a po zahřátí nebo jízdě to přestalo ?joseee.90 píše:šteft na svodech.. měl jsem to samé.. ze začátku takhle nic extra a postupně se to rozječelo..
Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ze začátku jen za studena a hledal jsem dírku v hadici a asi za týden to ječelo furt.. jako nemusí to být ono, ale když jsem slyšel ten zvuk na videu tak jsem si na to uplně vzpomněl
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB Multiair
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ten zvuk ma tak vysokou frekvenci ze ikdyz nad tím mam hlavu tak nejde poznat odkud to presne jde ale dneska jak jsem mel cas se tomu poradne venovat tak jsem myslel ze to jde z turba ale na svody se musim podivat trochu líp přece jenom směr je stejnej...tak budu doufat ze mas pravdujoseee.90 píše:ze začátku jen za studena a hledal jsem dírku v hadici a asi za týden to ječelo furt.. jako nemusí to být ono, ale když jsem slyšel ten zvuk na videu tak jsem si na to uplně vzpomněl
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
víc by asi věděl Cendler to je na 159 machr
jinak doufám, že to neni ta moje bývalá když vidim na videu stříbrnou s podobnýma kolama a ještě 1,9.. by byla velká náhodička.. každopádně good luck ;-)

Alfa Romeo Giulietta 1,4TB Multiair
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)
Audi TT 2,0TFSI
Honda CBR 600rr
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110kW DPF-off (Cendler)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
neni je to dovoz ujel jsem snim 800 km domu a od ty doby samej problemjoseee.90 píše:víc by asi věděl Cendler to je na 159 machrjinak doufám, že to neni ta moje bývalá když vidim na videu stříbrnou s podobnýma kolama a ještě 1,9.. by byla velká náhodička.. každopádně good luck ;-)

- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Můžou to být opravdu svody, ikdyž u 1,9 je to vzácnost, tak se to tolik nedělo, že by se trhaly štefty, ale zase nevíš, jestli to někdo neměl dole a blbě to neutáhnul a fouká to, nejvíc to to mu nasvědčuje, protože, svody mají roztažnou funkci, tzn. že když jsou studený muže tam být fuga a když se to ohřeje, tak se svody roztahují a tím se tam díra zacelý, takže bych začál tímhle, podotahovat šrouby na svodem, potom prohlídnout hadice od turba do mezichladiče, otestovat mezichladič a otestovat hadici od mezichladiče do sání, ikdyž to je nepravděpodobný, protože to by dělalo pořád, 90% bych řekl svody
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
zdra, potrebujem helfnuť, tak prosím o radu 
Kúpil som si aktívny subwoofer aby zvuk dostal trošku dynamiky. Potrebujem ho ale zapojiť. Všetko vyzerá v pohode, ale neviem ako vyriešiť zapojenie do autorádia. Zo subwooferu mi idú cinch káble ale ako tak pozerám, moja NAVI (starší model -06) nemá taký vstup. Ako ste to niekto riešili, kam ste to zapojili ? nejaká redukcia a potom do niektorých z pinov ?
Ďakujem

Kúpil som si aktívny subwoofer aby zvuk dostal trošku dynamiky. Potrebujem ho ale zapojiť. Všetko vyzerá v pohode, ale neviem ako vyriešiť zapojenie do autorádia. Zo subwooferu mi idú cinch káble ale ako tak pozerám, moja NAVI (starší model -06) nemá taký vstup. Ako ste to niekto riešili, kam ste to zapojili ? nejaká redukcia a potom do niektorých z pinov ?
Ďakujem

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jenom taková drobnost, jak je řešený podsvícení displejů, dalo by se nějak změnit z tý oranžovočervený na bílou?
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
to Ejsi: tiez to tipujen na zvody, mne sa to prejavovalo rovnako... Pri vyssich otackach sa to stracalo, najviac to piskalo medzi 1000-2000 ot. Je bud zalomeny alebo uvolneny stift (ja som mal zalomeny stift na 4 valci).
Skus dotiahnut, uvidis...
Skus dotiahnut, uvidis...
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
TAKZE zmena začaly jsme rozdělát trochu víc a opravdu zalomený šteft díky za rady kluci...jdem opravovat :-)cendler píše:Můžou to být opravdu svody, ikdyž u 1,9 je to vzácnost, tak se to tolik nedělo, že by se trhaly štefty, ale zase nevíš, jestli to někdo neměl dole a blbě to neutáhnul a fouká to, nejvíc to to mu nasvědčuje, protože, svody mají roztažnou funkci, tzn. že když jsou studený muže tam být fuga a když se to ohřeje, tak se svody roztahují a tím se tam díra zacelý, takže bych začál tímhle, podotahovat šrouby na svodem, potom prohlídnout hadice od turba do mezichladiče, otestovat mezichladič a otestovat hadici od mezichladiče do sání, ikdyž to je nepravděpodobný, protože to by dělalo pořád, 90% bych řekl svody
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
dobry den vedel by mi niekto z vas poradit mam AR 159 SW 1.9 110kw A/T a caka ma vymena homokinetickeho klbu
a vraj je rozdiel medzi manualnou poloosou a automatovou ale u nas v servisoch je v ponuke len jeden klb na 1.9 a nedefinuju tam ci je to na manual alebo automat
a vraj je rozdiel medzi manualnou poloosou a automatovou ale u nas v servisoch je v ponuke len jeden klb na 1.9 a nedefinuju tam ci je to na manual alebo automat
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
mira_mira píše:mcernoch píše:Pokud odstraníš EGR i softem, tak počítej s tím, že EGR ovládá vypalování DPF.Ladis píše:Vyhození hlášky check engine kvůli EGR neznamená, že motor pojede v nouzáku. Bude jenom svítit a motor pojede úplně normálně
Nejdřív se dělá DPF a pak teprve EGR.
Už se to tu 100x probíralo, mě auto taky cukalo při nižších otáčkách, občas, pak častěji a pak jsem jednou jel a na přechodu při rozjezdu na 2ku cuk cuk a oranžová kontrolka - check engine - chcíp. Pak na poprvé jsem nastartoval normálně a auto jede jak kdyby se nic nedělo
Žádnej nouzák, jezdím s tím doteď asi přes 300km, ještě jsem se nedostal kvůli času do TřeboněSakra.
a letošní léto plánuju odstavit DPF & EGR, a i ty klapky... až bude nějaká akce
Ehm... mohly by to bejt vstřikovače? 2,4jtdm nechutná česká nafta? tankováno 60l na eurooil (bez řepky) ... předtím 60l rakouský nafty ... předtím německo... ? dík za příspěvky
Dreamcar Alfa Romeo 159 SW, 2,4JTDm, Ti 154kW
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Eurooil je jako základ dobrá, ale je málo aditivovaná a suchá, takže to chce nějaký doušek Vifka.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Kluci, mám takový divný dojem, že poslední dobou tankuju naftu s čím dál menším cetanovým číslem. Dočetl jsem se totiž, že nízké cetanové číslo má za následek tvrdší chod motoru a zároveň menší tvorbu sazí. A přesně takhle jezdím už od podzimku. Dřív jsem dal plný plyn a z motoru bafly saze, teda ne jak z čipovaného TDI, ale v noci, když někdo jel za mnou a svítil, tak jsem to viděl. Teď nic, fakt nic, jako bych měl zpátky DPF. Ani koncovka není tak černá od sazí jak dřív.
Možná to souvisí i s EGR off, co mi Čendler na podzim udělal, úplně jinak teď lítá tlak v sání, žádné "nadráždění" turba před nějakou větší akcí, kdepak, ručička teď běhá jak čamrda nahoru a dolů.
Spotřeba na 16 zimákách je teď pod šest, už jsem zkoušel i eko-jízdu a v deset večer ze Zlína do Veselí s prázdným autem jsem dojel pod 5/100 a to jsem se rozhodně nevlekl šedesátkou..
Tak nevím, ale pro jistotu do plné nádrže přidávám tři odměrky Bischopových kapek na zvýšení cetanového čísla.
Možná to souvisí i s EGR off, co mi Čendler na podzim udělal, úplně jinak teď lítá tlak v sání, žádné "nadráždění" turba před nějakou větší akcí, kdepak, ručička teď běhá jak čamrda nahoru a dolů.
Spotřeba na 16 zimákách je teď pod šest, už jsem zkoušel i eko-jízdu a v deset večer ze Zlína do Veselí s prázdným autem jsem dojel pod 5/100 a to jsem se rozhodně nevlekl šedesátkou..
Tak nevím, ale pro jistotu do plné nádrže přidávám tři odměrky Bischopových kapek na zvýšení cetanového čísla.

AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
dotaz na skutečné znalce:
je nějaký rozdíl SW / limuzína v tapecírungu zadních dveří? podle různých obrázků na netu mi přijde, že tapec je jedna z mála věcí, co je na těch zadních dveří u SW i limuzíny stejný, ale naživo jsme je vedle sebe neviděl...
je nějaký rozdíl SW / limuzína v tapecírungu zadních dveří? podle různých obrázků na netu mi přijde, že tapec je jedna z mála věcí, co je na těch zadních dveří u SW i limuzíny stejný, ale naživo jsme je vedle sebe neviděl...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1924
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ja mam taky dotaz, ak sa s tym niekto stretol. Je to uz dlhsi cas, co sa stalo, ze ako su pedale, tak odniekal odtial vypadla taka skrutena pruzinka(prirovnal by som to pruzinke aka byba na kolickoch na pradlo, ale vacsia), za jazdy to odniekal z okolia pedalov vypadlo, bolo to zadrbkane aj od vazeliny. Nieze by to malo vplyv na chod auta, a popravde netusim uz ani kde ta pruzina ostala, ale neviete co to mohlo byt? Nieco len co umelo tahalo niektory pedal do vratnej polohy? Vravim, na funkncosti sa nic nezmenilo, skor informativne, ci to nebude mat dohru neskor, pripadne sa jedna len o tzv. kurvitko.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
to: Tanguero
Nazdar, na otázku si si aj odpovedal...bude to tým odpojeným EGR kom. Tiež som ho odpájal na mojom stile (1.9 jtd). Motor má teraz taký hrubší prejav za studena + menšia tvorba sadzí. Po vyradení EGR to nasáva čistý vzduch bez "prímesy" výfuk plynov...ale to asi vieš.
ja dávam obyčajný vif..
Maj sa
Nazdar, na otázku si si aj odpovedal...bude to tým odpojeným EGR kom. Tiež som ho odpájal na mojom stile (1.9 jtd). Motor má teraz taký hrubší prejav za studena + menšia tvorba sadzí. Po vyradení EGR to nasáva čistý vzduch bez "prímesy" výfuk plynov...ale to asi vieš.
Tanguero píše:Tak nevím, ale pro jistotu do plné nádrže přidávám tři odměrky Bischopových kapek na zvýšení cetanového čísla.

Maj sa
Fiat Stilo Jtd
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Berlina ma normalne mekky tapec, SW ma plastovy.krteczek píše:dotaz na skutečné znalce:
je nějaký rozdíl SW / limuzína v tapecírungu zadních dveří? podle různých obrázků na netu mi přijde, že tapec je jedna z mála věcí, co je na těch zadních dveří u SW i limuzíny stejný, ale naživo jsme je vedle sebe neviděl...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To jsem myslel, že je spíš o konkrétní výbavě než principiální rozdíl mezi kombajnem a berlinou... každopádně tvarově a funkčně mi přijdou stejný.lukee píše:
Berlina ma normalne mekky tapec, SW ma plastovy.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Podle mě bude kouřivost taky spíš tím zaslepením EGR, nicméně pozoruji přesně opačný efekt ohledně cetanového čísla. Když dávám klasickou naftu+VIF(CČ +- 55-57) jde někdy při plném plynu pozorovat malinké zakouření(spíš lehké bafnutí), ale jak dám VERVU+VIF(což by mělo mít cetan. č. přes 60), tak žádné kouření není. Ta tvrdost chodu už sedí přesně jak píšeš a taky to pozoruji, tedy čím vyšší CČ tím tišší motor, nicméně tvrdý chod bude způsobovat asi i něco jiného, protože na srazu v létě když jsem slyšel jak tichounce předl Cendlerův teď už bývalý 5-ti hrnek, tak by tam musel lít naftu s CČ nejmíň 90.Tanguero píše:Kluci, mám takový divný dojem, že poslední dobou tankuju naftu s čím dál menším cetanovým číslem. Dočetl jsem se totiž, že nízké cetanové číslo má za následek tvrdší chod motoru a zároveň menší tvorbu sazí. A přesně takhle jezdím už od podzimku. Dřív jsem dal plný plyn a z motoru bafly saze, teda ne jak z čipovaného TDI, ale v noci, když někdo jel za mnou a svítil, tak jsem to viděl. Teď nic, fakt nic, jako bych měl zpátky DPF. Ani koncovka není tak černá od sazí jak dřív.
Možná to souvisí i s EGR off, co mi Čendler na podzim udělal, úplně jinak teď lítá tlak v sání, žádné "nadráždění" turba před nějakou větší akcí, kdepak, ručička teď běhá jak čamrda nahoru a dolů.
Spotřeba na 16 zimákách je teď pod šest, už jsem zkoušel i eko-jízdu a v deset večer ze Zlína do Veselí s prázdným autem jsem dojel pod 5/100 a to jsem se rozhodně nevlekl šedesátkou..
Tak nevím, ale pro jistotu do plné nádrže přidávám tři odměrky Bischopových kapek na zvýšení cetanového čísla.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Já vím, blíží se mi výročí (300kkm), takže vstřikovače by chtěli zkontrolovat a repásnout a taky silentbloky vyměnit, protože čím je větší zima, tím tvrdší se mi to zdá. Navíc čtyřhrnek je hlučnější z podstaty, s tím nic nenadělám. Ale jak radí Čendler, dokud to jede jak má, tak nehledat mouchy a jezdit.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Nájezdem, tedy snížením komprese, zestárnutím uchycení motoru a pod to asi nebude, já měl v létě cca 72 tis a on myslím přes 200 a přesto měl o poznání tišší chod, přičemž můj 5-ti hrnek byl jinak naprosto srovnatelný se všemi ostatními co jsem měl možnost slyšet. Je ale fakt, že vstřikovače měl Čenda relativně zánovní a já původní, takže tam by mohl být zakopán klíč k měkkosti chodu. Valit do toho peníze dokud mají vstřikovače korekce v normálu ale asi smysl opravdu nemá.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Mi posledni dobou tak kvici remen altiku (za studena) ze motor ani neslysim
ale co se Pavla tyce, zvysenou hlucnost bych asi taky videl na vstrikovace.

Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Peťo, Že tys osolil víc to topení? Tipnul bych si, že altík je tak zatížený, že řemenice začne prokluzovat. No nic, budem tam muset dát tu novou, nevytahanou.
S těma vstřikama - mám dojem, že už mám z Multijetu Unijet, spotřeba je podezřele nízká, takhle jezdily JTD v 156..
S těma vstřikama - mám dojem, že už mám z Multijetu Unijet, spotřeba je podezřele nízká, takhle jezdily JTD v 156..
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Já taky furt poslouchám auto když otvírám garáž,tak někdy je tichoučký a jindy hlučnější,vždycky podle toho jak dlouho jsem jel
Každopádně se mi zdá,že i když ji šlápnu,tak nijak nezakouří,nikdy jsem nic neviděl

Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů