Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
// zalozeno jako diskuse ke karte
http://www.alfisti.cz/index.php?link=cuore-karty-ruta
http://www.alfisti.cz/index.php?link=cuore-karty-ruta
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Mně se tohle křídlo prostě líbí.. Osobně mám ze spoileru vzadu dobrý pocit vždy, když se podívám do zpětného zrcátka 

33
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Taky jsem ho na Ex měl rád.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Teď jsem objevil svou kartu
.
Je pravda, že na 156 jsem si na něj už zvykl. Minimálně je výhodné pro otevírání kufru, nejsem pak tak zmazaný
.
V zime se tam drží zmrzlý sníh, který se hůř vymetá a při nakládání do zavazadlového prostoru to tam vždy spadne, no ale to bude spíše úděl tak nějak všech sedanů.

Je pravda, že na 156 jsem si na něj už zvykl. Minimálně je výhodné pro otevírání kufru, nejsem pak tak zmazaný

V zime se tam drží zmrzlý sníh, který se hůř vymetá a při nakládání do zavazadlového prostoru to tam vždy spadne, no ale to bude spíše úděl tak nějak všech sedanů.
1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
jojo - sníh v kufru potvrzuju - i bez spoileru...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Tak já tam to křídlo tedy nechám.
Aspoň se mi lépe hledá u hytlermarketu

Aspoň se mi lépe hledá u hytlermarketu


1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Poznali jste vy, kteří máte na 156 (ve 2,4JTD) na 16", 17" nedejbože větších
průměrech ráfků, zhoršení komfortu na cestách?
Z mého pohledu je alfice i na standardních 185/65/15 dost hodně tvrdá. Je pravda, že s tím jezdím hlavně ve městě do práce, což samo je samo o sobě zážitek, ale i tak, když jedu v čemkoli jiném, tak mi to připadá jako propastný rozdíl.
Nedokážu si proto v denním městském (Pha, Brno, OVa apod.) provozu představit jízdu po těch kodrcajících cestách na víceprůměrových ráfcích.
Nebo jsem takový zmlsaný
.


Z mého pohledu je alfice i na standardních 185/65/15 dost hodně tvrdá. Je pravda, že s tím jezdím hlavně ve městě do práce, což samo je samo o sobě zážitek, ale i tak, když jedu v čemkoli jiném, tak mi to připadá jako propastný rozdíl.
Nedokážu si proto v denním městském (Pha, Brno, OVa apod.) provozu představit jízdu po těch kodrcajících cestách na víceprůměrových ráfcích.
Nebo jsem takový zmlsaný






1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
15" kola jsou super dětský kola které se hodí tak na Fiat 850 sport coupe
I na 16" kolech nevypadá 156ka moc přesvědčivě

I na 16" kolech nevypadá 156ka moc přesvědčivě

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
V tom případě zůstanu navěky dítětemcuhan píše:15" kola jsou super dětský kola které se hodí tak na Fiat 850 sport coupe![]()
I na 16" kolech nevypadá 156ka moc přesvědčivě




1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Nějak jsi to nepochopil 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
180° 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Tak alfa dostala nové zimáky v origo rozměru 185/65 R15 Barum Polaris 3.
Pravda už před měsícem
Pravda už před měsícem

1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Tak čas běží a alfice dostala, resp. dostane v tomto týdnu nová vrchní ramena od Rychle
.
Jinak jezdí denně a nic se nesere
.
Tak a teď jsem si o to řekl

Jinak jezdí denně a nic se nesere

Tak a teď jsem si o to řekl

1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Ještě tedy dostane, páč je načase i "nakilometrově", nový olej Fuchs Titan CFE-MC 10-40 samozřejmě s filtrem olejovým a také vzduchovým, páč ten se tu může měnit co měsíc 

1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
No, takže před cca třemi měsíci začal alfons vydávat podezřelé zvuky, které se zhoršovaly s teplem, resp. najetými kilometry v jednom zátahu. Diagnostikovalo se špatné servo, takže mám podruhé za dva rocky nové k mému velkému nadšení.
No, ale je uděláno.
No, ale je uděláno.
1s5kří6dlem
- Tonio
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1433
- Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Znamená to, že diagnóza se potvrdila? Příznaky zmizely?
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Ano, příznaky zmizely, diagnóza potvrzena jest.Tonio píše:Znamená to, že diagnóza se potvrdila? Příznaky zmizely?
Zajímavé bylo, že krom těch pazvuků ze serva neteklo nic, normálně "servovalo". Předpokládám, že příčina zničení serva po dvou letech byla i v tom, že předtím jsem měl horní ramena totálně v pytli, takže to dostávalo asi větší záběr celkově, kor na těch našich offroadových cestách. No a po výměně ramen letos v únoru už bylo servo načato, což se ve finále projevilo jeho výměnou.
1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Po cestě do Tater a zpět se projevil zvuk a byl diagnostikován ze zadní části - takže patrně destička, které zkusím na kolech zaměnit.
Jinak alfons jel jak čert a spotřeba mě příjemně překvapila - jsem na nějakých šesti litrech, Ostrava-Tatry, tam poježdění a zpět. A to to tedy nikterak nešetřím, páč za ten setrvák mi to fakt nestojí
.
Jinak alfons jel jak čert a spotřeba mě příjemně překvapila - jsem na nějakých šesti litrech, Ostrava-Tatry, tam poježdění a zpět. A to to tedy nikterak nešetřím, páč za ten setrvák mi to fakt nestojí

1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Takže dle návodu na sundání kotoučů a destiček (http://alfisti.cz/index.php?link=cuore- ... ouce-AR156) jsem si tedy koupil sadu na stlačení pístků, cena 590 Kč s DPH + 110 Kč poštovné z Buchlovic. (http://www.naraditechnik.cz/sada-pro-vy ... 12-ks.html).
V návodu - viz první odkaz - jsem měl pár rozdílů a to např. v obrázku č. 1, kde je uveden klíč č. 17, jsem měl č. 14. Co se týče na témž obrázku použití očkového klíče, řešil jsem to raději standardní golou č. 13.
Dále jsem u obrázku č. 5 nepostupoval formou zbroušení eskového klíče č. 15, ale raději jsem povolil matici na rameni, to lehce vyosil a poté se tam již relativně v pohodě dostal s krátkým nástavcem klasickou golou č. 15.
Největší problém byl se sundáním kotouče, ten - ač měněn před dvěma léty - byl kvalitně přirezlý, takže WD40 a kladivo, než nakonec povolil.
Při nasazování zpět jsem zjistil, že se v podstatě vůbec držák třměnu (dva problémové šrouby č. 15) nemusel sundávat, kotouč tam lze v pohodě vložit. Aspoň jsem chytřejší.
No a toto vše jsem dělal jen proto, že - jak píši o příspěvek výše - jsem diagnostikoval pískání ze zadní pravé části brzd.
Takže vše očištěno, nandáno zpět a tak uvidím.
Mimochodem, to, že jde sundat krycí plech kotouče až po sundání náboje, tak za to bych Italy nakopal do řiti a s rozběhem.
V návodu - viz první odkaz - jsem měl pár rozdílů a to např. v obrázku č. 1, kde je uveden klíč č. 17, jsem měl č. 14. Co se týče na témž obrázku použití očkového klíče, řešil jsem to raději standardní golou č. 13.
Dále jsem u obrázku č. 5 nepostupoval formou zbroušení eskového klíče č. 15, ale raději jsem povolil matici na rameni, to lehce vyosil a poté se tam již relativně v pohodě dostal s krátkým nástavcem klasickou golou č. 15.
Největší problém byl se sundáním kotouče, ten - ač měněn před dvěma léty - byl kvalitně přirezlý, takže WD40 a kladivo, než nakonec povolil.
Při nasazování zpět jsem zjistil, že se v podstatě vůbec držák třměnu (dva problémové šrouby č. 15) nemusel sundávat, kotouč tam lze v pohodě vložit. Aspoň jsem chytřejší.
No a toto vše jsem dělal jen proto, že - jak píši o příspěvek výše - jsem diagnostikoval pískání ze zadní pravé části brzd.
Takže vše očištěno, nandáno zpět a tak uvidím.
Mimochodem, to, že jde sundat krycí plech kotouče až po sundání náboje, tak za to bych Italy nakopal do řiti a s rozběhem.
1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Zde je ještě pár fotek.
http://ruta.rajce.idnes.cz/zadni_brzdy_alfa/
http://ruta.rajce.idnes.cz/zadni_brzdy_alfa/
1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Ty klíče jsou tam jiné protože to jsou třemny na poface verzi.
Jinak šrouby co drží třmen jsou osmičky (13hlava) a plovoucí čep je 15.
Ten krycí plech jde sundat právě až na poface verzi. A do ramen si neměl šahat. Jestli si je už povolil tak ten dlouhý šroub je třeba dotáhnout až když jsou kola na zemi.
Za tu hlinikovou napravnici se to nezveda!
Jinak šrouby co drží třmen jsou osmičky (13hlava) a plovoucí čep je 15.
Ten krycí plech jde sundat právě až na poface verzi. A do ramen si neměl šahat. Jestli si je už povolil tak ten dlouhý šroub je třeba dotáhnout až když jsou kola na zemi.
Za tu hlinikovou napravnici se to nezveda!
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Ty klíče jsou tam jiné protože to jsou třemny na poface verzi.
Jinak šrouby co drží třmen jsou osmičky (13hlava) a plovoucí čep je 15.
Ten krycí plech jde sundat právě až na poface verzi. A do ramen si neměl šahat. Jestli si je už povolil tak ten dlouhý šroub je třeba dotáhnout až když jsou kola na zemi.
Za tu hlinikovou napravnici se to nezveda!
Jo, tak to je rozlousknutí klíče, předface a poface. Špatně jsem se vyjádřil ohledně šroubu, myslel jsem tím to, jakou golu ořech na to nasadit. Rameno jsem došponoval, až bylo auto na zemi, částečně jsem ovšem matku utáhl, lehcee, když jsem to měl zvedlé.
A co se týče té nápravnice, tak tam byla jen lehce daná podpůrná panenka, hlavní část držel standardní nůžkový hever.
Nicméně dík za připomínky.
Jinak šrouby co drží třmen jsou osmičky (13hlava) a plovoucí čep je 15.
Ten krycí plech jde sundat právě až na poface verzi. A do ramen si neměl šahat. Jestli si je už povolil tak ten dlouhý šroub je třeba dotáhnout až když jsou kola na zemi.
Za tu hlinikovou napravnici se to nezveda!
Jo, tak to je rozlousknutí klíče, předface a poface. Špatně jsem se vyjádřil ohledně šroubu, myslel jsem tím to, jakou golu ořech na to nasadit. Rameno jsem došponoval, až bylo auto na zemi, částečně jsem ovšem matku utáhl, lehcee, když jsem to měl zvedlé.
A co se týče té nápravnice, tak tam byla jen lehce daná podpůrná panenka, hlavní část držel standardní nůžkový hever.
Nicméně dík za připomínky.
1s5kří6dlem
Re: Ruta - Alfa Romeo 156 2,4 JTD (1998)
Ja se taky za nedlouho vrhnu na brzdy komplet vsechny, takze aspon budu vedet co a jak 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti