klimy?
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Určite nie, chladič od klímy je spolu s chladičom vody v podobnej veľkosti.Na boku je intercooler vpravo keď sa postavýš pred auto z predu a po ľavej strane v dolnom rohu je chladič oleja a v strede je ešte chladič serva. Od toho chladiča oleja idú hadice k medzičlánku pod olej.filtrom v ktorom je ešte termostat. Mám to teraz celé rozobrané kedže mením olej.čerpadlo aj ojničné ložiska.Eidy píše:alfi670: Není to náhodou chladič od klimy?

Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Nazdar,tak konečne som vymenil tie ojničné ložiska všetko je ok,len otázočka,tá sada ložísk je rozdielna v tom že jedna polovička ložiska je leštená a ta druhá je taká matná povrchovo upravená ako keby mala vrstvu hliníka. No a tú matnú povrchovo upravenú som dal z vrchu kvôli tlakom pôsobiacim z vrchu. Môže to tak ostať? ďakujem za každú odpoveď. 

Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
Prikladám foto starých a nových ložísk.Tie staré su na prekvapenie pekne do.......
ale len na 2valcoch v smere od čerpadla 


Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex
Re: ojniční ložiska - výměna atd.
presne take iste mam aj ja
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti