3.2 V6 - Chip
3.2 V6 - Chip
Má někdo nějakou zkušenost s chiptuningem na tomto motoru????
ex: 147 3.2 GTA
ex: 155 Q4 Rosso Red,155 1.7 TS,155 Q4 Nero
ex: 166 2.0 TS
ex: 156 2.4 JTD SW
ex: 33 1.7 i,33 1.7 S 16V
ex: 155 Q4 Rosso Red,155 1.7 TS,155 Q4 Nero
ex: 166 2.0 TS
ex: 156 2.4 JTD SW
ex: 33 1.7 i,33 1.7 S 16V
Re: 3.2 V6- Chip
Squadratuning.nl má tušim něco připravenýho, výkon tim moc nenaženeš, ale charakteristiku to bude mít víc "špičatou" .... koukni k nim na stránky
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: 3.2 V6- Chip
Neptal se jestli to má cenu ale jestli někdo má s tímto zkušenost,jinak si myslím že každý koník navíc je k dobru,taky jsem si kdysi chtěl chipnout Busso 3.2 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: 3.2 V6- Chip
Já osobně bych šel cestou něčeho "osvědčenýho", tím, že autodelta už nefunguje zbejvaj tyhle holanďani, ale ty jsou taky moc dobrý
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 V6- Chip
Myslím, že u Bussa není časté navýšení výkonu chipem, ale úpravou železa, sání, výfuk, jiná klapka, kit na 3,7 apod., předně bych tam dal samosvor, pak naháněl kobyly.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: 3.2 V6- Chip
No ja par mesicu stavel busso 2.5 a v sobotu to dopadlo tak ze na 350metrech jsem mel lepsi cas jak GT 3.2V6 takze ti povim je lepsi upravovat motor ecu je jen facka vykonu ale sam ji jeste necham poladit pokud jsi ochoten do toho dat 10000kc tak znamej ti to naladi na brzde ale neni to zadnej odvar nema to furt sneka :-)
Re: 3.2 V6- Chip
Přesně tak,zajímá mě zkušenost. To že mi chip u atmo.motoru nepřidá 40koní vím, a že na atmosféře se koně honí podstatně hůř a dráž než ta TB vím taky. Prostě mě zajímá jestli je tu někdo kdo už něco takového podstoupil a jaký byl výsledek.cuhan píše:Neptal se jestli to má cenu ale jestli někdo má s tímto zkušenost,jinak si myslím že každý koník navíc je k dobru,taky jsem si kdysi chtěl chipnout Busso 3.2
Časy kdy jsem měl 155 Q4 už jsou pryč,tam se koně honily celkem snadno. Teď mám ale 6ti válcovou atmosféru a je třeba učit co jak a kde. . . .

ex: 147 3.2 GTA
ex: 155 Q4 Rosso Red,155 1.7 TS,155 Q4 Nero
ex: 166 2.0 TS
ex: 156 2.4 JTD SW
ex: 33 1.7 i,33 1.7 S 16V
ex: 155 Q4 Rosso Red,155 1.7 TS,155 Q4 Nero
ex: 166 2.0 TS
ex: 156 2.4 JTD SW
ex: 33 1.7 i,33 1.7 S 16V
Re: 3.2 V6- Chip
Včera jsem díky ladění plynové jednotky na 3.2 zjistil, že se slévají časy benzínových vstřiků. Chiptuning tedy nemá smysl, výkon nepřidá. Musely by se dát buď jiné vstřiky, nebo zvýšit tlak paliva.
Tyto úpravy ale nedoporučuji, charakteristiku to má dobrou, jakékoliv úpravy tohoto typu mohou vyústit ve strašnou spotřebu.
Doporučuji zkusit sportovní vložku filtru, průchozí sport. kat, svíčky Denso Iridium a také LSD Quaife.
Olej Yacco Galaxie 10W-60 od Alfiho.
Tyto úpravy ale nedoporučuji, charakteristiku to má dobrou, jakékoliv úpravy tohoto typu mohou vyústit ve strašnou spotřebu.
Doporučuji zkusit sportovní vložku filtru, průchozí sport. kat, svíčky Denso Iridium a také LSD Quaife.
Olej Yacco Galaxie 10W-60 od Alfiho.
Re: 3.2 V6- Chip
Me se u 2.5 jeste trosku vyplati poladit mapu vuci jinym vackam atd.ale u 3.2 bych vykon resil mechanickyma upravama.ja treba pouzivam origo svicky mam je za rozumnou cenu.prevrtat obsah prebrousit vacky setrvak odlehcit je toho mrak a myslim si ze u GTA bys mozna ani chip nepocitil
Re: 3.2 V6- Chip
Tady je graf od squadry a je vidět, že moc s tím asi opravdu dělat nejde:
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... to/58.html
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... to/58.html
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 V6- Chip
Když už tu zazněly vačky, nemáte někdo foto profilu sací vačky na 3,2 GTA? Včera jsem shodil zadní ventildekl a docela mě překvapil dost tupej palec, ale nic dramatickýho. Výfuková je o dost špičatější, večer sem dám foto.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: 3.2 V6- Chip
Pozor lidi, já nevím, jestli tady vědí všichni o čem je řeč! Enzo, jak víš, že "ostrá" vačka znamená
že je do špičky??? Je to úplně naopak!! Ostrá vačka znamená ostrý úhel zdvihu ventilu, tzn. ventil se vysune do plného zdvihu za menší dráhy pohybu vačky. pak zůstane co nejdýl otevřený (tzn. poloměr špičky je naopak co největší) a pak zas rychle zavřít.
Zjednodušeně se dá řící, že tedy vačky pro kulminaci ve vyšších otáčkách mají palce vystouplejší a kulatější, vačky málo výkonných motorů mají palce ostřejší a nižší.
Tento rozdíl můžeš zaznamenat i právě mezi sací a výfuk. vačkou. Výfuk. ventily bývají menší s menším zdvihem a kratší dobou otevření, protože natlakované plyny se vypudí rychleji než nasátí atmo. vzduchu podtlakem.
U toho chipu bacha- je tam posunutý omezovač o 500 otáček, což nevím jestli bude dělat motoru úplně nejlíp. Takovéto úpravy se kombinují s tvrdšími ventilovými pružinami. Určitě bych nedoporučoval navýšení otáček u motoru s např. 100 tis. km a víc, někdy jsou pružiny už unavené nebo nalomené a při vytáčení si tak mohou vent. škrtnout o píst.
Ten motor má sám o sobě výkonu tak akorát, spíš bych se zaměřil na to, jak snížit spotřebu, nebo náklady na provoz
Kdo by ale přeci jen trval na úpravě sání, měl bych jednoduchý a účinný recept, jak instalovat klapku pro každý kanál zvlášť.
že je do špičky??? Je to úplně naopak!! Ostrá vačka znamená ostrý úhel zdvihu ventilu, tzn. ventil se vysune do plného zdvihu za menší dráhy pohybu vačky. pak zůstane co nejdýl otevřený (tzn. poloměr špičky je naopak co největší) a pak zas rychle zavřít.
Zjednodušeně se dá řící, že tedy vačky pro kulminaci ve vyšších otáčkách mají palce vystouplejší a kulatější, vačky málo výkonných motorů mají palce ostřejší a nižší.
Tento rozdíl můžeš zaznamenat i právě mezi sací a výfuk. vačkou. Výfuk. ventily bývají menší s menším zdvihem a kratší dobou otevření, protože natlakované plyny se vypudí rychleji než nasátí atmo. vzduchu podtlakem.
U toho chipu bacha- je tam posunutý omezovač o 500 otáček, což nevím jestli bude dělat motoru úplně nejlíp. Takovéto úpravy se kombinují s tvrdšími ventilovými pružinami. Určitě bych nedoporučoval navýšení otáček u motoru s např. 100 tis. km a víc, někdy jsou pružiny už unavené nebo nalomené a při vytáčení si tak mohou vent. škrtnout o píst.
Ten motor má sám o sobě výkonu tak akorát, spíš bych se zaměřil na to, jak snížit spotřebu, nebo náklady na provoz

Kdo by ale přeci jen trval na úpravě sání, měl bych jednoduchý a účinný recept, jak instalovat klapku pro každý kanál zvlášť.
Re: 3.2 V6- Chip
stěma vačkama máš pravdu ale zajímá mě dcla ty klapky na každý kanál to by bylo zajímavé
povídej máš to odskoušené?

- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 V6- Chip
Jiříku díky za vysvětlení, jak píšeš to dává smysl, jen mě zarazila ta zploštělost, nic víc, odrbaný nejsou, takže ještě něco vydrží.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: 3.2 V6- Chip
Na GTA to vyzkoušené samozřejmě nemám, vyzkoušej to Ty
Vrátit zpět to jde vždycky.
Ta úprava sání je otázkou přizpůsobení všeho důležitého okolo a hlavně připojení servoplynu na společnou hřídel.
Nejlevnější "throttle bodies" se dají vypreparovat z motocyklových rovnotlakých karburátorů např. Mikuni, nebo Keihin (koupíš někde v inzerci)
Potřebuješ jich šest, nejdřív je třeba vybrat takové, které mají odpovídající průměr.
Po odstranění plovákových komor, ucpání trysek, propojení na společnou hřídel a připevnění na gumové příruby k sacím kolenům je třeba nějak napojit ovládání servoklapky a vytvoření polystyrenového modelu společné sběrnice sání, která jde udělat z laminátu (když mi pošleš kopyto, udělám Ti ho)
poslední je vyvedení podtlaku ze všech throttle bodies do jedné společné trubky pro posilovač, map, regulátor a odvětrání.
Jednodušší možnost je instalace druhé (menší) klapky z druhé strany původního sání, ke kompenzaci podtlaku při plném výkonu. To jsem zkoušel na motoru Opel 1.6 16V a společně s chipem šel výkon nahoru o 20%.

Vrátit zpět to jde vždycky.
Ta úprava sání je otázkou přizpůsobení všeho důležitého okolo a hlavně připojení servoplynu na společnou hřídel.
Nejlevnější "throttle bodies" se dají vypreparovat z motocyklových rovnotlakých karburátorů např. Mikuni, nebo Keihin (koupíš někde v inzerci)
Potřebuješ jich šest, nejdřív je třeba vybrat takové, které mají odpovídající průměr.
Po odstranění plovákových komor, ucpání trysek, propojení na společnou hřídel a připevnění na gumové příruby k sacím kolenům je třeba nějak napojit ovládání servoklapky a vytvoření polystyrenového modelu společné sběrnice sání, která jde udělat z laminátu (když mi pošleš kopyto, udělám Ti ho)
poslední je vyvedení podtlaku ze všech throttle bodies do jedné společné trubky pro posilovač, map, regulátor a odvětrání.
Jednodušší možnost je instalace druhé (menší) klapky z druhé strany původního sání, ke kompenzaci podtlaku při plném výkonu. To jsem zkoušel na motoru Opel 1.6 16V a společně s chipem šel výkon nahoru o 20%.
Re: 3.2 V6- Chip
to by bylo zájímavé stou druhou klapkou ale co nato říká váha vzduchu???taky bymě zajímalo zda někdo z klubu neskusil dát compressor na busso aby pěkně bralo od spod 

Re: 3.2 V6- Chip
Kompresor v zájmu chatrného diferáku není moc dobrý nápad.
Tak klapka z druhé strany není nic složitého, jen se musí vyřešit její ovládání. Jsou v podstatě čtyři způsoby
od nejsprostšího po nejsofistikovanější:
-lanovodem napojeným na pedál
- podtlakem ze sání
- servomotorem (otevřeno-zavřeno) ovládaným spínačem někde na původní klapce
- aktuátorem stejným, jako je origo, jen napojeným paralelně a doplněným emulátorem odporu na původní kabeláž klapky.
z klapky by musela vést vzduchotěsná roura někam do společné plastové a napojit to mezi váhu a původní klapku. (i z důvodu filtrace).
Tato úprava ale zvýší krouticí moment jen v otáčkách nad 5000 včetně Pmax.
Tak klapka z druhé strany není nic složitého, jen se musí vyřešit její ovládání. Jsou v podstatě čtyři způsoby
od nejsprostšího po nejsofistikovanější:
-lanovodem napojeným na pedál
- podtlakem ze sání
- servomotorem (otevřeno-zavřeno) ovládaným spínačem někde na původní klapce
- aktuátorem stejným, jako je origo, jen napojeným paralelně a doplněným emulátorem odporu na původní kabeláž klapky.
z klapky by musela vést vzduchotěsná roura někam do společné plastové a napojit to mezi váhu a původní klapku. (i z důvodu filtrace).
Tato úprava ale zvýší krouticí moment jen v otáčkách nad 5000 včetně Pmax.
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 V6- Chip
A samozrejme to ma smysl resit jen tam, kde je klapka poddimenzovana. Busso ma klapku s prumerem necelych 70mm. Muzes tam dat klapu z F360/430, pripadne Masse, ale vyzaduje to upravy priruby a vysledek je jen lepsi odezva plynu, koniku jen minimalne.
Alfa Romeo Perfection
Re: 3.2 V6- Chip
Jiriku:jelikos jsem kutil tak skusim na druhou stranu sani dat tu samou klapku sani jedno navic mam na zniceni 

Re: 3.2 V6- Chip
Otevri si vlakno Cuore sportivo alfa romeo gtv ;)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: 3.2 V6- Chip
Yanko! Máš do určité míry pravdu, nicméně je předpoklad, že výkon půjde nahoru díky šesti kanálům v řadě,
což u toho nejvzdálenějšího znamená už dost velký podtlak proti prvnímu (to moc nevychytali ani u Ferrari)
Když to z druhé strany nakrmíš atmosférickým tlakem, určitě to sát bude.
Velký nárůst to nebude, to přiznávám, ale určitě to bude fungovat lépe než nějaká velká klapka z Ferrari na stejném místě jako původní.
Mimochodem klapku 68 mm jsem měl na motoru Opel C20XE (Astra GSi 2.0 16V, zrychlení za 7,8s na LPG!!, Vmax 260km/h podle tacho, který byl přetočený skoro až k nule kolem dokola) 70mm na objem 3.2 je tudíž dost na hraně.
což u toho nejvzdálenějšího znamená už dost velký podtlak proti prvnímu (to moc nevychytali ani u Ferrari)
Když to z druhé strany nakrmíš atmosférickým tlakem, určitě to sát bude.
Velký nárůst to nebude, to přiznávám, ale určitě to bude fungovat lépe než nějaká velká klapka z Ferrari na stejném místě jako původní.
Mimochodem klapku 68 mm jsem měl na motoru Opel C20XE (Astra GSi 2.0 16V, zrychlení za 7,8s na LPG!!, Vmax 260km/h podle tacho, který byl přetočený skoro až k nule kolem dokola) 70mm na objem 3.2 je tudíž dost na hraně.
Re: 3.2 V6 - Chip
Doma na to vlakno juknu.jo tak budu po vyplate laborovat jen vymyslet potrubi jak to napojit k airboxu nejak rozume at to jde od vahy vzduchu.pak zni otazka zda se kroutak nepresune az do nebeskych vysin o_O,akorád byse musel upravit držák motoru aby se tam ta klapka vešla,a ta klapka z Ferrari by stala asi raketu že 

Re: 3.2 V6 - Chip
gillet vertigo .. slabší verze busso V6 , carbon spodek na bázi ve stylu F1 990kg---převrtáno 3.6 L a 355 PS (265 kW; 355 hp), později 4 litry..v poslední verzi už je 4.2 maseratti..možná by pohled na sání z jiný strany byl k dohledání ... .vidím tam v podstatě koncepci standart sání..možná trochu jinak
kolena-vic přímé obrázekv tomhle úhlu bohužel může zkreslovat--chtělo by to najít lepší záběry zblízka na vršek motoru-z druhé strany.
http://www.youtube.com/watch?v=MAQB_oCtvLM
kolena-vic přímé obrázekv tomhle úhlu bohužel může zkreslovat--chtělo by to najít lepší záběry zblízka na vršek motoru-z druhé strany.
http://www.youtube.com/watch?v=MAQB_oCtvLM
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host