dlouhodobá konzervace vozidla
dlouhodobá konzervace vozidla
Ahojte, přemýšlel někdo,že by pořídil pro svou alfu tohle? ... kdyby byl zájem mohli bychom se podělit o poštovné. (China) http://www.aliexpress.com/price/car-sto ... price.html
(z UK, stejně určitě vyrobené v Číně )
http://www.ebay.co.uk/itm/14-CarCapsule ... 4ac9e1e893
udává se, že roční provoz (ventilátor musí pořád běžet aby udržel vak nafouklý) cca 10 EUR?...mě jde především o zimní období
(z UK, stejně určitě vyrobené v Číně )
http://www.ebay.co.uk/itm/14-CarCapsule ... 4ac9e1e893
udává se, že roční provoz (ventilátor musí pořád běžet aby udržel vak nafouklý) cca 10 EUR?...mě jde především o zimní období
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: car capsule
Kondom pro Auta Cool
Edit: takze jestli to dobre chapu, tak je to uzavrene a vzduch je tam vhanen pomoci ventilatoru, takze by si mel cas od casu cistit filtry + bych se celkem bal nakondenzovane vlhkosti uvnitr, ale to jsou asi jen me obavy.
Edit: takze jestli to dobre chapu, tak je to uzavrene a vzduch je tam vhanen pomoci ventilatoru, takze by si mel cas od casu cistit filtry + bych se celkem bal nakondenzovane vlhkosti uvnitr, ale to jsou asi jen me obavy.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: car capsule
filtr se dá určitě čistit nebo vyměnit..každopádně tím ,že bude cirkulovat vzduch, udrží se konstantní vlhkost a tím pádem žádná kondenzace vody
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Re: dlouhodobá konzervace vozidla
téma jsem přejmenoval a přesunul....
Vzhledem k tomu že v oboru antikorozní ochrany se pohybuju tak jsem si o té kapsli přečetl a docela mě to pobavilo
Pro povídání o korozi (atmosférické, tedy té která vzniká vlhkostí ve vzduchu - obligátní povrchová rez na kotoučích měsíc odstaveného auta) je zásadní vědět, že k ní dochází, když je relativní vlhkost vyšší než 40%. Při nižší rel. vlhkosti je koroze tak pomalá, že nemá smysl ji řešit.... Další faktor který rychlost té koroze ovlivňuje, je teplo - čím je tepleji tím je to rychlejší (chemie, že). Čili rel. vlhkost 50% a teplota 10st. je menší zlo než stejná vlhkost při teplotě 20st. Další podstatné pravidlo je že rel. vlhkost klesá s teplotou - čili pokud máš v garáži večer 10st. a vlhkost 40%, ráno když bude 0 tak tu vlhkost budeš mít třeba 60 (dají se na to vygůglit aplikace které ti to přesně spočítají)
Pokud tedy chci něco ochránit proti korozi, musím logicky udržovat tu relativní vlhkost pod 40% (jsou i jiné způsoby které na to jdou jinak než přes omezování vlhkosti, ale to teď není podstatné). A teď se tedy ptám, jak ta kapsle snižuje vlhkost, když v ní neustále cirkuluje vzduch, který si větrák bere z volné atmosféry? Čili když je mimo kapsli vlhkost 60%, no tak ji větrák pošle dovnitř. Funkce té kapsle je tedy absolutně nulová. Je to obyčejný igelitový sáček za 300 liber
Aby to nějak fungovalo, muselo by to ten vháněný vzduch vysoušet a o tom se nic nepíše. Takový vysoušeč vzduchu ovšem vypadá malinko jinak než větráček z počítače, viz: http://www.zbozi.cz/?q=vysou%C5%A1e%C4% ... na-od=3000 Navíc takový vysoušeč musí někam odvádět tu vodu atd... je to prostě něco malinko jiného.... A náklady na jeho provoz by rozhodně nebyly pár korun měsíčně....
Čili pokud chceš auto na 3 měsíce odstavit a ochránit proti povrchové korozi, můžeš udělat toto:
1) sezeň si vytápěnou garáž - když tam budeš udržovat teplotu kolem 20st a nebudeš tam mít zdroje vlhkosti (třeba dřevo atd.) tak máš po starostech (vlhkoměr máš dnes na každém teploměru za 300 Kč)
2) auto zabal - ale ne do směšného pytlíku, ale do bariérové fólie. Bariérová fólie (bývají hliníkové - znáte z obalů na čipsy nebo kafe) nepropouští žádnou vlhkost. Takže, když si to auto do ní zabalíš, tu fólii dokonale uzavřeš (potřebuješ spešl kleště, kterýma to zavaříš) a předtím dovnitř nahážeš vysoušedla, tak ti to tu atmosféru vevnitř vysuší někam na vlhkost 5% a máš tam defacto na pořád tak dokonalé sucho, že bys tam to auto mohl mít pár let a nepoznáš žádnou změnu.
Problém je v tom, že takový velký obal by stál tisíce a když ho jednou zavaříš, při otvírání ho potrháš. Čili bys musel být extrémně opatrný, aby se dal používat opakovaně. Navíc vysoušedla po jednom použití vyhodíš a budeš příští rok potřebovat nové....
Ale kdyby tě to moc zajímalo, asi bych ti s tím uměl pomoci tak, že vstupní investice by byla řekněme 4000 Kč a dalo by se to používat opakovaně.... Tedy řekněme aspoň pár let....
Každopádně ta bublina je naprostý vtip.... To je fakt jenom na to aby ti káru nepochcala kočka, ale myslím že takový problém se dá řešit levněji....
Vzhledem k tomu že v oboru antikorozní ochrany se pohybuju tak jsem si o té kapsli přečetl a docela mě to pobavilo
Pro povídání o korozi (atmosférické, tedy té která vzniká vlhkostí ve vzduchu - obligátní povrchová rez na kotoučích měsíc odstaveného auta) je zásadní vědět, že k ní dochází, když je relativní vlhkost vyšší než 40%. Při nižší rel. vlhkosti je koroze tak pomalá, že nemá smysl ji řešit.... Další faktor který rychlost té koroze ovlivňuje, je teplo - čím je tepleji tím je to rychlejší (chemie, že). Čili rel. vlhkost 50% a teplota 10st. je menší zlo než stejná vlhkost při teplotě 20st. Další podstatné pravidlo je že rel. vlhkost klesá s teplotou - čili pokud máš v garáži večer 10st. a vlhkost 40%, ráno když bude 0 tak tu vlhkost budeš mít třeba 60 (dají se na to vygůglit aplikace které ti to přesně spočítají)
Pokud tedy chci něco ochránit proti korozi, musím logicky udržovat tu relativní vlhkost pod 40% (jsou i jiné způsoby které na to jdou jinak než přes omezování vlhkosti, ale to teď není podstatné). A teď se tedy ptám, jak ta kapsle snižuje vlhkost, když v ní neustále cirkuluje vzduch, který si větrák bere z volné atmosféry? Čili když je mimo kapsli vlhkost 60%, no tak ji větrák pošle dovnitř. Funkce té kapsle je tedy absolutně nulová. Je to obyčejný igelitový sáček za 300 liber
Aby to nějak fungovalo, muselo by to ten vháněný vzduch vysoušet a o tom se nic nepíše. Takový vysoušeč vzduchu ovšem vypadá malinko jinak než větráček z počítače, viz: http://www.zbozi.cz/?q=vysou%C5%A1e%C4% ... na-od=3000 Navíc takový vysoušeč musí někam odvádět tu vodu atd... je to prostě něco malinko jiného.... A náklady na jeho provoz by rozhodně nebyly pár korun měsíčně....
Čili pokud chceš auto na 3 měsíce odstavit a ochránit proti povrchové korozi, můžeš udělat toto:
1) sezeň si vytápěnou garáž - když tam budeš udržovat teplotu kolem 20st a nebudeš tam mít zdroje vlhkosti (třeba dřevo atd.) tak máš po starostech (vlhkoměr máš dnes na každém teploměru za 300 Kč)
2) auto zabal - ale ne do směšného pytlíku, ale do bariérové fólie. Bariérová fólie (bývají hliníkové - znáte z obalů na čipsy nebo kafe) nepropouští žádnou vlhkost. Takže, když si to auto do ní zabalíš, tu fólii dokonale uzavřeš (potřebuješ spešl kleště, kterýma to zavaříš) a předtím dovnitř nahážeš vysoušedla, tak ti to tu atmosféru vevnitř vysuší někam na vlhkost 5% a máš tam defacto na pořád tak dokonalé sucho, že bys tam to auto mohl mít pár let a nepoznáš žádnou změnu.
Problém je v tom, že takový velký obal by stál tisíce a když ho jednou zavaříš, při otvírání ho potrháš. Čili bys musel být extrémně opatrný, aby se dal používat opakovaně. Navíc vysoušedla po jednom použití vyhodíš a budeš příští rok potřebovat nové....
Ale kdyby tě to moc zajímalo, asi bych ti s tím uměl pomoci tak, že vstupní investice by byla řekněme 4000 Kč a dalo by se to používat opakovaně.... Tedy řekněme aspoň pár let....
Každopádně ta bublina je naprostý vtip.... To je fakt jenom na to aby ti káru nepochcala kočka, ale myslím že takový problém se dá řešit levněji....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: dlouhodobá konzervace vozidla
super, díky za info...některé ty nafukovací kapsle mají kapsy s odvlhčovači (asi něco na způsob silikagel apod), který se dá zregenerovat zahřátím...
docela by mě zajímalo to, co zminuješ ty s vstupní investicí ...používáš něco takového na Spideru?
(klidně sz)
docela by mě zajímalo to, co zminuješ ty s vstupní investicí ...používáš něco takového na Spideru?
(klidně sz)
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Re: dlouhodobá konzervace vozidla
Ještě než jsem se prokousal ke Kubasovu příspěvku, tak jsem si vzpomněl na uskladnění letadel Aero L-159 Alca.
Nepropustný obal, implementovat čidlo/a vlhokoměru, zavařit švy, vysát vzduch a tradá...
Jsou na to dvě možnosti:
Nechat si to udělat obal podle svého návrhu - více násobné použití.
Použít už existující technologii vaku pro uskladnění píce/siláže pro zvířata a upravit si jí podle sebe. Ty vaky jsou celkem pevné a pružné, takže něco vydrží. Asi bych do vaku položil levný zátěžový koberec, abych ho neprotrhl při najíždění autem.
Nepropustný obal, implementovat čidlo/a vlhokoměru, zavařit švy, vysát vzduch a tradá...
Jsou na to dvě možnosti:
Nechat si to udělat obal podle svého návrhu - více násobné použití.
Použít už existující technologii vaku pro uskladnění píce/siláže pro zvířata a upravit si jí podle sebe. Ty vaky jsou celkem pevné a pružné, takže něco vydrží. Asi bych do vaku položil levný zátěžový koberec, abych ho neprotrhl při najíždění autem.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: dlouhodobá konzervace vozidla
Andy: už jsem ti to psal do SZ, každopádně na Spidera nic takového nepotřebuju, protože má relativně teplou garáž (furt je tam aspoň 5st. a hlavně nízká vlhkost). Čili s tím nemám problém.
To že do té "kapsle" někdo dá vysoušedlo je úplně irelevantní - každé vysoušedlo má nějakou kapacitu a když se nasytí tak je po něm. No a když do té kapsle pořád honíš čerstvý vzduch z venku, tak se to vysoušedlo "nacucá" během pár dní a dál nefunguje.... A asi těžko do té kapsle budeš co chvíli chodit a nějak si tepelně renovovat vysoušedla....
Vonkreuz: jo, kromě bariéry proti vzduchu se na to dá jít ještě chemicky, viz třeba ten dusík. To už je samozřejmě jiná liga, i cenově. Tam je ale zas problém v tom, že po svém autě si těžko budeš tahat nějakou těžkou fólii. Stačí nějaké tvrdší zrníčko písku jak po něm budeš tahat tu fólii, tak si to auto můžeš poškrábat....
A co se týče těch krycích plachet, tam je podstatné že i ty asi propouštějí vzduch (obecně, asi nějaké bariérové taky půjdou sehnat). A jakmile to propouští vzduch tak to prostě proti korozi chrání jen velmi omezeně.
Já za ideální řešení pro auto vidím nějakou konstrukci jako je na stan, přes kterou místo plachty přetáhneš ten hliníkový obal. Čili máš neprodyšný obal (který si vevnitř vysušíš vysoušedlama) a netaháš fólii přímo po autě.
Je to ale pořád dost pracné a bude to i něco stát, takže pokud někdo fakt nemáte vyloženě vlhkou garáž atd., tak bych se na to vykašlal.
Ostatně, co chcete na tom autě chránit? holé železo jsou fakt jenom ty kotouče....
jinak alu balení vypadá takto:
To že do té "kapsle" někdo dá vysoušedlo je úplně irelevantní - každé vysoušedlo má nějakou kapacitu a když se nasytí tak je po něm. No a když do té kapsle pořád honíš čerstvý vzduch z venku, tak se to vysoušedlo "nacucá" během pár dní a dál nefunguje.... A asi těžko do té kapsle budeš co chvíli chodit a nějak si tepelně renovovat vysoušedla....
Vonkreuz: jo, kromě bariéry proti vzduchu se na to dá jít ještě chemicky, viz třeba ten dusík. To už je samozřejmě jiná liga, i cenově. Tam je ale zas problém v tom, že po svém autě si těžko budeš tahat nějakou těžkou fólii. Stačí nějaké tvrdší zrníčko písku jak po něm budeš tahat tu fólii, tak si to auto můžeš poškrábat....
A co se týče těch krycích plachet, tam je podstatné že i ty asi propouštějí vzduch (obecně, asi nějaké bariérové taky půjdou sehnat). A jakmile to propouští vzduch tak to prostě proti korozi chrání jen velmi omezeně.
Já za ideální řešení pro auto vidím nějakou konstrukci jako je na stan, přes kterou místo plachty přetáhneš ten hliníkový obal. Čili máš neprodyšný obal (který si vevnitř vysušíš vysoušedlama) a netaháš fólii přímo po autě.
Je to ale pořád dost pracné a bude to i něco stát, takže pokud někdo fakt nemáte vyloženě vlhkou garáž atd., tak bych se na to vykašlal.
Ostatně, co chcete na tom autě chránit? holé železo jsou fakt jenom ty kotouče....
jinak alu balení vypadá takto:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: dlouhodobá konzervace vozidla
Ideál to zalít do kryptonitu
Případně pořádně zavřít okna a dveře ať je garáž vaukovaná a napusit to inertem. Ty plyny dneska nejsou tak drahé
Případně pořádně zavřít okna a dveře ať je garáž vaukovaná a napusit to inertem. Ty plyny dneska nejsou tak drahé
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dlouhodobá konzervace vozidla
jo, pěkný
Mimochodem když by někdo chtěl auto balit a vytvářet dokonale suchou atmosféru, tak je pak otázka co to za 3 měsíce třeba udělá s koženým čalouněním....
Mimochodem když by někdo chtěl auto balit a vytvářet dokonale suchou atmosféru, tak je pak otázka co to za 3 měsíce třeba udělá s koženým čalouněním....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů