spotřeba vs. kvalita benzínu

Odpovědět
zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od zmulin » 10.10.2013, čtv 14:43

Milí přátelé.Včera sem si při tlachání v hospodě vzpomněl na náš výlet na autosalon do Frankfurtu.Jeli sme Julčou ve dvou a docela svižně.Cestou tam sem udržoval dle tacho nějakejch 160/170 km/h a cesta ubíhala relativně plynule.Semtam nějakej rozjezd a přišlápnutí plynu.Výsledek byla spotřeba 10,8L/100km.
Cesta zpátky byla v podstatě totožná s tim,že sem natankoval plnou ve Frankfurthu,pak sme se plácali asi hodinu v zácpě na dálnici a zbytek cesty sem to valil většinou těch 180 a semtam víc.Párkrát maximálka a na zpomalení u sjezdů z dálnice sem se v souladu s většinou aut v levym pruhu vyprd.V Litoměřicích mi palubák ukázal součet průměrky za obě cesty 9,8L/100km a průměrná rychlost se zvedla někam ke 130km/h.Selskejma počtama mi teda vychází,že cestou z5 mi to i přes vyšší dynamiku jízdy žralo o 2L míň.
Litoměřice i Frankfurth sou zhruba ve stejný vejšce,takže cestu převážně z kopce rovnou škrtam a asi mi zbývá opravdu jen diametrálně rozdílná kvalita benzínu.
Benzín z LTM byl Čepro Optimal 95 a německej byl nějakej standartní Natural 95 od Essa. :smt102
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od Hampice » 10.10.2013, čtv 14:50

Vítej v realitě a pozdravuj pana Babiše :wink:
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od pedro m » 10.10.2013, čtv 14:57

odpoved je ANO :-D
jinak mam stejnou zkusenost, kdyz jsem si v roce 2010 byl ve frankfurtu pro audinu (1.8T 140kw) jel jsem s tim pilu do CR a nad 10L/100km jsem nesel.
Kdyz jsem jezdil doma, jeste pomaleji a s Babisovym benalem, neslo se pod 10 skoro dostat...
A to sem do toho lil VIF, jinak bych byl jeste o nejakou tu decku vys...
Horsi paliva u nas to neni vymysl, to je realita.
I kolega z roboty co jezdi pravidelne ve sve ochcavce tdi na dovo do IT rika ze je na italske nafte o pul litru niz... :smt102
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od Kubas » 10.10.2013, čtv 15:01

říká se to a klidně bych tomu i věřil....
Nicméně měřit spotřebu stylem "cestou tam za tolik a cestou zpět za tolik" je ošidné, protože stačí špetka protivětru a litr rozdílu máš jak nic.... A ve vysokých rychlostech je to asi ještě zásadnější, obzvlášť u turbobenzínu....
A je taky otázka, v jaké zácpě jsi se plácal cestou zpět - jestli se jelo +/- plynule třeba 50kmh nebo jestli to fakt bylo poskakování na jedničku....

No, každopádně když máme horší salámy a veškeré tyhle věci, proč bychom zrovna benzín měli mít lepší než ti ze západu.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od roberto37 » 10.10.2013, čtv 20:02

jezdím na spotřebu. Tedy až od té doby co mám holuby v motoru. Přesto jí dám 3x 4x čočku. Na nádrž ujedu 747 km, a dotankoval jsem 63,06 litru VPoweru. :D
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od vonkreuz » 10.10.2013, čtv 21:23

kura fiks... neska sem si (už zase) ověřil, že není benzín (CZ) jako benzín (FR).... naprosto stejný styl jízdy, průměrná rychlost, tempomazt, teplota, zatížení auta, hustota provozu (skoro nikdo) - na CZ natural 98 (z Plzně skrz německo) sem jel s průměrem 9,1 a na žabožroutí natural 98 za 8,2.... nasrat tym českým oyebaváčům...
Jak napsal jeden muj známej, který jezdí s BMW R6 kombík.... A zrovna on spotřebu neřeší, kdesik psal, že jezdí spíše za 11 a více, protože si ježdění užívá.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od zmulin » 10.10.2013, čtv 23:03

Kubas píše:říká se to a klidně bych tomu i věřil....
Nicméně měřit spotřebu stylem "cestou tam za tolik a cestou zpět za tolik" je ošidné, protože stačí špetka protivětru a litr rozdílu máš jak nic.... A ve vysokých rychlostech je to asi ještě zásadnější, obzvlášť u turbobenzínu....
A je taky otázka, v jaké zácpě jsi se plácal cestou zpět - jestli se jelo +/- plynule třeba 50kmh nebo jestli to fakt bylo poskakování na jedničku....

No, každopádně když máme horší salámy a veškeré tyhle věci, proč bychom zrovna benzín měli mít lepší než ti ze západu.... :wink:
Zácpa byla kvrdlačka mezi 1 a 2,chvilkama se to trochu rozjelo a zase sme stáli,takže nic ekonomickýho.Že je to měření ošidný je mi jasný,ale takovejhle rozdíl by mi snad neudělalo ani kdybych na cestu zpět nasadil rakev a byl ten protivítr
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od Petr147 » 11.10.2013, pát 06:53

Hampice píše:Vítej v realitě a pozdravuj pana Babiše :wink:
Nechci ho obhajovat, ale...
Agrofert Holding v současnosti obhospodařují asi 97 000 hektarů, což představuje 2,8 procenta. Většinu polí si přitom naše společnosti pronajímají od soukromých vlastníků. Řepku pěstujeme asi na 16 000 hektarech, což představuje 16,4 procenta z námi obhospodařované půdy. Celkově tedy společnosti Agrofertu pěstují řepku na 0,45 % rozlohy veškeré obdělávané půdy v Česku.
Edit:
V roce 2010 schválila poslanecká sněmovna novelu Zákona o ochraně ovzduší, která zvýšila povinný podíl biopaliv v benzínu a naftě. Babiš přiznal, že zákon pomohl prolobbovat.[11] Podle ekonoma Petra Macha díky přimíchávání biopaliv spotřebitelé doplácejí asi dvě koruny na litr pohonných hmot, ročně přibližně 15 miliard korun,[12] z čehož přibližně 10 miliard připadne Babišovi.

...
Naposledy upravil(a) Petr147 dne 11.10.2013, pát 13:35, celkem upraveno 1 x.

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od zmulin » 11.10.2013, pát 08:16

Petr147 píše:
Hampice píše:Vítej v realitě a pozdravuj pana Babiše :wink:
Nechci ho obhajovat, ale...
Agrofert Holding v současnosti obhospodařují asi 97 000 hektarů, což představuje 2,8 procenta. Většinu polí si přitom naše společnosti pronajímají od soukromých vlastníků. Řepku pěstujeme asi na 16 000 hektarech, což představuje 16,4 procenta z námi obhospodařované půdy. Celkově tedy společnosti Agrofertu pěstují řepku na 0,45 % rozlohy veškeré obdělávané půdy v Česku.
že to tolik nepěstuje,neznamená,že za ní nelobuje a nevyrábí ty příměsi do paliva třeba tady v Lovosicích
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od Petr147 » 11.10.2013, pát 08:45

Co já vím, tak většina jeho produkce a zisku je močovina

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od zmulin » 11.10.2013, pát 09:32

Nevim co je většina jeho produkce a zisku.Močovina(dusičnany) se vyrábí v Lovochemii,ale hned vedle na ní navazuje rafinérie(nebo jak se to dá nazvat) na výrobu biopaliva,jehož přimíchávání je u nás ještě povinný.Já se ale bojim,že to jenom timhle bohužel nebude,protože povinná biosložka byla i v "západoevropskym" benzínu/naftě a i tak byl vždycky kvalitnější.Např. Renault k nám ani nedovážel některý typy motorů kuli nekvalitnímu palivu.
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od Petr147 » 11.10.2013, pát 10:30

Tady je něco o jeho obchodech s močovinou http://www.byznys.ihned.cz/c1-60369220- ... islo-jedna

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: spotřeba vs. kvalita benzínu

Příspěvek od Petr147 » 11.10.2013, pát 10:37

Ja tu kvalitu nepopírám, sám jsem měl problém se zacpanýma vstřikama bio sračkama... Táta má Renaulta a jezdí jenom na tu lepší naftu od OMW, protože mu na obyč naftu auto hůř jede, kouří a víc klepe... To je taky důvod, proč se u nás tolik nerozšířilo CNG, protože u nás prý nemáme dostatečnou kvalitu čerpaného plynu, sám jsem koukal, co za věci jsem naselt ve filtrech od LPG

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů