Já jsem stejnýho názoru, já bych se za volantem asi unudil bez manuálního řazení...Spirpin píše:Nechytlo. Mám vyzkoušen klasický hydrodynamický automat i DSG a prostě to není ono. Řazení jednoduše k jízdě patří.coyote píše:... Však ono by Tě to chytlo
Alfisti si povídají o koncernu VW
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
'04 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 85kW "nesmrtelnej osmiventil" Blu Notte
Alfy jsou jako ženy - krásné a svůdné, často vás naštvou, někdy vám i nafackujou, ale nakonec si vás stejně získají zpět.
Alfy jsou jako ženy - krásné a svůdné, často vás naštvou, někdy vám i nafackujou, ale nakonec si vás stejně získají zpět.
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Dnes jsem udělal svou první zkušenost se služební Octou I tdi 81 kw. Nikdy jsem s tím nejel a po všech těch kecech kolegů traktoristů jak je to super jsem byl zvědavý. Myslel jsem si, že mi to urve ruce a po návratu z nadšení povalím koupit Octávku a Alfu shodím do Macochy. Návratu jsem se fakt nemohl dočkat... až z toho vysednu. Už to nechci nikdy zažít, motor při 2800 ot. prostě umřel a netáhlo to. Obecně dynamika katastrofa. Technický stav by měl být ok, je to ředitelovo auto. Asi je to tím, že mám odjakživa benzín a jsem zvyklý na gradaci výkonu. Pohodlný to taky nebylo a nelíbí se mi to. Jediné plus - odhlučnění. Hlavně teda podvozek. A nic tam nedrnčí. A prý to nežere (ale taky nejede). Je to přece Škodovka, že. O generaci mladší než moja 155, ale na jízdě to není znát.
Shrnuto: něco/někoho převézt odněkud někam tím asi jde. Jízdní dojmy jedna velká 0. Nechtěl bych to doma. Fujtajbl.
.
Shrnuto: něco/někoho převézt odněkud někam tím asi jde. Jízdní dojmy jedna velká 0. Nechtěl bych to doma. Fujtajbl.

Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Možná rokem výroby, technicky je to spíš obráceně...DavidGL píše:O generaci mladší než moja 155, ale na jízdě to není znát.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Octa 1 gen. je postavená na platformě Golfu IV, tedy konkurenta Alfy 156 v boji o titul auta roku 1998, který Alfa o 1 bod vyhrála. Takže tak starou bych jí neviděl. 

Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
riprex píše:Asi stejně jako k telefonu patří šňůra...

Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Je fakt, že to byl možná trochu blbej příklad, moje bývalá Nokie si o nabíječku řekla každej den, současnej jáFoun stačí jednou za 5 dní.
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

AR 156 2,4 JTDm 129kw 2004 "Black Pearl" :-)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Dobře, ale to je pořád o roku výroby. Když se podíváš na technickou stránku tak bych Golf IV a O1 zařadil tak k Fiatu Tipo/Tempra.enzo156 píše:Octa 1 gen. je postavená na platformě Golfu IV, tedy konkurenta Alfy 156 v boji o titul auta roku 1998, který Alfa o 1 bod vyhrála. Takže tak starou bych jí neviděl.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Když to chceš brát po technické stránce, tak pak Zetor 25 jest tomu nejblíž... 

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Zase nepřeháněj. Podívej se na podvozek O1 a Tipa. Koncepčně je to to samý, Fiat má navíc použitý kovaný ramena, Octavia má tuším lisovaný plech. Motory má Škoda naprosto nezajímavý ničím nevybočující. Tipo víceméně to samý, AR155 a později Dedra maj variabilní časování ventilů. Možnost použití platformy pro hafo modelů se VW mohl od Fiatu taky učit. Pro mě je Octavia 1 technicky srovnatelná fakticky max. s Tipem a Temprou. Tahat do toho 156 s dvojitým lichoběžníkem a víceprvkem nebo Lybru s unikátní samonatáčecí zadní nápravou podle mě nejde.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
OK, když mám bejt objektivní, tak máš samozřejmě pravdu. Faktem je, že OI byla svého času první "pořádná" škodovka a nebyla ani moc šizená. Sice jízdní vlastnosti nic moc (kór ve vyšších rychlostech), motory těžkej průměr a celkově je to auto docela nudný, ale oproti Feldě (jak to dokázali udělat horší než byl Favorit ?!?) je to sakra pokrok. 156 je úplně jiná kategorie, protože tam si na jízdních vlastnostech dali záležet, škodovce stačilo aby to jezdilo, brzdilo a aspoň trochu zatáčelo. OI bych zkrátka viděl jako docela nenáročný a nezáživný auto, který odveze z bodu A do B, tím to začíná i končí. Nevýhodu má dle mě v tom, že jsou u nás nadceněný a daj se sehnat lepší auta za lepší cenu. Proto nevidím důvod jí kupovat. Třeba ta Marea je o dost lepší a i praktičtější auto, který se dneska dá v dobrým stavu sehnat za pakatel.
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jasně že nejde, Octa je nižší střední, 156 a Lybra je střední třída s 5ti a 6ti válci, o podvozku už jsi psal, i výbavou se to nedá srovnávat, Octa je trakař o tom není pochyb.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Tak jasně, že to byl pokrok proti Felicii neskutečnej a byla to po ohromný době první konkurenceschopná Škodovka. Za její nevýhodu osobně považuju celou koncepci "Golf s batohem" na krátkým rozvoru. Kufr pomalu jak menší Tranzit, ale víceméně dvoumístný auto. Z jízdních vlastností jsem taky zrovna odvázanej nebyl...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jo, v podstatě jste všichni dokonale vystihli to, na co jsem i já přišel během svých prvních - a doufám že i posledních - 100 kilometrů s Octávkou. Ona ta platforma Tipa byla v roce 1988 evropská (a možná i světová) špička, takže jestli měl koncern zpoždění jen 8 let... Jak dlouho jim trvalo, než přešli na common rail? Třeba mají jen delší vedení
.

Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Tak otázka common railu asi bude i o penězích který platěj za patent Fiatu. Krom toho VW spoléhal na technologii TDI kterou odkoupila Audi od Fiatu. Takže ono "přejít" od TDI ke CR nebude nic jednoduchýho.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Kruh se uzavřel. První seriové TDI byla Croma, ne? Posledních 50 let Helmuti jen dohánějí náskok Fiatu, resp. italských automobilek. Co se v Německu dělalo pořádnýho v 60. letech, kdy už Taloši uměli z 1.6 DOHC vytáhnout 100 koní?
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Tak MB A-2.generace a B mají vzadu tuhou eliptickou nápravu a Wattův přímovod., a první MB-Ačko se při losím testu dokonce převrátilo.. :-) :-),.. kliku má i Laguna 2007--
U tý zmíněná Octávky I jde o torzní příčku na klikový nápravě..čili správně je to tzv. polotuhá, nejsou to klasický vlečený ramena nezávislého typu...tohle pojetí má i Roomster.., podle přísné klasifikace
................
Nápravy jsou věc v základu možných koncepcí principiálně vyřešená technicky už před velkou řadou let,i když se pořád maká na dílčích modifikacích ..pořád se licituje o nákladech na výrobu a údržbu ale není to nic, co by se aktuálně zcela"nově objevovalo", podle cílové skupiny zákazníků a nasazení vozu se prostě jen zvolí základní druh zavěšení...čili nejde tu samozřejmě primárně dnes o nějakou jako by "technickou negramotnost konstruktérů škodný", jde samozřejmě jen o hledisko "minimální údržbovosti, nákladů a o hledisko zákazníkem očekávaných jízdních vlastnosti, spojených se servisní náročností".Něco za něco--jako vždy..v Čechách je to řešení dobré, které je hlavně skoro bezúdržbové..
Čili není to o nějakém pomyslném "dohánění" kohokoli -- dnes jde vždy u všech automobilek o vědomé šáhnutí do přesného konkrétního regálu známých základních technických řešení..
/ koncepce zavěšení kol včetně jejich přesného chování co se geometrie vedení kola týká , tedy včetně všech hlavních výhod a nevýhod se učí na všech příslušných fakultách :-)/
U tý zmíněná Octávky I jde o torzní příčku na klikový nápravě..čili správně je to tzv. polotuhá, nejsou to klasický vlečený ramena nezávislého typu...tohle pojetí má i Roomster.., podle přísné klasifikace
................
Nápravy jsou věc v základu možných koncepcí principiálně vyřešená technicky už před velkou řadou let,i když se pořád maká na dílčích modifikacích ..pořád se licituje o nákladech na výrobu a údržbu ale není to nic, co by se aktuálně zcela"nově objevovalo", podle cílové skupiny zákazníků a nasazení vozu se prostě jen zvolí základní druh zavěšení...čili nejde tu samozřejmě primárně dnes o nějakou jako by "technickou negramotnost konstruktérů škodný", jde samozřejmě jen o hledisko "minimální údržbovosti, nákladů a o hledisko zákazníkem očekávaných jízdních vlastnosti, spojených se servisní náročností".Něco za něco--jako vždy..v Čechách je to řešení dobré, které je hlavně skoro bezúdržbové..
Čili není to o nějakém pomyslném "dohánění" kohokoli -- dnes jde vždy u všech automobilek o vědomé šáhnutí do přesného konkrétního regálu známých základních technických řešení..
/ koncepce zavěšení kol včetně jejich přesného chování co se geometrie vedení kola týká , tedy včetně všech hlavních výhod a nevýhod se učí na všech příslušných fakultách :-)/
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 31.5.2013, pát 19:49, celkem upraveno 2 x.
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Dnes jsem koukal na novou Octu a vedle stala minulá generace před fl. a bylo krásně vidět, jak se u nové obrovsky zlepšila kvalita spár na karoserii 

- wejwy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 432
- Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Harous: Lybra měla "samonatáčecí" zadní nápravu? Toho jsem si nějak nevšim.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Sic pasivně, ale měla.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Ja ji mam už týden a moc super to není 

- wejwy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 432
- Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Já jí měl 2,5 roku a jednu zadní nápravu tady ještě mam, na obrázku to vypadá na odklon, než na zatáčení.
Jak to funguje, abych se poučil?
Jak to funguje, abych se poučil?
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Šipka je směr jízdy /ne nahoru..:-)./je tam snaha při změně směru předku pokračovat setrvačností v původním směru jízdy zadní nápravou při okamžiku zatočení což je vlastně "pasivní natáčení zadní nápravy proti ose kastle a tím okamžitému směru pohybu"..
čili zadek jakoby nakružuje----logicky to není mnoho, ale pomoct to na limitě může dost--ostatně na limitě se měkký příčný ramínka u 164 s McP zavěšením vzadu-/-což se někdy považuje a klasifikuje jako víceprvek , někdy ne/--začnou do jisté míry chovat podobně..klidně až k deformaci, pokud jsou dobrý gumy a "lepěj" v extremu až totálně ke ztrátě geometrie zadku deformací příčnýho ramene..zvuk kterej začne zadek při tomhle režimu vydávat je celkem zajímavej .., tím pádem jízda překonává u auta tohoto rozměru očekávání dané kategorií.. 164, používaná razantně jako auto na blbnutí vykazovala deformaci tohoto druhu..Tuhostí příčnejch ramen u McP vzadu týhle klasik konstrukce se tahle vlastnost dá hodně ovlivnit..
čili zadek jakoby nakružuje----logicky to není mnoho, ale pomoct to na limitě může dost--ostatně na limitě se měkký příčný ramínka u 164 s McP zavěšením vzadu-/-což se někdy považuje a klasifikuje jako víceprvek , někdy ne/--začnou do jisté míry chovat podobně..klidně až k deformaci, pokud jsou dobrý gumy a "lepěj" v extremu až totálně ke ztrátě geometrie zadku deformací příčnýho ramene..zvuk kterej začne zadek při tomhle režimu vydávat je celkem zajímavej .., tím pádem jízda překonává u auta tohoto rozměru očekávání dané kategorií.. 164, používaná razantně jako auto na blbnutí vykazovala deformaci tohoto druhu..Tuhostí příčnejch ramen u McP vzadu týhle klasik konstrukce se tahle vlastnost dá hodně ovlivnit..
- wejwy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 432
- Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
To je velmi zajímavé.
Každopádně u Lybry která je vysoká jak koza a měkká jak nevim co, tohle asi ztrácí smysl.
Každopádně u Lybry která je vysoká jak koza a měkká jak nevim co, tohle asi ztrácí smysl.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Vlastnosti podvozku tohoto typu se projevují naplno na limitě.... třeba"inteligence zadního zavěšení " OIII, která se vrátila ke klice s torzní příčkou je čistá nula, z té nápravy "jednoduchost" dělá v podstatě bezůdržbovej ingot,ale taky současně v podstatě tvrdě tlačí úroveň a možnosti podvozku proti konkurenci dolů..v případě jakékoli mimořádky --třeba překročení nájezdové rychlosti atd ,nedává řidiči žádnej bonus..
Těžiště Lybry není až takovej malér..offroad auta maj světlou výšku někde okolo 25-30 cm běžně a možné nájezdové rychlosti do zatáčky při pokročilém podvozku překračují hlavně spíš odvahu řidiče / pokud jsou třeba "pevný" nápravy obě , měkký pružiny a není tam samosvor,vyskakovat si moc nejde ale zase pokud je ve předu lichoběžník a na zadku samosvor,a víceprvek na hnané pevné nápravě vzadu , daj ses tím dělat v klidu psí kusy . bez ohledu na světlou výšku..../
Víceprvek, samosvor..samořiditelná vzadu u předohrabu s lichoběžníkem , dělaj z podvozku málo platný ..přece jen jinou ligu../ a bohužel taky kladou jiný požadavky na údržbu a náklady/
Těžiště Lybry není až takovej malér..offroad auta maj světlou výšku někde okolo 25-30 cm běžně a možné nájezdové rychlosti do zatáčky při pokročilém podvozku překračují hlavně spíš odvahu řidiče / pokud jsou třeba "pevný" nápravy obě , měkký pružiny a není tam samosvor,vyskakovat si moc nejde ale zase pokud je ve předu lichoběžník a na zadku samosvor,a víceprvek na hnané pevné nápravě vzadu , daj ses tím dělat v klidu psí kusy . bez ohledu na světlou výšku..../
Víceprvek, samosvor..samořiditelná vzadu u předohrabu s lichoběžníkem , dělaj z podvozku málo platný ..přece jen jinou ligu../ a bohužel taky kladou jiný požadavky na údržbu a náklady/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti