jaky olej
Re: jaky olej
Kupuj v plastovem obale ten sa tazsie prelieva kvoli uzaveru ,z kovovej ten plastovy stupel vyberem jak nic , inac na pancovany alebo poskodeny uzaver som este nenatrafil , ale inak kupujem iba 4 az 5L balenia ,litrovku som este nemal.
Re: jaky olej
já měl právě že tu modrou 5-ti litrovku, preventivně jsem to koupil, pak to leželo pár týdnů, po odkroucení víčka při výměně oleje byla větší polovina toho alu krytu odlepena, po velkém dilema lít či nelít, jsem to tam nakonec nalil a chvíli pojezdil, protože v prodejně mě ujišťovali, že to tam berou v mega balení a lijou to nadrobno, aby zákazník měl lepší cenu, po dalším dotazu proč jsou různé ceny a jaký je v olejích rozdíl, mi bylo řečeno že to jde stejně jde z jedné rafinérky na stejné jedné a té samé lince, akorát obaly a loga se mění...
proto beru ty nejdraší plechovky a doufám, že to nepančujou...
v práci se už dlouhou dobu zabýváme otázkou, proč nějaký značkový olej od výrobce min 4x změní majitele, obal, plomby, cenu a je pořád tak kvalitní a ještě levnější jako od výrobce...
když výrobci motorů dávají záruku na motory v případě používání origo olejů a jejich specifikací..
Bohu žel nejsme schopni udělat v práci dopodrobna detailní rozbor oleje na všechny jeho složky
začarovaný kruh..
proto beru ty nejdraší plechovky a doufám, že to nepančujou...
v práci se už dlouhou dobu zabýváme otázkou, proč nějaký značkový olej od výrobce min 4x změní majitele, obal, plomby, cenu a je pořád tak kvalitní a ještě levnější jako od výrobce...
když výrobci motorů dávají záruku na motory v případě používání origo olejů a jejich specifikací..
Bohu žel nejsme schopni udělat v práci dopodrobna detailní rozbor oleje na všechny jeho složky
začarovaný kruh..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: jaky olej
Nejjednodušší je kupovat u prověřenýho prodejce, kde je důvěra loajálního přístupu, pár desetikorun rozdílu z neznámýho zdroje za ten klid nestojí-
/v Polsku čarujou se vším..:-), uzávěr-žádný-není extra překážka..
Všechno se celkem snadno obchází--zvlášť ve velkém , když se to stáčí to fakt není žádnej problém../
Ty extra levný se prostě slejvaj jak víno pro "pražáckou držku" na MOravě za komančů :-), co zbylo..a "napodobeniny" nemá jen značkovej chlast.. :-)
/v Polsku čarujou se vším..:-), uzávěr-žádný-není extra překážka..
Všechno se celkem snadno obchází--zvlášť ve velkém , když se to stáčí to fakt není žádnej problém../
Ty extra levný se prostě slejvaj jak víno pro "pražáckou držku" na MOravě za komančů :-), co zbylo..a "napodobeniny" nemá jen značkovej chlast.. :-)
Re: jaky olej
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Jestli, za:
a) je dobrej motorář
b) má tedy servis a v kůlně hafo zgenerálkovanejch Twinspárků
c) slíbil ti to opravit za hubičku. Doslova
pakliže na všechny 3 body odpovíš kladně, vzal bych od něj ten 0W-30
Jinak bych ho poslal do
a dal tam tu Selenii
edit: to byla odpověď na Kateřin dotaz, zda dát na radu nějakého mekanika a nalít do jejího T.S. namísto Selenie 10W-40, která má být již zastaralá a nemoderní tedy, už ne IN a Trendy
, nový a lepčejší Castrol 0W- něco...
Asi to Katka mezitím smázla ...
a) je dobrej motorář
b) má tedy servis a v kůlně hafo zgenerálkovanejch Twinspárků
c) slíbil ti to opravit za hubičku. Doslova
pakliže na všechny 3 body odpovíš kladně, vzal bych od něj ten 0W-30

Jinak bych ho poslal do

edit: to byla odpověď na Kateřin dotaz, zda dát na radu nějakého mekanika a nalít do jejího T.S. namísto Selenie 10W-40, která má být již zastaralá a nemoderní tedy, už ne IN a Trendy

Asi to Katka mezitím smázla ...
Naposledy upravil(a) roberto37 dne 31.1.2013, čtv 13:14, celkem upraveno 1 x.
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: jaky olej
skor by som sa spytal preco v autorizakoch ponukaju castrol miesto selenii... len neviem ci to robia aj pri autach ktore su este pod zakonom 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: jaky olej
Je to jednoduché--rabat máš z odebranýho množství..lépe řečeno , když koupíš sud, máš
při prodeji koncovému zákazníkovi na rabatu víc, než když koupíš pár 2l-balení Selenie..na těch několik ALF, většina dílen dělá všechno, Fiata, Skodnou Opela, Forda VW..
Alf dělaj jen pár v celkovým objemu odbavenejch aut..
Rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou je jedinej důvod--nehledej za tím žádnou mystiku..
Většina dílen pere ten Castrol do Bmw , VW , + X dalších aut, tak proč ho nenacpat i do Alfy, která ale
bohužel předraženej,technicky zcela průměrnej HC-Castrol zázrak nemá ráda, ale komu to vadí--aspoň po 30tis na Castrolu přijedeš na GO.. nejobvyklejší argument--je to vynikající, protože .. to dávaj i do soutěžních agregátů--no to se nevylučuje, nebo ty myslíš, že soutěžní agregát nadrbe do rozborky víc než několik desítek tisíc?--400 táců v denním režimu s X-studenými starty těmhle soutěžákům na jednu-dvě sezony určitě nehrozí..
Hledisko životnosti co do proběhu je něco jinýho , než hledisko krátkodobýho provozu
kdy odjedeš pár závodů a jde to z auta..
...........................
Pro spoustu lidí je těch 30táců na Castrolu , který motor -oběhanej -běžne skousne do záděru 2-3 roky provozu a pak holt ta "italská jebka " klekne..to je normální--"viď Karle", prostě jsou to ty "italský šmejdy"--to "octávka v TDI nebo pašík je jiná píseň"
................................
Nečekej, že automechanici sledují až na pár výjimek JINY ZÁKLADNÍ KRITERIUM -NEŽ ZISK..
-/třeba spokojenost zákazníka/
Jako převážná většina lidí v týhle na peníze orientovaný civilizaci--to je nornální. To není k divení..
Ty pak máš nahoře v tý "skořepině " mozek, aby sis to aspoň načetl , nebo v manuálu prošel a respektoval doporučení výrobce a ohlídal jsi teda to základní, co je třeba..
..........................
Technicky, olej 0W-30 je olej s REDUKOVANOU VISKOZITOU, což snáší motorové konstrukce
posledních let, ale ne "OLÍTANEJ TS po kdoví jaký porci kiláků"
O tom , že jsou to oleje s často redukovanou aditivací je zbytečný dokola mluvit, aditivace v low-SAPS trendu díky normám EU je nevyhnutelnej vývoj , a výkonová aditiva jsou látky. který si s ekologií moc netykaj. To , že to jezdí v soutěžáku je reklamou--podpora prodeje..
Čili neznamená to, že klasiká racing aditivace , nacpaná výkonovýma aditivama je horší, než současná aditivace low-saps emulze z posledních let--ta vyhovuje filtrům pevných částic, katům, spotřebě, ale neznamená to, že to taky logicky vyhovuje životnosti deset let starýho ALFA-TS agregátu, po X majitelých-- utrápenýho na studený, nebo objemově nedostatečný olejový náplni..
TEN TS naopak potřebuje--VYSOKÝ HTHS ..+ ester bázi odolnou proti tepelný degradaci, protože motor má pod palbou OSTŘIK PÍSTU OLEJEM--typický u většiny sportovních ostřejších konstrukcí--aktivní chlazení dna pístu olejem--
Jenže olej 0W-30 typu HC nesnese takovouhle tepelnou zátěž--v cenové relaci
toho zmíněnýho Castrolu určitě--zřídne, HTHS je nízký a to je cesta k rychlýmu konci agregátu.
-------------------------------------------------------------------------------
Po padesátý pořád dokola--
------------------------------------------------------------------------------------
Na většině dílen o motorovým oleji vědí akorát to, že se to leje do vany motoru
a mojí na tom X desetikorun rabatu na litru..nedělej si iluze.., nalejou do vany prakticky cokoloi a pokud aspon dodrží viskozitní specifikaci výrobce , můžeš mluvit o velkém štěstí.
Viskozita 0W-30 nemá ve starém dobrém TS co pohledávat..
............................................................................................................
PŘED PÁR LETY MI TO /Castrol 5W-40/DO gtv CHTĚLI HODIT I NA JEDNÝ TADY DOCELA ZNÁMÝ DÍLNĚ :-)
Jenže jsem jim jasně řekl--dáte tam to co budu platit já..šmitec../ pod fousy --do jinejch aut si lejte co chcete, nebo co si zákazníci nechaj líbit..:-)./
Zkušenosti nick Táta o Castrolu v TS jasně ukazujou tuhle strategii..
K tomu není co dodat...
Vezměte na vědomí, že pokud budou vaše motory točit 400táců bez závady, dílny můžou zavřít--takže většině dílen, kterejm jste lautr šumák, je životnost vašeho agregátu opravdu u pr.dele
..
Jsou výjimky a těch je třeba si opravdu vážit..
..................................
nick : Táta--/vedlejší vlákno..kousek přehazuju/
....................To je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...
146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..
156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím
156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".
Mně tohle jako reklama na Castrol teda nevychází..
při prodeji koncovému zákazníkovi na rabatu víc, než když koupíš pár 2l-balení Selenie..na těch několik ALF, většina dílen dělá všechno, Fiata, Skodnou Opela, Forda VW..
Alf dělaj jen pár v celkovým objemu odbavenejch aut..
Rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou je jedinej důvod--nehledej za tím žádnou mystiku..
Většina dílen pere ten Castrol do Bmw , VW , + X dalších aut, tak proč ho nenacpat i do Alfy, která ale
bohužel předraženej,technicky zcela průměrnej HC-Castrol zázrak nemá ráda, ale komu to vadí--aspoň po 30tis na Castrolu přijedeš na GO.. nejobvyklejší argument--je to vynikající, protože .. to dávaj i do soutěžních agregátů--no to se nevylučuje, nebo ty myslíš, že soutěžní agregát nadrbe do rozborky víc než několik desítek tisíc?--400 táců v denním režimu s X-studenými starty těmhle soutěžákům na jednu-dvě sezony určitě nehrozí..
Hledisko životnosti co do proběhu je něco jinýho , než hledisko krátkodobýho provozu
kdy odjedeš pár závodů a jde to z auta..
...........................
Pro spoustu lidí je těch 30táců na Castrolu , který motor -oběhanej -běžne skousne do záděru 2-3 roky provozu a pak holt ta "italská jebka " klekne..to je normální--"viď Karle", prostě jsou to ty "italský šmejdy"--to "octávka v TDI nebo pašík je jiná píseň"


................................
Nečekej, že automechanici sledují až na pár výjimek JINY ZÁKLADNÍ KRITERIUM -NEŽ ZISK..
-/třeba spokojenost zákazníka/


Jako převážná většina lidí v týhle na peníze orientovaný civilizaci--to je nornální. To není k divení..
Ty pak máš nahoře v tý "skořepině " mozek, aby sis to aspoň načetl , nebo v manuálu prošel a respektoval doporučení výrobce a ohlídal jsi teda to základní, co je třeba..
..........................
Technicky, olej 0W-30 je olej s REDUKOVANOU VISKOZITOU, což snáší motorové konstrukce
posledních let, ale ne "OLÍTANEJ TS po kdoví jaký porci kiláků"
O tom , že jsou to oleje s často redukovanou aditivací je zbytečný dokola mluvit, aditivace v low-SAPS trendu díky normám EU je nevyhnutelnej vývoj , a výkonová aditiva jsou látky. který si s ekologií moc netykaj. To , že to jezdí v soutěžáku je reklamou--podpora prodeje..
Čili neznamená to, že klasiká racing aditivace , nacpaná výkonovýma aditivama je horší, než současná aditivace low-saps emulze z posledních let--ta vyhovuje filtrům pevných částic, katům, spotřebě, ale neznamená to, že to taky logicky vyhovuje životnosti deset let starýho ALFA-TS agregátu, po X majitelých-- utrápenýho na studený, nebo objemově nedostatečný olejový náplni..
TEN TS naopak potřebuje--VYSOKÝ HTHS ..+ ester bázi odolnou proti tepelný degradaci, protože motor má pod palbou OSTŘIK PÍSTU OLEJEM--typický u většiny sportovních ostřejších konstrukcí--aktivní chlazení dna pístu olejem--
Jenže olej 0W-30 typu HC nesnese takovouhle tepelnou zátěž--v cenové relaci
toho zmíněnýho Castrolu určitě--zřídne, HTHS je nízký a to je cesta k rychlýmu konci agregátu.
-------------------------------------------------------------------------------
Po padesátý pořád dokola--



------------------------------------------------------------------------------------
Na většině dílen o motorovým oleji vědí akorát to, že se to leje do vany motoru
a mojí na tom X desetikorun rabatu na litru..nedělej si iluze.., nalejou do vany prakticky cokoloi a pokud aspon dodrží viskozitní specifikaci výrobce , můžeš mluvit o velkém štěstí.
Viskozita 0W-30 nemá ve starém dobrém TS co pohledávat..
............................................................................................................
PŘED PÁR LETY MI TO /Castrol 5W-40/DO gtv CHTĚLI HODIT I NA JEDNÝ TADY DOCELA ZNÁMÝ DÍLNĚ :-)
Jenže jsem jim jasně řekl--dáte tam to co budu platit já..šmitec../ pod fousy --do jinejch aut si lejte co chcete, nebo co si zákazníci nechaj líbit..:-)./
Zkušenosti nick Táta o Castrolu v TS jasně ukazujou tuhle strategii..
K tomu není co dodat...
Vezměte na vědomí, že pokud budou vaše motory točit 400táců bez závady, dílny můžou zavřít--takže většině dílen, kterejm jste lautr šumák, je životnost vašeho agregátu opravdu u pr.dele
..
Jsou výjimky a těch je třeba si opravdu vážit..
..................................
nick : Táta--/vedlejší vlákno..kousek přehazuju/
....................To je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...
146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..
156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím
156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".
Mně tohle jako reklama na Castrol teda nevychází..
Re: jaky olej
Má smysl do 156 2.0 JTS, která jezdí na Agip Racing 10W-60 přidávat aditiva na bázi MoS2?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: jaky olej
Předpokládám, že otázka na MoS2 souvisí s příhodou proražené vany z vedlejšího vlákna..
Přes keci o nefunkčnosti dodatečnejch aditiv jsem tohle -- čili jízdu s prázdnou vanou--absolvoval na 145 TD, jenže to nebyla proražená vana ale tržená tlaková hadice od chladiče oleje, kterou mi drbli borci u "Štangla" a pak provizorně "opravili zahradní svorkou"...olejem jsem "vybílil silnici" -ten netekl--to bylo spíš hasičský cvičení,
jel jsem ještě dobrejch pár set metrů bez oleje nasucho, než jsem mohl zastavit--když to dotáhli do Imofy, nechtěli věřit, že se to bude točit--řekl jsem to neřešte,dolejte olej a vyměňte hadici, dívali se na mě jak na magora,hádali se ale když jsem řekl něco v tom smyslu, že víc platit nehodlám. udělali to tak, na spodek ani nemrkli.
Ten motor nadrbal ještě dalších 100 táců, než mu žena odpálila na dálnici těsnění pod hlavou
/odešla sahara/ je to už hromada let..po následným rozebrání motor "dole" OK...
Píšu tu často...
Bishop 460-G do benálu, 400-D do dieselu a tyhle příhody vás přestanou zajímat..
Popis pokusu kousnout motor i s napodobeninou týhle emulze přimíchaný do vany jsem sem v odkazu dával..
Redakce motoplátku najela na odmontovaný vaně do kousnutí 33 kiláků..hromadu kiláků předtím na sníženým objemu olejový náplně--/typická příhoda na motoru TS..kterej si normálně pod zátěží bere../
/Chtěli jen autem do šroťáku potvrdit při praktickým pokusu keci Černýho, že jsou to všechno podvody a článek pak byl v podstatě slušná reklama některým dodatečným aditivům--který by sice podle tribotechnických akademiků fungovat neměly, ale koho to zajímá, když při demonstraci se zjistí vždycky to stejný-prostě to funguje...asi tak..
Ale tím nechci nikoho nikam lámat-/NEJSEM DISTRIBUTOR NIČEHO /-dávejte každej do vany náplně podle svýho svobodnýho úsudku..
---
To MoS2 chceš tedy-- přímo řečeno-- jako první pomoc do agregátu, kterej zažil prázdnou vanu?
Do agregátu v normálním stavu s dlouhodobou perspektivou bez prožitý mimořádky a dobrými tlaky radši Bishop,je to úzká ropná frakce, filtrem spolehlivě teče, ale do agreátu kterej měl za pohybu vanu prázdnou bez pojistnýho aditiva ve vaně už můžeš zkusit cokoli--není co zkazit--
a v týhle perspektivě není MoS2 určitě žádnej malér--problém je , že levný výrobci-šejdíři
neudržej to MoS2 ve vznosu a při velkejch částicích zanáší filtr...čili kvalitní výrobce není průser--první pomoc místo okamžitý revize agregátu,když se to zrovna nehodí --proč ne, už celkem není moc co pokazit, a když s tím mohly dolítnout stíhačky na turbomotoru bez oleje po průstřelu vany, něco to opravdu dokáže.
..ale na druhou stranu ...
Levný oleje ,který MoS2 obsahujou z výroby, jsou často revitalizovaný vyjeťáky, který už je občas problém běžně aditivovat a tak se to takhle jistí a do těch jít je už dost kontroverzní..
Přidat do esterovýho oleje 10W-60 u agregátu kterej zažil mimořádku není průser..
Další alternativou je ten motor prostě zrevidovat na šálách a ojničních ložiskách, případně přeměřit tlaky...záleží na možnostech, který zrovna máš..
Přes keci o nefunkčnosti dodatečnejch aditiv jsem tohle -- čili jízdu s prázdnou vanou--absolvoval na 145 TD, jenže to nebyla proražená vana ale tržená tlaková hadice od chladiče oleje, kterou mi drbli borci u "Štangla" a pak provizorně "opravili zahradní svorkou"...olejem jsem "vybílil silnici" -ten netekl--to bylo spíš hasičský cvičení,
jel jsem ještě dobrejch pár set metrů bez oleje nasucho, než jsem mohl zastavit--když to dotáhli do Imofy, nechtěli věřit, že se to bude točit--řekl jsem to neřešte,dolejte olej a vyměňte hadici, dívali se na mě jak na magora,hádali se ale když jsem řekl něco v tom smyslu, že víc platit nehodlám. udělali to tak, na spodek ani nemrkli.
Ten motor nadrbal ještě dalších 100 táců, než mu žena odpálila na dálnici těsnění pod hlavou
/odešla sahara/ je to už hromada let..po následným rozebrání motor "dole" OK...
Píšu tu často...
Bishop 460-G do benálu, 400-D do dieselu a tyhle příhody vás přestanou zajímat..
Popis pokusu kousnout motor i s napodobeninou týhle emulze přimíchaný do vany jsem sem v odkazu dával..
Redakce motoplátku najela na odmontovaný vaně do kousnutí 33 kiláků..hromadu kiláků předtím na sníženým objemu olejový náplně--/typická příhoda na motoru TS..kterej si normálně pod zátěží bere../
/Chtěli jen autem do šroťáku potvrdit při praktickým pokusu keci Černýho, že jsou to všechno podvody a článek pak byl v podstatě slušná reklama některým dodatečným aditivům--který by sice podle tribotechnických akademiků fungovat neměly, ale koho to zajímá, když při demonstraci se zjistí vždycky to stejný-prostě to funguje...asi tak..
Ale tím nechci nikoho nikam lámat-/NEJSEM DISTRIBUTOR NIČEHO /-dávejte každej do vany náplně podle svýho svobodnýho úsudku..
---
To MoS2 chceš tedy-- přímo řečeno-- jako první pomoc do agregátu, kterej zažil prázdnou vanu?
Do agregátu v normálním stavu s dlouhodobou perspektivou bez prožitý mimořádky a dobrými tlaky radši Bishop,je to úzká ropná frakce, filtrem spolehlivě teče, ale do agreátu kterej měl za pohybu vanu prázdnou bez pojistnýho aditiva ve vaně už můžeš zkusit cokoli--není co zkazit--
a v týhle perspektivě není MoS2 určitě žádnej malér--problém je , že levný výrobci-šejdíři
neudržej to MoS2 ve vznosu a při velkejch částicích zanáší filtr...čili kvalitní výrobce není průser--první pomoc místo okamžitý revize agregátu,když se to zrovna nehodí --proč ne, už celkem není moc co pokazit, a když s tím mohly dolítnout stíhačky na turbomotoru bez oleje po průstřelu vany, něco to opravdu dokáže.
..ale na druhou stranu ...
Levný oleje ,který MoS2 obsahujou z výroby, jsou často revitalizovaný vyjeťáky, který už je občas problém běžně aditivovat a tak se to takhle jistí a do těch jít je už dost kontroverzní..
Přidat do esterovýho oleje 10W-60 u agregátu kterej zažil mimořádku není průser..
Další alternativou je ten motor prostě zrevidovat na šálách a ojničních ložiskách, případně přeměřit tlaky...záleží na možnostech, který zrovna máš..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 16.5.2013, čtv 14:57, celkem upraveno 1 x.
Re: jaky olej
Dík za odpověď.
Jo, to aditivum chci do tohohle motoru, ale ani ne jako řešení toho problému s vanou. Teď o weekendu sundám vanu (už jsem si koupil krásnou sadu RIBE bitů :-)) a zkontroluju šály, jak jsou na tom. Když budou špatný, tak je vyměním.... Jinak preventivně jsem ty šály po koupi auta měnil (resp. spíš Kůrkyn je měnil) a ty starý byly celkem OK, přičemž s těma novejma jsem najel tak 3-4000km, než sem měl tu vanovou příhodu...
Vůbec jsem o nějakým aditivu nepřemýšlel, ale bavil jsem se kolegou, kterej to lil do všech možných aut co měl (Rapid, Kadet, Calibra, nějakej moderní Peugeot) a moc si to chválil. Konrétně používal něco od LIQUI-MOLY, nejspíš tohle: http://www.olejshop.cz/naplne/aditiva/a ... ml-li1012/
Spíš jsem si říkal, že to tomu motoru prospěje, bude to lepší na studený starty a kdyby se mi něco takovýho s tou vanou stalo znovu, tak to třeba zmírní následky. Taky si říkám, že se možná trochu omezí spotřeba oleje...
Jo, to aditivum chci do tohohle motoru, ale ani ne jako řešení toho problému s vanou. Teď o weekendu sundám vanu (už jsem si koupil krásnou sadu RIBE bitů :-)) a zkontroluju šály, jak jsou na tom. Když budou špatný, tak je vyměním.... Jinak preventivně jsem ty šály po koupi auta měnil (resp. spíš Kůrkyn je měnil) a ty starý byly celkem OK, přičemž s těma novejma jsem najel tak 3-4000km, než sem měl tu vanovou příhodu...
Vůbec jsem o nějakým aditivu nepřemýšlel, ale bavil jsem se kolegou, kterej to lil do všech možných aut co měl (Rapid, Kadet, Calibra, nějakej moderní Peugeot) a moc si to chválil. Konrétně používal něco od LIQUI-MOLY, nejspíš tohle: http://www.olejshop.cz/naplne/aditiva/a ... ml-li1012/
Spíš jsem si říkal, že to tomu motoru prospěje, bude to lepší na studený starty a kdyby se mi něco takovýho s tou vanou stalo znovu, tak to třeba zmírní následky. Taky si říkám, že se možná trochu omezí spotřeba oleje...
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: jaky olej
To MoS2 jako protizáděrový aditivum sluší určitě především vylítanému agregátu--tam není co zkazit, na nový šály je lepší ten Bishop, ta vrstva kterou tvoří není pevná látka, jako v případě "suchýho maziva pevné látky " MoS2, ale úzká ropná frakce --účinek jako pojistný aditivum pro tyhle příhody super., vyzkoušeno..., používám Bishop do všech Alf trvale--žádnej kousnutej agregát za posledních deset let, co ho dávám -vydrží v agregátu zhruba 50-70 tis, bez ohledu na výměnu oleje--na rozdíl od napodobenin typu Prolong, který vytočíš s náplní.a musíš obnovit...- /Macháček co jezdí Dakar-čtyřkolky ho dává do oleje a za celý závod olej v pouštních podmínkách vůbec nemění
--ostatní týmy mění olejovou náplň běžně každou etapu..větší zátěžovku týhle dodatečný aditivace od vícenásobného vítěze v opravdu tvrdých pouštních podmínkách si už představit neumím../
pokud by mělo MoS2 umožnit "suchý provoz" v krizi, musí ho být v emulzi určité množství--nemyslím že běžná aditivace umožňuje tohle "kritický dávkování"--nečetl jsem, že by tohle kdokoli z dodavatelů dodatečný aditivace otevřeně tvrdil--
MoS2 má excelentní vlastnosti, ale na dlouhodobý trvalý provoz v motoru se názory dost liší..jako první pomoc po takovéhle příhodě do revize spodku, to mi připadá celkem smysluplný..Pokud jsi jel pár desítek vteřin na sucho, můžou to mít šály v podstatě za sebou--bez ohledu na to, kolik předtím byl reálný proběh od výměny ložisek.
Test Prolongu,jen průměrné napodobeniny Bishopa /nevydrží v motoru při vytočení náplně, bude obsahovat na rozdíl od Bishopa agresivní komponenty na bázi chloru atd../co do chování je tady
http://www.ulozto.cz/xs6UMat/motorova-drina-pdf
I tak je 33 kiláků bez vany do kousnutí famozní výsledek/při hrubém nedodržení návodu k použití/--předtím provoz na výrazně sníženou náplň a není pro to v kruzích tribotechniků typu Ing.Černý-viz oleje.cz/VŠCHT/ žádné odborné vysvětlení--tito akademicky orientovaní lidé mlčí většinou jako hrob, pokud jim někdo nabídne praktickou motorovou zkoušku v provozu a pořád melou jak papoušci svou o "nefunkčnosti dodatečných aditiv"..., bez ohledu na praktické zdokumentované zkoušky-..

pokud by mělo MoS2 umožnit "suchý provoz" v krizi, musí ho být v emulzi určité množství--nemyslím že běžná aditivace umožňuje tohle "kritický dávkování"--nečetl jsem, že by tohle kdokoli z dodavatelů dodatečný aditivace otevřeně tvrdil--
MoS2 má excelentní vlastnosti, ale na dlouhodobý trvalý provoz v motoru se názory dost liší..jako první pomoc po takovéhle příhodě do revize spodku, to mi připadá celkem smysluplný..Pokud jsi jel pár desítek vteřin na sucho, můžou to mít šály v podstatě za sebou--bez ohledu na to, kolik předtím byl reálný proběh od výměny ložisek.
Test Prolongu,jen průměrné napodobeniny Bishopa /nevydrží v motoru při vytočení náplně, bude obsahovat na rozdíl od Bishopa agresivní komponenty na bázi chloru atd../co do chování je tady
http://www.ulozto.cz/xs6UMat/motorova-drina-pdf
I tak je 33 kiláků bez vany do kousnutí famozní výsledek/při hrubém nedodržení návodu k použití/--předtím provoz na výrazně sníženou náplň a není pro to v kruzích tribotechniků typu Ing.Černý-viz oleje.cz/VŠCHT/ žádné odborné vysvětlení--tito akademicky orientovaní lidé mlčí většinou jako hrob, pokud jim někdo nabídne praktickou motorovou zkoušku v provozu a pořád melou jak papoušci svou o "nefunkčnosti dodatečných aditiv"..., bez ohledu na praktické zdokumentované zkoušky-..
Re: jaky olej
Mám dotaz. Chci udělat proplach s Bishop 501 a nevím jestli na to stačí obyč olej z tesca (těch 30km by to teoreticky nemělo vadit ne?). Předchozí olej už je vypuštěnej a nechce se mi ho tam znova dávat, navíc je dost černej...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: jaky olej
No ideál to je dát do toho starýho oleje, to proplachování je není nic pěkného.
Ale když už tak už olej z lidlu
Ale když už tak už olej z lidlu

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: jaky olej

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: jaky olej
Já bych tam nalil ten starej a nebo bych se na to vybodl a udělal tu "očistu" při další výměně
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: jaky olej
Já to chci pořádně vyčistit, ten původní olej dostal dost na prdel při jízdě na okruhu a je dost černej.
Když bych tam teď rovnou nalil Selenii, tak bych jí tím stejně znehodnotil... Navíc pak budu dávat ještě bishop 460-G, tak at to jde do čistýho motoru.
A nějakých 500Kč za proplachovej olej už mě stejně nezabije...

Když bych tam teď rovnou nalil Selenii, tak bych jí tím stejně znehodnotil... Navíc pak budu dávat ještě bishop 460-G, tak at to jde do čistýho motoru.
A nějakých 500Kč za proplachovej olej už mě stejně nezabije...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: jaky olej
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: jaky olej
Ak tam predsa len das novy olej pred bishopom na tych 30km, tak by bolo super keby po jeho vypusteni urobis nejake foto toho oleja. Dost ma zaujima ako bude vyzerat olej po bishop oplachu.
Alfa Romeo 147, 2002, 1.6 Twin Spark 88kW, 5dv
Re: jaky olej
Nic nepoznáš, je stejně černej. Ale je více "mazutější"
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: jaky olej
No sak ani som necakal ze v tom oleji budu plavat kusky odlupeneho karbonu
Kedze ale vie byt ten olej za 30km uplne cierny, tak ten bishop asi fakt nieco robi. I ked aj preplachovy olej do ktoreho sa naleje cistis za par drobnych z auto kelly alebo tesca je po 10 minutach nastartovaneho motora uplne cierny ako uhlie.

Alfa Romeo 147, 2002, 1.6 Twin Spark 88kW, 5dv
Re: jaky olej
Vyfotím to.
Já už jednou čistil nějakým levným proplachovačem, ale moc to podle mě nepomohlo
. Tak jsem zvědavej na Bishopa...
Já už jednou čistil nějakým levným proplachovačem, ale moc to podle mě nepomohlo

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: jaky olej
oki,super. tak som zvedavy co ti z toho potecie.
Alfa Romeo 147, 2002, 1.6 Twin Spark 88kW, 5dv
Re: jaky olej
Tak tady je porovnání: Nahoře rok stará selenia a dole 40km jetý mogul s Bishop čističem. Moc rozdíl v tom není.
Zajímalo by mě na co jezdil předchozí majitel, že je ten motor takhle připečenej zevnitř. Naštěstí je 1.4TS docela odolnej

Zajímalo by mě na co jezdil předchozí majitel, že je ten motor takhle připečenej zevnitř. Naštěstí je 1.4TS docela odolnej


145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: jaky olej
nedavno som mal zhodenu vanu a bolo tam toho dost hlavne na strane rozvodov na spodku tam bol nanos par mm skrabal som to srubovakom... neni cudo ze sa potom olej neuchladi bo ani nema kontakt s vanou 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: jaky olej
Ahoj, jsem tu novy a nechtel sem kvuli tomu zakladat nove vlakno tak to napisu sem kde se resi olej, mam alfu 156 2.0 16v TS r.v.98. Budu mnenit olej a olejovy filtr, s olejem sem plne rozhodnut pro selenia racing 10w-60. Mam 2 dotazy a doufam ze mi odpovite
.
1. Kolik vyjeteho oleje zhruba vytece, pokud vim tak kolem 4L, ale radeji se zeptam, chcu totis kupovat tu seleniji 5L at mam i neco na dolivani kdyby nahodou zrala olej.
2. Jaky olejovy filtr? Podle mne na tom taky dost zalezi a ja chcu kupovan tento http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... OTA-EU-M20. Tak se vas chcu zeptat jestli simota dela kvalitni filtry nebo ne, tento by tam pasnout mnel ma stejny zavit.

1. Kolik vyjeteho oleje zhruba vytece, pokud vim tak kolem 4L, ale radeji se zeptam, chcu totis kupovat tu seleniji 5L at mam i neco na dolivani kdyby nahodou zrala olej.
2. Jaky olejovy filtr? Podle mne na tom taky dost zalezi a ja chcu kupovan tento http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... OTA-EU-M20. Tak se vas chcu zeptat jestli simota dela kvalitni filtry nebo ne, tento by tam pasnout mnel ma stejny zavit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host